26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PSI: Měli skončit na talíři...

S naléhavou prosbou o pomoc nás kontaktoval velice hodný a obětavý člověk, který miluje zvířata, především pejsky. Jistý člověk, se kterým byl zachránce zvířátek v užším kontaktu, již několik let se svým otcem choval psy na maso.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Katka 9.12.2009 17:31

Re: Ach jo,

Je az k neuvereni, jak moc se slovnik a celkova skladba vet podoba mailum, ktere mam primo od sl. Denisy ;)  Slečno Zárybnická, je opravdu nutne hajit se cizim jmenem?

RenataE 4.10.2009 17:09

Re: na stránkách TT

Děkuji.

Bára 4.10.2009 13:30

Re: na stránkách TT

pardo - pro RenatuE o péči o ten počet  zvířat

Bára 4.10.2009 13:28

Re: na stránkách TT

odpověděla jsem, je to někde pod vámi na první stránce..

Bára 4.10.2009 13:23

Re: Přečetla jsem

Vysvětllím, osobně. Nebo v emailu. Nebo po telefonu. Na příspěvek je to dlouhé. Můžete se starat třeba o sto koček, pokud na to máte (čas, finance, zázemí...) ale pořád musíte vědět, že je to jen přestupní stanice, že jim bude jinde lépe a u vás jen čekají. Jakmile se ve vaší hlavě zrodí nápad, že nikde jim nebude tak, jako u vás... je to konec. Vysvětlím, fakt. Máme s tím bohaté zkušenosti. Neb mám pocit, že Podbrdsko získalo nějaký magnet na tyhle "vlny" vzniklé tím, že někdo překročil tu čáru, přetrhl pásku, od normality k.... zoufalství. Zdrzci, Valinky, Prtinky...

Bára 4.10.2009 12:56

Re: jen technická

 na 160 koček (jen péči bez odchytů a vyzvedávání nalezených zvířat, prostě  pokud sedíte na zadku a čekáte, co vám lidi přivezou) potřebujete

a)  velký, dobře vybavený a dezinfikovatelný útulek, jaké má v této republice jen několik měst a tři stálé zaměstnance (dva na dvanáctky směny na střídání, na péči, úklid  a službu před den, třetího na "osmičky" na každodenní cesty na veterinu, vše, na co jsou třeba dvoje ruce, na umísťování, provázení návštěv, inzerci a evidenci...

b) sdružení, které má jen dobrovolníky, takový počet zvládne s cca deseti stálými depozity (lidé k sobe mmohou vzít různé počty zvířat) občasnými pomocníky a dočasnými hlídači (matek s koťaty a pod.) a s nejméně dvěma lidmi, kteří do toho (chodu) dají veškerý svůj volný čas a energii. Nesmí se mezi nimi ocitnout žádný hromaditel zvířat, všichni už tuto dobrovolnou činnost mudsí vnímat v podstatě jako práci, byť neplacenou (a ne funguji jen, když se mi chce) všichni musí respektovat nějaké "vedení" a musí si umět poručit a netahat domů další zvíře, byť je to sebesmutnější, pokud tím ublíží těm stávajícím. S takovými depozity, několika dalšími nehlídajícími pomocníky a s vypětím všech sil se to dá v tomto počtu zvládnout.

RenataE 4.10.2009 1:56

Re: aktualizace

Prosím, navštivte psychiatra.

Anežka P. 3.10.2009 23:36

aktualizace

I přes všechny vaše převahující negativní komentáře, které šokovaly nejen mě, mám pro vás pár zpráv. Někoho to možná potěší, někdo možná bude jízlivě přešlapovat a možná závidět že se povedlo?

INDIÁN- dnes si ho odvedla nová majitelka domů - Dobrovolnice TT, která má doma kočičku Tiffany, Miana, Mňůdží - všechny od TT. Indiánek se jí zalíbil, proto bude bydlet nyní u ní natrvalo.

KARMA - včera bylo rozhodnuto, že Karma též zůstane už natrvalo u dobrovolnice TT, která Karmu dočasně hlídala. Vlastní už pejska Ogiho, Sáru, kocoura Edyho a kočičku Uršulu. Karma u nich zůstane jako spokojená členka rodiny - k dospozici zahrada a velký dům v Praze.

