27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hodne neRath 1.3.2006 8:40

pane Hamersky....

kdo ze to chtel zrusit viceleta gymnasia vubec? Kdoze nuti deti mit moznost podat jen jednu prihlasku? Ta nebezska blbost Buzkove - vite Vy vubec jak si ted pred volbami to zvyseni poctu gymnasii predstavuje? Neracil jste si vsimnout, ze proste "prejmenovanim" skol? Proc je rovnou neprejmenuje na university..... pane, Vy jste VUL.
Pavla B. 1.3.2006 10:45

Re: pane Hamersky....

Opakování jest matkou moudrosti, takže ještě jednou (jinak viz Čumil): v Brně, s nímž ráčí míti autor cosi do činění, ZRUŠILI ZAVEDENÁ, VELMI KVALITNÍ OSMILETÁ STÁTNÍ GYMNASIA KRAJŠÍ RADNÍ ODS A KDU-CSL, bez ohledu na to, zda je či není Buzina blbá.
Saša 1.3.2006 7:25

Pan Hamerský by měl vrátit nejen diplom, ale i maturitní vysvědčení.

Inteligence je v populaci rozložena podle klasické statistické křivky, která vypadá jako had co spolkl slona. Úspěšnost absolventů gymnasií, zejména víceletých, ve studiu na vysokých školách i na trhu práce není dána tím, že vystudovali gymnasium. Je dána jejich umístěním na oné GL křivce mnohem více vpravo, tedy výrazně vyšší inteligencí oproti průměru populace. A také jejich vyšší motivací ke studiu, neb vedle inteligence mají též ve větší míře schopnost učit se. Jestliže na gymnasiích studuje pouze 18 % lidí z populace každého věkového ročníku, pak to znamená, že výuka na gymnasiu může být tak náročná, aby ji právě jen těchto 18 % zvládlo - tedy tak náročná, aby každý kdo má IQ nižší než cca 125 bodů z gymnasia vypadl a nedokončil je. V praxi žel takto vysoká náročnost výuky nastavena není. Bude-li však umělou cestou zajištěno, aby na gymnasiích studovalo 30 % populace příslušného ročníku, nutně bude muset náročnost výuky a tím i úroveň vzdělání na gymnasiu poklesnout tak, aby to oněch 30 % lidí zvládlo - tedy nutně klesnout k úrovni náročnosti pro lidi s IQ 105 bodů (v praxi však dochází k ještě většímu poklesu). Výsledek: 30 procentům lidí se dostane vzdělání odpovídající intelektu v hodnotě 105 bodů a 18 procentům lidí se NEDOSTANE vzdělání odpovídající 125 bodů IQ, takže těch 18 % lidí bylo na vzdělání těžce ošizeno. Jejich vzdělanost je výrazně nižší, než by mohla být. Tedy i celková vzdělanost národa je nižší, než by mohla být, kdyby existovalo odstupňované vzdělávání pro děti s IQ nad 125 bodů, mezi 120-125 body, mezi 115-120 body, mezi 110-120 body ... a tak dále. Samozřejmě, v tomto případu je vše redukováno na vzor s gymnasiem, avšak týká se to vzdělávání všeobecně. Jestliže chceme, aby každý, kdo má IQ na úrovni 85 bodů (což je stejný počet lidí jako těch, kdo mají 115 bodů) dosáhl středoškolského vzdělání s maturitou,
Saša 1.3.2006 7:26

