27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Slušný člověk nekrade. (A nečerpá.)

Všichni víme o události, která se stala tento týden na Slovensku. Byl zavražděn novinář. Nevíme ještě na 100 % proč, ale média tvrdí, že připravoval článek, jak italská mafie na východním Slovensku zneužívá peníze z eurofondů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Bocek 6.3.2018 7:01

Bylo nebylo,

byly zrušeny dotace do zemědělství, naráz prudce vzrostla cena potravin: Zemědělci přestali pěstovat obilí na biolíh do benzínu, kukuřici na kWh a řepku do nafty. Obilí by byla nadprodukce zásada jen na tu nejkvalitnější mouku , ostatní zkrmit, nejrychleji slepicím, pomaleji prasatům či ovcím a nejdýl hovězímu. Odvážnější zemědělci by zkoušeli návrat k bramborám. Neoplatila by se osít veškerá půda, některá by se pronajala zeleninářům na pěstění zeleniny. Silná konkurence by tlačila na cenu, na sortiment a hlavně na kvalitu. Svět by se vrátil k normálu......

M. Prokop 5.3.2018 22:25

Re: Každoroční odliv zisku a příjmů činí

Jak to souvisí?

D. Bystriansky 5.3.2018 20:08

Nic víc, než autorka napsala:

"Já tvrdím, že dotace jsou špatné principiálně. Jsou špatné, protože schopným berou a neschopným dávají."

Snad jen - schopným krádeže a podvodu taky dávají!

J. Kanioková 5.3.2018 20:06

Každoroční odliv zisku a příjmů činí

v případě České republiky 7,6 procenta HDP, příjmy z rozpočtu EU 1,9 procenta HDP. - https://twitter.com/simi1952/status/970224949561577472

K. Pavlik 5.3.2018 19:42

Re: Nadavat na EU

No kamaradka se podilela na stavbe nejakeho rybniku za penize EU. Podle kamaradky nikoho ani nenapadl ten blaznivy napad ze ten rybnik muze byt k necemu.

Ten rybnik musel schvalit nejaky pitomec v Cesku.

J. Kopis 5.3.2018 19:30

Re: Ti kdo opěvují dotace

Projekt evropského významu přece existuje - islamizace Evropy! Dokonce je dotován Saúdskou Arábii.

J. Jurax 5.3.2018 18:29

Re: Dotace jsou zlo. Principální zlo.

No jo, dotováni budete se mít líp, i kdybyste na to chcípnout měli :-)

Přece nemůžete chtít po eurobyrokratech rozum, a ještě zdravý ... :-(

J. Jurax 5.3.2018 18:25

Re: Jojo

Jistě. Naprosto souhlasím. Ovšem následky si nese sám ... a to tak úplně nevtipkuju. Bohužel.

M. Prokop 5.3.2018 18:09

Re: Jojo

Právě že vím.

J. Zima 5.3.2018 17:22

Ti kdo opěvují dotace

ať si laskavě uvědomí, že evropské dotace jsou čisté zlo. Za prvé o co dostaneme víc z EU na dotacích (průměrně 50 mld. ročně) to bohatě sežere podpora tzv. obnovitelných zdrojů (především solární baroni) nařízená z EU. K tomu výstavba nesmyslných stezek, rozhleden, dotace na integraci, příspěvky nesmyslným neziskovkám atd.

Největší zlo jsou ovšem dotace na výrobu. Do toho patří i zemědělské dotace spolu s výrobními kvótami. Křiví trh a zadělává to na korupci zcela zákonitě. Nejhorší je na tom to, že to svádí ke korupci i podnikatele, co by k ní za normálních okolností nesáhli, ale takhle jsou nuceni si dotace nějak opatřit, protože by nepřežili.

Jediná logická podpora z EU by byla na projekty evropského významu, přesahující hranice států. O takovém projektu jsem ale nějak neslyšel.

P. Vanura 5.3.2018 15:54

Konec konců, nebýt EU, není tu ani kauza Čapí hnízdo

a související politická krize...

P. Vanura 5.3.2018 15:53

ALE ti úředníci rozhodli, že se postaví majáky a ty se

postaví proto, že jsou tu peníze, které se MUSÍ vyčerpat a proč nedat vydělat místní firmě...

A to spolufinancování je třešnička na dortu!

P. Vanura 5.3.2018 15:51

Rektor jedné vysoké školy řekl už PŘEDTÍM, než se

na výstavbě vědeckých center koplo, že to bude průšvih. A také, že JE. Ona totiž EU spolufinancovala výstavbu, ale ne provoz! Navíc na to nejsou lidi. Takže to celé jde na úkor již dříve existujících vědeckých pracovišť a o nějakých výsledcích jsem zatím NESLYŠEL!

