8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Formelák 29.6.2008 11:42

Přirozený vývoj osobnosti dítěte

To je pořád řečí o chybách a schopnostech učitelů a systému školství. Ale o rodině a její podpoře školy při vzdělávání i výchově dětí nic. Kdybych si před lety stěžoval , že jsem dostal od učitele facku, tak dostanu od táty druhou. A dnes ? ... ano , jsou to rodiče, kteří při něčem podobném učitele zažalují za napadení a týrání dítěte. Za "poškolu" má učitel na krku omezování osobní svobody. A mimo školu se nesmí učitel na žáka téměř ani podívat, natož aby mu vytknul třeba cigaretu , protože to je přece obtěžování. Bohužel , dnešní společnost chce po učitelích pouze podporovat přirozený vývoj osobnosti dítěte. Vše ostatní je špatně, tak se nedivme.

Eva D. 29.6.2008 19:25

Re: Přirozený vývoj osobnosti dítěte

Kdyby přirozený, v době, kdy je ještě nepokřivili, tak by to ještě šlo. ;-) Jenže některé děti jsou už z domova tak trošku zmršené.S prominutím.Ale co si myslet o prolhaném hajzlíkovi, jehož potěšením je dohnat postarší pracovitou uklízečku k slzám a učitele k infarktu, co si myslet o zkušených podvodnících, co si myslet o dětičkách, pro něž jste kr...., ku.... už preventivně, jen kvůli tomu, jakou práci děláte a že nejste v balíku jako táta. ( A proto jste zákonitě hloupý/á.)

Naštěstí takové často nepotkávám.

David 29.6.2008 19:50

Re: Re: Přirozený vývoj osobnosti dítěte

Na hrubý pytel patří hrubá záplata. A zoufalá situace, kam různá super-korektní hovádka dovedli tuto společnost vyžaduje zoufalá řešení. Stát či společnost si tak utkvěle hraje na to, že jsou všichni hodní a milí, až ztrácíme možnost (legální) obrany proti grázlíkům. Pak je nejlepší takovému grázlíkovi oplatit stejně. Ostrakizovat ho, poštvat na něj jeho vrstevníky, srážet ho, dělat mu pakárnu. Vím - odporně zneužijete své postavení kantorky. Ale ude jasně a férově účel světí prostředky. Buď přestane nebo ho rodiče šoupnou jinam. Vím, je to vlastně nechutné, ale fungujete. Jinak skončíte v situace, že si každá den po škole budete říkat, proč si mám nechat sr@t na hlavu?

Dcerka už ve školce nafasoval do třídy hajzlíka, který verbálně (velmi sprostě) i fyzicky napadal všechny včetně učitelek. Ze začátku to učitelky řešili snahou útoky zastavit a domlouvat rodičům. Když zjistili, že rodičům to je jedno (minimálně; možná mu i fandili, aby byl "silná" osobnost), tak děti lehce poňoukli, co mají jako skupina dělat - a takovou náhodou se dívali jinam. Když ten zmetek postupně pochopil, že nedostal nabančíno náhodou, tak se jakž-takž uklidnil. Rodiče ho pak stejně po čase šoupli jinam.

Druhá dcera měla takového výtečníka ve škole. Jeho rodiče byli vystaveni tak silnému soustředěnému tlaku rodičů ostatních dětí, že v půlce roku spratečka čapli a přestoupili na jinou školu.

Nemyslete si, že na typy, které popisujete, platí laskavé slovo či logický argument. Jak jsem začal, tak skončím. Na hrubý pytel patří hrubá záplata.

Houmr 29.6.2008 8:18

Počty ze třetí třídy.

Cituji z článku: "V roce 2010 bude 50% nově vzniklých pracovních míst vyžadovat pracovníky s vyšším vzděláním a jenom 15% míst bude pro lidi se základním vzděláním. "  Tudíž zbývajících 35% bude vyžadovat přistěhovalce?:-/

Noname 28.6.2008 23:57

nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Prosím,nechte nás učit,jak nejlépe umíme,nešněrujte nás do školních vzdělávacích programů,které jsou svázané daleko víc než dřívější osnovy.Dobrý ředitel nikdy nebránil inovativnímu přístupu,teď hlídá,zda máme zařazeny všechny kompetence uvedené v příručce,zda se držíme bílé knihy.