pokračování

Samozřejmě, v tomto případu je vše redukováno na vzor s gymnasiem, avšak týká se to vzdělávání všeobecně. Jestliže chceme, aby každý, kdo má IQ na úrovni 85 bodů (což je stejný počet lidí jako těch, kdo mají 115 bodů) dosáhl středoškolského vzdělání s maturitou, nutně docílíme toho, že maturita bude zkouškou ověřující jen to, že abiturient nemá méně než 85 bodů IQ. 70 % populace tedy bude mít maturitu, ale 65 % populace bude nedovzdělaných a jejich potenciál bude promrhán! A údaj o tom, že někdo má maturitu, bude každému úplně k ničemu - tak jako dnes má prakticky každý plné základní vzdělání. ROZHOJŇOVÁNÍM POČTU STŘEDOŠKOLÁKŮ NEUČINÍME NÁROD VZDĚLANĚJŠÍM, ALE PRÁVĚ NAOPAK MÉNĚ VZDĚLANÝM. Tragické následky to má pro vysokoškolské vzdělávání. Na VŠ se cpe příliš mnoho lidí s maturitou, tedy i lidé s IQ kolem 95-100 bodů. To nutně vede k poklesu nároků na studenty a VŠ pak dokončí i lidé s IQ 105. Spolehlivě mohu říci, že ti, které bych za předvedené znalosti před deseti lety od zkoušky vyhodil, dnes ode mne dostávají trojky a při štěstí na otázku i dvojky. Nechci to tak, ale musím. Další tragický dopad na vysokoškoláky je v tom, že jako specialisté v praxi (podle svého studijního oboru) jsou příliš nevzdělaní ve všem ostatním. Znají dobře jen svůj obor, o všem ostatním mají jen informace odpovídající té zoufale nízkoúrovňové maturitě.Tedy například právník místo aby rozuměl biologii či fysice na úrovni odpovídající třeba 115 bodům IQ, rozumí jim pouze na úrovni odpovídající 95 bodům IQ a oba obory se mu pak jeví nikoli jako věda, ale jako magie. To je průšvih. Zrovna tak mladý inženýr stavbař má znalosti třeba historie i biologie tak nepatrné, že se snadno i přes svou třeba velmi vysokou inteligenci stává jen loutkou manipulovanou politiky a různými léčiteli a reklamními agenty...
Saša 1.3.2006 7:45

dokončení

Sociální demokracie hned jak se začala na politické scéně prosazovat, snažila se likvidovat vzdělanost národa. První strategií byl pokus zrušit pro vzoru komunistické vlády víceletá gymnasia. Nebo alespoň co nejvíce omezit počet takových tříd. To nevyšlo pro mimořádně intensivní odpor rodičů. Druhou cestou pak bylo povýšení učňovských škol a učilišť na střední školy - zde pokračovali v cestě započaté již komunistickou vládou. To se jim zdařilo a hodnota negymnasiální maturity extrémně poklesla a na vysoké školy se začali hlásit i vyučení zedníci s maturitou a strašně se zlobili, že nezvládli zkoušky (zažil jsem před lety a dodnes jsem konsternován). Třetí cestou pak je rušení speciálních základních škol - pro děti s poruchou intelektu nebo některého smyslu nebo hybnosti. Pod záminkou integrace začali na jednu stranu těmto dětem strašlivě ubližovat, na druhou stranu poškodili všechny ostatní děti, jejichž vzdělání trpí tím, že učitel se chtě-nechtě musí aspoň trochu přizpůsobit handicapovanému a tím ošidit nehandicapované. Ale největší hanebnost je to vůči těm dětem, které na speciální škole mohly docílit lepších výsledků a zažít i pocit úspěšnosti. Hloupí nabubřelci, z nichž se ČSSD skládá, se vůbec nedovedou vcítit do pocitů dítětě, které musí devět let chodit do třídy, kde je skoro pořád poslední či předposlední a úspěch nezažije ani při tělocviku... a cožpak třeba učitel zeměpisu v normální škole může brát ohled na obrýlené dítě, které pro nekvalitu zraku hledá na mapě vše 6x déle než ostatní? Samozřejmě že ne. A když kvůli zraku nebo motorice nestačí psát - může snad speciá
Saša 1.3.2006 7:49

až teď dokončení

 A když kvůli zraku nebo motorice nestačí psát - může snad speciálně takovému dítěti prodloužit dobu na odevzdání písemky? Samozřejmě že ne. To dítě musí do specialisované školy a je HANEBNÉ trápit ho vzděláváním spolu s ostatními. Jen lump se zlým úmyslem,nebo necitlivý primitiv může něco takového plánovat. Ale ČSSD to nejen naplánovala, ona to i realisuje (viz nový školský zákon). Dílem skutečně ze zlé vůle, neboť nevzdělanému národu, který si jen namlouvá vzdělání tím, že má spoustu glejtů a bumážek, se snáze vládne, snáze se šidí, snáze se odírá. A dílem z vlastní hlouposti, neboť nedostatek inteligence jde velmi často ruku v ruce i s nedostatkem empatie.
A celkovým výsledkem jejich protinárodního vládnutí je pak snižování vzdělanosti a zašlapávání nadaných a talentovaných a zvyšování utrpení dětí a mládeže nucené k vzdělání, jež nebude již pro vrozenou míru intelektu a schopností nikdy potřebovat, a nucené k vzdělávání, jehož forma, náročnost a prostředí neodpovídají jejich reálným možnostem a schopnostem.
L 1.3.2006 8:18

