28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Saša 2.3.2006 9:32

Já Vám kašlu na Brno, v Brně ať si Brňané dělají, co chtějí.

Buzice také nenavrhovala inflaci gymnasií jen pro Brno. A její předchůdce Zeman také nechtěl rušit víceletá gymnasia jen v Brně.
A mně se to zatraceně moc týká a mám právo o tom hovořit, i potřebné znalosti a zkušenosti.
Ti, kdo nemají děti na základních a středních školách, nechť mlčí. Já do toho mluvit budu, protože mne se to velice moc týká!
Saša 2.3.2006 9:27

Předřečník blábolí a Vy se necháváte svést.

Komu se dostalo nedostačujícího středoškolského všeobecného vzdělání, nemůže to již nikdy dohnat, leda by byl extrémně nadaným autodidaktem. Zdrcujícím pravidlem je, že špičkový lékař má znalosti dějepisu nebo matematiky pouze na středoškolské úrovni. Špičkový chemik zná dějepis a grammatiku jen na středoškolské úrovni. Atd. atd. Maturitou na gymnasiu všeobecné vzdělávání prostě končí a pak už se jen rozvíjí jednostranná odbornost.
Druhým problémem jsou ty záležitosti kolem bakalářského studia. V některých oborech to tak nefunguje, aby se první tři roky mohly učit praktické věci, v praxi aplikovatelné výsledky vědy, a teprve na závěr pro ty nejlepší přednášet teoretické základy toho, co se učili v prvých třech letech. Prostě to tak vždy a všech oborech nejde.
 
 
Saša 2.3.2006 9:18

Vám samozřejmě nic platné není,

neb ani nevíte, co to znamená.
IQ je zkratka pro slova inteligenční kvocient. Obě tato slova jsou původu latinského.
intellectus = porozumění, představa
intellegens = něčemu rozumějící, důmyslný
intellegentia = chápavost, rozumnost
intelligibilis = srozumitelný
intellego = poznávati, chápati, rozuměti, představovati si, mysliti si
quot = kolik
quoties, quotiens = kolikrát
quotus = kolikátý
Z Vašeho příspěvku lze snadno zjistit, že Váš IQ není příliš vysoký a Vaše znalosti nejsou příliš značné.
jonáš 1.3.2006 21:41

Ono je to relativní, Čumile

Co si pamatuju, tak na technice vyhazovali ty absolventy průmek v prváku a druháku, protože nestíhali teoretickou fyziku a matiku. No a nás gympláky zas vyhazovali ve třeťáku, protože konečně postoupili od gymplový matiky k vysoškolský a my se za ty dva roky přípravky pro průmkaře odvykli učit -- ale zas jsme měli dost volnýho času. Všem se nezavděčíte.
Čumil 1.3.2006 20:49

Ano, Tomáši, správně díte -

neexistují žádné jiné vysoké školy, než ty technického směru. A ani na nich nejsou všeliké protivné matematiky a fyziky, kde jsou abśolventi odborných škol poněkud handicapováni. Nemluvě o zbytečných oborech přírodovědných a úplně nejzbytečnějších oborech humanitních, například medicíně, vhodné zejména pro absolventy třeba pozemního stavitelství, případně strojírenské průmyslovky.
Cruton 1.3.2006 20:43

Re: až teď dokončení

Sašo, napsal jste to to velmi pěkně. Myslím si, že Váš pohled na vzdělávání má budoucnost. Nechtěl by jste k tomu napsat samostatný článek? Třeba tím vyvoláte širší diskusi a protitlak na různé "vizionáře", kteří naší společnosti arogantně a bez jakýchkoliv diskusí vnucují svá krátkozraká řešení. S pozdravem Cruton.
G. Pašek 1.3.2006 19:39