ARFOS - v útulku v Žimu stále čeká na domov :-(

KOČIČKY - kočičky jsou všechny po druhém odčervení. NA ZÁVĚR: Pomohli jakýmkoliv způsobem vaše komentáře těmto zvířatům? Ublížili vaše komentáře nejen těmto zvířatům? Jen nechápu, proč to všichni děláte, TT mlčí, v zájmu zvířat jsou zticha, Denisa  je natolik solidní, že netráví hodiny u internetu a nepomlouvá jiná os a útulky. Ale uvědomte si, že pokud nepřestanete hanobit Tlapky pod každým článkem, jednou pravda i o vás vyleze na povrch a pak se strhne zase bitva a nikdo už nebude vědět co je pravda a co lež, ale všichni budou vědět jedno - ŽÁDNÉMU OS ANI ÚTULKU UŽ NEPOŠLU ANI KORUNU - BUDE REAKCE! Tak bych doporučovala Lucynce, Janě BU a podobným, aby byli zticha, hráli si na svém písečku, protože jinak se jim může stát, že zkopíruji všechny předchozí debaty co mám uložené z webu např. kauzy Podbrdska a jejich současné vedení organizace (zcela neprůhledné a chaotické), kauzy ohledně umisťování a zdrav.stavu koček, kauzu o paní Smejkalové a vykoupených koťatech, hádky a sprostoty od Felix Grey - a to vše ještě před existencí Tlapek!!!Fotky z depozita Podbrdska, fotky z útulku paní Kopáčové (od které Denisa proto utekla) a podobně.TT ani já nehodláme nikoho poškozovat, ale pochopte, že bránit se musíme v případě nouze.Tak rozhodněte, jestli dál budou zvířata jako rukojná.

reina + Lindule 2.10.2009 22:44

Re: Deniso to snad nemyslis vazne??

jednak nejsem Lucka ale Irena.

druhak jste psala, že v TT nezemřel žádný pes, a potom že možná jo, a pak zase že ne.

dále píšete, že dát psa na hlídání do útulku nebo depozita je "nerozum" - hm... a kam se teda má dát? to bych možná potřebovala vysvětlit... copak je statek lepší řešení? pro psa který je "gaučák"

píšete, že Tlapkám neumírají psi, protože přijímáte psy pouze od původních majitelů, kteří jsou zdraví a očkovaní - nechápu tedy, o čem je tento článek - tuším že v něm Denisa nepíše o zdravých a očkovaných psech!!!

asi už opravdu ničemu nerozumím....

Anežka P. 2.10.2009 20:16

Re: Deniso to snad nemyslis vazne??

Toulavé Tlapky není útulek! Ne, žádný pes tam nezemřel, na Bena se zeptám pána, který ho hlídal, ale rozhodně Denisa o Bena též nepečovala, protože Denisa bydlí v Praze v bytě ne na žádném statku. Jak můžete Lucynko nařknout Denisu že může za smrt nějakého zvířete, na které maximálně platí veterinu ale fyzicky ho nemá doma? To je fér? Nemůže za to případně snad jeho pečovatel přímo? PARDON, ale kdo dá na hlídání psa do "útulku" nebo depozita, nemá rozum...a musí s tím počítat. Neznám všechny události co se staly před mým příchodem a ani je znát nechci - vidím co je nyní, ale jedno je mi jasné - Lucynka hned jak vidí příležitost vytáhnout nějakou špínu, tak neváhá., Proč to proboha děláte? Máte snad pocit, že tím pomáháte zvířatům? Tlapkám neumírají psy, protože jich přijímají strašně málo, jedná se o psy od původních majitelů, kteří jsou zdraví a očkovaní, na nový domov čekají velmi krátce a to po jednom v domácích azylech.  Pokud Bena - čivavu zakousl west teriér, zní to sice divně, ale mohli se poprat, pokusat, znám hodně případů kdy takto pejsek umřel a věřte, že nikdo určitě toto neměl v úmyslu a rozhodně to nebyla příjemná záležitost zvláště, když pejsek byl jen na hlídání. Lucynko, v tom emailu, co Vám Denisa psala, byla zmínka o tom že z toho měla radost? Byla k tomu lhostejná? Víte další podrobnosti jak k tomu došlo? Abych to mohla s Denisou probrat, ale nevidím v tom efekt, protože jeden mrtvý pes život dalším stovkám nezachrání. A ještě poznámka k tomu, že by měl pejsek být zavřený se šedesáti kočkama, to jste vzala kde?

