26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Rusko a demokracie

Během „úklidu“ jsem narazil na tento starý text. Nevzpomínám si na rok, kdy jsem jej napsal. Ale je tu a chtěl bych jej připomenout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Frauknecht 26.9.2017 9:02

Dobrý :-))

Pravda je někdy sviňa, ale zády se k ní staví jen hlupec.

M. Valenta 26.9.2017 8:50

Hezké. Až na to, že Rusko

se ke své bolševické minulosti permanentně hlásí a co hůř, na mezinárodním poli koná podobně, ne tak přímočaře, ale o to je to nebezpečnější.

J. Franke 26.9.2017 8:49

Se stářím přichází moudrost...

Někdy ovšem přijde stáří samo. Označit stav, kdy v čele státu nestál zatím nikdo jiný než komunista, jako demokracii, je podivné.

Ś. Svobodová 26.9.2017 10:39

Re: Se stářím přichází moudrost...

A jak označit stav, kdy v parlamentní demokracii rozhodují povětšinou lidé s komunistickou minulostí (i přítomností)?

L. Šarina 26.9.2017 8:48

s,Hassi,

kde blb,tam nebezpečno,kde komunismus ,tam vražedno, kde Rus tam vládne Vodka !!

R. Houška 26.9.2017 8:28

Tak pane Haasi, tato agitka jen dokazuje, že ve věku se moudrost neukrývá. Země pod rukavódstvom plukovníka KGB, obklopeným oligarchy, to je opravdu něco, k čemu by měl vzhlížet každý demokrat. Ale chápu, asi už vás na stará kolena nebavilo být chudý...

M. Prokop 26.9.2017 9:49

Re:

V tom bych se Tomáše zastal, on blbne z upřímného přesvědčení, ne za peníze.

R. Houška 26.9.2017 10:03

Re:

V tom případě je to, bohužel, ještě horší, než jsem si myslel...

M. Prokop 26.9.2017 11:08

Re:

IMHO lepší. Lidé s jinými, dle mého mínění mylnými názory, mi vadí méně, než "děvky prodejné".

R. Morava 26.9.2017 10:55

Re:

Tak já neberu článek jako Rusko náš vzor. Dokonce Rusko může být pro svět nebezpečné.

Pokud Vám ale vládnou v EU politici, kteří mažou kříže, tlačí Vám gendrové kvóty, rezignují na ochranu hranic, kvůli čemuž obsazuje Evropu pátá kolona lidí s náboženstvím "Zabíjejte nevěřící". V Evropě je leckde zákaz proti tomu vystupovat, bez ztráty zaměstnání, či svobody... Tak Vám řeknu, že jim slouží Rusko jako skvělá výmluva a odpoutání pozornosti od podstatného problem. A vysvětlete mi, jak může být Rusko Německu nebo Francii nebezpečné. Tím že ovlivňují volby? Tak to jsou pro mne borci. Víte kolik milionů platí různí Sorošové do své propagandy? nebo snad mate pocit že v Německu prohráli vítači a ve Francii vyhrála Le Pen?

P. Švejnoch 26.9.2017 8:17

Už když jsem článek četl

a ještě jsem nezahlédl byť jen rozsah aktuální diskuze, mi bylo jasné, že rusofobi dostanou hysterický záchvat... A taky jo! :-)

Já s panem Haasem souhlasím, ačkoli v některých detailech jeho popis považuji za lehce "přetažený".

Ale zejména leitmotiv celého článku, tedy teze, že my, Češi, máme nejmenší právo Rusy z tohoto pohledu soudit, je naprosto pravdivý. A to je zřejmě příčina oné výše zmíněné hysterie místních rusofobů - jejichž fobie jinak nemá aktuálně žádný zaznamenatelný racionální základ.

