11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

POLITIKA: Povinné školky? Sprostá šikana

Měla jsem tuhle takový báječný den. Začal tím, že jsem se pokusila hned po ránu zapsat dítko do jedné základní školy. Podotýkám, že do takzvané spádové školy. Škola konstatovala, že nemá volnou kapacitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 9.5.2017 13:02

Samozřejmě, že je to sprostá šikana,

ovšem zcela to zapadá do zákona bobtnající moci.

P. Beránek 8.5.2017 14:04

Re: Jo, jo.

Samozřejmě, ještě Valachová, Marksová, Ťok, Chovanec, Brabenec, Babiš,...

A který z nich tedy tam byl, dle Tebe před rokem 1989. Myslím ve vládě, ne že žil před rokem 1989.

Tak jsem zvědavý jaký "argument" ještě vypotíš.

A. Richter 7.5.2017 20:53

Re: Souhlas

No ono. ...

Já bydlel ve fabrice, s dělníky a dělnicemi se stýkal dennodenně a při zápisu do školy prohlásila soužka, že musím do školky, asi abych byl "socializován". Bylo to L.P. 1955.

Chodil jsem tam 3 (slovy tři dny). Nejstrašnější 3 dny mého života. Ani exmanželka, a ta to uměla, mě nedokázala tak mučit, jako ten socialistický kolektiv. Část z nich se stala v období puberty mými kamarády a byli donedávna. Jeden z nich to poignoroval a tak nevím ...Vnuk, ten zase, ač má DMO a kratší levou nohu, hned dělal va školce kápa. Jak se někdo rval, už tam byl a roztrh je. Je socializován, když se občas zastaví a mimochodem vytáhne stůček 5000-i Kč a tvrdí ýe vydělal n_tisíc?

Holt "naše" nebrat.

*8-D

M. Prokop 7.5.2017 20:49

Re: Financování

Placení sportu státem je zvrhlost mnohem starší, než to copaté neštěstí.

J. Milota 7.5.2017 18:51

Financování

školství pod vedením Valachové se naprosto zvrhlo. Mělo by to být ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Ve skutečnosti je to nalévání peněz daňových poplatníků do soukromých sportovních firem (profesionální fotbal, hokej, brněnský okruh). Tož tak. To není ministryně, ale služka bafuňářů.

I. Dekyský 7.5.2017 18:10

Re: prostě levicová vláda a filosofie, podle

Je třeba to do nich hustit pokud možno od co nejnižšího věku. Jen tak se povede vychovat a vytvořit nového člověka, nikdy nepochybujícího a zcela oddaného myšlence "Nové Evropy" :-)

R. Tesařík 7.5.2017 16:51

Re: Jo, jo.

Ale no tak..není jich tam daleko víc?

M. Bílý 7.5.2017 14:43

Chodil jsem do školky (v Modřanech, tenkrát u Prahy) ....

.... v letech 1931/2 a 1932/3 a mám na ni docela hezké vzpomínky. Bylo nás tam 45 dětí (podle fotografie) a tři zaměstnanci. Paní učitelka (asi 40 let) její pomocnice (asi 25 let) a paní uklízečka, starší pani, která s námi jako dozor chodila na vycházky. Hráli jsme si (podle počasí) venku, nebo ve třídě, kde nám paní učitelka četla někdy pohádky, nebo jsme si kreslili. Já jsem si nejraději stavěl ze stavebnice uložené ve velkém dřevěném kufru a za své výtvory jsem byl pravidelně chválen. Odkud nám vozili jídlo si nepamatuji. Pečivo vozil pekařský pomocník na kole v nůši.

Nějaká příprava do obecné školy nepřicházela v úvahu. Písmenka i číslice jsem poznal teprve tam a přesto jsem se v životě velmi dobře uplatnil.

P. Beránek 7.5.2017 13:53

Re: Jo, jo.

"ty dnešní buzerace prosazují prakticky titíž lidé..."

Takže Sobotka, Herrmann, Zaorálek, Stropnický, Šlechtová, Babiš a ostatní z této vlády vládli i "tenkrát"?