Anežka P. 2.10.2009 20:04

Re: :-(

Os Toulavé Tlapky fungují formou domácích azylů, viz článek zde: http://www.utulek-kocky.cz/stranka/o-nas pokud zde zase narážíte na Denisu a její depozitum, tak Denisa bydlí s přítelem v malém bytě, kde má u sebe také na hlídání několik kočiček, především na léčení (protože je veterinární sestra). Spolupracuje s dalšími depozity, kde je rozmístěn zbytek zvířat. Nevím přesné číslo, kolik kočiček teď v depozitech je, ale pohybuje se to od 150 do 200 proměnlivě a ne všechny kočičky Tlapky živí, ale někdy jim jen zajišťují umístění. Tyto kočky mají na starosti jejich pečovatelé, nikoli Denisa a ta jim jen zajišťuje krmení, odvoz na veterinu, umístění. Fyzicky se o ně nestará. DENISA NEMÁ U SEBE VŠECHNA ZVÍŘATA. Pokud vím, depozit je okolo 25. Jinak by taková organizace nemohla fungovat. Pejsci a kočky byly prvně u pána, který je zachránil, později se Indián přestěhoval domů k Denise a do konce týdne jde k nové majitelce. Karma je v depozitu na Praze 5, také již zamluvená a Arfos byl odvezen do spřáteleného útulku v Žimu (je tam teď pod jiným jménem) protože několikrát vyjel po člověku. Kočičky Denisa také nemá u sebe, ale rozdělila je mezi pražská depozita myslím že 3 a 2.

reina + Lindule 2.10.2009 14:30

Re: Deniso to snad nemyslis vazne??

no, možná jsem hloupá a útulkům a tomu jak to v nich chodí nerozumím, ale přesto mi to nedá se nezeptat - opravdu je možné, aby v útulku NEZEMŘEL NIKDY ŽÁDNÝ PES??? to je snad možné když daný útulek psy nepřijímá vůbec, nebo funguje teprve krátce. vždy se najdou zvířata, která dorazí do útulku v takovém stavu, že už pro ně není pomoci, nebo jsou již moc staří a "neperspektivní" takže v útulku zůstanou takzvaně na dožití.

opravdu mi proto nepřijde vaše tvrzení jakože v TT neumřel ani jeden jediný pejsek jako pravděpodobné

reina + Lindule 2.10.2009 14:19

Re: na stránkách TT

já můžu jenom z vlastní zkušenosti napsat, jak to probíhá v podbrdsku - koček je hodně, ale jsou relativně "rozprsklé" do domácích depozit, kde jich je "dle možností" co nejvíce. já mívala v garsonce (+ zasíťovaný balkon, velká chodba a koupelna) maximální počet 5 zvířat, z toho 1-2 kočky moje.

a finančně... z finančních darů se hradila veterina, jinak si každý hradil sám krmivo a stelivo; pokud měl člověk finanční problém, více koček, nebo byly výjimečně štědré dary, dostalo se mu i nějakého toho krmiva a steliva

takže není otázka kde se takové množství koček nalézá, ale spíše u kolika dobrovolníků... na jednom jediném místě určitě všechny najednou nebudou

každopádně - TT rozhodně nebráním, jak jsem psala již výše, o paní Denise a jejích praktikách jsem si taky vyslechla své, od paní, která pro TT hlídala psy