K. Frauknecht 26.9.2017 9:03

Re: Už když jsem článek četl

:-)

M. Prokop 26.9.2017 9:52

Re: Už když jsem článek četl

Co to je, "soudit"? Nemám mít na Rusy názor? Nesmím ho napsat?

Mimo to, Československo hodně pomáhalo ruské emigraci a Československo bylo, přes ostudnou spolupráci početných českých komunistů, jednou z obětí Ruska, tehdy SSSR. Bylo by divné, nevyjadřovat se k tomu.

P. Švejnoch 26.9.2017 12:11

Re: Už když jsem článek četl

Ano pane Prokope, i ve Vašem případě platí mnohem víc ono "soudit/odsuzovat" než "mít názor".

Už jsem Vám nejméně dvakrát psal, že na téma "Rusko" s Vámi nebudu diskutovat - právě proto, že ani jeden z nás nemá žádný dodatečný argument pro svůj postoj, všechny už zazněly. Tedy Vaše opakované podsouvání teze, že dnešní Rusko = bývalý SSSR, už není ani úsměvné, už je to jen dokola omílané prázdné cliché, které má dodat racionální základ Vaší v podstatě iracionální fóbii.

Poslední, co k tomu poznamenám, je toto - i já jsem poněkud obezřetný, co se Ruska týče. Ale na stupnici mých potenciálních obav je Rusko někde daleko kupř. za možností být nakažený klíštětem infikovaným boreliózou či encefalitidou, nebo za možností, že budu zraněn/usmrcen při dopravní nehodě.

Aktuálně zde v Česku, potažmo zde v Evropě, čelíme nejméně dvěma nesrovnatelně větším nebezpečím, a já považuji za nesmyslné se zabývat obavami, které naprosto nejsou na pořadu dne. Takhle bych totiž celý život ze strachu nevyšel... ;-)

A. Bocek 26.9.2017 7:31

Hlavní problém Rusů

spočívá v tom , že neví, kde jsou jeho hranice. Mluví se o Karlových Varech, Aljašce a vodách Indického oceánu.Našim komunistům , kteří jsou ideologicky spojeni s Moskvou by měli sdělit sladké tajemstvi, že Vladimír Putin již vyměnil Marxismus-Leninismus za pravoslavnou Imperiální bibli.

R. Gramblička 26.9.2017 8:05

Re: Hlavní problém Rusů

a znají své hranice USA? Někdy se mi zdá, že hraničí pouze s Ruskem a Čínou

R. Langer 26.9.2017 13:09

Re: Hlavní problém Rusů

Počkat, oni někde okupují Evropu?

P. Zinga 26.9.2017 8:13

Re: Hlavní problém Rusů

Auguste, nechlastej už od rána!

A. Bocek 26.9.2017 9:57

Se vzpomínkou na Květu Fialovou

"Vhisky to je moje Gusto !"

M. Prokop 26.9.2017 9:54

Re: Hlavní problém Rusů

Ano. Imperialismus, mesiášství, paranoia zůstávají základními kameny, ať se stát jmenuje jakkoliv.

S. Ševeček 26.9.2017 7:29

Pane Haasi

Děkuji Vám za tento článek.

Také za Vaši odvahu.

P. Khail 26.9.2017 17:38

Re: Pane Haasi

V čem ta odvaha spočívá? Můžete to napsat, prosím? P. Haasovi snad hrozí trestní stíhání nebo jiný postih?

P. Maleček 26.9.2017 7:18

No tohle je na Putinovu cenu za věrné služby Rusku.

Nejhorší na tom je, že to Haas myslí vážně. Od něj to není nacvičená či vynucená póza, ale o čistý výtrysk jeho ruské duše. Duše byť z většiny geneticky a jazykově slovanská, mentálně despoticko nájezdnicko vikingsko asijská. Však Rusy se prapůvodně zval vikingský kmen, který z oblasti dnšního Petrohradu ovládl povodí velkých řek ústících do Černého a Kaspického moře. Čímž vzniklo první, tehdy vikingskými Rusy ovládané území.

