6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Hanička“ a referendum.

Bylo to v listopadu 1958 v Rychnově nad Kněžnou. Byl jsem tam na posledním povinném vojenském cvičení - úplně promrhaný a prozahálený měsíc. Nějakých pár dní před koncem nás náš velitel zavezl na prohlídku, už nevím jak vzdálené, bývalé pevnosti československého obranného valu. Této, jen z mála plně dokončených tvrzí dali jméno Hanička.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čtenář 7.8.2006 11:25

Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Historik Rejpal praví:  v době vstupu USA do války v Evropě, byl Hitler pod tlakem Rudé armády.

Historie mírně zaskočena se ptá:  v prosinci 1941 ???!

Vocílka 7.8.2006 11:20

Re: Re: Proč říci ANO americké základně v ČR!

milane007, Vy si opravdu myslíte,že Grosovi daly peníze na byt Spojené státy za raketovou základnu?

F. Čech 7.8.2006 11:16

Re: S amerikou jdou dnes jenom sebevrazi!

Opravdu velmi hloupý článek bolševického hňupa.

zMar 7.8.2006 11:15

nejsme čleským státem U.S.A

Základna USA nebude sloužit k naší obraně, spíše naopak (myslím jako cíl možného útoku). Pokud by šlo o základnu NATO, OSN, EU dalo by se o tom uvažovat, ale stejně, jako kdyby o základnu žádala Čína nebo Brazílie by mělo plati automatické NE!. Od koordinace obran různých zemí jsou tady vojenskopolitická uskupení.

F. Čech 7.8.2006 11:15

Autor má naprostou pravdu

Strkání hlavy do písku před sílícím nebezpečím a mnichovanství se nám nikdy nevyplatilo. Jedinou ochranu před mezinárodním terorismem nám mohou poskytnout jedině USA. nespoléhejme na to,, že když budeme k teroristům vstřícní, podříznou nás možná až jako poslední, nebo se z toho nějak vykecáme. Možná pro svou bezbrannost přijdeme na řadu právě jako první!

vita 7.8.2006 11:11

Re: Re: Re: Na konci článku chybí věta:"Se Spojenými státy navždy a nikdy jinak!"

První polovina slova "demokracie".

Kdysi jsme za ni zvonili klíčema, pamatujete?

Rejpal 7.8.2006 11:05

Re: Re: USA především hájí sebe

Chtělo by to opakování z dějepisu. Amerika vstoupila do evropské války z hlavního důvodu a tím bylo zastavení Stalina před osvobozením západní Evropy a tím jeho následným vlivem. Je možné, že by se ovobození oddálilo, stálo by víc obětí, pravda je ta, že v době vstupu USA do války v Evropě, byl Hitler pod tlakem Rudé armády. Pokud by chtěl autor argumentovat dodávkami zbraní sovětům, je rovněž pravda, že přes jiné země dodávali ocel i Hitlerovi. Nic není černobílé. Každý hledí jen na svůj vlastní prospěch a až potom je ochoten se dělit. Jelikož člověk nemá moci a mamonu nikdy dost, budou diskuze nekoněčné.

Třetí 7.8.2006 11:00

Správně autore,

Amerika byla vždy na naší straně. Občané USA deklarují přátelství s naším lidem tím, že nevědí kde ČR leží. Nějaká zemička ve střední Evropě je jim tak dobrá k tomu, aby bez ptaní zde umístili zbraně sloužící výlučně zájmům USA. Američané nás tak milují, že si při návštěvě jejich milované země musíme poníženě kupovat víza a když se úředník na letišti špatně vyspí putujete bez odvolání zpátky . Ne pane, občané USA mají rádi jen a jen sebe a je jim to patřičně vštěpováno. To není vzor demokracie, to je vzor nadutosti.

milan007 7.8.2006 10:53

Re: Re: Na konci článku chybí věta:"Se Spojenými státy navždy a nikdy jinak!"

Co to je lid ??

milan007 7.8.2006 10:52

Re: S amerikou jdou dnes jenom sebevrazi!

Mýlíte se.

milan007 7.8.2006 10:51

Re: Proč říci ANO americké základně v ČR!

Už jen samotný fakt, že Vy jse proti, mě přesvědčuje o tom , že je třeba říci ANO. Otázka na konec, už víte kde vzal Standa Gross peníze na byt ??

hodne neRath 7.8.2006 10:50

vite vito

teoreticky mate pravdu, prakticky ne. On lid dost tezko muze rozhodovat o otazkech bezpecnosti statu.... je nejen naivni a neinformovany - jiste informace musi byt z podstaty veci tajne - ale predevsim jde o deje obcas nevratne.....

Ta pripominka referenda o vystavbe pevnostniho systemu sedi velice.

Petr 7.8.2006 10:48

S amerikou jdou dnes jenom sebevrazi!

