26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Konec křesťanských tradic?

Pražský magistrát zrušil každoroční rozsvěcení vánočního stromu na Staroměstském náměstí. Vedení města má prý strach, že by akce, na kterou každý rok přicházejí tisíce lidí, mohla být riziková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klouda 28.11.2015 10:31

Co že jste to napsal, pane Polanecký?!!

Opravdu jste napsal jedním perem ~ počínaje názvem svého článku či úvahy ~ toto?

»Konec křesťanských tradic? ... Končí symboly Vánoc kvůli opatrnosti před islamismem? ... Pražský magistrát zrušil každoroční rozsvěcení vánočního stromu na Staroměstském náměstí. ... Přestaneme být kvůli předběžné opatrnosti zemí s křesťanskou kulturou a budeme do budoucna držet tradice už jen za dveřmi našich bytů, případně ani tam ne?...«

V řadě velkých měst ~ a v Praze jakbysmet ~ je NE vánoční, ale už předvánoční strom případně vztyčen, a hlavně rozsvícen v centru nějaké, byť i dočasné prodejní tržnice, která se od tržnic jiných liší jen nazdobením, nikoliv však cenami ~ ty jsou v Praze určitě velmi NEkřesťanské. A i kdyby byla řeč o vánočním stromku či stromu, ten je sice zútulňujícím symbolem našich Vánoc, ale ne nejdůležitějším. Vždyť ~ kncknc ~ kam nás zavede jeho historie: do Německa, kde mu byla přiřčena ochranitelská funkce, chilli šlo tak trochu o evokaci germánských pohanských kořenů; a ~ dnešnímu vánočnímu stromku se ty tehdejší německé začaly podobat až v 18.století...

... Oč starší je ale jiný, podstatnější symbol Vánoc, kterým je betlém. Protože za první doložený betlém se považuje ten, který zorganizoval začátkem 13.století František z Assisi v italském městečku Greccio. Upřímně: pokud bude na staromáku či kdekoli jinde v našem státě stát betlém, aniž by byl s fanfárami odhalen pro veřejnost, Vánoce tak, jak je známe z posledních cca 5a20ti let, budou mít svůj skutečný symbol. Ale spojovat (rádoby) křesťanskou kulturu s tím, zda bude strom ~ kdekoli ~ rozsvícen v rámci společenské akce, a pokud ne, tak vnímat naši (rádoby) křesťanskou kulturu jako ohroženu, to je stejně tragické, a! vypovídající o tom, kde ve skutečnosti jsou křesťanské tradice a kultura většiny tohoto národa. A to bez sebemenšího přispění islámu!

NE, pane Polanecký, neoficiální rozsvícení stromu na staromáku není nic, co bychom nemohli dopustit, pokud je to na Vánocích to nejdůležitější. Adventní NE.

E. Erat 28.11.2015 9:49

Autor to příliš prožívá,

tradice se porušují z různých důvodů. A i z důvodu,že se ustupuje jisté části veřejnosti.Praha měla tradici jako většina světových metropolí silvestrovského půlnočního ohňostroje.Ta se ovšem nezdála být dobrá mátkám s dětmi, a tak si na magistrátu vymohly,že teď bývá ohňostroj zcela nesmyslně 1.1. v 18.00 hod.Což je asi světové unikum.

J. Kozohorský 28.11.2015 7:55

také nesouhlasím

a za vrchol drzosti považuji obtížnou reklamu této politické organizace (hate free) v hlavním vysílacím čase (bylo to na nově). to mě dožralo nejvíc. návrat starých časů před pětadvaceti lety je očividný.

J. Kozohorský 28.11.2015 8:00

Re: také nesouhlasím

http://www.mediar.cz/norske-fondy-v-cesku-dal-investuji-do-kampane-proti-nenavisti/

P. Klouda 28.11.2015 11:46

Re: také nesouhlasím

Jsem nejspíš polovzdělán, tkž ne moc chápu, jak toto souvisí s halvním tématem diskutovaného článku, resp. co by mohlo někomu vadit ~ v předvánočním čase ~ na heslovém názvu »Kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti«.

I v některých příspěvcích do diskusí na N.P. se lze dočíst o souhlasu až příklonu autora takového příspěvku k násilí z nenávisti. Což mi připadá jak nekulturní a primitivní, tak nekřesťanské ~ když se vrátím k toum, o co se aspoň slovy autor článku bojí...

H. Balzám 28.11.2015 14:20

Re: také nesouhlasím

Zjistěte si něco o té skupině Hate free, o tom, jak se chovají, co prosazují a co vlastně schovávají za líbivá hesla.

