19.4.2019 | Svátek má Rostislav



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Se Sudeťáky se bavit nebudeme?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 178, poslední: 4.10. 2008 19:40, přehled diskusí

Ne, ti at nám políbí pprrddel!:
Autor: Buvol Datum: 4.10.2008 19:40

Re: Re: Re: Pojem Sudety historie ani geografie nezná. Byl uměle vytvořen, aby mohl později být politicky využíván.:
Autor: Občan1 Datum: 4.10.2008 15:33

    Podle mého název Sudety mohl vzniknout od Süd (jih) v Německu pro německé označení pohoří mezi Lužickými horami a Jeseníky (podle Ottova slovníku naučného z přelomu 19.-20. století). Jde zřejmě o umělý název bez historického i geografického podkladu. Vím, že tam byl název Sudety (německy Sudetengau) používán v 1. ČSR Henleinovou stranou  (asi i v záp. pohraničí) a hlavně za Protektorátu, to už nejen pro uvedené pohoří, ale i pro všechna Němci uloupená česká území (zvaná Sudetenland) podle Mnichovské smlouvy z r. 1938, ve které nás (bez naší účasti) Anglie, Francie a Itálie zaprodaly Hitlerovi). Za útrapy, způsobené našim národům, považuji poválečný odsun Němců za správný a spravedlivý; antifašisté odcházeli dobrovolně. Pokud si někteří ještě dnes kladou majetkové nároky, mělo by konečně být uzákoněno, co a komu se promíjet nesmí. Benešovy dekrety nesmí být z našeho právního pořádku nikdy odstraněny, ani na základě mezinárodně přijatých závazků.

   Nevidím žádný důvod, proč by se uvedené názvy měly v naší České republice znovu zavádět a používat , resp.  pokud zatím zakázána nejsou, aby tak bylo zákonem napraveno. Za správné podle práva i jazyka považuji, aby byla všechna díla určená veřejnosti, pokud v nich jsou takové názvy uvedeny, neprodleně stažena a zlikvidována jako klamavá a protiprávní. Pokud takové názvy někdo šíří, zejména pomocí médií, měly by takové osoby být podle práva stíhány.

Neměli bychom nikdy připustit, aby jakákoliv mezistátní dohoda či smlouva umožnila cizí nadvládu nebo propagaci k ní směřující na našem historickém území. Tím zároveň bychom, neměli umožnit cizím organizacím soustřeďování územní a kapitálové moci; měly by být v naší zemi pouze hosty, bez zavádění vlastních institucí. Rozhodně by se neměly obnovovat zaniklé obce a zanášet k nám zvyky nových přistěhovalců. Měli bychom více dbát na udržování národní hrdosti, zvyků a kultury vůbec, zachovat co nejvíce z naší vlasti budoucím pokolením.

Re: ano , to je další možnost.:
Autor: Rampouch Datum: 9.11.2007 21:19

Ano, také doporučuji komunistického politruka nazývat soudruhem nadporučíkem.

Re: Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Magor Milda Datum: 9.11.2007 20:19

Nahoře na cimbuří státu San Marino je umístěno několik děl. Kupodivu nesou značku výrobce, Skoda, Pilsen. Velká část německých tajných zbraní se vyvíjela také u Škodovky, bylo tam dost vědeckého personálu, zejména ve fyzikálním výzkumu. Znal jsem absolventa německé techniky v Praze, který v Askanii a Fyzikálním výzkumu Škody vyvíjel řiditelné bomby, ty elektronky jsem ještě viděl. Zajímavé, že Karel, čili Karl viděl daleko do budoucnosti: když za ním přišli, aby vstoupil do SS, odmítl s poukazem na svého českého dědečka. Nic se mu nestalo a toho kolegu ze studií později potkal o holi, na východní frontě mu prostřelili kyčel. Jako občan protektorátu přežil. Kdyby těch prozíravějších bylo více, nemuseli umírat za německý socialismus u Stalingradu.

Re: Re: Re: Tady to máte černé na bílém. Přeložte si to::
Autor: OneTearofBlueDeer Datum: 9.11.2007 8:51

tehle vyklad otiskovalo Rude Pravo tak 1x za mesic, ja ho znam:-). Hovorme ale prakticky-jde o statni obcanstvi, o ktere Nemci prisli bud odsunem, nebo jednoduse si je v protektoratu z ceskoslovenskeho obcana na obcana Velkonemecke Rise nechali prepsat. Obavam se, ze pravo nezna pojem vlast-pouze statni prislusnost. Tim padem nema vyse otisteny blabol zadny pravni podklad.Howg

ano , to je další možnost.:
Autor: Šumavák Datum: 9.11.2007 0:07

říkat jim "Čtvrtý bavorský kmen" čímž je i čtenářům zcela jasné, že pocházejí z Čech.

