26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Hanička“ a referendum.

Bylo to v listopadu 1958 v Rychnově nad Kněžnou. Byl jsem tam na posledním povinném vojenském cvičení - úplně promrhaný a prozahálený měsíc. Nějakých pár dní před koncem nás náš velitel zavezl na prohlídku, už nevím jak vzdálené, bývalé pevnosti československého obranného valu. Této, jen z mála plně dokončených tvrzí dali jméno Hanička.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 7.8.2006 23:30

Re: Konečně rozumný názor

Baterie Patriotů by nebyla na škodu. Velmi se osvědčily. Až budou mít Iránci balistické rakety s atomovými hlavicemi za peníze, které jim dáváme za ropu nemůžeme se cítit bezpečně.

johan 7.8.2006 22:48

Re: Re: Na konci článku chybí věta:"Se Spojenými státy navždy a nikdy jinak!"

a že by?? tak pro začátek skusíme jen tak cvičně referendum o trestu smrti. A uvidíme ten frmol.

johan 7.8.2006 22:39

Re: Tak už je to zase tady!

ano, chceme zlikvidovat ten ošklivý muslimský Írán, dřív než on nás. Odmítat násilí je hezké, ale kohoho z těch  se šátkem na hubě  to zajímá?  Být připosraný a říkat si oni snad nepřijdou je  hloupost. Válku máme za humnama, ať chceme nebo ne.

Čenda Krchov 7.8.2006 21:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Milánku, vyrobil, vyrobil, ale v Američany dodaných továrnách. Že ta auta vypadala jako Dodge byla fakt jenom pouhá náhoda. Ještě v roce 1976 jsem v nich jezdil na vojně (říkalo se jim chorošák).

jasan 7.8.2006 21:50

Re: Tak už je to zase tady!

ale jina vetsina zase souhlasi... asi mame jine zname...

jarda 7.8.2006 21:36

Re: Re: Brzděte s těma emocema lidi...!!!

Myslím JK

jarda 7.8.2006 21:33

Re: Re: Brzděte s těma emocema lidi...!!!

Skoro jsem se rozbrečel když jsem to dočetl...;-(

Vrtule 7.8.2006 21:24

Tak už je to zase tady!

S Amerikou na věčné časy a nikdy jinak! Nejdřív sovětské základny a teď americké. Stejně si nakonec vláda prosadí svou (pokud si nás Američani vyberou jako vhodnou zemi pro svou základnu). Naprostá většina lidí však základnu u nás odmítá... Chceme se opravdu podílet na dalším "Libanonu", chceme pomáhat zlikvidovat ten ošklivý muslimský Írán, podporovat americké zájmy prodat co nejvíce us zbraní? Ne, většina normálních lidí chce žít v klidu a války a násilí odmítá.

Cruton 7.8.2006 19:47

Re: Re: Re: Re: Další PRO základnu

Fajn. Každý máme jiný názor. Já dnes končím a tak děkuji za slušně vedenou diskusi - na Psu to v současné době není příliš typické.

jasan 7.8.2006 19:26

Re: Re: Re: Další PRO základnu

je mi lito, ale ja o silnou a jednotnou EUropu nestojim. proste ji nechci.

Chci samostanou a suverenni CR  a  USA jsem ochotem tech par hektaru prepusiti - ale ne CELY stat, jak chce EU.

vita 7.8.2006 19:21

Re: Re: Re: Re: Srovnávat 1. polovinu 20. století a dnešek?

Lůza jsme pro ty, kteří odmítají referendum s odůvodněním, že lid na to nemá, aby rozhodoval. Tedy ODS a kdysi i ODA. ODA to dokonce deklarovala otevřeně.

Cruton 7.8.2006 19:06

Re: Re: Konečně rozumný názor

Souhlas.

Cruton 7.8.2006 19:05

Re: Re: Další PROI základnu

1) USA nemají zájem o partnery. USA potřebují slouhy a mouřeníny, kteří na ně budou makat.

2) Vybudovat jednotnou a silnou Evropu je běh na dlouhou trať a je s tím spojeno spousta práce. Ale kdo by v dnešní době pracoval, že?

Petr 7.8.2006 18:41

Re: Konečně rozumný názor

Nezodpovědné je stavět se na stranu velkého v domění, že mě ochrání a přitom vlastně stát před ním a dělat mu štít. A je jedno jestli velký =USA nebo Rusko nebo Čína nebo kdokoli. A argumentovat, že kdo se mnou nesouhlasí je komunista je ubohé, trapné a velice velice hloupé. I když se to používá denně na ubití nepohodlných!!! názorů.

jasan 7.8.2006 18:41

Re: Další PROI základnu

cekat, az EUropa dostane rozum mne nebavi - a navic jsem presvedcen, ze k tomu nedojte. proto je orientace na USA jedina smysluplna bezpecnostni politika

vládík 7.8.2006 18:13

Re: Re: Re: Srovnávat 1. polovinu 20. století a dnešek?