Chybí mi pocit,že mohu učit v pohodě,nesvázaná oněmi "sebranými spisy":Už nemohu učit informatiku třeba menší děti,protože v ŠVP je zařazená až do 5.ročníku!!!Jedu ve stresu jakýsi maratón,nemám čas v klidu dělat to,co děti nejvíc chtějí-obyčejně si povídat o věcech kolem,co je štve,jaké mají názory,nápady,nenásilně je získávat pro to,aby chtěly,ne musely vědět. .Nikdy jsem nad nějakými kompetencemi nepřemýšlela,ale snažila se učit jinak,zatahovat je do věcí,které baví mě i je a mají smysl.Je ale spousta věcí,které je nutno se nadále učit zpaměti-jak jinak lze znát vyjmenovaná slova nebo násobilku?.Ale budiž,i zde existují souvislosti,byť mnohdy nelogické,třeba v češtině.Že se to dá dělat jinak,v tom souhlasím,jen nelze zaměňovat prostředky s cíli.Argument,že školství může umřít na nudu,beru.

Jenže-veškeré nadšení vás přejde,když párkrát dostanete za ucho,že jste tam nezařadili to nebo ono,že tato metoda je moc náročná a že ani rodiče...

Zbytečně tu mnozí zpochybňujete starší učitele,naopak,právě oni si tu práci mohou vychutnat,nespěchají domů,a jestliže vydrželi roky ve školství,jsou to většinou zapálení blázni.Paušální soudy,rozvrstvení podle věku,samé nesmysly.Vždy je to ten konkrétní učitel,kdo umí nebo naopak znechutí.Zkrátka kdo chtěl,mohl vždycky-co vám třeba říká PAU?Jen poslední poznatek-pokud chceme změnit školství,musíme nejdříve změnit myšlení většiny rodičů!!!Proč třeba tak lpí na známkách?Proč pořád to měření výkonu ve škole i v životě?Jsou mladí,ale myšlení mají stereotypní,zastaralé.Než začnete kritizovat školství,začněte přemýšlet hlavně nad sebou-pokud jste rozumní rodiče a ne jen anonymní teoretici.

David 29.6.2008 1:42

Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Vážená/vážený - nesvazují Vás ŠVP, ale asi Váš ředitel a případně částečně RVP. Ale ty ŠVP jste si psali sami. A dobré ŠVP, dobrá škola a dobrý ředitel právě umí dobře prokličkovat těmi kompetencemi, které jsou dogmaticky zveličovány. Pokud  jste hlídáni za zařazení všech kompetencí všude - tak změňte školu. Ostatně nevím, jak zařazujete třeba do češtiny kompetenci "žák ... používá materiály, nástroje a vybavení", do přírodovědy kompetenci "žák ... chápe podstatu, cíl a riziko podníkání", do tělocviku kompetenci "chrání a ocení naše kulturní i historické dědictví". Tak by šlo pokračovat hodně dlouho. On totiž RVP u všech (!!!!) kompetencí doslova říká, že "na konci zákaldního vzdělání žák ....". Jen dogmatik vyžaduje získávání všech kompetencí ve všech předmětech a ve všech třídách. 

Pokud Vám šéf zakazuje informatiku, tak je opět dogmatik, resp. jste si blbě napsali ŠVP. To, že ta minimálně jedna hodina pro první stupeň je v páté třídě, je jen vaše (míněno školy) rozhodnutí. Ale hlavně Váš šéf musí být s prominutím vůl, když tam, kde je to přirozené, nemůže s dětmi dělat věci na počítači, když při tom zvládáte vše ostatní.

A rodiče? Ano, na těch hodně záleží a chápu, že někdy kantoři hůře "vydejchají" chování rodičů, než chování dětí. Na stranu druhou - sorry, o měřitelnost prostě jde. Ať měřitelnost známkami, body atd. A nedělejme z toho vědu. Děti jsou soutěživé - a dokud jim neznechutíme získání znalostí, tak jsou soutěživé nejen ve sportu, ale i v znalostech a jejich získávání. Konečně - naše děti budou žít v kapitalismus a v mnoha aspektech života, zejména pracovního života, o neustálé a opakované měření výkonu půjde. Měření výkonu zaměstnanců, hodnocení minulého výkon uchazečů o práci, poměřování nabídek konkurentů .... prostě kapitalismus je o výkonu a jehho měření. A vzpomeňme, jak nás bolí, když místo výkonu, měřitelnosti, férové soutěže nastoupí úplatky a jánabráchysmus,

Eva D. 29.6.2008 19:07

Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Víte, výkon měřit mohu tak, že porovnávám své vlastní výkony v čase a sleduji svůj vývoj. Nebo porovnávám s druhými a buď se biji v prsa, jak jsem dobrý, nebo to obrečím.Ponechám Vám k uvážení, které měření je více motivující a které vede k lepším výsledkům. Při kterém se můžu dopracovat k touze po prvenství za každou cenu, i podvodem, švindlem, třeba opisováním.