Jsem proti temto nazorum

Existuje jeste neco jako motivace. Samotne IQ neni nic platne. Jednak IQ ma velmi nizkou validitu, jednak je treba jeste toho zajimaveho propojeni s motivaci.
Takze vidime sprty a sprtky, kteri stejne budou jen sedivym prumerem, prestoze maji dobre znamky. Na druhe strane jsou studenti, ktere idiotske sprtani nebavi a maji spatne vysledky ve studiu, ale mohou se o neco zajimat a v tom vyniknout.
Hlavne u tech pubertaku tohle plati a jednostranny pohled, ktery  uvadite, je hloupost.
 
 
Saša 2.3.2006 9:18

Vám samozřejmě nic platné není,

neb ani nevíte, co to znamená.
IQ je zkratka pro slova inteligenční kvocient. Obě tato slova jsou původu latinského.
intellectus = porozumění, představa
intellegens = něčemu rozumějící, důmyslný
intellegentia = chápavost, rozumnost
intelligibilis = srozumitelný
intellego = poznávati, chápati, rozuměti, představovati si, mysliti si
quot = kolik
quoties, quotiens = kolikrát
quotus = kolikátý
Z Vašeho příspěvku lze snadno zjistit, že Váš IQ není příliš vysoký a Vaše znalosti nejsou příliš značné.
Pavla B. 1.3.2006 10:40

Sašo,

jednak má pravdu předřečník - ne každý inteligentní člověk je schopen (nebo stojí o to) se vzdělávat, ale především: Vaše úvahy ohledně vzdělanosti (ve vztahu k IQ) se týkají vždycky jen určité úrovně dosaženého vzdělání. Tedy (podle Vašich výpočtů, ale nešť) je 18 % maturantů vzhledem ke svým možnostem nedovzdělaných, ale mohou se vzdělávat dál (tedy pokud mají alespoň to vhodné SŠ vzdělání). Pan Hamerský má pravdu v tom, že prosadit třístupňové vysokoškolské vzdělání (bakalářské, magisterské, doktorské) byl na většině VŠ porod. Nevidím důvod, proč by bakalářské vzdělání (bere se jako vysokoškolské) nemohlo mít kolem 40 % populace (tzn. kdyby platila souvislost s IQ, lidé s IQ vyšším než cca 105). Množství informací, které musí člověk pracující v určitém oboru pochopit, případně si zapamatovat a umět používat, je ohromné a stále vzrůstá. Na technických VŠ zpravidla dobře obstojí i absolventi průmyslovek, ale pro univerzity jsou ideální absolventi gymnázií, potřebné praktické dovednosti by je měla umět naučit vysoká škola v průběhu prvního, nejpozději druhého ročníku studia. V současnosti má u nás VŠ vzdělání asi 10 % populace, tj. podle Vaší teorie lidé s IQ vyšším než 120 - 125, jedná se převážně o vzdělání alespoň magisterského typu, a podle mého nározu je tato skupina zbytečně malá, 15 - 20 % lidí s magisterským vzděláním by ještě neznamenalo snížení jeho úrovně.
Saša 2.3.2006 9:27

Předřečník blábolí a Vy se necháváte svést.

