19.3.2024 | Svátek má Josef


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Harry 8.11.2007 8:26

Re: Velmi nerad připojuji komentář, ale někdy nelze mlčet

Souhlas, je preci jenom jisty drobny rozdil mezi tim, kdyz Zid sel s kufrem 20 kg do Osvetimi a kdyz Sudetak Nowak sel s 20 kg kufrem do Bavorska. Vase otazka "kde byla lidska prava pred r. 1945?" vystihuje jadro problemu. Sudetaci se chovaji jako selskej vychcanec, ktery se prava odvolava jen tehdy, kdyz toto hovori jen v jeho prospech.

Joob 8.11.2007 8:23

Bohužel z autora

je intenzivně cítit nedostatek či přímo absence praktických zkušeností se spolunažíváním s těmi, kteří v ČR zůstali po tzv.vysídlení.

Slováčisko 8.11.2007 8:22

Čo chceli, to majú

Vážení bratia Česi, než sa pustíte do obhajovania nárokov potomkov Sudeťákov, tak si pozrite nafilmované scény z vítania Wehrmachtu pri jeho príchode v marci (březnu) 1939... Davy sudetských Nemčúrov s fanatickým výrazom v tvári, frenetický potlesk... Obrovská radosť, že sa im splnil sen o Heim ins reich. A ono ten sen sa im splnil až dvakrát -raz v roku 1939 a potom ešte v rokoch 1945-46. A vôbec je zábavné sledovať, ako sa terajší sudeťácki pohrobkovia snažia dodatočne vyhrať WW-II, jednak hrdinskými rečami hlavne v rámci Bavorska a potom cez rôznych nastrčených českých pisálkov. U nás na Slovensku tiež Karpatendeutsche chceli dvíhať hlavy, ale bolo im dôrazne vysvetlené, že ak sa chcú integrovať do dnešnej slovenskej reality, tak majú žiť prítomnosťou a nie spomienkami na Dritte Reich... A pretože naši slovenskí Nemci boli vždy inteligentní, tak zrejme dokonale pochopili a až na občasné výnimky (ktoré potvrdzujú pravidlo) zanechali tú svoju pangermánsku nostalgiu po víťazných časoch a ťaženiach...

Honza42 8.11.2007 8:21

Proboha, kolik Vám je let, že Vás to tak trápí?

Osmdesát, sto? Já už totiž taky nejsem nejmladší, ale je mně tento problém opravdu šumafuk, stejně jako našim obchodním partnerům v Bavorsku. Obě strany totiž ví, že aktéři války a odsunů jsou již povětšinou bezpečně mrtví. Takže při troše inteligence je každému jasné, že já nemám s divokým odsunem nic společného a ten chudák bavorák taky není zasloužilý fašista. A děti doufám nejsou odpovědné za své mrtvé prarodiče. Je to součást historie, nic víc. A pár politiků se na tom ukájí.

Proč si pořád z našich pohnutých dějin vybíráte jen tento "problém". Proč "neřešíte" třeba třicetiletou válku? Je to oboje asi tak stejně aktuální.

Mirek F. 8.11.2007 8:20

Re: Mentálové...

Jakže??? Slováci se dopustili větší zrady než SN? Tohle je dost brutální humor. Aniž bych k Tisovi cítil jakékoliv sympatie, je nutno říci, že k osamostatnění Slovenska došlo těsně před koncem druhé republiky za situace, kdy alternativou byla maďarská okupace. Kdežto naprostá většina SN se k totalitnímu a zločinnému Reichu připojila s jásotem.

A kromě toho - Slovensko nebylo integrální součástí českých zemí. Na konci WW1 se oba zmíněné regiony daly dohromady, dalo by se to přirovnat k manželství. Kdežto Sudety tvořily vždy součást českého státu, Němci byli pozváni, aby zemi zvelebili, nikoliv aby ji roztrhali na kusy.

Ovšem nejveselejší je oblíbené lkaní o tom, jak se většina SN rozhodla pro Heim ins Reich, protože za první republiky chyběla autonomie, kantony atd. . Klidně můžeme připustit, že ČSR nebyla dokonalá, ale coby důvod příklonu k Reichu...??? Jestliže toužím po větší svobodě, nepolezu přece tam, kde nemám ani zlomek politických a občanských práv, kterými disponuji v ČSR.   V Německu mohli akorát tak provolávat slávu vůdci a o nějakém řízení si věcí svých si mohli nechat jen zdát, nechtěli-li se dočkat návštěvy strýčků z Gestapa.

Což už ale není úsměvné, je demagogie, kdy se naznačuje, že svinstvo za války je něco jiného než svinstvo v míru. Oblíbené to tvrzení profesionálních sudeťáků, kdy dějiny začínají 8.5.45, kdy OKAMŽITĚ po podepsání kapitulace se o nějaké válce už neví, žádné vášně neexistují, státní správa čerstvě osvobozené země funguje dokonale a všem excesům může zabránit... Ale zločin zůstává zločinem za války i v míru.

jepice 8.11.2007 8:15

Re: Ani ne tak tu loučku jako spíše jeho rodinu :-(

Pak ho lituju a doufám, že na to něco bere.