Ach jo.:-(

J. Schwarz 7.5.2017 13:44

Re: Souhlas. Valachová je strašné zlo.

Socani jsou horší než bolševik - jediné, co pro ně hovoří je že nechají lidi - narozdíl od bolševiků - kdykoli odjet. Ale to umožňoval i jugoslávský bolševik.

J. Schwarz 7.5.2017 13:35

Re: Jo, jo.

Ano, před rokem 89 by šlo o projev totality. Je tak moc překvapující, že ty dnešní buzerace prosazují prakticky titíž lidé / kolektivisti, socani / jako tenkrát? Není. To je taky důvod proč se opět suneme k totalitě. Jen je dnes snazší se jí vyhnout vystěhováním někam jinam.

P. Beránek 7.5.2017 13:03

Jo, jo.

Jo, jo. Kdyby to bylo před rokem 1989 tak by to byla totalita.

Co je to dnes? Demokratické totalita?

Asi abnormalizace, když předtím byla normalizace.:-)

A. Javůrek 7.5.2017 11:05

prostě levicová vláda a filosofie, podle

levičáků patří dítě státu a úředníkům. Rodiče do jeho výchovy nemají co kecat ... . Levice - prokletí civilizace

P. Portwyn 7.5.2017 10:30

Re: Můžeme to ovšem postavit jinak a prohlásit ten rok

Souhlas s obojím.

Ovšem odborná diskuze by ukázala, že nultý rok ZŠ má význam jen pro některé děti. Pak by se muselo říct, pro které. A to už by bylo politicky nekorektní, takže se to říct nesmí.

A je po odborné diskuzi :(

P. Portwyn 7.5.2017 10:28

Re: K té "rozšířené škole"

Souhlas.

P. Vaňura 7.5.2017 10:23

Můžeme to ovšem postavit jinak a prohlásit ten rok

školky za povinný nultý ročník základních škol. A hned to bude na odbornou diskusi.

Jinak soudím, že inkluze v základním školství je do nebe volající NESMYSL! Přesněji, lze ji uplatnit u žáků, postižených fyzicky, nikoliv mentálně.

Z. Lapil 7.5.2017 9:46

Re: Inkluze

V zásadě souhlas, ale pozor: to, o čem mluvíte (a nejste sám, až po tu ministryni), není inkluze, ale integrace (= zařazení nových/atypických prvků do stávajícího systému). Tehdy a jen tehdy platí, že je-li prvek dostatečně nevhodný, systém se zhroutí (např. prvek "písek" do systému "ložisko"). Do klasické školy (učitel vykládá a zkouší, děti poslušně plní pokyny) můžete celkem snadno integrovat dítě typu "klidný blb", naopak vyučování může solidně rozvrátit i žák teoreticky ideální (chytrý a iniciativní: ptá se na věci, které vlastně nikoho nezajímají. Nedej pámbu, aby byl v látce napřed).

"Ta správná" inkluze je přizpůsobení systému tak, aby byl schopen absorbovat prvky dosud neabsorbovatelné. Například tedy žáky, kteří jsou na lasickou školu příliš pomalí nebo rychlí ( (slova hloupí a chytří nechci použít, protože hodnotí, a my tu řešíme problém, nepomlouváme ani si nenatřásáme svá geniální peříčka). Jinými slovy: cílem inkluze není zařazení problematických žáků do standartních tříd, ale úprava systému tak, aby ti problematičtí mohli být součástí systému.

Naprosto souhlasím s těmi, kdo tvrdí, že zařadit do klasické třídy žáka s asistentem je nesmysl. Nemusí ani "dělat bordel", stačí, když si vzadu v koutku něco šepotají. Pokouším se tu napsat, že TOHLE není inkluze. A že snaha přizpůsobit školu žákům, pro ketré je současný způsob nepoužitelný, je dobrý nápad.