Nemá-li někdo rád hon za jedničkami a pěknými známkami, nemusí být zcela proti jakémukoliv měření výkonu. I já znám děti, které ani tak nezajímá, co budou umět a k čemu jim to bude, ale jakou budou mít ZNÁMKU! Stejně, jako jejich rodiče...

David 29.6.2008 19:25

Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Také takové rodiče znám. Ale to není důvod k rezignaci na známky či jinak dělané měření a hodnocení výkonů. Také znám rodiče, kteří nejen ten podvod u dětí tolerují, ale přímo ho páchají (napíšou za dítě referát atd.). Když jsem nachytal své dítě u toho, jak si referát opsalo po vygooglování, tak dostalo pochvalu za googlování a těžké seřvání za podvod.

Nechci házet všechny kantory do jednoho pytle a Vy tam neházejte všechny rodiče, resp. ty rodiče, kteří odmítají "bezstresovou" výchovu či výuku. V životě naše děti čeká spousta stresů, měření výkonu atd. a jednou z funkcí školy, je postupně (!!!!) ty děti dovést od sladkého věku školky a jen-a-jen-hraní-si až po ten náročný věk dospěláka. Známkování je správné, zbožtění známky a přehlížení podvodů je pochopitelně špatné.

Eva D. 30.6.2008 22:18

Re: Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Já nehážu všechny rodiče do jednoho pytle. Jsem to i ono, rodič i učitelka. Rodič dokonce dřív a déle. Pokud si všimnete, co jsem napsala, uvidíte, že tam žádný jeden pytel není. Na házení do jednoho pytle jsem silně alergická. :-)

Hrad 29.6.2008 2:14

Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Milá paní kdo umí, ten dělá. Kdo neumí, ten učí. Učit, značí živit se cizími myšlenkami, a tvářit se, že rozvíjím tvořivost. Pro ty, kteří zapomněli česky - kreativitu. Když si do toho vložíte své "prachy" tak si třeba učte pletení košů. Když společnost do školství vloží veřejné zdroje(peníze) musíte se smířit s tím, že vás bude kontrolovat a vaši práci posuzovat. Třeba i tak, že to co děláte "zváží, změří, posoudí". Také vám třeba řekne že to co děláte je něco co skončilo předevčírem. Jestli jste ještě "nenarazila " na něco co zavání vědeckou metodou v pedagogice(víte pedagogika je také věda) tak jste poněkud hloupá(nevzdělaná) voluntaristická osůbka. Za komančů, "pajdák", dnes bakalářské studium.  Možná ani nevíte, že kolem vás proletělo před mnoha lety letadlo, a o tom, že proletěla raketa jste se dosud nedozvěděla. Chodit si pokecat mezi přátele angažovaného učení a dělat si zápisky ze zážitkové pedagogiky s pocitem objevení "Ameriky" je úchvatné. To co tvoří náplň třeba zážitkové pedagogiky se v minulosti učili pionýrští vedoucí. Nesnáším termín "nenásilně". Připomíná techniku "hop na špek". Tak se smiřte s tím, že jste pracovnicí instituce, která se podobá pohřebním ústavům. Škola pohřbívá ducha, pohřební ústavy tělo. Nalijte si čistého vína a řekněte si "jsem hrobnice".

Standa 29.6.2008 9:50

Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Hrad - vcelku nepěkná napsaná hloupost. Kdyby nikdo neučil - jak by to asi dopadlo? Vždyť bys ani nemohl napsat článek a musel si říci někomu, aby ti to napsal. Všichni vděčí učitelům, že vůbec něco umí v životě, jen  několik volů na nejvyšších místech, co mají moc spouštět vše shora dolů a dolů to dopadá a smrdí, ti právě mají na svědomí úpadek školství. Mnoho projektů, které vypustí, jsou prostě v praxi nepoužitelné tak jako oni, ale jsou nahoře a rozdávají prachy. Nejprve sobě  a pak svému blízkému okolí, dlouho nic a co zbude, tak ostatním. Škola nepohřbívá ducha, ale systém nechající děti lenivět a obrovským chráněním jim škodit. Proto jsou většinou v praxi nepoužitelní a na VŠ brzy končí!