S/kepticus Maximus 8.11.2007 8:08

Ani ne tak tu loučku jako spíše jeho rodinu :-(

Tedy když nebude vhodný k poněmčení, otrocké práci apod.

S/kepticus Maximus 8.11.2007 8:04

Protože NP vedou cizáci, kteří nenávidí vše české a rádi si do Čechů kopnou :-(

Exalted 8.11.2007 8:02

Sudeťáci jsou zrádci

Zradili velikou myšlenku mnohonárodnostní Rakouské monarchie!

S/kepticus Maximus 8.11.2007 8:01

Slováci se žádné zrady nedopustili, protože jejich území nebylo Koruny České a nepokoušeli se vyvraždit české obyvatelstvo a ni ho nikam odsunout.

Nějak účelově zapomínáte, Chládku!

S/kepticus Maximus 8.11.2007 7:57

Bohoušek Doležalů je už senilní a profláklý, tak tu máme ještě pitomějšího prodejného náhradníka :-(

O demenci autora svědčí už to, že použil nesmyslně Nietzscheho dílo Tak pravil Zarathustra. Evidentně netuší o čem tento text je.

Huaskaran 8.11.2007 7:50

Re: Mentálové...

Naprostý souhlas.

Chládek 8.11.2007 7:46

Mentálové...

Zajímavé je, že nikdo z českých politiků zatím opravdu nedefinoval tzv. české národní zájmy.Osobně si myslím, že je to vůdec nonsens,protože by to měly být státní zájmy a ty by mohly být tyto: svoboda občana,prosperita,dobré sousedské vztahy a vztahy v rámci Evropy, právní stát, bezpečnost, ochrana státního bohatství. (asi) Pak jsou národní zájmy:podpora kultury a zdrojů národní identity, propagace ČR ve světě(kdo víte dál doplňte). Co se týče rozbití ČR po Mnichovu, je to nepříjemná pravda, ale to bylo zakódováno do základů 1.rep. již při jednání v Paříži a Versailles. Všechny nešvary Rakouska-Uh. zdědila i ČR, Němci nebyli přijati jako politický národ a byl vytvořen lživý konstrukt československého národa, přislíbeno kantonální uspořádání a autonomie pro Slovensko(navíc Beneš při jednání použil zfalšované národnostní mapy,což je dnes prokázáno a velmoci při jednáních podvedl)nic z toho nebylo splněno.Mnohem větší zrady než sudetští Němci se tehdy dopustili Slováci. Neměli být odsunuti taky? Na historii se musí nahlížet tak jak se stala a není to žádné sebemrskačství, říct, že odsun a excesy , které ho provázely byl špatný. Navíc to jednak to byly svinstva prováděná v míru a jednak to stavělo schody k moci pro komunisty. Jiná věc je odškodnění, protože odsunutí byli odškodnění spolkovou německou vládou v rámci mezinárodních dohod.

Vlastimil 8.11.2007 7:40

Poněkud zavádějící článek

z řady nepřesností např. původ zakladatele plzeňské Škodovky Emila Škody, viz článek předtím. To, že Edmund Stoiber byl tak dlouho bavorským premierem a během této doby nikdy nenavštívil ČR je jeho problémem a vizitkou. Premieři jiných spolkových zemí do Česka jezdili be problémů. Stoiber si však pro své případné návštěvy kladl nepřijatelné podmínky a každoročně na sudetoněmeckých dnech dštil síru proti ČR. Není proto divu, že do ČR nebyl ani pozván - letos ke konci své funkce premiera Bavorska prý o návštěvu v ČR dost stál. Jen tak mimochodem Stoiber odmítl i česko-německou deklaraci z roku 1995 a kladl podmínky pro vstup ČR do EU. 

Huaskaran 8.11.2007 7:22

Poděkování

Vážený pane, děkuji za vynikající článek. Neuvěřitelné jsou ovšem zdejší reakce českých Neználků...

Otakar 8.11.2007 7:13

Proč je na "psu" dovolován takovýto hnůj ?

Nepřijatelné jsou urážky, vulgarismy, rasismus, neplacená reklama a texty cizojazyčné, až sem redakce. Tento článek mne uráží, je vulgární i když bez sprostých výrazů, obviňuje z etnické nenávisti český národ vůči odsunutým němcům i když opak je pravdou, zlehčuje vinu sudetských němců za "Mnichov" a podstrkuje jejich "právo na návrat", text i když psaný česky je výslovně "cizojazyčný". Na čí výplatní listině pan autor asi je ?

jepice 8.11.2007 7:12

Re: Re: Re: a ti "vychovaní Němci" jak píšete, co nic nechtějí, to vidí trochu jinak!

Máte na Šumavě louku a bojíte se, že ji jednou přijde posekat vnučka sedláka Waldmaiera?

