26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Půjde to bez Boha?

Debaty o imigraci jsou v plném proudu v Evropě i u nás. Kdykoli se na serverech, na nichž je možno pod články diskutovat, objeví článek na toto téma, ihned vyvolá bouři odpovědí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.8.2015 23:14

Re: souhlas

Pán není znalec, ale četl to. Ale nenalezl tam, to co Vy. Člověk totiž sebezáchovné instinkty má - a proto zmoudřev odvrhává náboženství jako staro a středověký škodlivý relikt.

A neargumentujte mi mravním kodexem desatera jako přínosem křesťanské víry - jednak byl do křesťanství kooptován, jednak k němu či něčemu podobnému musí zákonitě dospět každá civilizace i bez bohů či Ježíše jednoduše proto, že je praktický.

A to neuvedu omletý, leč pravdivý argument náboženských válek a vraždění - ve jménu křesťanského boha a s biblí v ruce - což poněkud odporuje tomu tisíciletími ověřenému návodu na zachování živočišné třídy Homo sapiens.

J. Jurax 18.8.2015 23:03

Ale Jene,

opravdu věříte těm báchorkám, které tu uvádíte? Jestliže ano, pak Vás lituji. Až přestanete opakovat ty nesmysly o boží přítomnosti, oprostíte se od lží svatých (po)věr a jejich vykladačů a začnete se na svět dívat bez náboženských předsudků, snad nahlédnete pošetilost svých tvrzení.

Jinak nemám co dodat.

J. Pospíšil 18.8.2015 21:39

Re: souhlas

Pán patrně není seznámen s učením Nového Zákona. Z Kristových pouček by musel pochopit, že je to tisíciletími ověřený návod na zachovaní živočišné třídy Homo sapiens, protože člověk  postrádá běžné záchovné instinkty ostatních živočichů

J. Krásenský 18.8.2015 20:19

Ale Juraxi,

opravdu věříte těm báchorkám, které tu uvádíte? Jestli ano, pak Vás lituji. Až přestanete opakovat ty kulturně marxistické nesmysly "moderní sociologie", oprostíte se od lží zednářů a osvícenců a začnete se na svět dívat bez předsudků, snad pochopíte, že každý člověk cítí ve svém nitru přítomnost Boha. Můžete ho přehlušit, ale nikdy ho neumlčíte.

J. Jurax 17.8.2015 23:19

Re: Dovětek pro hloubající

Skutečná inteligence nevěří v bohy či boha. Děje-li se tak, je dosud nedokonalá, případně je inteligencí zcestnou, pokud vůbec nějakou; u umělé inteligence by to byl to nedostatek, chyba, kterou je třeba odstranit. Může jít o chybu hardware či software nebo souběh obou.

J. Jurax 17.8.2015 23:14

Re: Varování

Jenže pan Frys má recht.

A kážete-li někomu, že jeho ideologie je primitivní, pak vězte, že i Vaše ideologie přijde jiným též primitivní. Jako staro a středověký relikt - kazatel evangelia v církvi; toť něco jako šaman křepčící kolem ohně ... ale to asi nepochopíte ... :-)

J. Jurax 17.8.2015 23:00

Re: Mýlíte se.

Ještě jste opomněl, se se tak zlepší genom lidstva, když budou lumpové včas popraveni. Pokud se stihli rozmnožit, buďtež popraveni i jejich pokrevní potomci - to by ještě víc přispělo ke kýženému snížení počtu obyvatel.

Akorát by to chtělo dobře precizovat pojem trestného činu - aby na Zemi důsledným uplatňováním onoho "Za každý trestný čin trest smrti" lidi nakonec nevymřeli. Poslední by se musel oběsit sám.

J. Jurax 17.8.2015 22:51

Re: Mýlíte se, Petře Čechu,

Bohové jsou jen virtuální konstrukt nevědomých a nevzdělaných lidských myslí. Dodnes slouží mnohým jako berlička k vyrovnání se se složitostí světa.

A někteří se bohů chopili, aby ovládli prostý nevzdělaný lid a získali tak moc a dobré živobytí. A střežili čistotu víry a jednotu kultu, aby se udrželi, a odpadlíky trestali mečem plamenných. A žili v symbióze se světskými vládci, ledaže se jim povedlo usurpovat veškerou moc.

To šamani byli aspoň částečně i léčitelé, kdežto křesťanští hierarchové akorát obmyslní využívači víry prosťáčků; i když možná ve svého boha i opravdu věřili.

