26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Odpověď všem, kdo řekli ano

Uplynulo něco málo přes týden od okamžiku, kdy VS OSN drtivou většinou hlasů přiznalo Palestinské autonomii vyšší diplomatický status, což je všeobecně chápáno jako uznání "Palestiny" coby státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 11.12.2012 20:41

Chtěl bych být opitimistou a doufat, že ona

tzv. Palestina, hamásovci a spol. dopadnou aspoň hodně podobně jako nacistické Německo plus sudeťáci v r. 1945.

P. Han 11.12.2012 21:42

Re: Chtěl bych být opitimistou a doufat, že ona

Ano. A možná to bude stát podobný počet životů. Stejně jako tenkrát "díky" mezinárodnímu společenství.

V. Vašek 11.12.2012 23:56

Re: Chtěl bych být opitimistou a doufat, že ona

Nebude, natřou jim prdel :)

K. Zangl 11.12.2012 20:24

Otevřený dopis Evropě.

od Dror Eydara... http://eretz.cz/2012/12/otevreny-dopis-evrope/ 

T. Valek 11.12.2012 19:10

Kralovstvi Damasku.

Israel Finklestein israelsky statni archeolog dokazal, ze

zadne Velke kralovstvi Israele,  nikdy neexistovalo. Byl to vetsinou klientsky stat Damasskeho kralovstvi ustanoveny circa 1000 BC.

Israel Finklestein, the reknowned Israeli state archaeologist has PROVED there was no “Great Kingdom of Israel”, ever. It was at most a client state of the Kingdom of Damascus originating @ 1000 BC.

R. Brzák 11.12.2012 20:26

Re: Kralovstvi Damasku.

To je velmi zjednodušené tvrzení. Je však vysoce pravděpodobné, že Bible popisuje spíše teologický výklad celé geneze Židovského národa, přičemž historická nepřesnost je v ní samozřejmě často přítomná. Pan Israel Finkelstein však ve svém díle rozhodně nepopírá dvě království Židů v Palestině, které byly dílem v současnými, dílem na sebe navazujícími - po zániku tuším Izraelského království mnoho uprchlíků rozhojnilo obyvatele království Judského. Víc o tom mnoho nevím - ale je dost pravděpodobné, že mocné říše Peršanů, Babyloňanů, Asyřanů atd si nechávali od malých, v Palestině vznikajících státních útvarů Židů platit, asi podobně, jako například České knížectví bylo nuceno německým králům.

Co je z mého pohledu podstatné, Židovská kultura se datuje již z dob těchto počátků jejich státnosti - a trvá dodnes.

T. Valek 11.12.2012 22:35

Re: Kralovstvi Damasku.

Albert Einstein:

Pro mne je judaismus, stejne jako všechna ostatní náboženství, ztelesnením nejdetinštejších pover. Židé, ke kterým mám to potešení náležet a s kterými jsem si mentálne blízký, nemají žádné jiné kvality než ostatní lidé. Dle mé zkušenosti nejsou lepší než jakákoli jiná lidská skupina, i když od nejvetšího zla je chrání nedostatek moci. Jinak nevidím na nich nic vyvoleného.

R. Brzák 11.12.2012 23:34

Re: Kralovstvi Damasku.

Zajímavý citát, se kterým se dá souhlasit,, alespoň v části popisující lidi obecně - jimiž jsou i Židé.

Zároveň neznamená, že by Židé byly jakkoliv horší, než kterákoliv jiná skupina lidí.

Jen bych rád znal názor pana Einsteina na dnešní situaci na blízkém východě. Také by mě zajímalo, kdy Vámi použitý citát vznikl - před anebo po druhé světové?

R. Brzák 11.12.2012 23:36

Re: Kralovstvi Damasku.

Je to možné, tolik roků po válce...samozřejmě - Židé byli- promiňte.

R. Brzák 11.12.2012 14:04

pro všechny popletené

žádný stát Palestina neexistuje, sami Arabové jeho vznik (bohužel) odmítli, paskvil, jenž si OSN svými hromadnými usneseními vytváří, nemůže na všeobecném bordelu způsobovaném touto organizací již nijak moc změnit.

