27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Jistěže je to boj proti automobilům

Otevřený požadavek na omezení svobody pohybu vyjádřil novinář Roman Šitner v článku Německé dilema (LN, 20.10.2018). Záminkou mu byl povzdech generálního ředitele společnosti Volkswagen Herberta Diesse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ticháček 7.11.2018 20:22

Re: Velmi dobrý článek.

Zato Vy si širších souvislostí všímáte. Jen jste si zatím nevšiml, że Vaše představy zatím vždy vedly (samozřejmě mějte v tom sám) k násobnému zhoršení stavu.

Jste nositelem názorů, které mne léta překvapují. Vy totiž (nejste v tom sám) vymýšlíte, jak využít zisk, které Vám některé technologie přinášejí k tomu, abyste se těchto technologií bez náhrady zbavil. Ale použít svůj výdělek k financování své snahy, abych se zbavil možnosti vydělávat je poněkud praštěnou strategií. Viděl jste Život Briana?

J. Sedlář 6.11.2018 23:14

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Sakra Vy máte na všechno odpověď - gratuluji. Jen ta řešení se nedostavují.

J. Sedlář 6.11.2018 23:07

Re: Boj proti autům...

Krásně a podle skutečností popsáno.

J. Krásenský 6.11.2018 22:43

Re: Automobil je luxus, pokud si na sebe provozem nevydělá

U nás na vesnicích MHD bojkotujeme.

L. Novák 6.11.2018 22:22

Automobil je luxus, pokud si na sebe provozem nevydělá

Problémy s parkováním ve městě, obrovské dopravní zácpy, spousta nákladů s provozem spojená... a nedostatek pohybu, pokud se stanete na automobilu závislí. Je na každém, aby zvážil, zda auto skutečně potřebuje. Objevíte i výhody MHD ("socky"), kde si můžete během cesty něco přečíst nebo zdřímnout... :-)

Zelení komunisti jsou zlo, o tom nemám pochybnosti.

P. Grigar 6.11.2018 20:00

Re: autor je asi levicový anarchista

„Stát je velká fikce, pomocí níž se každý snaží žít na úkor všech ostatních.“

P. Grigar 6.11.2018 19:53

Re: Velmi dobrý článek.

.. co takhle válka? Nějaká pořádná, samozřejmě.

J. Lepka 6.11.2018 19:32

Re: Velmi dobrý článek.

Nejvíc zatěžují matičku planetu lidé, již v počtu atakujícím 7+ miliard. Nejlepší prostředek, jak pomoci, je zredukovat počet lidí cca o 2/3, tak zkuste vymyslet, jak na to a neztrácejte čas plácáním blbostí.

K. Horák 6.11.2018 17:58

Auta jsou symbolem svobody a u nás často

i nutností, jak se dostat k lékaři, do zaměstnání, do škol i za kulturou.

Je otázka, zda lidé si to jako ovce nechají vzít.

V. Kotas 6.11.2018 17:52

Re: Žádného ani nenapadne

Myslíš, že ekonomičtější vozit třeba Novohradskou vodu k Praze, tam vyložit a za chvíli znova naložit, ale už na jiný kamion a vézt zpět do Č. Budějovic ? Nešlo by to přímo od pramene do Č.B.?

M. Šejna 6.11.2018 17:30

pane Schwarzi

klima dne 14.5.1920 v 10 hodin odpoledne neexistuje. To je POČASÍ. Klima jsou průměry za určitý časový úsek (měsíc, rok atd), nikoli momentální stav v určitou minutu.

M. Šejna 6.11.2018 17:27

pane Zingo

chcete-li znát klima v Praze v roce 2017, pak musíte použít statistická data za rok 2017. Napřiklad průměrnou teplotu za jednotlivé měsíce roku 2017 a množství srážek za jednotlivé měsíce. Toto všechno jsou klimatologická data.

Až Vás bude zajímat počasi v roce 2017 v Praze, pak to bude dotaz na to, jak tam bylo napřiklad v 5 hodin odpoledne dne 5.listopadu.

Takže si nejprve nastudujte rozdíl mezi počasím a klimatem, než se tady sám začnete školit, protože Vaše připomínka ukazala na Vaši neznalost a nikoli na mou.

M. Mikulec 6.11.2018 17:04

Re: Na kolenou prosím

bylo by hezké, kdyby už žádná EU-SSSR nebyla. Což mi v článku připomnělo zmínku o cestování po předem vymezených trasách, a neuchýlit se z cesty: přesně jako v SSSR. Takových podobností najdeme mraky.

M. Mikulec 6.11.2018 17:02

Jistě dělala EU pokusy na lidech

s vdechováním cigaretového kouře v uzavřeném prostoru. Proto je tak hysterická proti kuřákům, a nenechá je svobodně umřít.

V. Šedivý 6.11.2018 17:01

Re: Žádného ani nenapadne

Proč si myslíte, že je taková přeprava zbytečná?