A v Rakousku je důsledně nazývat "Boehmen".Doporučuji vyzkoušet!

Re: Reparace:
Autor: motyka Datum: 8.11.2007 23:58

A taky  by milánkové mohli konečně vrátit  insignie Karlovy university.

Re: Re: Re: Re: a ti "vychovaní Němci" jak píšete, co nic nechtějí, to vidí trochu jinak!:
Autor: motyka Datum: 8.11.2007 23:33

Ještě by stálo za to doplnit, že ač jsme klesli, tak přeci jen ne natolik, abychom odsunovaným sudetským dětem předškolního věku vypalovali na předloktí čísla nebo je používali na bestiální  lékařské pokusy či  je podusili v plynových komorách.

Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Dědek Datum: 8.11.2007 22:42

Zdá se mi že si pletete příčinu a následek.Rakušani jako národ prakticky nexistují.Je to směska Němců,Bavorů,Čechů,Maďarů a řady dalších národů ze kterých dnešní "rakušané"pocházejí. A nevím co nás mohli naučit když třeba pancéře na KuK bitevní lodě pocházely z Vítkovic a kanony z plzeňské Škodovky.

Ctenari,:
Autor: Fafa Datum: 8.11.2007 22:23

podle Vasi logiky jsou ovsem vsichni Nemci nacisti. Taky nafurt!

K + S,:
Autor: Fafa Datum: 8.11.2007 22:22

U zminovanych dam se tezko v cestine sklonuji jejich neprechylena jmena. Ale jiste se muzeme shodnout na vyrazech jako "s Hillary Clinton". Horsi to bude s pluralem, "Clintons" misto Clintonovi bude asi pusobit smesne.  

a kdo vynalezl televizi ?:
Autor: huhu Datum: 8.11.2007 22:16

no přeci Adam Adamovič televizorov ! přenášel obraz z pokoje do pokoje..(Y)

Ctenari::
Autor: Fafa Datum: 8.11.2007 22:16

kdyz tedy byli obyvateli Kralovstvi ceskeho, jazyka nemeckeho, proc volali "Domu do Rise?" Obyvatele Svycarske konfederace taktez jazyka nemeckeho si tohle volani dokazali odpustit i v roce 1938.

Re: Ctenari,:
Autor: Kmit a Stál Datum: 8.11.2007 22:15

Tím ale nemyslíte Merklovou, Quatrovou, Clintonocou, nebo Lolobridgidovou?

To OK::
Autor: Fafa Datum: 8.11.2007 22:12

opravdu si myslite, ze zrovna odstraneni minutove formality na hranicich vyrazne zmeni situaci v Chebu a okoli?

Ctenari,:
Autor: Fafa Datum: 8.11.2007 22:10

a nemeli bychom spis lidi pojmenovavat podle toho, jak se nazyvaji oni sami?

Re: Re: Re: Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Buvol Datum: 8.11.2007 21:54

Já mám raděj biftek ....

Re: Re: Tady to máte černé na bílém. Přeložte si to::
Autor: F.Neubauer, Ehrenvorsitzende Datum: 8.11.2007 21:48

Právo na sebeurčení spolu s právem na vlast znamená jediné - právo na odtržení "vlasti" od původního státu. Nic jiného to není. Takže, blöde Tschechen, dass heisst, že chceme repete skvělého roku 1938. Tschuss!

Re: Re: Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Rampouch Datum: 8.11.2007 21:40

Ale  jinak mozarella z buvoliho mléka je vynikající.

Re: Tady to máte černé na bílém. Přeložte si to::
Autor: OneTearofBlueDeer Datum: 8.11.2007 21:36

teda pokusil jsem si to prelozit-s timto vynatkem se da pouze jenom souhlasit-taky jsem proto, aby narody a narodnosti skupiny mely pravo na sebeurceni a na vlast. Oni snad to pravo maji, my taky, takze o cem je rec ? Spise jim jde ale o OBCANSTVI ne ?

Re: Leda tak němečtí politici, když se to hodí :
Autor: Harpyje Datum: 8.11.2007 21:32

Dobytku!