Jestliže vznikne arabský stát ve zbytku Palestiny, na kterém nyní oni nejprve kolaborující, Izraelské území opouštějící, pak z různých táborů v okolních Arabských státech vyhánění potomci většinou ve dvacátém století do Palestiny přikočovavších arabů žijí a z něj vedou trvale útoky na svého jediného k nim nikoliv jen slovně a politicky ale skutečnou pomocí (elektřina, potraviny, aj.) vstřícného souseda - Izrael, bude to jen a právě díky tomu, že se z Izraelem domluví na podmínkách, které budou respektovat realitu a kompromisní pro obě strany.

L. Křivan 11.12.2012 11:44

O co jde ?

Stát Izrael včetně Golanských výšin a východního

Jeruzaléma, ale bez západního břehu Jordánu a pásma Gazy, zabírá 18,8% z

původního území Palestiny a 81,2 % z původního území Palestiny mají Arabové.

O co jde arabům a jejich kamarádům - zmetkům z evropské páté kolony arabského fašismu ?

O to, aby se poměr 18,8% : 81,2%  se změnil na 0% : 100%

J. Boleslav 11.12.2012 12:47

Re: O co jde ?

Doufejme, že to tak snadno nepůjde, jak si některé nepřátelé Izraele myslí. Už by ostatně mohli být z historie poučení.

E. Sevrát 11.12.2012 16:38

Re: O co jde ?

Ano, z historie se dá brát poučení.Hezké české přísloví praví "Nevstoupíš dvakrát do jedné řeky". Židé již jednou byli většinově přinuceni opustit toto území,ať ho budeme nazývat  jakkoliv,takže pokud budou přinuceni znovu odejít do diaspory tak se jenom  naplní to přísloví,které naši moudří předci vypozorovali z různých dějiných událostí po staletích a tisíciletích. 

R. Brzák 11.12.2012 17:52

Re: O co jde ?

Jak málo chápete toto přísloví! Řeka se neustále mění, tak jako se mění podmínky, ve kterých žijí lidé, rozvíjejí se státy.

Jsou to především Židé samotní, kteří svou pílí, bojem a vytrvalostí, potem a krví, změnili Řeku. Rovněž i díky USA, do nedávna i dalším demokratickým zemím, se mnoho potůčku do Řeky vlilo. A troufám si říct, že i díky změněným postojům křesťanských církví, snad již trvale, se neustále kapku po kapce, člověk po člověku, umenšuje Moře lidí, kteří nejsou schopní nenahlížet na Žida jako na onoho téměř biblického nepřítele.

H. Lukešová 11.12.2012 18:50

Re: O co jde ?

Jestli Izrael přežije, pane Serváte, záleží jen a jen na něm. Ani na Vás, ani na mně. Bavila jsem se o tom s panem Landou a panem Novákem. Morální právo je nádherná věc, ale nejdůležitější je síla, to si nebudeme namlouvat. Dokud Izrael bude silný, bude existovat, jestliže oslabí, bude to jeho konec. Ale takové jsou dějiny, takový je světaběh, existuje takový stát, který je se schopen ubránit.

V. Novák 11.12.2012 9:39

Nesmyslný příměr.

Hitler po Mnichovu zabral cizí území, které mu mocnosti darovaly z něčeho, co jim nepatřilo a na úkor někoho, kdo nebyl k jednání ani přizván. Pokud to už něco připomíná, pak spíše konec 40. let minulého století a vznik státu Izrael na úkor Palestinců.

Přijetím Palestiny jako pozorovatelského státu OSN došlo pouze k uznání dávno existující skutečnosti. Nebyl zabrán ani čtvereční centimetr izraelského území - bohužel Izrael pokračuje v ilegálním zabírání okupovaného území na Západním břehu, tedy v okupovaném pozorovatelském státu OSN. A to je ta největší změna oproti situaci před přiznáním statusu a důvod hysterické reakce Izraele - dříve Izrael okupoval "jen" nějaké území, dnes okupuje území státu (byt nečlenského OSN). I nečlenský stát má práva.

Švýcarsko nebo Vatikán jsou taky nečlenské státy OSN...

V. Dostál 11.12.2012 15:24

Re: Nesmyslný příměr.

Nějak si nemůžu vzpomenout, kdy Vatikán nebo Švýcarsko naposled vystřlilo raketu na svoje sousedy

T. Valek 11.12.2012 19:29

Re: Nesmyslný příměr.