čtenář 8.11.2007 6:39

Sudetskej Němec ?

Co to je ??!! To je nějakej nacistickej terminus technicus, ne ? Já si ovšem vzpomínám na české Němce. To jako maj bejt ty samý ?

Edmont Dante 8.11.2007 6:20

Velmi nerad připojuji komentář, ale někdy nelze mlčet

Hlavně, když se na scéně objeví nový spravedlivý. Vážený pane autore nelze s Vámi naprosto souhlasit. Tohle téma je pro mě dost citlivé, přestože nejsem Žid, část moji rodiny Němci vyvraždili a šlo o 24 nebo 28 lidí, sám to přesně nevím. Důvod? Dostali pouze zálusk na náš majetek.

Takže tito mrtví už nikdy nezaloži český landsmanschat a v tom je ten zásadní rozdíl.  Němci byli odsunuti do jiného města a naší lidé byli odsunuti kam? Jaká je zde možnost vedení diskuse? Nevím, ani kde jsou pohřbení, abych je vykopal a zavezl třeba do televizního studia, aby mohli s pany Doležalem, Posseltem a spoustou dalších lumpů, kteří se nyní dovolávají lidských práv o těchto diskutovat. Kde byly lidská práva před rokem 45, proč najednou platí až po roce 45?

Temelín a další tak zvane sporné věci jsou pouze zástupnými problémy ve vyvolávání  nenávisti založené na národnostním základě. Mám rodinu v Rakousku a synovec se oženil v Německu, takže jsem s nimi v kontaktu a vím o čem zde píší!

strejda 8.11.2007 2:33

Re: Re: a ti "vychovaní Němci" jak píšete, co nic nechtějí, to vidí trochu jinak!

Topolánek ne, ale diskutujeme o článku nějakého Hruštince, který tvrdí , že Sudetoněmecký Landsmanšaft nechce žádné kompenzace, jen vlídnou omluvu. Naštěstí je naše oficiální politická scéna ve vztahu k SdL jednotná. O erozi se pokouší Doležal a jak vidno i Hruštinec. Podle hesla kapka ke kapce ........

jepice 8.11.2007 2:05

Re: a ti "vychovaní Němci" jak píšete, co nic nechtějí, to vidí trochu jinak!

V jedné vydařené kovbojce praví pistolník (kladný) pistolníkovi zápornému: "Co chcete, Wilsone, a co dostanete, je rozdíl."

Takže klid, Šumaváku. Nebo jim snad Topolánek něco slibuje?

Šumavák 8.11.2007 1:44

a ti "vychovaní Němci" jak píšete, co nic nechtějí, to vidí trochu jinak!

na oficiálních stránkách landsmanschaftu se dne 8.11.2007 !!dočtete:cíle sdružení :

d)das Recht auf Rückgabe bzw. gleichwertigen Ersatz

oder Entschädigung des konfiszierten Eigentums der Sudetendeutschen

zu wahren;

abych se vyjádřil diplomaticky... obávám se pane, že o Vašem tvrzení by se dalo s úspěchem pochybovat!

Šumavák 8.11.2007 1:33

Pane autore, kolik už jste jich přesvědčil?

Doporučuji Vám začít něčím lehčím, třeba Doležalem.

JH 8.11.2007 1:17

Pane autore

Zřejmě jste před pár lety neviděl v TV debatu Posselta s Knížákem, kde tento zástupce sudeťáku požadoval finanční náhradu pro soukmenovce. Vaše tvrzení  - Němci už jsou tak vycepovaní, že o nějakých nárocích ani neceknou. -  je liché.

strejda 8.11.2007 0:55

Chudáci Němci

Včera jsem mluvil s jedním německým kamarádem. Vidím ale, že je to chudáček. K mým 80 000 Kč on vydělá pouhých 8 000 Euro. Považte to, 80 : 8 (10 : 1). Pravda není to tak směšné jako 1:28 jak uvádí pan Hruštinec, ale měl by se stydět. Přeci Samozřejmě, že každé jednání rovného s rovným v poměru 1:28 (což je průměrný kurz eura ke koruně) je dozajista poněkud deprimující. Asi Dittmara založím, než se zmůže na 1:1.

Vlado 8.11.2007 0:45

ještě jednou "pane bože!"

Zase jeden Emanuel Moravec! O ctihodném panu rytíři ze Škodů nechť si přečte článeček p. Stejskala před ním. A ta jeho  "země, kde zanikla centra kdysi prosperujících a bohatých měst" má být země, kde leží města jako Liberec, Kadaň, Chomutov, Karlovy Vary? Má ale vůbec cenu se bavit s lidmi, kterým se viditelně stýská po Protektorátu Böhmen und Mähren?

J.G. Pašek 8.11.2007 0:39

Výstižně a dobře napsané . . .

jak tomu bylo, je a bude . . .

Vlasta.on 8.11.2007 0:31

Pane bože

Kde jste zase vyhrabali tuhle prodejnou blbou svini?