26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PRÁVO: Zrušení Benešových dekretů je v zájmu státu

Benešovy dekrety jsou vyhaslé, tvrdí čeští politici unisono. Pak je ovšem na místě otázka, proč je v Česku okamžitě oheň na střeše, když se o nich na sudetoněmeckém sjezdu byť i jen hlesne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Ševeček 24.5.2018 10:26

V zájmu státu ...

kterého?

M. Prokop 24.5.2018 10:35

Re: V zájmu státu ...

Toho vašeho ne (ten by se mi taky ekloval).

V. Lunák 24.5.2018 10:22

Dobře

napsáno.

P. Lenc 24.5.2018 10:14

Tak

dekrety jsou "vyhaslé"? A AfD je "extremistická strana"? Ještě napište paní Rakušanová, že muslimové jsou "vyznavači tolerance a míru" a jsou přínosem pro Evropu a bude i posledním vašim příznivcům jasné, co jste zač.A pokud je pan Posselt "největší český patriot", tak toto vaše prohlášení již hraničí s debilitou.Ona ta paměť národa bývá delší než výkřiky "jediných spravedlivých".

T. Hraj 24.5.2018 10:24

Re: Tak

Děsivé je to, že tato paní byla hlasem svobody (Svobodné Evropy) v době, kdy jsme zoufale potřebovali nasávat i jiné myšlenky, než ty Marxistické a pramenů bylo tak málo.

Ale pravda je, že nebyla asi vyjímkou. Mnozí (ne-li většina) disidenti si žádný skutečný kapitalismus ani svobodu s ním spjatou nikdy nepřáli.

M. Prokop 24.5.2018 10:37

Re: Tak

Jo, je to mišunk reality a omylů.

Dekrety jsou vyhaslé, AfD není extremistická, jen se paní Rakušanové nelíbí.

T. Hraj 24.5.2018 10:09

Jak se Vám líbí nálpeka, paní Rakušanová?

Lída Rakušanová je extrémistická, populistická novinářka. Tím, že jsem to vyslovil, tak se to stalo objektivním faktem a není už dále třeba nijak analyzovat a polemizovat s jejími argumenty.

Tak. To se nám ta debata krásně rozbíhá.

J. Lepka 24.5.2018 10:07

To myslíte vážně?

Benešovy dekrety jsou historicky daný fakt a jakýkoliv krok současné, či budoucí politické reprezentace na tom nic nezmění. Je prostě hloupé, ba extrémně hloupé, se k takové situaci vůbec vyjadřovat. Má to zhruba stejně blbou relevanci, jako představa, že zrušíme nějaký válečný konflikt (zde celou II. světovou válku) a ihned se vše vrátí do původních kolejí, zřejmě včetně miliónů oživlých nebožtíků.

T. Hraj 24.5.2018 10:18

Re: To myslíte vážně?

Upálení Jana Husa je také nezměnitelný historický fakt, ale je možné ho dnes buď schvalovat nebo odsoudit, jak to například (po asi 600 letech milostivě konečně) udělal papež.

Stejně tak je to s odsunem sudetských Němců. Já osobně odsun schvaluji (vzhledem k historickým okolnostem) a volím zástupce, kteří mají pokud možno stejný názor.

M. Prokop 24.5.2018 10:41

Re: To myslíte vážně?

Chápu strůjce odsunu (v tehdejší době), jen je podezírám z nedostatku demokratičnosti (vzhledem k okolnostem též pochopitelné, ale bohužel to pak vedlo k roku 1948), osobních zájmů a averzí a ten dekret, pardonující zločiny ještě půl roku po válce je ostudný.

Strany, dodnes vše schvalující, jsou dost nebezpečné pro současnost, obvykle demokracii přijímají jen z donucení.

P. Han 24.5.2018 11:04

Re: To myslíte vážně?

Ten dekret je sice ostudný, ale jeho zrušení nic nepřinese. Zrušit ho od samého počátku a začít vyhledávat a soudit provinilce v době, kdy většina z nich i většina svědků už nežije? Bylo to rozhodnutí presidenta republiky, zajisté schválené představiteli vládních stran. Berme ten dekret jako svým způsobem abolici. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím lze dělat.

M. Prokop 24.5.2018 11:19

Re: To myslíte vážně?

No však to píšu, že zrušení by nezpůsobilo vůbec nic.

J. Lepka 24.5.2018 20:56

Re: To myslíte vážně?

Tak v tom se hluboce mýlíte.