Kolem a kolem vzato - nahradíme-li slovo škola slovem školství, pak zvláštní školy definici inkluze naplňují. Že je to způsob, myslím si, dost nedokonalý a mně nesysmpatický, inu - nemusím mít všechno. Naopak za dobrý způsob považuju systém, který vymyslela paní Montessori, aby do školy mohly (funkčně) chodit i extrémně chudé děti, které (a teď si vymýšlím) v životě neviděly tužku, jíst příborem považují za nemístnou zpanštělost akoneckonců PRAVIDELNÁ školní docházka je nad jejich síly.

P. Aron 7.5.2017 9:36

Mimochodem všimli jste si

že když nejde o politiku a o to kdo je pro/proti Zemanovi, Babišovi, Sobotkovi atd., tak se v diskusi v některých tématech téměř na 100% shodujeme ?

A. Richter 7.5.2017 9:04

Re: Statni buzerace.

A pokračování kantorkova vtipu (v Dikobrazu) o týden později:" Vidíte, děti, blbost vykvetla a přináší plody.".

*8-D

A. Richter 7.5.2017 8:48

Re: Souhlas. Valachová je strašné zlo.

Nesouhlasím! Tady se nelže.

Tady se jen upravuje pravda tak, aby to socialistům vyhovovalo.

A to je nějaký rozdíl, že!

*8-D

A. Richter 7.5.2017 8:25

Re: Je to zas jeden z experimentů

Asi to tak je.

A BUDE!

*8-D

K. Loskot 7.5.2017 6:45

Je to delano kvuli Cikanum , jejichz deti maji problemy s hygienou a zakladnimi dovednostmi i kdyz "socializovane" jsou az az.

Pani bankerka chce pripravku pro male bankere, tak ta asi opravdu nikde neni.

J. Jurax 7.5.2017 0:24

Re: Statni buzerace.

Asi jo ... blbost kvete rudými květy tam i tam ...

M. Prokop 7.5.2017 0:22

Re: Statni buzerace.

Nenařizuje. Jen naznačuje, že by to tak mělo být.

A bohužel, nachází dost místních fandů.

Nemá cenu se dohadovat, zda více blbnou místní zjevy typu Valachové nebo soudruzi a soudružky v Bruseli. Je to symbioza.

M. Prokop 7.5.2017 0:19

Re: K té "rozšířené škole"

Podstatné je, mít možnost si vybrat.

Ať už to zařídí kdokoliv.

Obvykle spíš pravice (což ODS bohužel není).

M. Prokop 7.5.2017 0:16

Re: Souhlas

Slovutná pidistryně se všemi socany a sociálními inženýry je zcela jasná a nesporná.

J. Jurax 6.5.2017 23:53

Re: Je to zas jeden z experimentů

Jojo, kdepak kapitalista, jestli on vlastně není přesvědčením komunista a jen řízením osudu miliardář :-)

J. Jurax 6.5.2017 23:47

Re: Statni buzerace.

Nevolit ty spratky nepostačí. Volíme strany - a ony si už takové spratky na volitelná místa kandidátek nastrkají.

Adresně řečeno - nevolit socany, neboť ti mají tendenci pro naše dobro strkat rypák do kde čeho. Dobroserně a blbě. Koneckonců současná ministryně je za socany a posuďte sami :

Vzdělání: Absolventka doktorského studijního programu na Masarykově univerzitě v Brně se zaměřením na ústavní právo, teorii práva a správní právo.

Zkušenosti: Působila jako právnička Magistrátu města Brna. Od roku 2002 do 2012 pracovala v Kanceláři veřejného ochránce práv jako vedoucí právního odboru ombudsmanů Otakara Motejla a Pavla Varvařovského. Mezi lety 2013 a 2014 zastávala pozici ředitelky legislativního odboru v Kanceláři Senátu Parlamentu ČR. Poté se stala náměstkyní ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Jiřího Dienstbiera a zároveň místopředsedkyní Legislativní rady vlády. Působila také jako členka Komise pro správní právo Legislativní rady vlády, pracovala i ve Výboru pro sociální, kulturní a hospodářská práva Rady vlády pro lidská práva. Přednášela rovněž na Katedře správní vědy a správního práva Masarykovy univerzity Brno.