Eva D. 29.6.2008 19:08

Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

R^;-(

Fafa 29.6.2008 18:23

Hrade:

Také vám třeba řekne že to co děláte je něco co skončilo předevčírem.

Dobre, co presne se tedy v pedagogice a treba matematice zmenilo za poslednich 100 let natolik, aby to oduvodnilo zmeneny pristup a rozdilne naroky na znalosti a schopnosti absolventa gymnazia v roce 1908 a 2008?  

Eva D. 29.6.2008 19:12

Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Kdybyste mlčel, neprozradil byste o sobě víc, než by Vám možná bylo milé. Když už školíte, víte, že existují i jiné inteligence, než ta, měřitelná IQ? Typuji deficit EQ, u Vás, Hrade.  A kde pohřbili Vašeho ducha, to by mne nesmírně zajímalo.

.

Vlasta.on 29.6.2008 20:55

Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

EQ je blbost. Je to špek pro pitomce, co nemají dostatečné IQ a potřebují mít pocit, že alespoň v něčem nemusí být za úplné omezence.

Vlasta.on 29.6.2008 21:02

Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Jinak řečeno; EQ je míra pokrytectví, lísavosti, přetvářky, ......

Nebo máte nějakou přesnější definici, která by ovšem jinými slovi neříkala totéž?

A jak ji měříte? Aby nedošlo k omylu, jak poznáte že někdo je nebo není EQ inteligentní?;-P Tedy mimo vlastního odhadu.

Eva D. 30.6.2008 22:14

Re: Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Nesouhlasím, není to blbost. Ale na dlouhé vyprávění tady nemám, navíc to už asi nebudete číst. Doporučuji Coleman, Emociální inteligence a Změřte svou EI.

To, co popisujete jako EI , je od toho, co vím o EI, na hony vzdáleno. Jak ji poznáte co nejjednodušeji? Zkuste se zamyslet, zda jste ve svém životě potkal lidi, se kterými nejen Vám, ale i jiným, bylo velmi, velmi dobře. Pravděpodobnost, že byli emočně velmi inteligentní je vysoká. Zkuste odhadnout, proč jsem reagovala na předřečníka, chcete-li. Možná mě  pochopíte.

Máte svobodu mi nevěřit, je to Vaše věc.

Eva D. 29.6.2008 18:57

Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

R^ Vidím to skoro stejně. Spoustu věcí, které se mi jeví jako samozřejmé a na které jsem žádné ŠVP nepotřebovala, musíme hlavně krásně popsat vznešenými, shora předepsanými termíny.V době, kdy bych se tisíckrát raději připravovala na další tvořivou hodinu, která děcka zaujme, či opravovala domácí úkoly, mám studovat papíry se samozřejmostmi typu: "učitel iniciuje práci ve dvojicích" "učitel iniciuje práci ve skupinách" , případně " žák  dělá x a y...". Připadám si jako debílek, který by bez "reformy" nikdy ani nepomyslel na práci ve skupinách či dvojicích či nevedl žáky k porovnání třeba oslav Vánoc v naší zemi a Británii.  

Mám praxi od r.90, vzdělávám se průběžně, o své práci přemýšlím, vše proto, že ji mám moc ráda. Právě proto mě ŠVP netěší. Škoda času, škoda energie,. slova, slova, slova.....

Hrad 29.6.2008 22:45

Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

A teď vážně. Podívejte se jak to dělají jinde. Nevím jestli v Anglii mají nějako Bílou knihu, ale pomáhají učitelům skvěle. Když tam budete pátrat najdete něco, co se netýká zbytečných emocí(EI), i když bez nich nespadne ani "lístek z březy".  http://www.standards.dfes.gov.uk/?version=1

http://www.standards.dfes.gov.uk/schemes2/history/?view=get

http://www.standards.dfes.gov.uk/schemes3/subjects/primary_mfg_new/?view=get

Jiná adresa(ono ti američené se dají napodobit): http://www.nationalgeographic.com/xpeditions/standards/

Hodně štěstí.

Eva D. 30.6.2008 22:38

Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Díky za tipy. S  Brity a Američany jisté zkušenosti mám, jak ze školení a seminářů,  z práce s lektory,  i z krátkého studia v USA.  Zúčastnila jsem se i hodin v běžné střední škole v GB, porady učitelů a t.p. po několik dní. Bydlela jsem u tamní "inspektorky."