Amerika tedy USA je země, která se do všeho sere, všude dodává "mír po tunách v železe" a cvičí jakékoli tamnější obyvatelstvo, aby se nejdřív oslabili navzájem a pak tam vtrhnou. A strašně se potom diví, když zůstanou někteří z původních obyvatel nasraní, a potom jdou a zboří jim v americe nějakej barák (nebo dva). A my blbečci zase jdeme za amerikou. Co myslíte, že se stane až nám tady bouchne metro? Američani hned vlítnou někam na střední východ a udělaj tam pořádek? Zakončil bych to slovy prezidenta: Každý normálně uvažující člověk přece ví, že tak to není.  :o)

hodne neRath 7.8.2006 10:42

proc ANO

protoze, kromne zvysene bezpecnosti statu - jak je v clanku hezky popsano - Jarousky a Zaky trefi slak. (takova mala, lec chutna tresnicka na dortu).

vita 7.8.2006 10:42

Re: Na konci článku chybí věta:"Se Spojenými státy navždy a nikdy jinak!"

Rozhodnutí o umístění cizí základny (navíc vyjmuté z jurisdikce státu) je politická záležitost. O politických záležitostech rozhoduje v demokratických zemích (aspoň teoreticky) LID. Ten LID, jehož se politici tak dovolávají před volbami, a na nějž po volbách házejí bobek.

Žádná z našich parlamentních stran neměla umístění US základny ve svém volebním programu, všechny kromě komunistů o ní mlčeli jak partyzán u výslechu. Tak by referendum mělo být samozřejmým prostředkem, jak zjistit vůli onoho LIDU.

Pokud někdo připomene naše bezreferendové vstoupení do NATO, pak já opáčím, že 1) i to byla chyba a 2) ke vstupu do NATO se vyjadřovaly naopak všechny strany už před volbami. Tedy jakousi legimitu rozhodnutí Parlamentu mělo - kdo volil komunisty, volil proti NATO, kdo ostatní strany, byl pro. Pokud nyní rozhodnou poslanci sami, předvedou další ukázku svého bobování na voliče.

Jaroušek 7.8.2006 10:39

Proč říci NE americké základně v ČR!

1) Jako součást amerického systému protiraketové ochrany (území USA) nemá statut NATO a nelze tedy součinnost ČR vyžadovat s odvoláním na její členství v NATO!Nepodléhá velení NATO a vláda ani armáda ČR na její činnost nebude mít proto sebemenší vliv.

2) Jako součást amerického obranného projektu nemá činnost této základny sebemenší vliv na ochranu obyvatel ČR.  S případným rozšířením amerického deštníku na celou Evropu se teprve počítá (v horizontu 15-20 let, kdy už tento americký systém nebude s tím evropským kompatibilní)!  Nejde o žádnou součást budoucího systému ochrany ČR!

3) Jako součást obranného systému největšího bojovníka proti terorismu bude samozřejmě i pravděpodobným cílem preventivních akcí teroristů, usilujících o vyřazení tohoto systému ještě před zahájením jejich útoku na USA. Zkušenosti s dovedností hamitsko-semitských vojáků při použití těchto přesných zbraní v Libanonu napovídají s jak rozsáhlými civilními obětmi na obyvatelstvu ČR je třeba počítat, budou-li rakety vystřelovány z této opblasti. S ohledem na agresivní politiku USA vůči světu, lze počítat s růstem počtu protivníků, kteří budou mít zájem zasáhnout USA a před tím jejich obranný systém. 

4) Ekonomický přínos  je silně zkreslován,protože základna bude zcela soběstačná a plně zásobovaná z USA 

5) Katastrofální zkušenosti místního obyvatelstva s chováním příslušníků základen USA po celém světě spojené s vynětím příslušníkůl z právního postihu orgány hostitelských zemí jen podporuje jejich nepřijatelné chování.Jde zejména o afroamerické, hispánské a sociálně nepřizpůsobivé vrstvy, z nichž jsou vojáci rekrutováni.U základny raket by složení personálu mohlo být lepší, přesto je riziko stále vysoké. Rovněž tak řešení různých dopravních a ekologických nehod, občansko-správních sporů i trestních činů příslušníků amerických základen bude díky jurisdikci USA mnohem zdlouhavější a výsledek nejasný, o trestu nemluvě!

thomas 7.8.2006 10:39

Re: polemizovat

Zaplaťbůh,že se alespoň nedostal do senátu,nebo kam se to tlačil.Cpal se tam za KSČSSD.To vysvětluje vše.Ale že miluje USA?Tomu se těžko věří.Měl by tam asi emigrovat a tady nesmrdět. 

Petr 7.8.2006 10:36

Re: Re: Žádné cizí základny na našem území

A co takhle: Proč se tam ty američeni cpou? To se bijou za nás? Ne. Jen za sebe a svoje názory co chtějí v těch zemích prosadit a za ropu pro sebe. Takže ani tam něco vyvedou a pak do toho zatáhnou celej svět. A s tím mám souhlasit?