T. Hraj 24.5.2018 11:19

Re: To myslíte vážně?

Plošný odsun bylo správné řešení. Pardonování osobních zločinů je samozřejmě špatné (k tomu by mohlo vzniknout třeba dílčí politické prohlášení z české strany).

SpD je strana nesystémová (těžko by dokázala spravovat veškerou státní agendu), ale nevidím, že by byla nedemokratická, fašistická nebo měla totalitní tendence.

ANO je strana oportunistů bez programu a (máte pravdu) zájmu o demokracii.

KSČ nebo jak se jmenují netřeba komentovat.

M. Bílý 24.5.2018 9:32

Já dobu řádění Sudeťáků pamatuji. Proto se ....

.... připojuji k těm, kteří zdůrazňují, že zrušeni Benešových dekretů NENÍ v zájmu našeho státu !!!

M. Prokop 24.5.2018 10:42

Re: Já dobu řádění Sudeťáků pamatuji. Proto se ....

Když oni jsou to dnes jiní lidé, ti řádící vymřeli, podobně jako jejich místní ekvivalent, RG.

P. Portwyn 24.5.2018 12:37

Re: Já dobu řádění Sudeťáků pamatuji. Proto se ....

Ehm... a dekrety se týkají těch dnešních Sudeťáků?

Někdo jim u nás ubližuje?

J. Pražák 24.5.2018 9:16

Jak vyřeší problém státu nepřátelských menšin Německo?

Benešovy dekrety, schválené vítěznými mocnostmi, vyřešily problém vzniklý chybnou koncepcí multinacionální ČSR. 3,5 milionové německá menšina se postavila z drtivé většiny proti zájmům ČSR (95 % volilo SdP).

Jestli se má současné multi-musli-kulti-gender-homo-politkorektní Německo zachránit a zůstat mezi civilizovanými zeměmi, tak za pár let bude také muset začít problém s imigranty z jiných kulturních a politických okruhů řešit obdobně jako Beneš.

R. Jonák 24.5.2018 9:00

Mohla by autorka vysvětlit

proč je podle ní AfD excentrická strana? O jejich názorech na Benešovy dekrety se raději nebudu vyjadřovat, protože vulgární výrazy bych nerad používal.

M. Prokop 24.5.2018 9:16

Re: Mohla by autorka vysvětlit

Tak centristická zaručeně není (což je dobře). Ovšem autorka o ní píše, že je to strana extrémistická, což bych přičítal tomu, že šíří jiné názory než hujeka autorka a navíc ten Klaus, což je, jak zajisté všem známo, ďábel. :-P

Stran dekretů se ale příliš nemýlí, jejich význam je v současnosti nulový a slouží jen různým našim extremistům (tentokrát skutečným) jako třeba komoušům.

M. Prokop 24.5.2018 9:19

Re: Mohla by autorka vysvětlit

hujerka

P. Portwyn 24.5.2018 12:40

Re: Mohla by autorka vysvětlit

Souhlasím, že význam je nulový a termín "vyhaslé" taky není nic, co by mne pobuřovalo. Je to prostě passé.

Na druhou stranu právě výzvy k zrušení je tahají na světlo světa. Kdyby podobných článků nebylo, nikdo si nevzpomene...

Stejně mi přijde, že je to víc klacek na domácí politické oponenty, než česko-německý problém.

M. Prokop 24.5.2018 14:35

Re: Mohla by autorka vysvětlit

Jistěže je to klacek na oponenty. A zabránit mu lze jedině zrušením. Jinak je budou komouši tahat pořád.

P. Portwyn 24.5.2018 16:14

Re: Mohla by autorka vysvětlit

Lída Rakušanová jsou komouši?

P. Dvořák 24.5.2018 8:58

Neživí tu jednasemdesátiletou . . .ehm . . .

už padesát let náhodou Němci?

K. Janyška 24.5.2018 8:55

Není.

Pošuku jeden zvrhlý. Byl jsem v Osvětimi dvakrát... Dzp.

S. Ševeček 24.5.2018 10:28

Re: Není.

To je ten "polský" koncentrák?

K. Janyška 24.5.2018 12:36

Re: Není.

Ano, ten německý... Dzp.

B. Rameš 24.5.2018 8:49

Nasrat.

Chtěli sežrat celou Evropu, dostali přes držku, stálo to miliony životů, tak ať si políbí.

J. Jelínek 24.5.2018 9:39

Re: Nasrat.

No jo, komouši jsou už takoví - ať už mají hnědé nebo rudé košile. Takže si polibte také.