Oni nemusi, dokazi se se svymi sousedy dohodnout. Ti druzi sli zatim celou historii, jak rekl Einstein: nejvic nenavidena rasa lidi celou historii humanity, zrejmne musi delat neco spatne.

H. Lukešová 11.12.2012 19:39

Re: Nesmyslný příměr.

Zdravím Tony, nedá se soudit celá rasa do jednoho, Židé mají své zločince, mají své chyby, ovšem jako každý jiný národ. Copak Češi, Němci, Rusové nemají své gaunery? Copak Arabové, Peršané a tak nemají své gaunery? Z každého národa dělá někdo něco špatně.

T. Valek 11.12.2012 20:03

Re: Nesmyslný příměr.

Co je natom, ale nejhorsi, ze ti Gauneri prisli odnekud z ruske stepi(Chazarove) Polska, Ukrainy, NY a pod. a zacali vyhanet potomky lidi, kteri obyvali Palestinu po tisicileti.

Jinak taky zdravim a hezky den winschuju.

H. Lukešová 11.12.2012 20:07

Re: Nesmyslný příměr.

Židé s Chazary nemají nic společného, tato teorie je vyvrácena, Židé a Arabové jsou genetičtí bratři

http://news.bbc.co.uk/2/hi/sci/tech/742430.stm

A Svatou zemi obývalo mnoho národů, Kananejci, Židé, na nějaký čas ovládli zemi Pelištějci, pak Římané, pak Osmané, pak Britové a nakonec se země vrátila Židům. Takový je světaběh, Židé mají nárok na svou zemi, palestinským Arabům jejich nárok také nepopírám. Žily tam oba národy, tak se někdy dohodnou, budou muset, nebo se vyvraždit. Tak uvidíme, co si vyberou.

T. Valek 11.12.2012 22:47

Re: Nesmyslný příměr.

"FACTS ARE FACTS"

By: Benjamin H. Freedman

THE TRUTH ABOUT KHAZARS

"CHAZARS: A people of Turkish origin whose life and history are interwoven with THE VERY BEGINNINGS OF THE HISTORY OF THE JEWS OF RUSSIA...The Khazars were not "Semites". They were an Asiatic Mongoloid nation.  In the 7th century King Bulan, ruler at that time of the Khazar Kingdom, decided to abolish the practice of phallic worship and other forms of idolatrous worship. After a historic session with representatives of the three monotheistic religions King Bulan decided against Christian and Islam and selected as the future state religion as the religious worship then know as "Talmudism", and now known and practiced as "Judaism". This even is well documented in history. King Bulan and his 4000 feudal nobles were promptly converted by rabbis imported from Babylonia for that event.

H. Lukešová 11.12.2012 23:38

Re: Nesmyslný příměr.

Někteří tuto teorii hlásají, jiní ne. Jsou 2 možnosti, jak se stát Židy. Buď se narodíš jako Žid a nebo konvertuješ k židovské víře. To, že vládnoucí vrstva Chazarů přijali judaismus, a co má být? Křesťanství také přijímaly různé národy, stejně tak islám. Židovská diaspora byla rozsáhlá, sefardská diaspora po celém arabském (muslimském světě) a pak aškenázská diaspora po celé Evropě, Rusku a Spojených státech. Část Chazarů, zejména královská vrstva judaismus přijala, ale někteří Chazaři přijali i křesťanství a islám a judaizovaaná vrstva Chazarů zanikla ve 13. století, někteří se smísili s ruskými a ukrajinskými Židy. To legitimitě Židů na stát neubírá. My Češi jsme také smíchaní Keltové, Němci, Slované, někteří jsou říznuti Romy. Kdo je čistá rasa? Nejsme rasoví inženýři. Francouzi již nyní také nejsou stoprocentně galského původu a americký národ také neexistuje. Američané jsou také směska Britů, Němců, Irů, Židů, Poláků, Italů a původních Indiánů, černochů a dnes zejména Hispánců. Když žiješ v USA, tak to nemůžeš si nevšimnout, že jsou Hispánci nejrychleji rostoucí etnická skupina v USA.

M. Krátký 11.12.2012 16:10

Re: Nesmyslný příměr.