Dovolím si malou opravu: pro všechny politiky lůza

Cruton 7.8.2006 17:51

Re: Lieber Herr Obereigner, pro Vás tedy polopaticky :

Souhlas.

JK 7.8.2006 17:50

Konečně rozumný názor

S článkem velmi souhlasím. Jak jinak přispět k míru? Naivní představy, že přece nám se nic stát nemůže, už mi lezou krkem. Já se bojím a chci proto obranné systémy, aby nikoho nenapadlo se pustit do nějakých útoků. Ať už je to Rusko, Írán, Sev. Korea nebo kdokoliv. Kohák je dement a nevím, kdo ho pořád tlačí do médií. Diskuse mi připomněla argumentaci z roku 1848, kdy se snažili Češi si vydobýt jistou  autonomii. Nakonec převládl názor, že Češi si vládnourt neumějí. Diskuse na toto téma jim dává za pravdu. 85% národa jsou nezodpovědní naivkové a nebo komunističtí přisluhovači. 

JK 7.8.2006 17:41

Re: Brzděte s těma emocema lidi...!!!

Na světě dnes není jiná supervelmoc. Žádný stát nevkládá do zbrojení tolik co USA. Proč to dělá? Vy si myslíte, aby mohli ovládat svět. Proč to ale neudělají? Mají strach? Nebo se cítí být slabí? Ne, protože jsou demokrati. A jako demokrati nechtějí nechat samovládce, aby klidně zabíjel nevinné lidi. Proto se angažují. Mladí američané umírají kvůli  ideálům. To je něco pro Čechy naprosto nepochopitelného. Proto si najdou vždycky nějaké přblblé důvody, které jim ochotně našeptává komunistická propaganda. V8š příspěvek je toho jasným důkazem.

Hrozd 7.8.2006 17:17

Lieber Herr Obereigner, pro Vás tedy polopaticky :

Jde o základnu raketové obrany USA, určenou pouze k ochraně území USA. Před raketou cílenou na naše území, by nás neochránila. Základna by se v případě konfliktu stala cílem preventivního jaderného úderu protivníka. Zřízení základny by  naši bezpečnost ohrozilo ! Základnu  lze upravit tak, aby se z ní daly odpalovat mezikontinentální  střely nebo střely středního doletu a může se stát i zařízením útočného charakteru. Šlo by o  záležitost mezi USA a ČR. Západoevropští členové NATO kromě VB se k tomuto programu stavějí zdrženlivě - nejde o obranu Evropy. Jejich obyvatelstvo  by nesouhlasilo s takovou základnou na svém území. Základna by byla  výsostným územím USA s přísným režimem utajení a ostrahy. ČR  by neměla právo  zasahovat do jejího chodu a spolurozhodovat o jejím využití. Pravomoci ČR by nepodléhal ani personál. Existence základny narušuje principy právního státu a územní celistvost České republiky. Deklarovaný cíl je falešný. Severní Korea a Írán disponují malým počtem raket, které jsou nepřesné a málo spolehlivé. Je nepravděpodobné, že by tyto státy v období 10-15 let dokázaly ohrozit vzdálenější území, například Evropu, nebo že by dokonce vypouštěly přes evropské území své rakety na Spojené státy. Účelem jejich raket je odrazovat jiné země od případného útoku tím, že by způsobily značné škody ve svém relativně blízkém okolí. Pro tak rozsáhlý a nákladný projekt, jakým je NMD, není hrozba Íránu a Severní Koreje dostačujícím zdůvodněním, ale jen záminkou. Odborníci a vojenskopolitičtí komentátoři, uvádějí dva možné hlavní cíle programu. Přípravu na potenciální konflikt s Ruskem a případně také Čínou. A nebo vyvolat celosvětové závody ve zbrojení, a jejich prostřednictvím získat Spojeným státům zpět ztracené ekonomické pozice. Veřejnost by ani jedno z těchto zdůvodnění nepřijala. Proto ultrakonzervativci v USA nadhodnocují hrozby vycházející z Íránu a Severní Koreje, aby na nich mohli založit náhradní argumentaci.

Pavel Kořenský 7.8.2006 16:47

Re: Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

???? A ono se nebojovalo v Itálii, na Sicílii, v severní Africe atd. ?

Cruton 7.8.2006 16:46

Další PROTI základně

No, už to bylo na tomto fóru řečeno vícekrát, ale chtěl bych se k těmto názorům připojit:

1) Nejsme nikomu (tzn. ani USA) ničím povinováni. Dějiny jsou prostě takové, že státy sledují své zájmy. Někdy je zájmy navzájem spojí, jindy rozdělí. Své zájmy sledovali a sledují Američané a zcela legitimně sledujeme své zájmy i my. A právě diskutovaná základna JE proti našim zájmům. USA na našem území získají raketovou základnu, nad kterou nebudeme mít žádnou kontrolu. Jejím prostřednictvím nás kdykoliv mohou zavléci do války za AMERICKÉ zájmy.

