19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

EVROPA: EU opět porazila zlé imperialisty

"Tato dohoda je jasným vítězstvím pro ovzduší, spotřebitele, inovace i pracovní místa a je dalším významným krokem ke konkurenceschopné ekonomice s nízkými emisemi," zapěl oslavnou ódu irský ministr životního prostředí Phil Hogan na adresu dohody o dalším snížení automobilových emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 27.6.2013 13:23

Dovedete si představit tu šílenost, když

Německo "dotuje OZE" a SOUČASNĚ nahrazuje jádro uhlím.

Myslím, že speciálně Němci trpí omezenou racionalitou. Jinak by nemohli vyprodukovat nositele zrůdných ideologií, jako byli Marx a Hitler!

Zelená ideologie si v ničem nezadá s hnědou a rudou, na obě NAVAZUJE a někdy jsou nositeli rudé i zelené tytéž osoby!

Málo se ví, že Hitler "potřeboval" Lebensraum mimo jiné proto, že chtěl, aby se více než polovina Němců živila zemědělstvím. Průmyslová města neměl rád.

R. Langer 27.6.2013 13:32

Re: Dovedete si představit tu šílenost, když

Ano, je to naprosto totéž. A bude to mít tytéž následky, jestliže se lidé dostatečně rychle nevzpamatují.

J. Jurax 27.6.2013 18:32

Re: Dovedete si představit tu šílenost, když

Lidé v EU se - možná - vzpamatují. A pak EU v současné podobě zanikne.

M. Prokop 27.6.2013 21:50

Re: Dovedete si představit tu šílenost, když

Už aby to bylo.

L. Křivan 27.6.2013 10:40

Jedinné co opravdu by mohlo pomoct,

by bylo radikální snížení obyvatel země.   To je bohužel s dnešními politiky neproveditelné.

R. Langer 27.6.2013 11:03

Re: Jedinné co opravdu by mohlo pomoct,

Máte v úmyslu dobrovolně spáchat sebevraždu? To by alespoň bylo slovo do pranice!

J. Jurax 27.6.2013 18:35

Re: Jedinné co opravdu by mohlo pomoct,

Myslíte? EU na tom už - byť nezáměrně - pracuje. Až se jí povede konečně rozvrátit hospodářství svých států, zničit jejich konkurenceschopnost blbými omezeními, pak i hladomory budou, a přinejmenším v EU počet obyvatel pak poklesne ...

P. Zeman 27.6.2013 8:55

Evropská unie se snaží...

...nadělat si co nejvíce odpůrců i v řadách svých původních příznivců. Daří se ji to čím dál lépe. V tom jediném je skutečně dobrá.

R. Gramblička 27.6.2013 8:18

všemožně škodlivý CO2 ?

Nejprve jsem myslel, že jde o skutečné exhalace, čili oxidy dusíku a síry, nedejbože olovo, ale to už předse v palivech dávno není. A ono se jedná o CO2. Ta jeho démonizace mně nepřestáva fascinovat. Za co všechno ten ubohej plyneček nese odpovědnost. Jeden by se z toho zbláznil. Mám ale silné podezření v jeho silně negativní vlyv na mozky evropských byrokratů, které pak blbnou na kvadrát.

L. Křivan 27.6.2013 10:35

Re: všemožně škodlivý CO2 ?

Strašně škodlivý !!!!   Rostliny ho "žerou" !  Od kytiček po starý duby. Lauter všechny.  Takže s tou škodlivostí to asi nebude tak  hrozné. Že by si to ekoteroristi a spřízněná mafie  vycucali z prstu ?

M. Sedláček 27.6.2013 15:37

Re: všemožně škodlivý CO2 ?

CO2 je prakticky u všeho a tudíž jeho regulací lze regulovat téměř vše. To bude ten pravý důvod, proč byl zvolen.

J. Kadeřábek 27.6.2013 16:51

Re: všemožně škodlivý CO2 ?

A zatím co v německých automobilech bude CO2 stále méně staví Němci nové uhelné elektrárny aby tento deficit vyrovnali.

