26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Proč nás postihla národní máselná katastrofa

Obchod je věda, napadne každého, kdo nedokáže pochopit, proč se tak najednou zvýšily ceny některých mléčných výrobků. Jinými slovy: proč došlo k národní katastrofě se zdražením másla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 25.9.2017 11:36

Re: tak znova,

máte pocit, že je mléka nedostatek? Máte informace o tom, že se v současnosti produkce mléka reguluje? Víte vůbec, že s regulací produkce mléka se skončilo 1.4.2015? Víte vůbec, že už dva a půl roku si může kdokoli produkovat mléka, kolik se mu zlíbí?

O. Uživatel 25.9.2017 12:23

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 25.9.2017 14:22

tak znovu

v obchodech jsou plné regály másla. Nedostatek másla na eurounijním trhu není ani náhodou. Jenže se zvýšila poptávka v Asii, takže producenti toho samozřejmě využívají.

O. Uživatel 25.9.2017 14:36

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 25.9.2017 14:51

protože je o máslo zájem v Asii

a protože máme globální trh, ovlivňuje poptávka v Číně i cenu u nás.

O. Uživatel 25.9.2017 15:02

Uživatel požádal o vymazání
Z. Lapil 26.9.2017 10:53

Re: tak znovu

S těmi plnými regály to není tak úplně pravda, minulý týden večer v Globusu (ani už nevím, kterém) byl totálně prázdný regál - máslo Tatra za 69,90,- a žádná použitelná (= máslo bez příměsi a bez příchuti) náhrada; kecám, vedle se bála jedna osamocená osminka snad přes 40,. korun. Ale uznávám, že nejspíš už byl na cestě kamión a k večeři... vlastně už nevím, co jsem měl k večeři :-).

A Vám i panu Chodovskému poklona, jak jste se dokázali hádat a zároveň spolu laškovat. Bylo příjemné to číst.

F. Navrátil 25.9.2017 12:44

Re: tak znova,

Regulace sice skončila, ale zemědělství má vždy určitou setrvačnost. S největší pravděpodobností je to tím, že nejdříve musíte mít tele, to musí vyrůst v krávu, atd. To nějaký čas trvá, což se těžko vysvětluje odborníkům, kteří předpokládají, že mléko se vyrábí ve stáčírnách.

M. Šejna 25.9.2017 14:30

Re: tak znova,

budete se divit, ale dojnici v produktivním věku můžete koupit na zemědělském trhu hned. Můžete koupit i telata nebo jalovice.

Dnešní zemědělec určitě nepracuje tak, že si musí krávy vychovat od početí až do dospělosti. Navíc mléka je na českém trhu přebytek a musí se sušit a vyvážet do Číny, aby byl odbyt. Takže problém není v nedostatku dojnic.

O. Uživatel 25.9.2017 15:18

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 25.9.2017 13:11

Po zrušení kvantitativních kvot, voni genyjusi:

https://www.szif.cz/cs/mp-snizeni-produkce-mleka

M. Šejna 25.9.2017 14:33

a jejda, opět kretén Prokop

EU samozřejmě musela reagovat na nadprodukci mléka v roce 2016. Nikoli ale zákazem jeho produkce, ale dotacemi zemědělcům. Ty dotace si vynutili sami zemědělci, aby se jim nadprodukce rentovala.

M. Prokop 25.9.2017 15:16

Re: a jejda, opět kretén Prokop

Máte smůlu, ale čím víc nadáváte, tím lépe se bavím. Jen houšť a větší kapky, oni genyjusi.

EU prostě snižovala produkci a ta teď chybí, i kdybyste se ulhal.

M. Šejna 25.9.2017 16:36

Prokope

já vám nenadávám. Jen konstatuji realitu, že jste kretén.

Klidně se bavte. Já se bavil posledního půl roku, kdy jsem vás ignoroval, a jen jsem s pobavením sledoval vaši intenzivní onanii nad mými komentáři.

Teď jsem si jen na pár dní vyskoušel vaši metodu diskuze s jinými, abyste poznal na vlastní kůži, jaké jste senilní hovado. Od teď už zas na vás z vysoka seru a budu vás ignorovat, kreténe.

Č. Berka 25.9.2017 12:06

Re: tak znova,

https://zpravy.tiscali.cz/cesko-se-topi-v-levnem-mlece-nepomahaji-ani-dotace-ani-superkravy-z-usa-281694

O. Uživatel 25.9.2017 12:30

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 25.9.2017 13:09

Re: no jistě

Kupoval jste někdy poslední dobou sýr, že tu kecáte takové blbiny?