čtenář 7.8.2006 10:26

Re: USA, byly vždy jedině na svojí straně

Všechny relevantní země byly na straně USA jen když se jim to (těm zemím) hodilo.

Vocílka 7.8.2006 10:26

Na konci článku chybí věta:"Se Spojenými státy navždy a nikdy jinak!"

Ovšem referendum k umístění nějakých raket na našem území se jeví jako drahá zbytečnost. O užitečnosti či škodlivosti podobného objektu pro bezpečnost České republiky by měli rozhodnout odborníci.Vděčnost či averze ke Spojeným státům by v tom neměla hrát roli.

Petr 7.8.2006 10:25

Brzděte s těma emocema lidi...!!!

Amerika tedy USA je země, která se do všeho sere, všude dodává "mír po tunách v železe" a cvičí jakékoli tamnější obyvatelstvo, aby se nejdřív oslabili navzájem a pak tam vtrhnou. A strašně se potom diví, když zůstanou někteří z původních obyvatel nasraní, a potom jdou a zboří jim v americe nějakej barák (nebo dva). A my blbečci zase jdeme za amerikou. Co myslíte, že se stane až nám tady bouchne metro? Američani hned vlítnou někam na střední východ a udělaj tam pořádek? Zakončil bych to slovy prezidenta: Každý normálně uvažující člověk přece ví, že tak to není.  :o)

beran 7.8.2006 10:22

USA, byly vždy jedině na svojí straně

a na naší, stejně jako všechny ostatní relevantní země, jen když se jim to hodilo.

Petr 7.8.2006 10:22

Brzděte s těma emocema lidi...!!!

Amerika tedy USA je země, která se do všeho sere, všude dodává "mír po tunách v železe" a cvičí jakékoli tamnější obyvatelstvo, aby se nejdřív oslabili navzájem a pak tam vtrhnou. A strašně se potom diví, když zůstanou někteří z původních obyvatel nasraní, a potom jdou a zboří jim v americe nějakej barák (nebo dva). A my blbečci zase jdeme za amerikou. Co myslíte, že se stane až nám tady bouchne metro? Američani hned vlítnou někam na střední východ a udělaj tam pořádek? Zakončil bych to slovy prezidenta: Každý normálně uvažující člověk přece ví, že tak to není.  :o)

Jirka 7.8.2006 10:08

Re: Re: USA především hájí sebe

Nebylo to trosku jinak? :-)

On December 7, 1941, the Japanese bombed the U.S. Pacific fleet at Pearl Harbor, Hawaii. On December 8, Congress declared a state of war with Japan; three days later its allies Germany and Italy declared war on the United States.

Mirek F. 7.8.2006 10:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Prošel jsem si, většinu zbrojní výroby si SSSR vyrobil sám. To zajisté neznamená, že dodávky zbraní ze západu byly k ničemu, naopak, byly důležité, jak už jsem konstatoval v minulém příspěvku, třeba vámu uváděný příklad neznamená, že by SSSR bez pomoci USA nedovedl vyrobit kaťuše, nýbrž, že díky dodávkám automobilů mohl výrobu ve svých vlastních automobilkách převést na něco jiného.

Jirka 7.8.2006 9:49

Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Jen dve male poznamky :-)

1.Nezapomente na skutecnost, ze Japonci si valku s SSSR po porazce u Chalkyn-Golu rychle rozmysleli. Bylo take uzavreno primeri, ktere platilo az do roku 1945.

2. Krome toho Sibir je velka a co by vojaci na Sibiri delali, kdyz se tam nebojovalo ? Jina situace byla na Dálnem vychode pri hranicich s uzemim obsazenym Japonskem, kde si po celou valku porad vic jak milion vojaku. Mozna bych nekde nasel presna cisla....

hodne neRath 7.8.2006 9:40

hezky napsano

a souhlas.

selidka 7.8.2006 9:39

Re: Re: Re: USA především hájí sebe

naše země se bude moct chovat stejně jako USA až tehdy, až bude mít stejně výkonnou ekonomiku jako USA, stejné zdroje jako USA atd atd., do té doby jsme zcela bezvýznamný plácek

edrik 7.8.2006 9:36

Re: Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Mirku zkuste si projit nejakou tu statistiku dodavek  zbrani ale predevsim dopravni techiky.

Vzdyt 80% slavnych katusi bylo namontovano an americky autech :)

Mirek F. 7.8.2006 9:32

Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Japonci se sami rozhodli upustit od útoku na SSSR a místo toho napadnout USA, nebylo to tak, že Američané zaútočili na Japonsko, aby je odvrátili od útoku na Sibiř.

Bez západních dodávek be se Sovětům šlo do Berlína daleko hůř, o tom žádná, možná by dokonce válka ustrnula v jakémsi patu,  zrovna tak ale by se západní spojenci těžko úspěšně vylodili, kdyby obrovskou část německého zbrojní výroby nepohlcovala válka na východě, o tam ztracených milionech vojáků nemluvě.