Komu se dostalo nedostačujícího středoškolského všeobecného vzdělání, nemůže to již nikdy dohnat, leda by byl extrémně nadaným autodidaktem. Zdrcujícím pravidlem je, že špičkový lékař má znalosti dějepisu nebo matematiky pouze na středoškolské úrovni. Špičkový chemik zná dějepis a grammatiku jen na středoškolské úrovni. Atd. atd. Maturitou na gymnasiu všeobecné vzdělávání prostě končí a pak už se jen rozvíjí jednostranná odbornost.
Druhým problémem jsou ty záležitosti kolem bakalářského studia. V některých oborech to tak nefunguje, aby se první tři roky mohly učit praktické věci, v praxi aplikovatelné výsledky vědy, a teprve na závěr pro ty nejlepší přednášet teoretické základy toho, co se učili v prvých třech letech. Prostě to tak vždy a všech oborech nejde.
 
 
aubis 1.3.2006 11:31

Re: až teď dokončení

Nprostý souhlas. Jako kantor s praxí cca 25 let mohu jen konstatovat, že úroveň školství trapně klesá. Současná vláda nám předvádí variantu onoho komunistického, jak každý musí mít maturitu, jak každý učeň je vlastně středoškolák. Nedavno jsem našel své staré přípravy z doby před 20 lety. To, co jsem kdysi dělas s učedníky, bych si dnes netroufl požadovat ani po "studentech" průmyslovky či lycea. Zpětně se denně omlouvám v duchu všem, které jsem kdysi před lety nepustil k maturitě či je nechao opakovat. Za stejnou úroveň dnes chválíme. Možná jsme i vděční. Ale když nasekáme dost gymnázií, budeme nejvzdělanějším národem. Sice negramotným a neschopným samostatného myšlení, ale s diplomem na cokoli.
Cruton 1.3.2006 20:43

Re: až teď dokončení

Sašo, napsal jste to to velmi pěkně. Myslím si, že Váš pohled na vzdělávání má budoucnost. Nechtěl by jste k tomu napsat samostatný článek? Třeba tím vyvoláte širší diskusi a protitlak na různé "vizionáře", kteří naší společnosti arogantně a bez jakýchkoliv diskusí vnucují svá krátkozraká řešení. S pozdravem Cruton.
G. Pašek 1.3.2006 17:56

Sašo . . . .

Sašo, napsal jsi:
Další tragický dopad na vysokoškoláky je v tom, že jako specialisté v praxi (podle svého studijního oboru) jsou příliš nevzdělaní ve všem ostatním. Znají dobře jen svůj obor, o všem ostatním mají jen informace odpovídající té zoufale nízkoúrovňové maturitě.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sašo,
nedělej chybu házet absoloventy přírodních a technických věd do jednoho pytle  . . . . . 
Víš kterých je ve světě 100x vice než třeba? Upovídaných, domýšlivých absoloventů práv . . . .  
pf 1.3.2006 10:36

nejpropracovanejsi system selekce deti podle 'IQ'

ma Japonsko - zacina to uz v materskych skolach - deti jsou segregovany podle vysledku non-verbalnich IQ testu, pozdeji se opakuji zkousky a deleni na zakladnim skolstvi a strednich skolach  a pak ti 'nejlepsi z nejlepsich' skonci na University of Tokyo a nejlepsi absolventi se tam stanou nejdirve asistent profesory a pak ti nejlepsi full profesory (a nebo vladnimi uredniky).
Nezda se ale, ze by toto melo nejaky pozitivni vliv na kreativitu a kvalitu absolventu.
 
Idea o separaci 'handicapovanych'  v zakladnim skolstvi je komunisticka zrudnost.
Az na vyjimky specializovanych skol pro slepce nemate nikdy na to ,abyste sestavil homogenni tridy a skoncite s skolami a tridami rozdilne jak kvalitativne, tak kvantitativne postizenych deti ,ktery akorat dokazete nadelit krute stigma.
 