R. Langer 25.9.2017 14:03

Re: no jistě

Pan Šejna evidentně nakupovat vůbec nechodí, už podle toho jeho plácání o zvýšení cen maximálně o 2,5 %. ;-)

M. Šejna 25.9.2017 14:36

pane Langře

kolik tedy stal tvrdý sýr před rokem a kolik dnes, Vy experte na cenovou politiku.

Ale je možné, že prodejny, kde nakupuji já (Albert, Tesco, Lidl) ceny udržují témeř na stejné hodnotě, zatímco Vaše sámoška u vás na vidlákově zdražuje ostošet.

:-D

M. Prokop 25.9.2017 15:17

Re: pane Langře

Tesco tedy zaručeně ne, Albert taky ne, do Lidlu nelezu.

M. Prokop 25.9.2017 15:17

Re: no jistě

Sýry + 20 až 30% ... :-P

V tom bude zas ta Semínkova uklízečka.

M. Šejna 25.9.2017 14:27

jo, kreténe Prokope

ale nevšiml jsem si, že by sýry zdražily o 40 procent, jako máslo. Kvalitní tvrdý sýr (10 dkg) stál dříve 28 Kč, dnes stojí 30 Kč. Rozhodně nestojí 40 Kč, jak si myslí kretén-uklízečka Prokop.

M. Prokop 25.9.2017 15:22

Re: jo, kreténe Prokope

Ano, nevšiml jste si, proto blbnete. Stran kreténů, zkuste přitvrdit, schválně, zda se vám podaří mne urazit. Zatím marná snaha.

Z. Lapil 26.9.2017 11:06

Re: jo, kreténe Prokope

To bych se hádal, ale je možné, že ke zdražení došlo už dřív než před rokem. Navíc sejra zdražoval (zdražuje?) postupně.

A možná bude klíč zakopaný v "kvalitním" sýru - kolik sýra za 30 korun deset deka se asi tak prodá? Nejsme nijak chudí ale takový (pravda - spíš dražší) si vzájemně kupujeme jednou za čas "k narozeninám". Rozhodně 300g eidamu 30% stávalo relativně nedávno 30,- Kč, dnes je ke 45,-. Lučina zdražila tuším z 25,- na 35,-. Poznámky si nedělám, ale nevěřím, že ta čísla jsou podstatně chybná.

M. Prokop 25.9.2017 8:51

Re: pane Švejnochu, máte zcela pravdu

To vám to zase blbě kibicuje londýnská uklízečka.

EU a její opatření na snížení produkce mléka je jen jedna z příčin. Nikdo netvrdil, že jediná.

M. Šejna 25.9.2017 10:12

Prokope

vaše uklízečka z bordelu vám nejspíš tak zatemníla mozek, že vám uniklo nejden do kalhot, ale i chápání psaného textu. Já jsem nenapsal o vás protiunijních fanaticích, že jste tvrdili, že za to může JEN unie.

Ta vaše fanatická posedlost reagovat na většinu mých komentářů způsobuje, že ze sebe tady občas děláte většího kreténa, než ve skutečnosti jste.

M. Prokop 25.9.2017 13:14

Re: Prokope

Nevztekejte se, píšete pak ještě větší 3,14čoviny (je-li to vůbec možné.

https://www.szif.cz/cs/mp-snizeni-produkce-mleka

Vaše uklízečka změnila zaměstnavatele, v bordelu lépe platí, nebo je tam méně práce?

M. Šejna 25.9.2017 14:49

Prokope

vy jste ještě větší kretén, než se tady o vás ví. Chápete vůbec, o co v tom vámi daném odkazu jde?

Jestli ne, nechte si to od někoho duševně zdatnějšího vysvětlit.

M. Prokop 25.9.2017 15:23

Re: Prokope

Já chápu, Semínko, ovšem vy ne. Uklízečka ještě nepřišla z bordelu, aby vás dovzdělala?

P. Švejnoch 25.9.2017 9:51

Re: pane Šejno

mícháte dohromady dvě věci:

1) AKTUÁLNÍ stav trhu (tedy stav poptávky a nabídky), který určuje AKTUÁLNÍ cenu.

2) Příčiny, které k aktuálnímu stavu vedly.

Jednou z příčin, proč je cena másla dlouhodobě taková, jaká je, jsou nejrůznější kvóty, regulace a nejrůznější další buzerační opatření na straně jedné, a na druhé straně dotace do jiných komodit - což, jak známo, jsou vše "produkty" EU. Tahle situace je krystalickou ukázkou toho, jak se přeregulovaný trh obtížně vyrovnává s náhlou změnou poptávky.

Takže můj příspěvek není s tvrzením, že za aktuální cenu másla může EU a (mimo jiné) proto je třeba z ní urychleně vystoupit, v ŽÁDNÉM rozporu, ba naopak.