6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Odpověď všem, kdo řekli ano

Uplynulo něco málo přes týden od okamžiku, kdy VS OSN drtivou většinou hlasů přiznalo Palestinské autonomii vyšší diplomatický status, což je všeobecně chápáno jako uznání "Palestiny" coby státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 11.12.2012 13:41

Re: Bez emocí

Jak víš, stituace se mění. Jednou byla izraelským územím, pak kralovalo několik národů, za nějaký čas součástí muslimské říše, pak ji ovládali Britové, a teď je to výsostné území Židů, co ti na tom vadí? Tak rozhodly dějiny, Izrael má zatím sílu se ubránit, až nebude, bude to jeho konec, ale zatím se brání. Důležitý je faktor síly, to ti vysvětlovat nemusím.

S. Landa 11.12.2012 13:50

Re: Bez emocí

Ty tu pořád píšeš o nějakých historických nárocích a podobných nesmyslech. Pokud je to tedy o síle, nevím proč tu vedeme diskuze. Nebo ano, ale povídejme si o výzbrojích armád a sázejme se, za kolik to Izrael má....

:-)

H. Lukešová 11.12.2012 13:56

Re: Bez emocí

Ano, také si to myslím, já jsem při Izraeli, ty i pan Novák při muslimech, takový je život a nikomu to nevyčítám, Izrael bude žít tak dlouho, dokud se ubrání, až to nebude schopen, zanikne, na tom se oba shodneme, psala jsem o historických faktech, ty jsou taková jaká jsou, ale veškeré právo je ti na nic, když se neubráníš. Na tom se shodneme a o tom se přít nebudeme, že?

:-)

S. Landa 11.12.2012 14:00

Re: Bez emocí

Tak při první příležitosti nám to vyčítat budeš, ale to je jedno.

Nebudeme se do toho zaplétat, zkrátka argument neexistence Palestinského království neobstál a s tím toto vlákno můžeme uzavřít.

H. Lukešová 11.12.2012 14:05

Re: Bez emocí

Samozřejmě, že argument neexistujícího Palestinského království je klíčový, ale nejdůležitější je faktor síly, ale souhlasím, nemá cenu se do toho více zaplétat, takže tuto diskusi můžeme ukončit, je k ničemu. Měj se.

S. Landa 11.12.2012 14:43

Re: Bez emocí

Jaképak klíčový? Prostě Palestinci stejně jako Slováci neměli v historii své vlastní království, byly součástí jiných říší. Zatímco pro Slováky to žádný problém nepředstavovalo, jako klacek na Palestince je to dobré?

H. Lukešová 11.12.2012 16:03

Re: Bez emocí

To není klacek, to je konstatování skutečnosti. Palestinci neměli království, Izraelci ano, oprávněnější je nárok Izraelců, dějiny rozhodly.

S. Landa 11.12.2012 16:07

Re: Bez emocí

Bůh vidí, že mám trpělivost ....

H. Lukešová 11.12.2012 16:25

Re: Bez emocí

Ty máš názor, já mám názor, tak se nerozčiluj. Máš na názor právo, stejně jako já.

H. Lukešová 11.12.2012 16:31

Re: Bez emocí

No vidíš, jak jsme se zamotali. Je to zbytečné, já nepřesvědčím tebe a ty nepřesvědčíš mě, ale shodli jsme se na tom, že je nejdůležitější síla, zatím je Izrael silný, tak žije, jestli oslabí, bude slabší, bude to jeho konec, bylo by to neodvratné. Co se má stát, ať se stane. Bude-li přát Bůh nebo osud, nebo náhoda, nebo jakákoliv síla Izraeli, přežije, jestliže ne, tak nepřežije.

V. Novák 11.12.2012 15:05

Výsostným územím Izraele je Izrael.

Ne Palestina, tedy především Západní břeh, kterou Izrael okupoval. A tudíž se tam musí chovat jak pro okupované území předepisuje mezinárodní právo.

Vím, že pro Izrael je dodržování mezinárdního práva poněkud neobvyklé - ale koneckonců KDO by už měl na právo víc dbát, než stát, který jedině a pouze rozhodnutím mezinárodní organizace vznikl?

H. Lukešová 11.12.2012 18:39

Re: Výsostným územím Izraele je Izrael.

Na mezinárodní právo kašle kde kdo. Kde je OSN, aby odsoudila masakry na křesťanech. V Sýrii a Iráku je peklo. Souhlasím, že za Sadáma byl klid, byť byl Sadám velký antisemita, snad i Ďábel, nebyl ale islamista, sice rozpouštěl protivníky v kyselině, ale Západu nebezpečný nebyl. Teď islamismus v Iráku bují, více než polovina křesťanů opustila zemi a další tak učiní.

T. Valek 11.12.2012 19:32

Re: Bez emocí

Ony snad "Sudety"nekdy v historii(mimo protektoratu) patrili Nemcum?

S. Udatný 11.12.2012 8:56

Otevřený dopis Evropě

přečtěte si prosím, pod níže uvedeným odkazem.

Děkuji za pozornost

http://eretz.cz/2012/12/otevreny-dopis-evrope/#more-12737

S. Netzer 11.12.2012 9:28

Re: Otevřený dopis Evropě

Dror Eydar je Netanyahuova hlásná trouba. Podle toho tento "Otevřený dopis Evropě" vypadá.