Nikdo se nebaví tím, že by si pořídil co nejvíc kamionů a jen tak si vozil náklady. Ono totiž třeba překládání je docela drahé, takže je levnější (tedy také méně náročné na zdroje) minimalizovat překládku zřízením centrálních skladů.

M. Mikulec 6.11.2018 17:00

Re: Nebezpecny vyvoj v Nemecku..

Vzhledem k tomu, že Německo vždycky vnutí Evropské unii nějaké své zhovadilosti, můžeme si domyslet, že to dopadne blbě, jak praví Murphyho zákon.

J. Pospíšil 6.11.2018 16:13

Re: :-D - to je nářez

Antarktidu si vymysleli už za Antiky nesprávně, ale v rámci svých představ o světě a symetrii v něm. Znali ledy na severu a nesprávně mysleli, že ledy jsou pevninské. Tuto pevninu nazvali Arktidou. No a protože je svět symetrický, tak na druhé straně určili také pevninu a také ledovou. Nikdy ji neviděli, ale příznačně ji nazvali Antarktida. Svou oblast nazvali Středozemí. Antarktida musela být větší, protože jinak by byla děsně daleko od středu.

K souvislým ledům na jihu dopluli první Rusové. Tak se mají za objevitele a tak trochu držitele Antarktidy, ač na pevnině taky tenkrát vůbec nebyli. A ten Rus, co té lodi velel, taky nebyl tak docela Rus.

No, a tak je to se vším. Třeba s tím Kolumbem. A vůbec.

P. Kubáč 6.11.2018 16:11

Na kolenou prosím

Přemýšlejte koho volit do Euro-parlamentu příští rok v květnu.

J. Jurax 6.11.2018 16:10

Re: Auto je sice symbolem svobody,

No jo, jenže republika není jenom Praha. Dokonce Praha není republikový etalon.

Je mnoho míst, kde se bez auta nedostanete smysluplně do práce, nechcete-li na cestě strávit dvě hodiny tam a dvě hodiny zpátky veřejnou dopravou. Je mnoho míst, kde si bez auta obtížně nakoupíte, protože hypersuper je daleko a malé obchůdky zkrachovaly. Je mnoho míst, kde veřejná doprava o víkendu jede čtyřikrát za den. Jsou města, kde intervaly MHD jsou jedna hodina, přičemž město přejedete autem za čtvrthodinku a pěšky naštorc z lesa do lesa taky za hodinu (v jednom takovém žiju).

Nehledě na to, že auto nezřídka vyjde při obsazenosti dvěma třemi osobami levněji než veřejná doprava při nesrovnatelně lepším komfortu - zvlášť máte-li zavazadla.

Ale souhlasím - do vnitřní Prahy vjede jen zoufalec ... :-)

J. Pospíšil 6.11.2018 15:57

Re: Tentokrát se mýlíte Vy.

Není to tak docela pravda. Města měla privilegia. Cizáci (nerezidenti si nemohli jezdit do města, jak je napadlo. Měli určené stáje a ubytování. Ungelty se tomu říkalo. Nemohli své zboží prodávat, když neměli licenci, jen městům schváleným obchodníkům, kteří si to po městě už distribuovali sami. Existovalo mílové právo, existovala potravní čára. Večer se město zatáhlo řetězem a cizáky (nerezidenty).

Stalo se moderním obnovovat středověké manýry. Každý se má zařadit na správné místečko a tam fungovat jak kolečko v hodinkách. Tak si představují dnes mnozí, stejně jako dřív, správnou fungující společnost. Řídit to mají ti, co jsou vysláni svými skupinami, svými svazy. Moudré svazy. Fascies. Nejlepší mají vládnout a ne ti, co je zvolili lidi jen tak. Ti nejsou lepší. No, koukněte na ně.

Moderní je rušit rovnost všech na ulici a veřejném prostranství. To přece patří městu a ne všem. At cizáci platí a nevyskakují si a hlavně ať neparkují.

A tím se splní sen i zeleným. Auta rezidentů budou parkovat a nikam nepojedou. Přišla by o místo před okny, protože aut rezidentů je víc než privilegovavaných parkovacích míst. A kdyby, nedej bože, někdo někam odjel, tak tam by byl cizákem, nesměl by parkovat, když tak jen na velmi drahém místě, ne ve středu jejich města. Tam by se mu pomstili. Když oni, tak my taky.

To nejsou liberálové. To je obnova stavů, cechů a místních privilegii, ne tříd. A korporativismus, který měl vždy středověké kořeny. Moderní společenské směry (ideologie) nemají nic z druhé části liberálních myšlenek. Nech žít v nich není. Reguluj a nařizuj a snaž se své, kde budeš regulovat a nařizovat ty, co nejvíc rozšířit. Protože pak budeš méně regulován a nebudou ti přikazovat. Každá další pokuta bude schválena. Každá restrikce bude podporována. Každé omezdení je dobře. Nikdo si neuvědomí, že vše dopadne vlastně na něj. Žádný feťák nepřišel o svou dávku, žádný gangster nebyl omezen registací a odebíráním zbraní. Ale boj jde dál, roste počet policajtů. Prý je to dobře.

