22.7.2019 | Svátek má Magdaléna



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Putin řekl pravdu



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 134, poslední: 4.12. 2013 22:54, přehled diskusí

Zemánku, vy si nakonec vysloužíte flek:
Autor: J. Urban Datum: 4.12.2013 22:54

v K!K!NSTitutu. Dobře vám tak.

Rozpolcená země:
Autor: B. Rybák Datum: 4.12.2013 14:03

Ukrajina je rozdělena na vzájemně se nenávidějící (zaostalý) západ a průmyslový (proruský) východ natolik, že možná dojde k jejímu rozdělení. Jejich síly jsou ale téměř vyrovnány a hlupácké politické EU-vydírání spojené s kladením podmínek rovnajících se kapitulaci (politické sebevraždě) Janukoviče a hospodářské anexi Ukrajiny se ukázalo stejně škodlivým jako v případě Turecka...

Oni nějak zapomněli na to, že Ukrajinu nemohou humanitárně bombardovat a že Putin netrpí deliriem jako Jelcyn.

Re: Kdo je:
Autor: Z. Sohorova Datum: 3.12.2013 13:17

Zalezi na tom kteri Cesi???? Grebenicek + Filip a ta krava Semelova a potom jeste soudruh Zemanek a par hnupu co zde fandi bolsevikum..

Ne ne.:
Autor: K. Frauknecht Datum: 3.12.2013 7:06

(Asi pozdní reakce, ale ještě se jednou vrátím :-).)

Už v osmdesátých letech byla alfou a omegou ekonomika (rozpad komunistického bloku byl dán obrovskou disproporcí ekonomik!). Politika "jen" zajišťuje prostor pro ekonomiku (její rozvoj nebo třeba i expanzi). A zpětně, úroveň ekonomiky charakterizuje správnost politiky! Dnes velmi názorné. Porovnejte současné USA a EU (nesprávné politické trendy tlumí ekonomiku) a tradiční pilíře (politicky nezávislé pidistáty!!) konzervativních politik Singapur, Švýcarsko.

Jinak samozřejmě souhlas s tím, že jsme historicky svázaní zejména s Rakouskem, ale i s Německem.

Re: Zmatení pojmů:
Autor: J. Kulišek Datum: 3.12.2013 0:13

No kdyz se jednou Ukrajina vzpouzela, tak ji rusti komuniste prinutili k poslusnosti hladem. Hladem zemrelo 9 milionu ukrajincu, byla to genociida. Pak nasledovala tvrda rusifikace, kdy  do vychodni ukrajiny byli presidlovani etnicti rusove na ukrajinssska rec a jejich narodni vedomi bylo tvrde potlacovano. Takze dnes znacnou cast ukrajiny , klavne vychodni tvori rusove, kteri si preji spojeni s ruskem, Nejvetsi odpor tvori ti co ziji na byvale polske casti Ukrajiny, u nichz se zachovalo povedomi, ze patri k zapadu

Re: Kdo je:
Autor: J. Kulišek Datum: 3.12.2013 0:05

Spise tusi ktera bije. Cesi chteji vystoupit s EU a to znamena zpet pod ruskou ochranu

Re: S Ruskem na věčné časy?:
Autor: J. Kulišek Datum: 3.12.2013 0:02

Ukrajinci si nemuzou zvolit co chteji,to jim Rusko proste nedovoli

Re: Odkud berete, že vztah Ruska a Ukrajiny byl vztahem:
Autor: B. Hudzieczek Datum: 2.12.2013 23:21

Ukrajina byla od svého vyvázání z Polsko-Litevské Rzeczypospolitéj v područí Carského Ruska až po celou éru SSSR. Když Rusové navýšili Ukrajině začátkem roku 2009 ceny zemního plynu a Ukrajina (s Tymošenkovou v čele) nestačila rychle zareagovat, snížili Rusové své dodávky plynu v plynovodech o množství, které odebírala Ukrajina. Ta ovšem nechtěla mrznout, tak kradla plyn jiným ruským odběratelům, třeba Slovensku.