Z vasi kvalifikovane etudy o GL krivce ( co jste vlastne myslel GL?) soudim, ze jste znamenity fachidiot.
jonáš 1.3.2006 11:00

Re: nejpropracovanejsi system selekce deti podle 'IQ'

Však taky IQ neni dáno jen dědičně, ale hodně záleží na výchově a vzdělání.
pf 1.3.2006 11:08

celkem panuje shoda, ze vam dobre vzdelani

'zvysi' IQ o 10-15 bodiku. Ale jenden by nemel zapomenout na to, ze IQ testy byly na pocatku vyvinuty pro US ozbrojene sily, aby vubec mohli  delit rekruty (o nichz armada nic nevedela)  na  radove vojcly a zbytek. 
G. Pašek 1.3.2006 18:12

Re: celkem panuje shoda, ze vam dobre vzdelani

Intelligence testing began in earnest in France, when in 1904 psychologist Alfred Binet was commissioned by the French government to find a method to differentiate between children who were intellectually normal and those who were inferior. The purpose was to put the latter into special schools.
IQ testy počaly ve Francii kolem 1900 psychologem Alfredem Binetem, kterého požádal vláda najít metódu najít rozdil mezi děmi intelektuálně "normální" a inferiórní a tak oddělit zrno od plev. Vše ostatní následovalo.
 
PS
V roce 1900 USA měla menší armádu a výdaje než tehdejší Rumunsko a testy nedávala.
Dnešní US ARMY test pro rekrůty není "IQ" test  jako má Mensa. 
Vlasta.on 1.3.2006 1:19

Pane Hamerský

opravdu musíte neustále dokazovat že jste vůl? No jo, musíte. JInak by se dalo pochybovat že jste vůl. A takovouhlr relativizaci přecinemůžete dopustit. Víte, mne těší, že na rozdíl od ostatních pitomců jste v podstatě neškodnej. teda, jako že jsem nevěřící, zaplať Pán Bůh.
P.S. Jak se to gramaticky správně píše? Myslím to "Pán Bůh".
Pavla B. 1.3.2006 5:59

Re: Pane Hamerský

Co konkrétně napsal autor špatně?
Saša 1.3.2006 7:56

Všechno, paní Pavlo, všechno.

Pouští se do věcí, kterým nerozumí. Myslí, že když sám chodil do škol (nejspíš dost mizerných), tak se může směle pustit do další reformy školství...
A pak píše takové hovadnosti, jako že rodiče se nezajímají a hejtmani nechtějí. Napadlo ho vůbec, že aby gymnasium bylo gymnasiem, musí na něm mít kdo učit? Tedy ne každý středoškolský učitel má na to, aby byl učitelem těch nejnadanějších dětí...
Kvalitní škola = kvalitní učitelé + kvalitní žáci.
Ani žáci, ani učitelé na poli nerostou!
Čumil 1.3.2006 9:59

aby gymnasium bylo gymnasiem, musí na něm mít kdo učit

Milý Sašo,
je dobré se z dálky vyslovovat k věcem, o nichž nemáte nejmenší tušení. Jihomoravští mocipáni rozehnali mj. ve zdejším městě špičkové gymnázium s nesmírně kvalitním učitelským sborem a s každoročním bohatě přetlakovým zástupem zájemců, jediné svého druhu v republice. V úspěšnosti absolventů  u přijímacích zkoušek na vysokých školách patřilo onomu ústavu jedno z čelných míst v republice, v kraji druhé. Idiocie krajských pantátů z koalice ODS/KDU-ČSL tak dosáhla vskutku himalájských výšin.
G. Pašek 1.3.2006 19:39

Re: aby gymnasium bylo gymnasiem, musí na něm mít kdo učit

To už tady bylo.
Docent Zdeněk Nejedlý také zrušil kvalitní gymnázia v 1948, coby buržoasní a neférové k dětem dělnickému proletariátu . . . . . a "nesplehlivé," i když machři, profesory vyrazil. 
A navzdory takových a jiných experimentů, chytří Češi nezhloupli . . . .
Komu není zhůry dáno, v apatyce nekoupíš. 
Saša 2.3.2006 9:32

Já Vám kašlu na Brno, v Brně ať si Brňané dělají, co chtějí.

Buzice také nenavrhovala inflaci gymnasií jen pro Brno. A její předchůdce Zeman také nechtěl rušit víceletá gymnasia jen v Brně.
A mně se to zatraceně moc týká a mám právo o tom hovořit, i potřebné znalosti a zkušenosti.
Ti, kdo nemají děti na základních a středních školách, nechť mlčí. Já do toho mluvit budu, protože mne se to velice moc týká!
hiker 28.2.2006 8:11

Byly to rektoři ?

Až na gramatické chyby celkem zajímavý článek.