27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
KUK 5.3.2008 15:42

Zajimave at jkeca do jakehokoliv oboru tak blbě....jemu demagogie preprogramovala mysleni

typizovany blbec, ten je posedly neustalym pohybem doprava , ze zazene jakykoli bezny rozumny usudek o vecech, kterym nerozumi...to je neskutecne

Ten se bude hadat i s fyziky o rovnoramenne pace , ze prava strana je lepsi....

JJ 5.3.2008 15:11

Re: Ukazuje se, že ekolog je ten

To plati pouze pro socialni ekology.

JJ 5.3.2008 15:10

Re: Re: Autor zjevne interpretuje vysledky jinak, nez NASA

"Nemám pochyb o tom, že… trend globálního oteplení je reálný." Obdobne to hodnoti autori toho grafiku, na ktery se Mach odkazuje.

Druha cast - ovlivnitelnost ci otazka optimalniho klimatu (nekteri lide skutecne muzou povazovat zvyseny vyskyt prirodnich katastrof za optimalni) - neni predmetem clanku, pod kterym je tato diskuze.

Tokamak 5.3.2008 15:03

Re: Re: Re: Dnes bylo v noci v Praze jasno.

:-) naštěstí ne

jojo 5.3.2008 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě k těm polynomům:

S analytickym signalem, tedy signalem utvorenym z puvodniho a jeho HT obrazu lze pracovat a stanovit napr. lokalni zmeny frekvence signalu.

Mejte frekvencne modulovany sinus a zkuste si to. frekvence jako casova derivace faze tohoto komplexniho signalu se vam v case meni. Mate li v signalu lokalni "skok", takto jej odhalite.

Te vasi posledni vete nerozumim, muzete uvest priklad?

Al 5.3.2008 15:01

Re: Globální oteplování ustalo

Jenže mám pocit, že předminulý interglaciál trval jen cca 12 tis. let a ten průměr se mu dlouhodobě blíží spíše.

Takže: kdy začne doba ledová? Kde jste pane Metelko, který dokážete "velmi přesně" věštit teplotu za 100 let???

Rostislav Zídek 5.3.2008 14:59

Mám tomu rozumět tak, že klimatologie je založena na extrapolaci datových řad?

Jako technik se extrapolacím vyhýbám a když už, tak je beru jenom pro blízké hodnoty a nedělám z nich dalekosáhlé závěry! A to jsou problémy, které řeším, daleko jednodušší a jejich fyzikální pozadí je daleko více známé než je tomu u klimatu!

Kolombo 5.3.2008 14:58

Re: Re: Re: Re: ja zajímevé, že sem nejde vložit odkaz na

Když namísto větrníků nakoupíme kulomety, tak ne!

Tokamaki 5.3.2008 14:52

Re: Re: Re:rozpětí max. a min teploty v USA za posledních 12 měsíců, které se blíží 80 stupňům

Oscilace jsou při změnách, to jo, ale vzhledem k tomu, že se doteď oteplovalo, tak bych se vůbec nedivil, kdyby došlo k ochlazovaní. A nakonec už jsem z několika míst zaslechl varování před globálním ochlazováním po roce 2010 ;-(

I. Laengsfeld 5.3.2008 14:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A ještě k těm polynomům:

Tohle  vim, sinus jakekoliv frekvence  to prehazuje  na kosinus (a obracene) ale nevim, co na tomhle  ma byt  "lokalniho" je to spis prave  naopak, na nizke frekvence to reaguje globalnim posunem

jojo 5.3.2008 14:08

Re: Re: Re: Re: Re: A ještě k těm polynomům:

Ano poskytuje. Protoze ze signalu vytvori analyticky signal, komplexni signal, coz vam pak da okamzitou frekvenci signalu. Zkuste si nejakou jendoduchou funkci, treba jednu vlnu, nebo vlnu s pomalu se menici frekvenci a porovnejte si jeji Hilbertovo a treba Waveletovske spektrum.

Ty lokalni vlastnosti vyplyvaji z toho, ze je to konvoluce x(t) a 1/(t-tau).

L.Metelka 5.3.2008 14:07

Re: Re: Re: Autorovi zjevně chybí ten správný uvědoměle zelený přístup.