J. Novotny 5.3.2018 15:49

Re: Mimo Prahu jsou dotace docela vidět

Ano, bylo by to lepší, i když ČR dostala ty prachy net, navíc Praha byla většinou mimo, takže v reálu to mimo Prahu znatelně pomohlo.

J. Kavalír 5.3.2018 15:44

Re: Naprostý souhlas, ale....

O tom, kde ty rozhledny nebo majáky budou, nerozhodovali úředníci z Bruselu, ale ti místní.

Z. Lapil 5.3.2018 15:33

Re: Dotace jsou zlo. Principální zlo.

Se přestěhuju do Řecka, no. Vod čeho jsem v EU :-).

Vážně: ono je to s těmi dotacemi ještě horší, než to vypadá. Pan Zdechovský píše jako argument, nevím, jestli tady nebo v tom odkazovaném desateru, jak si obce pořídily různé úžasné stroje. Jistě, pořídily, třeba ten na čištění krajnic. Podmínkou ovšem je, že ho nebudou komerčně využívat.

Výsledek? Středisková obec, která nám - obci zcela nestřediskové - ten stroj za mírnou úplatu půjčovávala. Od té doby, co vlastní nový úžasný dotovaný nekomerční stroj, jsme byli nuceni vrátit se ke škrabce, lopatě, kolečku a pracovně nevybitým důchodcům.

M. Valenta 5.3.2018 15:22

Re: Jojo

To tedy ani nevíte kolikrát jste v životě "kradl".

M. Prokop 5.3.2018 15:05

Re: Naprostý souhlas, ale....

Rozhledny jsou taky užitečné, ovšem tam, kde je z nich něco vidět.

Ty EUnijní byly postaveny i tam, kde není. Proč by to s majáky nemohlo být stejně?

M. Prokop 5.3.2018 15:03

Re: Jojo

Zahrnujete-li "čerpání" pod krádež, tak ano, nejsem proti.

M. Valenta 5.3.2018 14:25

Re: Jojo

Je to jinak - slušný člověk nekrade. To je vše.

J. Jurax 5.3.2018 13:42

Re: Dotace jsou zlo. Principální zlo.

Půjčit si, abyste mohl rozdávat, je eurosolidarita. Na Vámi placené splátky půjčky se arciť nevztahuje.

J. Jurax 5.3.2018 13:38

Re: dotace jsou

Ano, nátlaku a vydírání ... lze hrozit odejmutím dotací, lze vykřikovat, co všechno se postavilo za evropské peníze (přičemž se pomlčí o tom, jaké náklady ze svého jsme museli vynaložit), dotace, jejich přidělování, správa i rozkrádání dobře živí mnoho lidí a dává jim moc, takže jsou na nich existenčně závislí a budou tedy eurohujery a tak dál a podobně.

Přijímat dotace povinnost není - ale je to masivní klacek v politickém boji, neboť dobrotivá EU nám chce dávat prachy ZADARMO a naši političtí odpůrci je nechtějí našemu lidu dopřát, no fuj ...

J. Jurax 5.3.2018 13:31

Re: Dotace jsou zlo.

Až si EU vytvoří evropskou armádu, nebude potřebovat ke kupování politiků a umravňování buřičů dotace, resp. hrozbu jejich odejmutí ...

J. Jurax 5.3.2018 13:22

Jojo

Slušný člověk nekrade a nečerpá - a pak v konkurenci s kradoucími a čerpajícími zkrachuje.

J. Farda 5.3.2018 13:17

Re: No comment

Jasně, ta paní jen umanutě kalí vodu a panikaří! Mimochodem, už jste si půjčil na letošní dovolenou?

J. Kopis 5.3.2018 12:47

Re: No comment

Jemu a ostatním eurohujerům ani tak nejde o společensky udržitelnou situaci, jako spíše o společenské udržení situace vlastní!

J. Kopis 5.3.2018 12:42

Re: Dnes nesouhlas s autorkou článku, ona říká -

https://ekonomika.idnes.cz/opravy-zeleznice-zrychleni-neprinesly-fcn-/eko-doprava.aspx?c=A160726_2262010_eko-doprava_rts

Stále nic nedochází?

B. Rameš 5.3.2018 12:03

S dotacemi je to

jako se sociálními dávkami nebo s drogami. Jakmile si navyknete - to jde rychle - je zatraceně těžké přestat a musíte k tomu mít opravdu vůli. Takže výhledová chmurka - další...

M. Prokop 5.3.2018 11:56

Re: Tohle už dávno vím

Jo, skutečnost je levicové občanstvo, které ani Klaus nezměnil, neměl šanci změnit.

M. Prokop 5.3.2018 11:54

Re: Mimo Prahu jsou dotace docela vidět

To je taky mimo.

Ideální je z regionů peníze nikam neposílat. Ani do Prahy, ani do Brusele.

Nebo když si chcete vy koupit něco nového, tak pošlete peníze tchyni a čekáte, zda a co se vám vrátí?