reina + Lindule 2.10.2009 14:10

Re: Ach jo,

milá Anežko,

Vás neznám, Denisu možná od vidějí, JanuBu a Podbrdsko dobře. Přišla jsem i do kontaktu s útulkem toulavých tlapek, ze kterého mám štěně westíka. Ne od Denisy, ale od jiné dobrovolnice. Nějakou dobu po přebrání zvířete, jsem se s paní bavila, zrovna se objevil článek na k-o ohledně toulavých tlapek, tak jsem se jí na to přece jenom chtěla zeptat. nebudu zabíhat do podrobností, ale výsledek je - ač paní patřila (a nejsem si jistá jestli stále patří) pod toulavé tlapky, na denisu rozhodně nepěje chválu, spíše mluví v duchu toho, co je napsané níže - vědomá mystifikace, prosba o finance na zvířata, která již dávno nežijí, sbírání a zachraňování zvířat z ulice bez ohledu na to, je-li se o ně jak a kde postarat... vím, že daná paní se chtěla buď trhnout s "psími" věcmi, nebo striktně oddělit psí a kočičí věci v tlapkách....

nenapadejte prosím podbrdsko ani janu bu, myslím si, že tady více lidí bohužel mělo svou zkušenost, a taky si myslím, že zde budou zvířetníci spíše věřit těm, se kterými se znají osobně, a ví, co jsou zač, než aby uvěřili někomu, kdo sem přijde s nepodloženými negativními zkušenostmi.

PetraK 1.10.2009 23:01

Re: :-(

jo, protože pro úřad zpravidla důvod k převozu není a ten dotyčný to neřeší, neb on sám taky důvod nevidí..... začarovaný kruh.

jen- teď mě ale, na druhou stranu napadá, v článku ale bylo zmíněno, že pesani jsou rozstrkání po depozitech, ne?

Jakub S. 1.10.2009 22:54

Re: Mohu mít prosbu?

Nepíšeš záhadně ani nejasně. Jde o jednu ze základních otázek inteligentního a poctivého člověka při každém zásadnějším rozhodování - jestli se neujasněným rozhodnutím k pohybu tam či onam po čase neblížím k té druhé straně, neb je to kruh. Má o tom fascinující praštěnou a vůbec ne pitomou písničku tuším Pepa Nos.

Vave 1.10.2009 22:47

Re: :-(

Ano, to je ten háček. :-(:-(:-(

PetraK 1.10.2009 22:39

Re: :-(

co s tím? No to je právě ten otazník, který jsem v případě zmiňovaném pro RenatuM (sem se trefila, heč!) ještě nedořešila. Potíž je v tom, že kdyby asi fungovaly veterinární správy a ostatní úřady tak jak mají, asi by se to dalo nahlásit a ony by konaly. Ve prospěch těch zvířat. Jenže - ono to tak - myslím - ne vždy funguje. Případ o kterém píšu já, není až tak tragický-těm psům tam není špatně, z pohledu veterinární správy a i ostatních nestrádají. Ale....... nikdy se odtamtud nedostanou. Mají jídlo, mají relativní střechu nad hlavou, mají kousek lásky (jen žďabek, protože při tom množství, jim dva lidé víc dát nemůžou), ale mohli by mít víc. Jenže - úřad nic neudělá. A mám i trochu strach, že pokud by úřad konal - třeba!! zdůrazňuju slovo třeba!! - nemuselo by to pro ta zvířata dopadnout úplně nejlíp, protože ..... je tolik potřebných... kdo by si je vzal a......:-(. Doteď jsem sama v sobě nevyřešila Vave, co dělat a jestli to jak jsem se rozhodla je správně.

Nevím jak je to v tomto případě, který teď řešíme je, jak na tom zvířata v té konkrétní péči jsou. nevím, nemám informace. Je to ještě těžší než, když vím.

je potřeba zvířata převézt jinam, to je jediné rozumné řešení.

Jenže, to nikdo neudělá, to je právě ten háček:-(

Vave 1.10.2009 22:37

Re: :-(

Ještě jsem chtěla dodat, že většinou "pečovatel" zvířata nikam jinam předat nechce, má pocit, že se o ně stará dobře, i když jsou kost a kůže a žijí ve vlastních výkalech.