A vcelku nechápu, proč by vykopávky v Göbekli Tepe měly někoho vyděsit, byť jsou nesporně zajímavé. Leda snad, že tam byla nalezena snad nejstarší socha člověka v životní velikosti - socha muže, který svírá svůj penis. :-)

J. Jurax 17.8.2015 22:37

Re: Vy a ortodoxní muslimové

Asi tak nějak to je.

J. Jurax 17.8.2015 22:32

Re: Bylo by dobré položit si i otázku...

No, z mého pohledu není mezi protestanty a katolíky rozdílu. Koneckonců autodafé ženevských kalvinistů či salemských puritánů byla stejně hřejivá jako autodafé katolické inkvizice. Hony na čarodějnice zahrnovaly oblasti jak katolické, tak protestantské či reformované.

I jinak hluboce nesouhlasím - vývoj křesťanského světa byl zastaven leda tak díky křesťanství, díky oné duchovní moci církve, naštěstí nemohoucí se naplno uplatnit, neboť nedošlo k teokraciím, dogmatické moci, jež na staletí podvázala rozvoj věd přírodních a částečně i technických, neboť dělila poznání na to správné a na to druhé, hříšné, bohu nemilé a ďábelské. Římská vyspělost a vzdělanost byly částečně zapomenuty nebo zakázány jako pohanské. Teologická hádání nejsou vývoj, nýbrž prázdná žvanění, byť snad tříbící logiku. Navíc ona moc uchvátila školy a ovládla možnost získání vzdělání, čímž jistou vzdělanost uchovávala, jinou však potlačila.

Vy budete něco jako protestant, není-liž pravda?

B. Rybák 17.8.2015 20:51

Re: Bylo by dobré položit si i otázku...

Mocným tohoto (křesťanského) světa se naštěstí nepodařilo uchvátit zcela i duchovní moc (s výjimkou barbarského pseudokřesťana "Karla "Velikého". Jeho pokračovatelům se ale podařilo oslabením této moci na cca 700 let zastavit vývoj křesťanského světa pomocí "svaté říše římské národa německého", proti níž se naši husité vzbouřili o 100 let dřív než protestantská část západní Evropy, která jako jediná v dějinách nakonec prosadila svobodu občanů i svobodu jejich svědomí!

J. Jurax 17.8.2015 18:30

Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil:

Zjevně to byl moudrý muž ...

J. Jurax 17.8.2015 18:28

Re: Mýlíte se.

Preferoval byl Ahura Mazdu nebo Quetzalcoatla ... :-)

J. Jurax 17.8.2015 18:24

Re: Bylo by dobré položit si i otázku...

Křesťanství netrvalo na oddělení moci náboženské a světské, naopak v praxi se dost snažilo získat mocenský monopol. Naštěstí pro nás se mu to nepovedlo - mocní tehdejšího světa si uchovali samostatnost, užívajíce náboženství jako krycí roušku.

Víra v bohy je dnes v rozvinutých zemích jen přetrvávající relikt staro a středověku. Případně jen folklór, někde říznuty pokrytectvím.

Je ovšem pravdou, že některé pošetilé lidské mysli jsou s to vymýšlet všeliké bohy nové či všelijak modifikovat víry stávající - většinou arciť pro kšeft svých verozvestů.

J. Jurax 17.8.2015 18:15

Re: Bylo by dobré položit si i otázku...

Naopak naprosto správná.

J. Jurax 17.8.2015 18:14

Re: Nebyla bych si tak jistá,

Odnáší to vždycky ti, co jsou po ruce. A v Evropě třeba za třicetileté války moslemíni moc po ruce nebyli, kdežto křesťanů bylo habaděj, naopako fanatikům z IS se křesťanů nedostává, zato muslimů mají vůkol hojnost.

J. Jurax 17.8.2015 18:11

Re: souhlas

Myslíte? Obávám se, že třeba Číňané by vyzdvihli filosofii čínskou, budhisté zase tu svou ...

Takže nesouhlas. Jakékoliv náboženství je překážkou kultivace společnosti, neboť má své, dogmaty té které víry nepřekročitelné mantinely.

J. Jurax 17.8.2015 18:08

Je možno kultivovat společnost bez víry v Boha?

Ano, lze, neboť naopak víra v boha či bohy jako virtuální konstrukty nedokonalých lidských myslí tuto kultivaci omezuje a ztěžuje.

J. Jurax 17.8.2015 18:05

Bez bohů to jde docela dobře

a trest smrti by měl být jako vyjímečný zachován.

J. Krásenský 17.8.2015 18:02

Re: Mýlíte se, Petře Čechu,

Ach, spletl jsem se, to byla reakce na sovu.

J. Aspirin 17.8.2015 7:49

Re: Bylo by dobré položit si i otázku...