2) Geograficky patříme do Evropy a nic s tím nenaděláme - prostě nikdy nemůžeme být 51. stát USA. Z tohoto důvodu se musíme jednoznačně orientovat na spolupráci v rámci Evropy. Uznávám, že současná Evropa je spíše rozhádaný "babinec", ale naší jedinou možností je vlastním příkladem směrovat evropské státy k jednotě a vzájemně výhodné spolupráci. Z tohoto úhlu pohledu je však výstavba americké raketové základny pro nás kontraproduktivní, protože se tímto z evropské spolupráce vyčleníme. V této souvislosti je ještě zapotřebí upozornit na fakt, že USA NEMÁ zájem na jednotné a silné Evropě. A to je podle mého soudu také jeden z důvodů proč je současná Evropa slabá a málo akceschopná - Američané na nás totiž obratně využívají známé "rozděl a panuj". Jejich úsilí o instalaci základny v ČR je toho dokladem.

Mojmir Prusa 7.8.2006 16:02

Srovnavat stare pevnosti a nynejsi zakladnu

je samozrejme naprosta ptakovina.

To je nekdo opravdu dobry demokrat, kdyz pro nej neni ani 83 % hlasu dost.

Navic kolem nekolika pevnosti stale chodim. Nemohu prijit na nic pozitivniho, co prinesly. S odstupem casu  se zda byt spravne hledisko, ze si pri jejich stavbe nekolik firem namastilo kapsu, ale jejich prakticky vyznam byl nicotny.  Z mnoha duvodu a nejvice z tech vojenskych.

petr sleder 7.8.2006 15:41

Vážený autore.

Jste vedle jak ta jedle. Za komunistů vypisovat referendum? To mohlo napadnou jenom sebevraha anebo drsnýho disidenta. Teď údajně žijeme ve svobodnějším systému, proto je vyslechnutí názoru občanů na místě. A srovnávat prvorepublikové pevnosti s s raketovou základnou globálního charakteru, to je úplné diletantství. Rv

Jura Jurax 7.8.2006 15:32

Trošku mimo téma

Hanička nebyla v r. 1938 plně dokončena (dokončena byla toliko stavebně) - chyběla jí hlavní výzbroj tří 100 mm houfnic v dělostřeleckém srubu R-S-79 a dvou houfnic téže ráže v tzv. dělotoči srubu R-S-78. Viz třeba http://www.military.cz/opevneni/detail_tvrz.asp?ID=8.

vita 7.8.2006 15:21

Re: strategická rovnováha

Vzhledem k účinnosti jaderného deštníku je to skutečně vidina.

Což neznamená, že se ji někdo, kdo bude v době uskutečňování někde hodně hluboko, nepokusí uskutečnit. Ale to víme od té doby, kdy Bush vypověděl základ všech odzbrojovacích smluv - ABM. resp. od té doby, kdy možnost vypovězení vůbec zmínil.

Základna udělá z místa dislokace vhodný (a zcela legitimní) cíl. Jsem radši, když je vhodný cíl na Aljašce, než za rohem.

vita 7.8.2006 15:18

Re: Re: Re: Na konci článku chybí věta:"Se Spojenými státy navždy a nikdy jinak!"

No, proč se zákon o referendu neodhlasoval... Ze stejného důvodu jako ty ostatní ostatní zákony o referendu - pro odpor ODS k mínění občanů. Proto. ČSSD jich navrhla co já vím, tak 7. Všechny zablokovaly naše "občanské" a "demokratické" - tu strana, tu aliance.

"V referendu rozhoduje lůza" - pamatujete?

rv 7.8.2006 15:16

strategická rovnováha

Realizace účinného protiraketového systému udělá z USA mnohem méně zranitelnou velmoc, takže se bude muset mnohem méně ohlížet na názory ostatních zemí. V případě, že se tam k moci dostanou politici, toužící po "konečném řešení" se všemi nepřáteli, může je vidina vlastní nezranitelnosti přivést až k tomu, toto konečné řešení začít realizovat.

vita 7.8.2006 15:14

Re: Re: A ví někdo, proč by nás Írán měl bombardovat ?

A to říká kdo?

Ostatně to, že Írán chce mít jadernou bombu říká - zase kdo? Já vidím jen ty, kteří nám razili klíny do hlavy ohledně iráckých ZHN.

Tedy prověření lháři.

vita 7.8.2006 15:12

Re: Re: Srovnávat 1. polovinu 20. století a dnešek?

V době ohrožení budou mocipáni dole a nahoře zůstaneme my - pro ODS lůza...