Ergo - kariéra hezká, ale kolem školství ani nešla. Profilována je jako právník, vlastně abych byl gender tak právnice. Nebo právnička? Nikdy neučila na ZŠ či střední škole (přednášet na VŠ je něco jiného), nepracovala ve školství, zkušenosti se školstvím má naposled z gymplu než maturovala, nepočítáme-li vysokou školu, která je poněkud specifická. A pak snad skrze vlastní děti - chodí taky do třídy s nějakým inkludovaným z blbšulky? Ale inkluduje a vymejšlí hovadiny jak na běžícím pásu; tohle nám snad ani EU nenařizuje, nebo ano?

P. Smatlak 6.5.2017 23:39

Re: Pochopitelně víme, že je to hlavně,

Mělo se to nechat tak jak to bylo a bylo to správné řešení.Nemáš na to,abys zvládl klasickou základku tak je tu pro tebr škola na kterou stačíš a kde si nebudeš připadat jako trouba,protože tam budeš mezi podobnnými a spodobnými schopnestmi.Není to nějaké opovržení těch dětí,codo těch šlol budou chodit ale jedinné východisko,Každý nemůže býti schopen vše pochopit a tak je to dané a ne odsouzeníhodné a i žáci ,kteří na tu školu nestačí jsou potom spokojeněější a netrpíTo jen ti co se tímto jakoby problémem zaobírají v tom vidí něco jiného než to ve skutečnosti je.Je to normální,že každý je schopen jen toho na co má,když ovšem pomineme problém a to ten,že něktří na to mají ale nechtějí a nebo je sráží jejich rodinapotažmo rodiče , což je u cikánů běžný jev.Ale to jsou výjimky a jen u těch cikánů je to skoro jev všeobecný a doplácejí na to i ti co schopnosti mají.Takže vrátit vše jak to bylo a podporovat jen ty co jak píši jsou schopny se něco naučit a ne to zgeneralizovat tak jak to je u nás běýžné.A neodsuzovat ty co na to nemají a neponižovat je,protože jsme každý jiný a každý má vlohy na něco jiného a i ti o kterých se tady zmiňuji jsou potřební.A jen tak na okraj, schopnosti vystudovat střední a nebo vysokou také nemá každý a přece jsou to normální,slušní a potřební občané a paradoxně má bohužel vysokou nebo střední školu také obrovské procento lidí co na to také neměli nebo nemají a je to podobné tomu,že chceme aby měl každý klasickou základku.Ale to neznamené,že ti co na to nemají a nebo neměli by byli nějací podřadní lidé a kdy si i tací nezsluhují úctu ostatních,když se ovšem alespoň snaží podle svých možností.Vše je jen dané dobou a jakýmsi nesprávným názorem a hodnocením,kdy když nemám ty školy tak nejsem nic.Každý jedinec je jedinečný a škola na to nemá vliv,jsou to jen bláboly různých chytrolínů a rádoby filosofů,psychologů a dalších a hlavně lidí pracujících v sociální sféře.

J. Jurax 6.5.2017 23:29

Souhlas

a to takový, že naprostý.

Stát se do toho séře s elegancí buldozeru nasazeného v obchodě s porcelánem.

Má-li někdo se socializací dítka problém, nechť je pošle do školky. Nemá-li problém a má-li možnost se o dítě starat, má-li použitelné prarodiče nebo tak něco, tak ať stát nebuzeruje. Pro jistou minoritu, kde je potřeba té správné socializace vyšší, se dělají nulté třídy.

Jistě, jsou rodiče, kteří výraz socializace ani nepřeslabikují a dítka jsou jak odchovaná opicemi, ale to se snad dá řešit cíleně jen pro potřebné; ono jich zas tak moc nebude. Taky to vyjde levněji - místo ve školce něco stojí nejen rodiče.

Jak si vzpomínám, ve školce jsem socializován nebyl - a přesto jsem nezaznamenal potíže, ač jsem nastoupil bez školky až do první třídy naprosto odborně nesocializovaný; pravda bylo to v roce 1955. Tak nevím, jestli od té doby zblbly děti, nebo rodiče, nebo slovutná ministryně s celým ministerstvem?