Po krátkém údobí, kdy se Vikingové rozpustili v slovanském moři tohle území na staletí, byť s přestávkami ovládli mongolští a turkitští nájezdníci. A tak vznikl dnešní Rus, mentálně produkt vikingsko, mongolsko, turkické expanazní despocie. Ke všemu s byť v symbolech křesťanskou, mentálně však islámskou vírou. To zcela neslučitelné s tím co se nazývá demokracie.

A tak není divu, že se, ne tam kde vznikla, tedy v západní Evropě, ale v Rusku ujala marxistická, též despotická ideologie, později transformovaná v socialistický komunismus. A tak v Rusku v roce 1917 nebojovala stará despocie s novou demokracií, ale dvě vzájemně se nenávidějící despocie. Přičemž ta vítězná byla Stalinem dotažena do až bestiální dokonalosti.

A tahle ruská, protože ještě bestiálnější pak porazila jí kopírující německou, sice nacionálně, ale též socilalistickou despocii Hitlerovu. A s pomocí svých regionálních poskoků násilně ovládla všechny státy střední Evropy, které tzv. osvobodila. A tahle ruská říše od Aše po Vladivostok se zhroutila až po uzbrojení, které zapaltili hlavně občané USA, vedení rozhodným demokratem Reaganem.

A tak po staletích opět Rusko i s jím obsazenou severní Asií vládne jen samo sobě. Ale dál uvízlé ve své vikingsko-asijské expanzní despocii, kořeněné mentálně islámským pravoslavím. A tak dál neslučitelné s demokracií, kterou jen předstírá jako volbami a řídící strukturou. A opět s expanzními choutkami, jak předvádí na svých blízkých sousedech a v Sýrii.... a to je to co se Haas svými kecy snaží zamaskovat.

M. Prokop 26.9.2017 9:55

Re: No tohle je na Putinovu cenu za věrné služby Rusku.

Ano, tak nějak.

A. Trick 26.9.2017 6:59

Emanuel Moravec

a Rys-Rozsévač mají mnoho učenlivých následovníků.

P. Rudolf 26.9.2017 6:51

Tak si to shrňme

rusko je země, která světu nkdy v historii nepřinesla nic jiného, než primitivní bezohlednost, pohrdání člověkem, války, okupace, porobení si až likvidaci celých národů, plné náruče lží toho nejhrubšího formátu, vraždění nepohodlných, vyhrožování světu, podporu těch nejodpornějších režimů na celém světě, buranské manýry svých primitivních arogantních občanů, smrdících všude na zemi, atd. atd.

rusko a demokracie, to je vrcholný oxymórom. rusko je agresivní, nebezpečný šmejd, proti němuž je potřeba být neustále ve střehu, neb nic dobrého z něj nikdy nepřijde.

I v rusku se pochopitelně najde pár skvělých jedinců. Ti ovšem existují navzdory rusku a na jeho chod neměli, nemají a nikdy mít sebemenší vliv nebudou.

R. Gramblička 26.9.2017 8:17

Re: Tak si to shrňme

přínos Ruska/SSSR je významný třeba v kultuře a vědě. Jejich hudba, literatura, fyzika a kosmický výzkum jsou známé po celém světě

R. Gramblička 26.9.2017 8:19

Re: Tak si to shrňme

třebaže se to potentáti SSSR snažili potlačovat, jak jen to šlo, kromě toho, co se jim hodilo do krámu

P. Švejnoch 26.9.2017 8:19

Re: Tak si to shrňme

... to se k panu Rudolfovi ještě nedoneslo...

Buďte k němu shovívavý. ;-)

M. Prokop 26.9.2017 9:56

Re: Tak si to shrňme

Totéž platí i v případě Německa. A stejně vyvolalo dvě nepěkné války, konec konců, tu druhou v družné spolupráci se Stalinem a SSSR.