Právě PROTO se mi tahle papírová reforma nelíbí. Protože jsem to viděla a zažila. Všimněte si, že jste napsal "pomáhají tam učitelům". A to nepíšete o asistentech pro děti s těžkostmi....

Jsem i v předmětové asociaci, než jsem se "utavila" až hyperaktivní. Materiály a knihy ze svého samozřejmě kupuji, stejně jako jsem si platila či přispívala na kursy. Kdybych měl víc peněz, kupuji asi víc. Ovšem kursy v zahraničí jaksi nejsou akreditovány MŠMT, ani odborná stáž na základě výběru se nerovná české škole, byť by to byl Georgetown, víte?  Takže jsem vlastně možná ne dost vzdělaná. Takových nás je, víc než veřejnost tuší....

Taky hodně štěstí a dík.  Podle mého učitel s krapítkem EI neřekne, že dítě je blbec. ;-)

Hrad 30.6.2008 7:44

Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Ještě něco. Jak získáváte ve škole finanční prostředky na nákup literatury oboru, který vyučujete? Kupujete si ji sama(vaše investice do vlastního vzdělání. Na soukromých školách je to samozřejmost)? Kolik za rok utratíte? 500 Kč, 1000 Kč? Víc? Jste členkou společností jako je třeba Česká matematická společnost nebo Geografická společnost.....  Tam se objevují vědecké poznatky, které máte po didaktickém zpracování začlenit do výuky. Které časopisy chodí na vaši školu a jak jsou využívány ve výuce.  Učíte dějepis? Tak znáte publikaci Roberta Stradlinga Jak učit evropské dějiny 20. století? "Visí na internetu a pořádají se k ní semináře. Využije ji každý učitel, nejen dějepisec.

Máte na vaší škole svůj vzdělávací portál? Podívejte se třeba na tento:http://www.school-portal.co.uk/GroupHomepage.asp?GroupID=23107

A vzděláváte své žáky tak, aby to co je učíte na konci vzdělávacího bloku uměli  lépe než vy? Účastní se vaši žáci(ti nejlepší) soutěží, které vyhlašuje každoročně MŠMT pro žáky a studenty. Některé výstupy z těchto soutěží jsou až na mezinárodní přehlídky. Kolik máte za těch dvacet let žáků aspoň na okresním kole. Nevím co učíte, tak nebudu specifikovat různé oblasti těchto soutěží. Jenom jejich seznam vydá na několik stran. Literární až tělovýchovné soutěže. 

Tak ještě jednou Hodně štěstí.

Eva D. 30.6.2008 23:04

Re: Re: Re: nějak mi uniká přínos tohoto článku.

Nakladl jste otázek jako máku, takže naposledy. Moji studenti se pravidelně účastní soutěží, na úrovni okresu jsem ji s jednou kolegyní v r. 91 dávala dohromady a pokračuji já i ona.  Kolik v okresním či krajském kole KOA , o tom mám tabulku. Kolikrát jsme byli úspěšní v jiné soutěži v ekonomii na celostátní úrovni ( 1. až 4. místa)  z toho mám kopie diplomů.Částky za knihy a DVD nepočítám, radši.Na našem školním webu to ale nenajdete, bohužel. Ani vzdělávací portál. Řešíme ŠVP, správná slova, správné, předepsané formulace....A VY???

A teď něco na oplátku: http://www.about.com/education/ , www.hltmag.co.uk/ , www.factmonster.com/

Irena 28.6.2008 20:59

ŚKOLA TI DÁ VĚDOMOSTI.

život by tě je měl naučit používat-říká se tomu socializace! !A nyní se zamyslete nad tím , co čeká mladého člověka, když je vypuštěn do současné společnosti.CHovat se slušně , což by měl být základ jakékoliv činnosti!Mladý adept  však zjišťuje, že slušní lidé to vůbec nemají lehké, protože jsou permanentně válcováni bezohledností bohatých a mocných, že podvod a krádež jsou téměř legálními metodami, jak se dostat k majetku a moci, že schopnosti a vzdělání nejsou právě tou nejdůležitější kvalifikací pro adepty  na zastupitele, a že správní kamarádi a peníze ty schopnosti a vzdělání vesměs porážejí!Mohla bych pokračovat dále o aroganci  a hrubosti až po zdvíhání prostředníků a pohrdání obyvateli této země!Škola ti dá vědomosti a příkady ve společnosti by tě je opravdu měli naučit používat! Takže posuďte sami, zda" pravda a láska "získávají v této společnosti navrch a všimněte si , že i horlivý propagátor tohoto starého  indického přísloví poněkud ztichnul!A pak nuťte mladé lidi, aby  se chovali ve smyslu křesťanské morálky!Vždyť čím dál víc platí, že "příklady  táhnou!!!