M. Šejna 27.6.2013 8:12

pan Matějka střílí špatným směrem

Omezení emisí je zcela v pořádku. A je zcela v pořádku, že EU nastavila vyšší emisní normy pro nová auta. Dnes nám připadá už zcela normální, že se nepoužívají olovnaté benzíny, že každé nové auto musí mít katalyzátor, bezpečnostní pásy, airbag apod.

A nesváděl bych všechno na ekology. Některá velkoměsta na západě omezují vjezd do svých center vozům s vysokými emisemi. Ne díky nátlaku ekologů, ale díky tlaku místních obyvatel. V Praze se musela omezit rychlost na magistrále a vyměňoval se tam za desítky milionů asfaltový povrch, aby byl méně hlučný. To všechno nikoli kvůli ekologům, ale kvůli nátlaku místních obyvatel.

D. Seibt 27.6.2013 8:15

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Jenze EU narizuje snizit produkci CO2 a to nejsou emise. Emise jsou to co poskozuje nase zdravi, coz muze byt NOx, HCx, CO, popel a saze, ale tam se nic nemeni. EU 6 je maximum, dal nevidim zadnou zmenu.

P. Khail 27.6.2013 8:20

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Emise je od "emitovat", může to tedy být i CO2, viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Emise

D. Seibt 27.6.2013 8:24

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Vy take emitujete CO2 a jine odpady, mel by jste mene dychat a jist :-)

P. Khail 27.6.2013 9:03

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Vezmu to v potaz pane Seibte, ale přesto jste pravdu s emisemi neměl. :-)

D. Seibt 27.6.2013 9:29

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Ano mate pravdu, emise jsou vse co se emituje, nicmene to nepopisuje skodlivost nebo opak. Rostliny emituji kyslik a zrejme moc skodlive to nebude, ja se popravde zameril na skodlivost emisi a popravde CO2 mi moc skodlivy neprijde. Mel jsem dojem, ze nam jde primarne o zlepseni zivotniho prostredi pro nas lidi a prirodu, tedy jde o snizeni latek, ktere nam neprospivaji. Jenze tam se moc noveho nedeje, naopak se snazime snizovat emise plynu CO2, ktery primarne skodlivy neni, tedy hlavne ne pro prirodu. Pokud nam jde o snizeni spotreby je to chvalihodny zamer, ale mel by korespondovat s moznostmi techniky, coz se mi zda ze ponekud nekoresponduje.

P. Khail 27.6.2013 9:36

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Psal jsem snad něco o škodlivosti CO2 p. Seibte? Co vás opravňuje k tomu abyste mi to podsouval?

D. Seibt 27.6.2013 9:44

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

No a proc tedy zavadet EU opatreni, kdyz vlastne emise CO2 nicemu neskodi a na druhou stranu bude dosazeni pozadovane spotreby velmi slozity problem.

P. Khail 27.6.2013 9:47

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Proč se ptáte mne?

D. Seibt 27.6.2013 10:11

Re: pan Matějka střílí špatným směrem

Kdyz vy se ptate " Co je spatneho na snizeni emisi" tak vam odpovidam, ze v podstate nic, jen je potreba mit realne pozadavky, ktere odrazeji stav techniky. A protoze se mi zda, ze ty pozadavky EU prilis nekoresponduji s moznostmi techniky, tak se mi zda, ze to neni dobre reseni co vymyslela EU.

M. Šejna 27.6.2013 9:32

pane Seibte

Vy také kadíte a močíte. A představte si, že na ty Vaše výkaly jsou hygienické normy, staví se čističky odpadních vod a stanovuje se norma v počtu hajzlů ve veřejných budovách. Proč se to sakra dělá, když sraní a chcaní je přece přirozená lidská činnost? Vždyť přece můžete zaběhnout do parčíku, či pochcat zeď vedle Hospody, nebo si doma vybudovat tureckej hajzl či latrínu.

D. Seibt 27.6.2013 9:46

Re: pane Seibte

Ano, ale nerika se jak moc muzete kadit a mocit, v tom je vase nepochopeni problemu.