Než něco napíšete, taky si něco nastudujte.

Metoda, kterou použil Mann (tedy PCA) rozhodně žádnou hokejku z náhodných dat nevygeneruje. Ta hokejka totiž vzniká už v těch "náhodných datech", pokud mají stejnou autokorelační strukturu jako skutečné teplotní řady. Proto je taky třeba na odhad počtu relevantních modů PCA použít Preissendorferovo kritérium (které použil Mann) a ne Kaiserovo kritérium (které chybně použili McIntyre a McKitrick).

notgreen 5.3.2008 14:01

Re: Konecne to cesky expert CEP natrel americkym diletantum z NASA :-)

Ano, správně, odkaz na autoritu, která z definice přece musí mít vždy a jenom pravdu. James Hansen z NASA je ten Hansen, který v 70.letech minulého století varoval před dobou ledovou. On je boží autorita a tak bylo jeho zjevení samozřejmě správné, to jenom ta kacířské realita si dovolila se odchýlit  od věštby. Hansen bych nedávno chycen jako autor podv.. , no řekněme raději chyby, kterou přiznalo i vedení NASA. V důsledku opravy chyby už nebyl nejteplejší rok podle měření pozemních stanic USA 1998, ale 1934. 2006 spadnul na pěkné čtvrté místo za 1921. 2007 nebyl teplejší než 2006. Jenže je tady zjevení od autority, tak co naděláte.

qwert 5.3.2008 14:01

Re: Re: Proč se neustále hádat?

myslím, že by se to BAT líbilo a mohl by být dobrým sponzorem. Proč sponzorovat fotbal, kde se jen rvou holohlaví a ostatní chuligáni, když lze sponzorovat Církev Tabákového Boha.

qwert 5.3.2008 13:57

Re: Proč se neustále hádat?

Já už jsem tady nevrhoval založit Cirkev Tabákového Boha. Kolik že je v ČR kuřáků? 3-4 miliony? Kam se hrabou Katolíci. :-):-):-)

I. Laengsfeld 5.3.2008 13:53

Re: Re: Re: Re: A ještě k těm polynomům:

Hilbertova transformace poskytuje lokalni charakteristiky? (Ale dik za tip,  zrovna dnes zkousi kolega  studenty z tehle latky, navrhnu mu at se na tuhle transformaci trochu  podivaji  nejen co  se uplnych zakladu - tedy  jak to vypada ve Fourierove transformaci - tyce)   Ale radsi si to prepoctu   :-) 

Pavel 5.3.2008 13:49

Ukazuje se, že ekolog je ten

kdo nedodělal na vysoké gynekologii.

I. Laengsfeld 5.3.2008 13:47

Re: Proč se neustále hádat?

Takovehle kostely meli uz Toltekove, Mayove a dalsi kultury. Byly venovany bohu klimatu

Huracanovi a rezaly se tam hlavy, trhala srdce, strhavala zaziva kuze,  poustelo zilou pohlavnimi organy  a dalsi jemnosti provadene  na materialu jednak zajatcu ale i vlastnich,  zvlast k tomu vybranych lidi, poctenych podstoupit tento obrad) na pocest toho boha

ZEPHIR 5.3.2008 13:45

Re: hádání desetkrát zprůměrovanou desetinu stupně

GO je samoregulační, atmosféra se začne rychleji chladit stoupavými proudy, pokud ji bude zemský povrch víc ohřívat. Spíš se změní charakter proudění. Dokud bude atmosféra i oceány obsahovat ledovce, průměrná teplota neporoste tak výrazně, stejně jako když budete ohřívat směs vody a ledu v hrnku. Zůstane studená, dokud led neroztaje. Proto se z nárůstu teplot o rozsahu GO ani moc říct nedá, dokud většina ledu na planetě neroztaje.

jojo 5.3.2008 13:43

Re: Re: Re: A ještě k těm polynomům:

Hilbertova transformace je vlastne pripadem Waveletove transformace se specialnim volbou jadra transformace. Takova rada se ovsem pred tim musi rozlozit na nejake bazove funkce, ktere maji "hezke" vlastnosti jako je symetrie kolem stredu napr.