Tady to máte černé na bílém. Přeložte si to::
Autor: F.Neubauer, Ehrenvorsitzende Datum: 8.11.2007 21:28

Ziele der Sudetendeutschen -Gemäß § 3 ihrer Satzung verfolgt sie folgende Zwecke:

a) ...

b) an einer gerechten Völker- und Staatenordnung mitzuwirken, in der Vertreibungen, Völkermord oder „ethnische Säuberungen“ und Diskriminierungen weltweit gebannt und insbesondere das Recht auf die Heimat, das Volksgruppenrecht und das Selbstbestimmungsrecht für alle Völker bzw. Volksgruppen garantiert sind;

c) den Rechtsanspruch auf die Heimat, deren Wiedergewinnung und das damit verbundene Selbstbestimmungsrecht der Volksgruppe durchzusetzen...

Re: Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Buvol Datum: 8.11.2007 21:21

(Y) !!

Re: Re: Re: Re: Velmi nerad připojuji komentář, ale někdy nelze mlčet:
Autor: Vlad Datum: 8.11.2007 21:19

Někde existuje tato informace (Zákopová válka?): Když začátkem PRVNÍ války Němci obsadili Lovaň (Leuven v Belgii), nařídili nechat všechny domy osvětlené a otevřené. Ožralí vojáci pak do nich házeli zápalné láhve, nesprávně dnes zvané Molotovovy koktejly, a vybíhající civilisty stříleli.

Jak vidíte, německou zemi nezavlekl do bahna Áda. Mají pro to genové dispozice, naši (velko)němečtí bratři.

Problém Němců z českých pohraničí by nevnikl, kdyby s kolonisty bylo v Českém království zacházeno tak, jako zacházeli Němci se Slovany, ovšem na území zabraném: Obyvatelstvo bylo v nejmírnějším případě násilně poněmčeno. Pro dobrotu na žebrotu, se říká. Podej vzteklému psu žvanec, ukousne ti ruku.

Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Buvol Datum: 8.11.2007 21:18

)Ze jsme se všechno naučili od Němců? Doufám, že nikoliv ... aspon já jsem neslyšel, že by u nás kdy existovaly plynové komory, vyrábělo se mýdlo a hnojivo z lidských ostatků, dělaly se pokusy na lidech a to i na dětech, euthanásie nemocných a méněcenných apod. vymoženosti, kterými německý duch nesmazatelně a neopaketelně "obohatil" dějiny lidstva ..... víte kam si vedle toho můžete strčit ten váš německý pořádek a tu čistotu ?

Re: Děkuji za Wiki, strejdo. Nedal to tam Posselt?:
Autor: strejda Datum: 8.11.2007 20:26

Viszontlátásra!

Re: nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Rampouch Datum: 8.11.2007 20:17

Když opomineme slovice, za kterými jsme o nekolik ocasů pozadu, máte pravdu.

Re: Re: ...místo nesmyslného, apriorně odpuzujícího, nacistického termínu sudetský Němec - sudetští Němci začít používat správný termín český Němec - čeští Němci.:
Autor: čtenář Datum: 8.11.2007 20:15

Voni to jak čeští Češi, tak čeští Němci těžko chápou, protože jsou jedni jako druhý prachvobyčejný knedlici. Prostě burani.  ;-D

Re: ...místo nesmyslného, apriorně odpuzujícího, nacistického termínu sudetský Němec - sudetští Němci začít používat správný termín český Němec - čeští Němci.:
Autor: čtenář Datum: 8.11.2007 20:10

Nějak ti to divně spíná, strejdo ze Šumavy. Já mluvím k Čechům, aby přestali užívat termín sudetští Němci a místo toho začnou říkat čeští Němci. Jinými slovy, mluvím k Čechům, tak co do toho pleteš samotné Němce. Ti si musí upravit slovník taky, a to jen a jen na nich. Podle toho jak se rozhodnou budou "zbytkem" světa nahlíženi. Češi samozřejmě taky.

nejde se nejaky politik, ktery mysli hlavou??:
Autor: Patrman Datum: 8.11.2007 20:09

Neustale omilani o vine Sudetaku a neustale stvani proti lidem ,kteri jsou nasi sousede jen dokazujeme svoji ubohost. Bylo by mozno vsechny argumenty tech, co nejvice krici  kteri anebo jejich pribuzni si v pohranici v roce 1945 nakradli, bylo by mozno je vsechny vyvratit.Uvedu jen jeden z idiotskych argumentu- rozkvet ceskych zemi zacal jiz za Rakouska-Uherska, z cehoz jeste dnes zijeme a jsme nejvyspelejsi zemi postkomunismu.Proc asi - protoze jsme se vsechno naucili od Nemcu a to pres sudetske Nemce.A to je asi to, co tem nasim tupcum vadi - zavist, ze nase mesta a vesnice stale nedosahuji urovne Nemecka, zejmena pokud se tyce cistoty a poradku.I kdyz vsude je korupce i v nemecku ale v poctu podvodu vedeme vysoko pred Nemeckem