David 28.6.2008 22:57

Re: ŚKOLA TI DÁ VĚDOMOSTI.

Naopak - je velikou chybou současné školy, že není ochotna naučit žáky a studenty, že zdvihání prostředníků na komunisty je správné. Stejně tak je moc nenaučí, proč je to správné.

A neidealizujte si situaci. Mladý člověk nezjišťuje, že slušný člověk to má těžké, až při vstupu do praxe. ale už na té škole. Už ve třídě vidí, (v tom lepším případě) kdo a jak manipuluje s kolektivem třídy, zajišťuje si pozici "hvězdy třídy" atd. V tom horším případě vidí, jak notoričtí lemplové mají najednou dobré známky atd. (mediálně je známý případ gymnázia Vyšehradská, ale je dost takových případů mediálně neznámých).

Škola nemůže být o mnoho lepší než ta společnost. Žel, mnohdy je horší, resp. svým diletantismem přispívá k tomu, že její produkty, přes své mládí a idealismus, budou dělat společnost horší (ne všichni jako grázlové, mnozí jako manipulovatelní blbci s rozhledem Blesku/Šípu/....).

A "pravda a láska"? No proti snovým ideálům opravdu nic moc; proti reálnému socialismu ano, navrch má pravda a láska. Jakkoliv každý z nás může být zarmoucený, že by to (směrem k jeho osobním ideálům či nějakým skupinovým ideálům) mělo být lepší.

Kanuk 28.6.2008 19:42

Pár poznámek

 V článku je několik věcí, na které mám jiný názor.

1) Úkolem školy je vzdělávat, nikoliv vychovávat. Výchova je úkolem rodiny. Pokud se škola bude plést do výchovy, mohou nastat rozpory mezi výchovou školní a výchovou rodinnou, a dítko pak nevěří nikomu.  Že v současnosti rodinná výchova selhává je jiná věc.

2) Vzdělání znamená osvojit si určitá fakta, nikoliv názory. O faktech se nedá diskutovat. Je sice možné diskutovat o výkladu určitých faktů (třeba některé jevy, vykládané na základě Einsteinovy teorie relativity), ale to jsou problémy, které na středních školách nemají co dělat. A podle mého názoru, Einsteinova teorie vůbec. Ne, že by nebyla platná, ale pro obyčejného smrtelníka Newton úplně stačí.

3) Mně není jasný rozdíl mezi inovací a kreativitou. Třeba je to proto, že jsem blbej. A kreativita není nic jiného, nežli schopnost kombinovat fakta, uložená v paměti. Mozek nemůže kombinovat fakta uložená v knihách. Zrovna tak, jako slepý nemůže namalovat barevný obraz.

amosek 28.6.2008 11:07

???????

                     TAK, CO S TÍM ?8-o

L'ego 28.6.2008 11:06

Obávám se, že váš příspěvěk jasně poukazuje na nedostatky školství v ČR

Mnoho encyklopedických znalostí, slušný kulturní rozhled. Ale: příliš mnoho odboček, nejasná argumentační linie, rétorická neucelenost: jako když pejsek s kočičkou vaří dort.

Myslel jste to dobře, ale nepovedlo se to. I kreativita se musí držet v určitých mezích - a argumentativní článek by těžko může být surrealistickou básní (pokud jej nenapíše génius).

Tvrdas 28.6.2008 9:11

Prvni je nutno vybit kreaturu Lisku....boze to vuol, vuol,vuol

.....

Jenda 28.6.2008 0:43

Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

David 28.6.2008 0:55

Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

To si dobrý učitel umí zajistit. Ovšem nepomůžou mu k tomu lid jako Džamila či Liška, nepomůžou mu k tomu masmediální masáže o kretaivnosti a pod v médiích, nepomůže mu k tomu zaměňování metod za cíl v Rámcových vzdělávacích programech. Musí to být dobrý učit. A světec, když to dělá za ty peníze. Protože když je dobrý na tohle, byl by dobrý i na jiné věci - které jsou ale lépe placené.