J. Jurax 6.11.2018 15:53

Re: Každý všechno?

Jistě.

Máte auto?

J. Jurax 6.11.2018 15:52

Re: Jednalo se o městskou policii a bylo to tak, jak

Ano.

Ale nepřipadá Vám ten systém pitomý? Magistrátní policajt nesmí, ale magistrát samotný může?

J. Jurax 6.11.2018 15:48

Re: autor je asi levicový anarchista

Ehm ... jak psáno, autor má oprávněné pochybnosti, nikoliv že rozhoduje.

J. Jurax 6.11.2018 15:43

Re: No, tento nesmysl komunisté opustili už někdy

Ano.

A proto si v Německu zakázali bezemisní jaderky a budují - protože elektřiny je třeba i potmě a když nefouká - uhelné elektrárny. Německý CO2 z oněch uhelek je jiný, lepší, zaručeně skleníkový efekt nepůsobící. Protože kdyby působil, němečtí Zelení by kvičeli jak podřezávaná selata - a hle, nekvičí, hubu a krok drží!

V. Petr 6.11.2018 15:38

Ono totiž v PRINCIPU nelze hromadnou dopravou

zajistit stejnou obslužnost, jako automobilem. Takže vždycky volíte nějaký kompromis a některé trasy prostě nebudou!

Také větší nákup je bez auta problém! Vlastně byste se musel vrátit k malým krámkům s vyššími cenami. Bez aut by se též stala prakticky nedostupnými většina rekreačních objektů.

To nemluvím o venkovanech, kteří by se bez aut nedostali do práce. Autobus pro 5 lidí není efektivní řešení. I když vím o firmách, kteří si své zaměstnance svážejí mikrobusem...

J. Jurax 6.11.2018 15:38

Re: Řešení je prosté.

No, ono je lid stejně přežraný a otylý, takže dieta mu neuškodí, když nebude do hypersuper navezen proviant.

A práce s lopatou, kolečky, s motykou či kosou může být otylcům jen ku prospěchu.

No a když sanitce v půli cesty do špitálu s urgentním pacientem dojde elektřina, tak holt pacient tu půlhodinku dobíjení, tedy bude-li vůbec volný stojan, nepřežije. Koneckonců lidí je na světě jako s*aček - (c) poručík Hamáček, Černí baroni - takže když jich ubude, prospěje to přírodě, zejména květinkám a broučkům.

J. Pospíšil 6.11.2018 15:28

Re: Boj proti autům...

Číňani už hodně mají. Jihoameričani už taky hodně mají. Indové a Afričani mít nebudou, protože mají víc dětí, než je jejich hospodářský růst. Takže dohromady přes hospodářský růst vlastně chudnou. To nelze řešit tím, zda si obstarají nebo neobstarají auto.

Když jim chudákům pošlete potraviny, tak jejich životním způsobem se stane čekání na rozdávání. Aby zvýšili šanci, nastěhují se k rozdávárnám. Přestanou dělat to, čím si vydělávali na to, aby nakoupili od místních farmářů. Místní obchodníci a farmáři zkrachují a potřebují rozdávané potraviny, tak se také přemístí k rozdávárnám. Přijedou neziskovky pečující o děti. Tak se udělají další děti, třeba je vyberou na burcující fotku a zajistí tím relativní blahobyt rodiny. Ty hodné slečny, co se starají o děti, vždy po návštěve nechají něco i pro ostatní. Syny dáme do armády, tam se mají dobře a když si vydělají, odjedou do Evropy. Dcery, když se toho dožijí, prodáme jako nevěsty. Jejich cena klesá, potřebujeme jich víc. Je dobře mít hodně synů a dcer.

J. Schwarz 6.11.2018 15:22

Re: pane Zingo

Jste si opravdu jist, že vám stačí ke zjištění KLIMATU v Praze statistická data z roku 2017? Existuje vůbec něco jako KLIMA v Berlíně 14.5.1920 v 10 hodin dopoledne?

V. Kotas 6.11.2018 15:21

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Zřejmě není ten správný požadavek, nebo nejsou lidi, kteří by to uměli realizovat.

J. Pospíšil 6.11.2018 15:08

Re: Auto je sice symbolem svobody,

A od toho vymyslelo lidstvo rodinu a přátele. Někdo z nich vás na to letiště odveze autem a neplatí ani parkovné.

Vy nemáte rodinu ani přátele? Tak to je blbé. Chovejte se tak, abyste měl. Je to osvědčené a někdy i fajn.