V 9,39 a už takhle zmaštěnej, jak je vám nyní pozdě odpoledne pane Nováku ? Stát Izrael vznikl na úkor Palestinců - kdo to jsou Palestinci ? Oni vlastní nějaký stát, nebo jsou u někoho na návštěvě ? Pokud myslíte Araby, kteří se v roce 1948 vykašlali na možnost zřídit si další stát na území, které bylo mandátním územím britským, tak už by to ale byl další arabský stát - první je Jordánsko, atd. Trochu si o tom přečtěte a nepijte při tom. A když pijete, tak nepište, když ale i píšete, tak se pak nedivte, že vám to nevychází.

F. Svoboda 11.12.2012 16:37

Re: Nesmyslný příměr.

Je zajímavé, že zde na diskusním foru se vyskytuje několik blbců, kteří jsou vždy proti všem, v kterémkoliv diskutovaném tematu. Jako hnusný příklad slouží právě s. Novák, Heusinger a Rada. Ostatní diskutující i když rozdílných názorů diskutují vyváženě .

V. Novák 11.12.2012 17:26

Výborně, pane Svobodo - něco slušného a k věci byste pochopitelně neměl, že?

Zajímavé, kolik se vyskytne na fóru tvorů, kteří jsou přesvědčeni, že nadávka je argument - a facka lepší, že, pane Svobodo?

Jsem velmi rád, že obvykle stojím na jiné straně, než tito hnusové a tudíž se nemusím za ně stydět.

J. Farda 12.12.2012 17:55

Re: Výborně, pane Svobodo - něco slušného a k věci byste pochopitelně neměl, že?

Moc Vám, pane Nováku, přeji odměnu vítězných arabských přátel, až vylikvidují židy a poté se sjednocení pustí do úpadkové židokřesťanské západní civilizace. Nepochybně rád přijmete islám a Vaše ženy, dcery etc. naučíte chodit v burce. Protože to ale naštěstí naší generaci pravděpodobně osud ještě nedopřeje, to chystají lidé Vašich názorů až našim potomkům, doporučuji Vám vystěhovat se co nejrychleji někam k Arabům a na cestu Vás vyprovázím užitečným vyznáním Allahu akbar!

J. Šejnoha 14.12.2012 1:00

Re: Nesmyslný příměr.

Dám Vám námět na samovzdělávání:  Naštudujte  si, jakým způsobem Arabové získali svá území od Indického oceánu po Atlantik ?

Zjistíte, že stejně jako většina  států světa, i Arabské státy vznikly násilím.

Proč se tak udivujete nad násilnou metodou vytvoření státu Izraele ? 

Ten je navíc ustanoven přibližně  ve svých historických předkřesťanských a  předislámských hranicích.  

J. Pernica 11.12.2012 9:11

Bez emocí

lze konstatovat, že Izrael zabral území, které jim někdo jiný daroval. Je to stejné jako Británie a Francie darovaly České sudety Němcům. Je to stejné jako když se země Varšavské smlouvy dohodly, že jsme reakcionáři a měli jsme tady okupační vojska. Stejně tak Izrael nyní okupuje území, které je několik tisíc let arabské. Židy nikdo nemá moc v lásce a snaha se jich zbavit se v historii objevuje několikráte. Na počátku 20 století je to Britský plán Uganda nebo německý projekt Madagaskar na vystěhování Židů tam či onam. Židé prchající z Německa byli zastaveni Poláky a nevpuštění do země (resp. zavření v internačních táborech). Američané požadovali od Němců poplatek za každého Žida vystěhovaného do USA (zdroj dobový dokument na BBC). Švýcaři radostně přijímali jejich peníze, lidi však už ne. Vytvoření státu Izrael proto v tomto kontextu vypadá jako snaha se jich (Židů) zbavit a zabavit tak Araby. Jenže Izrael přežil a začal se roztahovat a proto nynější hlasování ukazuje, že je Židy potřeba zase trošku usměrnit, aby se jim ukázaly hranice "slušnosti".

L. Šarina 11.12.2012 10:29

Re: Bez emocí

Pane bože do čeho jsto duši dal? Nevím jestli tady někumu neměl Chocholoušek ukázat hraníce slušnosti a postřílení celé jeho rodina a vyhlazení do páteho kolena i blízkých a známých brát jako usměrnění.  Děkuji že jste se zachval jako ČECH.