Z toho na mě vždycky padá děs, když to vidím v televizi, jaký problém je zvířata takovým lidem odebrat. A nejhorší je, za za chvíli si ti lidé pořídí zvířata nová. Měl by tu fungovat zákaz chovu zvířat pro takové lidi nebo pro lidi, kteří svá zvířata jinak týrají.

Vave 1.10.2009 22:27

Re: jen technická

Já jsem taky zpětně zjistila, že jsem si popletla JanuBa VV s JanouBu VV - omlouvám se vám oběma. Jsem ostuda, zdaleka to není poprvé!:-/

RenataE 1.10.2009 22:27

Re: jen technická

Nic se neděje, koneckonců s tvým názorem souhlasím a je dobře, žes ho napsala.

Vave 1.10.2009 22:25

Re: :-(

Milá Petro, ale co s tím? Co se dá udělat? Pomohou prostředky opravdu těmto pejskům, nebo se rozplynou jako kapka v moři, protože příliš mnoho zvířat má prázdnou misku nebo potřebuje léky či ošetření? Když je opravdu tak zle, je potřeba zvířata převézt jinam, to je jediné rozumné řešení.

PetraK 1.10.2009 22:21

Re: jen technická

ááá Renato promiň!;-) Píšu a do toho ještě vařím a peču koláč a přetahuju se s Ešusem o kolečko /ne moje z hlavy, který by bylo navíc, ale o přetahovací kolečko/, takže vidím Renata a úpa automaticky mi tam skočilo E8-o;-D

RenataE 1.10.2009 22:18

jen technická

Neodpovídala jsi mně, ale RenatěM. Já jsem v dnešní diskusi položila jen jednu otázku (kolik je potřeba lidí atd. na 160 koček), a doteď  to nevím:-)

PetraK 1.10.2009 22:14

Re: :-(

přičemž mě ono budoucí děsí víc než to současné, konkrétní, ztělesněné pejsky z článku.

ano tomu rozumím, mám to stejně -a stejně jsem i postupovala v tom případě, co zmiňuju níže, když píšu RenatěE. Ale........ mám problém v tom, že ty co tam už jsou mám stále před očima:-(. To není věc, která se dá polknout. To si vyčítám.:-(:-( a myslím na to víc než často.:-( 

Vave 1.10.2009 22:00

Re: :-(

Milá Petro, to o čem mluvíš, je právě ta past, do které se snadno spadne, nejspíš se to stalo kdysi i Denise, a mnohým dalším. Volba je jen mezi dvěma zly, přičemž mě ono budoucí děsí víc než to současné, konkrétní, ztělesněné pejsky z článku. Pro ně by byla ideální pomoc ta, kdyby se mohli dostat někam jinam.

Ale já se obávám, že v tomto případě možná nejde jen a pouze o přecenění vlastních sil. Od rána mi bliká v hlavě červené světýlko. Odpolední příspěvek JanyBu a předchozí i následné příspěvky Anežky Prokůpkové to blikání jen zesilují. Možná se vám to bude zdát iracionální, ale mně se nevyplácí svou intuici ignorovat.

Apina 1.10.2009 21:56

Re: :-(

Já to pochopila;-) Je pravda, že mé vedení je poněkud delší, ale někdy i ta myšlenka dojde až na konec;-P. Z této situace celkově je mi jen smutno.

PetraK 1.10.2009 21:35

Re: :-(

No to je právě to, co si musí člověk v sobě vyřešit. A to je hodně velký problém. Protože - když pomůžu tak v té další a špatné pomoci toho dotyčného podpořím a on tu špatnou pomoc může dávat dál a dál a do špatné pomoci vzít další zvířata. Když nepomůžu - tak zas mám před očima ty, kteří už v té situaci jsou. To je to o čem o fous níž píšu Renatě.

a teď jak to rozetnout?

PetraK 1.10.2009 21:33

Re: :-(

Já vím, co tím JanaBu chtěla říct. Ona i pomoc v dobré víře, která není dělaná tak jak má, není vlastně pomocí. Je těžký soudit jak ta situace stojí, když člověk sám neví.

YGA 1.10.2009 21:31

Re: :-(

A nejsmutnější na tom všem je, že se pozapomělo na původní problém - co se stane s těmi ubohými pejsky.