Protoze Hilbertova transformace nam jako konvoluce poskytuje lokalni charakteristiky o funkci, dostaneme z tohoto rozkladu a HT znalosti napr. o detailech nestacionarnich procesu. vcetne trendu.

Bedřich 5.3.2008 13:43

Proč se neustále hádat?

Ať si každý věří čemu chce. Běž si do kostela nebo mešity a tam si hoď do kasičky co chceš. Nešlo by něco podobného? Postavit takový kostel zasvěcený bohu oteplování. Tam by byla kasička určená na boj s oteplováním- třeba na dotace na větrné elektrárny, apod. Tam může každý kdo chce přijít a hodit do kasičky kolik se mu zlíbí, třeba celou výplatu.

ZEPHIR 5.3.2008 13:40

Re: Re: Re: Re: Globální oteplování ustalo?

Ano, ale bude ji přenášet na kratší vzdálenosti. Prostě jako když ohřejete vodu v plochém kastrolu: zatímco vlažná voda cirkuluje po celém objemu kastrolu, horká voda se bude ochlazovat prudčeji a celý koloběh se rozpadne do mnoha samostatných konvektivních buněk. V konečném důsledku to znamená, že vláha z oceánů se bude dostávat do atmosféry rychleji, ale taky rychleji vyprší ještě nad mořem, takže nad pevninou bude sucho a když ji přece jen zasáhne liják, bude nárazovitý, čili povede spíš k povodním, než zavlažení půdy.

To samé lze předpovědět ostatně i o mořských proudech - ty budou vyrovnávat teploty jen lokálně.

Buvol 5.3.2008 13:39

Re: Re: Re: ja zajímevé, že sem nejde vložit odkaz na

No jo, ale uprchlíci z méně příhodných zeměpisných šířek nás tady nejspíš ušlapou ....

qwert 5.3.2008 13:36

Re: Re: ja zajímevé, že sem nejde vložit odkaz na

jistě, protože mě to hádání desetkrát zprůměrovanou desetinu stupně už přijde poněkud mimo realitu. Bohudíky se můžeme uklidňovat tím, že praotec Čech vybral docela příhodný ďolík a podle prognóz by tady to klima němělo až tak moc šílet.

ZEPHIR 5.3.2008 13:34

Re: loňské sezóně bylo nejmíň hurikánů

S těmi hurikány je to trochu sporné, protože jak říkám, horizontální atmosférické proudy budou ustupovat těm vertikálním.

Hurikány vznikají díky termickým nestabilitám nad hladinou moře. Jenže když se oteplí, vzdušné proudy budou stoupat vzhůru rychleji a tím se podmínky pro vznik nestabilit zhorší. Nicméně devět z deseti hurikánových rekordů padlo v posledních třiceti letech, jen jedna tlaková níže v tabulce deseti největších historicky zaznamenaných poruch je z třicátých let. Takže asi skutečně nemá smysl věštit z posledního roku, protože co se frekvence hurikánů týče, tady jsou všechny klimatické modely špatně podmíněné. Dovedu si představit že GO jejich četnost zvýší stejně snadno, jako že poklesne.

qwert 5.3.2008 13:33

Re: Re: Re: Re: Re: Globální oteplování ustalo?

možná, ale za posledních 10 let jejich počet výrazně stoupl. Mimo jiné - a to se týká jiné diskuse - většina výrobců garantuje příhradové stožáry jen do rychlosti 140 km. Kupodivu třeba exitují výrobci barabol, který garantují "přežití" antény i při rychlosti větru 200 km/h. Proč asi? Jeden Kyrill za rok vám nestačí? Mě tedy ano, ačkoli mi schodil jen 3 hřebenáče kladené do malty před 30 lety. Letošní Emma si u mě naštěstí nešktrla.

Buvol 5.3.2008 13:33

Re: Asi se leklo Václava Klause ....

... a leklo ...

Buvol 5.3.2008 13:32

Re: ja zajímevé, že sem nejde vložit odkaz na

Von Aston nemá rád pana Čulíka... asi jste sem chtěl vložit odkaz na článek p. Lovelocka s názvem Ekologická katastrofa je nevyhnutelná ... ? Mimochodem dost drsné, že ?

zdeněk 5.3.2008 13:29

protože jde o konkurenční web

je to záměr.