Nediskutujeme o mě a o Vás:-)) - k tématu diskuze nemá co říci co jsem studoval já nebo Vy. Ale pokud máte něco proti nebo pro to, co jsem napsal, velmi rád si to přečtu...

B. Rybák 17.8.2015 0:38

Re: Bylo by dobré položit si i otázku...

Náboženství mělo ideologický monopol u všech národů světa! Bylo mocnou silou, která přeměňovala tlupu zvířat na lidskou společnost. Některé (např. šamanství) schvalovalo dokonce i původní, v každé lidské smečce zpočátku obvyklý kanibalismus, jiné (Aztécké,..) prolévalo krev desetitisíců obětí jenom jako pouhý rituál moci svých kněží,...jenom jedno jediné, prohlásilo za svůj nejvyšší zákon "lásku k bližnímu" a trvalo na oddělení moci světské a moci a proto nakonec zákonitě dovedlo své národy k svobodě a humanismu!

Každý pokus nahradit náboženství hanebně ztroskotal (jakobíni, bonapartismus, fašismus, nacismus, bolševismus, Pol-Potismus,.. a nijak jinak nemůže skončit ani morálně relativistický (o masový parazitismus se opírající) europeismus ("zelená" říše evropská, národa německého)!

J. Hruška 16.8.2015 23:37

Re: Všechna náboženství

Pohled do nitra hmoty Vám zastřel pohled do nitra člověka. Lžete, pane Z., hned svým "všechna" a svými výroky o svobodě. Možná byste připustil jen slova, že nemáte pravdu, ale nemít pravdu u vzdělaného člověka znamená lhát. Každý lhář si stojí za svým. Musíte se "ohradit". -- Ohradě kolem Vašeho individua se říká omezenost. Ježíš řekl farizeům: "Poznejte pravdu a pravda vás učiní svobodnými." -- Hájíte svobodu?? aha! a čím?? Tím, že křesťanský světový názor hodíte do stejného pytle s komunizmem. --- ""třeste se vládcové tohoto světa před hněvem dělnické třídy ...atd"" nebo "miluj bližního svého jako sebe samého" --- jen tak namátkou lehká odlišnost v přikázáních. Sbohem, Josef.

O. Kadlec 16.8.2015 22:55

Varování potvrzeno

v rozhovoru s pane Frysem.

Ten pán říká že je fyzik, "má vědu", ale vysoupiv z oboru fyziky mi vážně přednáší jednoduché fráze, kterým zjevně věří. Vůbec netuší, že je to to samý, jako kdybych se já jeho snažil udolat nějakými mesmeristickými dogmaty.

Můžete být sekulární humanisti, můžete být křesťani, ale vždy záleží na tom, co jste si z toho vzali. Žádný postoj, žádný závěr není zaručen nějakým -ismem nebo náboženstvím, ke kterému se hlásíte.

Z. Frys 16.8.2015 22:49

Re: Varování

Díky. A nezlobte se na mě.

O. Kadlec 16.8.2015 22:42

Re: Varování

I vy!

Z. Frys 16.8.2015 22:41

Re: Varování

Podívejte se někdy na hvězdnatou oblohu, tváří ke hvězdám, což je opak postoje pro modlitbu. Uvidíte zázrak přírody, nikoliv boží. Mějte se pěkně, zdař Bůh.

Z. Frys 16.8.2015 22:37

Re: Varování

Ne, to opravdu nepochopím. Na otázku jste stejně neodpověděl, nemáte ani jak. Zaslepený jste Vy, nikoliv já. Máte v hlavě virus, primitvní, nicméně účinný virus. Já mám vědu, bez dogmat. Můžu změnit paradigma kdykoliv když narazím na nesoulad teorie a experimentu. Ale Vaše náboženství je nesmírně primitivní.

Memetika vidí náboženství jako úspěšné ultrasobecké memy, jejichž cílem je co nejvíc se rozšířit v hlavách svých hostitelů.  Mějtě se prima.

O. Kadlec 16.8.2015 22:06

Re: Varování

Vás nemohu brát vážně, pane. Takový hámotiny....

Ale odpovědět vám mohu: lidské životy má na svědomí mimo jiné lidé postižení vyhraněným individualismem. Ale je možné že jste tak zaslepenej, že to prostě nevidíte. Vaše ideologie je nesmírně primitivní.

Individualista jsem já. A jsem kazatelem evangelia, v církvi. To asi nepochopíte.

J. Hruška 16.8.2015 22:00

Re: Varování

Už je to tady, integrální počet.! Lidské bytosti jako spojitá funkce, profík se nezapře, ani v počtech. Hej rup, svědomí krát vzdělání rovná se bezvědomí. Hezké sny, Josef.