P. Klouda 28.11.2015 14:38

Re: také nesouhlasím

Jak jsem napsal, jsem ohledně tohoto hnutí nejspíš polovzdělán ~ a klidně dodám, že nanejvýš polo... Proto jsem doufal, že autor příspěvku, na který jsem reagoval, mi pomůže mé vzdělání doplnit nějakým solidním odkazem, kterým by současně podpřel své myšlenky, které jsou pro mě (a nejspíš i kohokoli jiného, kdo o tom moc neví) prosté jakýchkoli faktů.

Jinými slovy: něco o Hate Free jsem zjistit chtěl od toho pána, který působí dojmem, že o věci ví vše a dobře ~ abych netápal, co je, a co není o Hate Free pravda...

J. Kučera 28.11.2015 16:39

Re: také nesouhlasím

Podle stylu a jazyku vašich komentářů, pane  Kloudo, jsem pochopil, že nežijete v Česku, ale překvapuje mě, že ani neznáte internet. Hate Free lze totiž vygooglovat velmi snadno.

P. Klouda 28.11.2015 16:52

Re: také nesouhlasím

Dnes poprvé jsem se „tady“, pane Kučero, srdečně zasmál ~ a KDE podle Vás žiju?? 8))

Na druhou stranu ~ internet celkem znám a vím, že se na něm dá "vygúglit" možné i NEmožné, jenže... Má první ~ a stále pouze jediná ~ otázka patřila panu Montgomerrymu, který napsal: »a za vrchol drzosti považuji obtížnou reklamu této politické organizace (hate free) v hlavním vysílacím čase« ... Z této formulace jsem usoudil, že ví o Hate Free vše důležité, a hlavně nezkreslené, a proto jsem od něj toužil vyzískat ten NEJ odkaz ~ pardon ~ "link"... A klidně Vám zopakuji i to, co už jsem napsal panu Balzámovi, který taky dovede radit, aniž by přišel s nějakou radou užitečnou, a s nějakým argumenetem pro či proti Hate Free taky ne:

»jinými slovy ~ něco o Hate Free jsem zjistit chtěl od toho pána, který působí dojmem, že o věci ví vše a dobře ~ abych netápal, co je, a co není o Hate Free pravda...«

Pokud jste chtěl ale jenom šťourat, aniž byste poradil, jste skutečně z té části České republiky, kde já nežiju.

P. Vaníček 28.11.2015 7:48

Nejhorší na tom všem je,

že v mnoha komentářích a diskuzích už zní poraženecké:"Budeme si muset zvyknout!" Hergot,kde to jsme? Ti Sobotkové,Kalouskové,Dýnstbírové a podobní pomatenci by se měli urychleně svážet do Šaškáren!

J. Myslivec 28.11.2015 8:48

Re: Nejhorší na tom všem je,

Tak to by bylo nejlepší!!! Bohužel jevto jen zbožné přání. Přesto se občané mohou u stromů sejít a ukázat těm pomatencům, že to jde!!!

J. Urban 28.11.2015 5:40

Autor ještě zapomněl na plastelínce,

které ultralevá EU pod rouškou humanitární pomoci vyzbrojuje proti Israeli. Možná už se ten ultralevý do byt ek v Bruseli těší na nějaký nový Mnichov, Madrid, Paříž...

F. Matousek 28.11.2015 7:17

Re: Autor ještě zapomněl na plastelínce,

No a kdo vlivny je proti a hlavne - nebojí se to ríct ? 

Zeman !

Z EU povazovany za cernou ovci, a vlastními médii stále drzeji ocernován, bude v budoucnosti oslaven coby bílá vrána.

Zemana jsem nevolil. Ted se stydím za svou podporu knízete a Dienstbiera.

Z. Jaromír 28.11.2015 5:05

Od chvíle,

kdy byla z compostelské baziliky sňata socha svatého Jakuba Maurobijce, je Evropa jakby bez ochrany.

P. Klouda 28.11.2015 10:37

Re: Od chvíle,

Evropa je možná bez ochrany i "díky" něčemu jinému: že se jí ttž posledních 300 až 400 let zcela dobrovolně vzdávala ve jménu ne křesťanských, ale "humanitních" hodnot, až dospěla ke zglobalizované multi-kulti dekadenci, ve které už mladší generace jen ztěžka odliší to, co mohli odlišit ještě jejich rodiče, ale buď tak neučinili, a nebo na to rezignovali u svých dětí.

Pak se ovšem nelze divit, že lidé jako např. autor tohoto článku vidí v aktu rozsvěcení stromu na staromáku ten NEJ symbol Vánoc...

Byly sňaty či odstraněny ~ bohužel ~ i mnohé jiné "sochy"....... ,(

P. Dvořák 28.11.2015 1:57

A do toho muslimům na truc

vláda schválila poslanecký návrh na zařazení Velkého pátku mezi státem uznaný svátek.

P. Klouda 28.11.2015 10:37

Re: A do toho muslimům na truc

Milá glosa ~ bez jakékoli ironie!!