L. Křivan 11.12.2012 10:36

Re: Otevřený dopis Evropě

Vypadá. Fakta, která se nedají vyvrátit.

S. Netzer 11.12.2012 11:14

Re: Otevřený dopis Evropě

Nejde o fakta, jde o drzé, nestydaté a z prstu vycucané obvinění, viz předposlední odstavec.

H. Lukešová 11.12.2012 11:32

Re: Otevřený dopis Evropě

Co se Vám na článku nezdá? Země Izraelská je ŽIDOVSKÁ země, Židé v diaspoře se k Sionu a Jeruzalému modlí, autor ještě zapomněl na Žalm "Zapomenu-li na Tebe Jeruzaléme, ať mi upadne pravice". A že EU straní palestinským Arabům a všem muslimům je také Bohužel pravda.

V. Novák 11.12.2012 12:48

Je židovská, protože je židovská, židovská, židovská!

A to proto, že si to Židé vyprávěli u ohýnků z trusu a když se naučili psát, tak si to zapsali.

A přes to vembloud nejede.

S. Landa 11.12.2012 12:55

Re: Je židovská, protože je židovská, židovská, židovská!

:-)

H. Lukešová 11.12.2012 13:52

Re: Takové jsou dějiny, palestinská země to nebyla,

věřte si dál palestinské legendě, neberu Vám to, ale vždyky platí právo silnějšího, můžete být sto krát v právu, jako, že Izrael JE, ale pokud by neměl sílu se ubránit, všechno je mu nic, až se Izrael nebude schopen ubránit, zanikne, v dějinách vznikají i zanikají státy, takový je stvětaběh

Vy jste promuslimský, jednoduché, nezazlívám Vám to, všichni jsme nějcí, já jsem proizraelská a Vy promuslimský, byla by nuda, kdybychom byli všichni stejní.

V. Novák 11.12.2012 17:39

Já nejsem promuslimský, zato vy jste fanaticky

proizraelská. Když mi teď vykládáte, že mi cosi nezazlíváte, tak si dovolím vám připomenout, že jste mě před pár hodinami označila za antisemitu - a to jen a pouze proto, že jsem si dovoloil upozornit na izraelskou okupaci , ano - OKUPACI! - palestinského území. A na to, že se tam Izrael chová, jak by žádnému jinému státu neprošlo.

Chápu, že máte školení od vašeho faráře, ale možná byste se mohla občas poohlédnout i po realitě. Izraelská OKUPACE Západního břehu je realita. Zločinnost výstavby okupačních osad je realita. Je to natolik mimo solidní politiku, že tyto plány odsoudili i ministři (všichni!) zahraničí EU. Tedy včetně našeho, nejproizraelštějšího z celé EU - a není to důsledek toho, že by jednání prospal. Vyjádřil se zcela jednoznačně: "Tady jsme zaujali postoj, že tento krok je horší než zločin. Je to blbost," řekl na adresu izraelského plánu šéf české diplomacie Karel Schwarzenberg.

Moc originální není, citoval Zemana citujícího Tallyeranda, ale je to jednoznačné.

H. Lukešová 11.12.2012 18:46

Re: Já nejsem promuslimský, zato vy jste fanaticky

Možná, že ano. Ale neměří se dvojím metrem. V OSN se uskutečnila výstava o Palestině od Jordánu k moři (Středozemského), bez Izraele a žádné pobouřené reakce. Francie a Velká Británie si pozvaly izr.velvyslance kvůli výstavbě bytů, dobře, je to kontroverzní téma, ale to, že palestinští (a jiní) Arabové neuznávají Izrael, nezobrazují ho na mapách, vyzývají své sportovce k bojkotu izraelských sportovců, to politikům EU nevadí. Vizte včerejší článek pana Stesjkala, na svém blogu má článků o arabském postoji k Izraeli plno. Měří se dvojím metrem, Arabům je povolené všem, Židům nic. To mi vadí.

L. Křivan 11.12.2012 11:49

Re: Otevřený dopis Evropě

Předposlední odstavec je (pokud směruje k Britanii a Francii) pravdivý.

M. Martin 11.12.2012 11:07

Re: Otevřený dopis Evropě

Paní Netzer můžete ná zdělit koho vy jste trouba?Co kdybyste zkusila tato fakta vyvrátit?Nebo vám stačí vždycky jen tak zasmrdět?

S. Netzer 11.12.2012 11:15

Re: Otevřený dopis Evropě

Naučte se nejprve český pravopis, a pak se pouštějte do diskusí, zdělanče.

M. Martin 11.12.2012 12:40

Re: Otevřený dopis Evropě

Když nejsou argumenty tak si začneme hrát na odborníka na Český jazyk.

S. Landa 11.12.2012 13:00

Re: Otevřený dopis Evropě

Netřeba odborníka, snad ani nevzdělaný Cikán neudělá takové chyby ...

R. Langer 11.12.2012 13:50

Re: Otevřený dopis Evropě

No to jo, ten je rád, když se umí podepsat, takže takové chyby rozhodně nedělá... :-D

R. Langer 11.12.2012 13:52

Re: Otevřený dopis Evropě

... a slušná žena si ve společnosti cizích mužů zahalí tvář a mlčí, jinak je to prostopášná nestoudnice a měla by se ukamenovat!