M. Šejna 27.6.2013 8:21

pane Seibte

Emise CO2 jsou závislé na účinnosti motoru a tedy na spotřebě paliva. EU takto nutí automobilky vyvíjet úsporné motory. Nevidím na tom nic špatného.

D. Seibt 27.6.2013 8:23

Seibte

Jenze otazka je jestli je to se soucasnou technikou mozne a zda to provedeni nebude moc slozite a drahe a to si myslim, ze je prave ten problem.

M. Šejna 27.6.2013 8:32

pane Seibte

Já jsem si nevšiml, že by se automobily zdražovaly poté, ce se do nich montuje čím dál více vychytávek zajišťujících normy EU. Mohu porovnávat mezi automobily, které jsem si koupil v roce 2002 a loni. Cena stejná, tedy kolem 720 tisíc, výkon stejný, spotřeba stejná, ale to nové auto z loňska má navíc automatickou převodovku, navigaci, vyšší emisní normu, kožené sedačky s pamětí pro řidiče, větší velikost atd... Takže za stejné peníze jsem si loni koupil vyšší kvalitu, větší užitnou hodnotu a přitom to splňuje přísnější emisní normy.

D. Seibt 27.6.2013 8:46

Re: pane Seibte

Ano, ale jestli jste si vsiml, tak spotreba dolu nejak moc zasadne nejde, tedy aspon ne tolik kolik se pozaduje. To co popisujete je pouze zlepsovani funkcnosti a ochrany (ktera mimochodem zhorsuje aerodynamiku a take zvysuje hmotnost). Mozna mate EURO 5, ale opet vyssi EURO norma vubec neznamena nizsi spotrebu. Automobily maji papirove nizsi spotrebu, ale dobre vite, ze to je laboratorni udaj, kterym se snazi automobilky snizit spotrebu. 95g CO2 znamena spotreba benzinu kolem 3.8l, ale to v normalnim provozu nedosahnete, ani hybrid v normalnim provozu tuhle hodnotu nedosahne. Takze otazka je jestli jste schopen u vetsich aut techto hodnot dosahnout, ja se domnivam, ze velmi tezko.

M. Šejna 27.6.2013 9:27

spotřeba jde dolů také

Automatická převodovka u dieselu zatím neumí jezdit šetrněji. Kdybych si koupil manuál, jako před 10 lety, měl bych oproti tehdejšímu vozu i nižší spotřebu. Přesto jsem nedávno absovoval cestu Praha-Norimberg a zpět se spotřebou pouhých 4,7 l/100 km. A to jsme jeli ve dvou.

D. Seibt 27.6.2013 9:41

Re: spotřeba jde dolů také

Ano podarilo se vam dosahnout spotreby 4,7l u dieseloveho automobilu, to je chvalihodne. Ale to nic nerika o prumerne spotrebe pri beznem jezdeni pro automobily. Navic to prave vede k zavadeni spise dieselu oproti benzinu. Jenze diesel je naopak co se tyce skodlivych emisy horsi motor nez benzin a ke snizeni tech skutecne skodlivych emisi potrebujete pridavat do motoru komplikovana opatreni (katalyzator, DPF, zarizeni na zaklade mocoviny pro snizeni NOx), ktera ale naopak vedou ke zvyseni ceny, hmotnosti a i te spotreby. Ja si spocital, ze i kdyz mam benzinove auto, tak to stejne dieselove auto by bylo o 60 tisic drazsi a navratnost zvysene porizovaci ceny bych dosahl az po ujeti 150tis km a to se mi nevyplati, takze bych rad zustal u benzinu. Budu mit tu moznost i pote co bude platit nova opatreni? Navic diesel pri stejne spotrebe jako benzin produkuje vice CO2, takze tam znamena limit 95g CO2 asi 3.5l nebo mozna i mene. A i kdyz nejsem priznivcem SUV, tak si myslim, ze je kazdeho vec co si koupi a prave tyto auta i s dieselovym motorem budou mit problem.