Jestli toto není vazalství, ale normální tržní kapitalistický vztah, potom SMRT KAPITALISMU!!! SMRT TRHU!!!

Re: Kdo je:
Autor: M. Stuchlik Datum: 2.12.2013 23:16

Nějaký pomatenec, který netuší, která bije.

Re: Doteraz som myšlienky všeslovanskej vzájomnosti:
Autor: B. Hudzieczek Datum: 2.12.2013 23:08

nejlepším lékem jsou zkušenosti K. H. Borovského s ruskou realitou.

Více než tisíc let se česká státnost a společnost vyvíjela v úzkém spojení se Svatou říši římskou - tedy sousedními, převážně německy hovořícími knížectvími. Během tohoto období zde vznikala vědecká a kulturní díla evropské úrovně.

Od roku 1945 se naše země orientovala na SSSR (čili Rusko, které v tomto koloniálním reliktu hrálo vůdčí úlohu). Za tu dobu cca 45 let jsme se propadli jak průmyslové výrobě a společenské úrovni, tak i v jiných oblastech života.

Ukrajinci vidí, kam je Janukovyč táhne, a proto revoltují.

Re: Doteraz som myšlienky všeslovanskej vzájomnosti:
Autor: M. Balázsová Datum: 2.12.2013 23:03

Máte naprstou pravdu!Přece je jasné, že EU vydírá i Ukrajinu a zrovna tak, jako všechny bývalé stty východního bloku.

Re: Ano, srovnávám, musím srovnávat:
Autor: B. Hudzieczek Datum: 2.12.2013 22:55

stokrát lepší než ruská imperiální ideologie

Re: No to je velmi jednoduchý názor,:
Autor: B. Hudzieczek Datum: 2.12.2013 22:50

poltická závislost existuje a VŽDY existovat bude. Raději budu závislý na Německu než na Rusku. Rozhodující je totiž společenská a kulturní úroveň. Nehledě k tomu, že země Svatováclavské koruny patřily ke Svaté říši římské společně se zeměmi německojazyčnými.

Re: Kdo je:
Autor: J. Slanina Datum: 2.12.2013 22:14

Viz můj příspěvek v 15:40.

Kdo je:
Autor: D. Nowodny Datum: 2.12.2013 22:00

soudruh Zemánek ??

S Ruskem na věčné časy?:
Autor: P. Zelenka Datum: 2.12.2013 21:14

Ať si ukrajinci zvolí co chtějí, je to jejich věc. Já si jen vzpomínám na dobu, kdy se ESESESER lezlo až do ... cimrmanovsky řečeno zadní bradou a tak jim tuto volbu nezávidím. Vždy bude však platit, že neb silný má svaly tak malý aby přežil musí mít čáry. :-)

Jo,:
Autor: J. Sládeček 703 Datum: 2.12.2013 20:41

pravda.

Re: Ukrajina se bude muset rozhodnout:
Autor: F. Kusák Datum: 2.12.2013 20:22

Vážený pane, Vaše ekonomické znalosti stojí za to. Metodika výpočtu HDP tehdy a nyní je jiná a finanční vyjádření v Kč a Kčs lze jen obtížně srovnávat. To je podobné jako kdybyste srovnával ekonomiku protektorátního státu s předválečnou ČSR. Nemůžete se vyjadřovat k věcem, kterým nerozumíte.

Re: Suroviny a energie:
Autor: J. Jílek Datum: 2.12.2013 19:25

tam byly smluvní ceny na dlouhé roky dopředu za to, že Ukrajina umožňuje transport do Evropy, komoušku

Re: Požadovat tržní cenu je vydírání?:
Autor: J. Jílek Datum: 2.12.2013 19:23

naučte se číst grafy, neb šlápnete na hrábě, imbecile :-)

Re: Ukrajina se bude muset rozhodnout:
Autor: J. Jílek Datum: 2.12.2013 19:21

vy jste ale žvanil :-))))

http://1url.cz/qBfp

http://1url.cz/pBfG

bacha na to, jsou tam tři osy, fištróni :-)

Zmatení pojmů:
Autor: K. Krbálek Datum: 2.12.2013 19:07

když někdo mluví o Evropě, měl by v prvé řadě říct, co tím myslí. Na Evropu od Atlantiku po Ural jsem přestal věřit, když jsem si přečetl něco o historii Ruska. Evropa prostě po staletí končila někde mezi Lvovem a Kyjevem a končí tam i dnes. A pokud se Ukrajinci rozhodnou, že posunou její hranice až za Charkov, je to ok, pokud ne, jsou prostě součástí ruského imperia. Nic jiného mezi Atlantikem a Uralem není.

To, co se dnes na Ukrajině děje, chápu jako změnu hranic civilizací. Ta ruská civilizace ukrajincům moc dobrého nedala, v době Kyjevské Rusi byla vyspělejší než střední Evropa, ale invaze vikingských Rusů byl skok zpět a poté, co si kremelští vládci osvojili zvyky mongolských nájezdníků, sahala Asie až do Kyjeva, Ivan Hrozný, Petr Veliký, Stalin - všichni považovali ukrajince za bezprávné otroky jejich životy budou spotřebovány na vybudování ruského impéria. Nedělejme si iluze, že s Putinem, pravým dědicem carů a generálních tajemníků to bude jiné

Re: Ukrajina se bude muset rozhodnout:
Autor: E. Sevrát Datum: 2.12.2013 18:42

V roce 1989 byl národní důchod ČSSR srovnatelný s Itálií a Partugalskem.Po 24 letech jsme mírně předstihli Portugalsko.Co s tím má společného EU ?

Re: Nejen Afriky, i Evropy. Na Ukrajině je výrazně nižší:
Autor: S. Landa Datum: 2.12.2013 18:17

Ano, dobře jste zmínil Moldávii. Tu úrodnou zemi, kterou dlouhá okupace Rusy téměř zničila.

 Nazývat násilné obsazení, vraždy a šikanu místních obyvatel vytažením ze středověku, to chce asi svéráznou náturu. Promiňte, nebyli třeba Němci z Říše vlastně dobrodinci? Měli podobný přístup ...

Ne, ohledně Běloruska a Kazachstánu nemusím věštit.:
Autor: V. Novák Datum: 2.12.2013 18:12

Stačí umět číst - zkuste se to doučit od svých kozáckých hostů, Rybílku.

No, tak ať je přijme...:
Autor: V. Novák Datum: 2.12.2013 18:10

A ať to EU zaplatí...

Může začít hned - aby ukázala, jak vážně o myslí.

Sice to půjde i z mých daní (a jsou tady tací, co se můžou podělat už z pomoci Řecku - a Řecko je proti Ukrajině trpaslík - a navíc mnohem evropštější trpaslík), ale já budu rád, že naši politici jen blbě nežvaní a jsou schopní se taky předvést činy.

Tak šupšup - už je na cestě splátka ukrajinského plynového dluhu?

Suroviny a energie:
Autor: E. Heusinger Datum: 2.12.2013 18:07

jsou tržní komodity, chytrolíne.

Najednou vadí "Nic než trh" ?

Ukrajina může tržně nakupovat suroviny i energii jinde, není-liž pravda?

Jako obvykle jste nepochopil, Rybílku.:
Autor: V. Novák Datum: 2.12.2013 18:06

...

Ničím takovým Rusko nehrozí.:
Autor: V. Novák Datum: 2.12.2013 18:04

...

Požadovat tržní cenu je vydírání?:
Autor: V. Novák Datum: 2.12.2013 18:04

Ts, ts, ts...