Re: aby gymnasium bylo gymnasiem, musí na něm mít kdo učit

To už tady bylo.
Docent Zdeněk Nejedlý také zrušil kvalitní gymnázia v 1948, coby buržoasní a neférové k dětem dělnickému proletariátu . . . . . a "nesplehlivé," i když machři, profesory vyrazil. 
A navzdory takových a jiných experimentů, chytří Češi nezhloupli . . . .
Komu není zhůry dáno, v apatyce nekoupíš. 
Tomáš 1.3.2006 18:44

Více gymplů je nesmysl

Clovek s gymnazia se bez dalsiho vzdelani kvalifikovane neuzivi, resi vubec nekdo ze vysoke skoly dokonci v prumeru pouze tretina nastoupivsich studentu? Co bude trh prace delat s tisici sice stredoskolsky vystudovanymi lidmi ale s nulovymi praktickymi znalostmi delat? Mimochodem kvalitni odborna stredni skola je daleko lepsi priprava na technicke VS nez vseobecne gymnazium.
G. Pašek 1.3.2006 18:12

Re: celkem panuje shoda, ze vam dobre vzdelani

Intelligence testing began in earnest in France, when in 1904 psychologist Alfred Binet was commissioned by the French government to find a method to differentiate between children who were intellectually normal and those who were inferior. The purpose was to put the latter into special schools.
IQ testy počaly ve Francii kolem 1900 psychologem Alfredem Binetem, kterého požádal vláda najít metódu najít rozdil mezi děmi intelektuálně "normální" a inferiórní a tak oddělit zrno od plev. Vše ostatní následovalo.
 
PS
V roce 1900 USA měla menší armádu a výdaje než tehdejší Rumunsko a testy nedávala.
Dnešní US ARMY test pro rekrůty není "IQ" test  jako má Mensa. 
pf 1.3.2006 18:01

racku neblbni

ctyri roky studovat ucetnictvi? nebo 5 let  opravovani psacich stroju (a pak se stejne preskolit na kopirky?). A nwbo se pet let s maturitou ucit varit segedinsky gulas?  Na to fakt neni cas.
 
G. Pašek 1.3.2006 17:56

Sašo . . . .

Sašo, napsal jsi:
Další tragický dopad na vysokoškoláky je v tom, že jako specialisté v praxi (podle svého studijního oboru) jsou příliš nevzdělaní ve všem ostatním. Znají dobře jen svůj obor, o všem ostatním mají jen informace odpovídající té zoufale nízkoúrovňové maturitě.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sašo,
nedělej chybu házet absoloventy přírodních a technických věd do jednoho pytle  . . . . . 
Víš kterých je ve světě 100x vice než třeba? Upovídaných, domýšlivých absoloventů práv . . . .  
www racek 1.3.2006 15:37

Re: Re: drahy Cumile....

preference gymnázií je velkým a fatálním omylem. náš stát stál a vždy bude stát na odborném školstní produkujícím kvalifikovanou a stále více žádanější pracovní sílu.
bohužel, buzková a další podleéhají omylu, že národní důchod vzniká vzájemným se souzením a spekulacemi na burze.
není tomu tak. asie má jiný názor a ten její se prosazuje. výsledky lze očekávat v brzku.
mimochodem, za první republiky se právníky daly dláždit ulice. mnoho z nich se uchytilo u komoušů ...
vita 1.3.2006 14:05

Re: ???

Promiňte, ale vy nemluvíte o inteligenci. To je jako byste vykládal, že před 100 lety byli lidé úplně blbí, protože o IT nevěděli prachnic. A nebo naopak - MY jsme úplně blbí, protože neumíme ani najít pořádný pazourek.
 
Ke gymnáziím - jsou to elitní školy, a elitní školy to jsou, protože si vybírají elitní studenty. Rozdíl vidím mezi školou, kam kluk chodil donedávna a školou, kam chodí dnes. Ze ZŠ, z jedné třídy šli na gymnázium 2, slovy dva uchazeči. Úroveň nejen znalostí, ale i motivace, ochoty se učit a schopností se učit byla pod psa. Přitom to nebyla žádná z těch strašných škol se šikanou a spoustou (korektně řečeno) "nepřizpůsovivých", které je přece třeba "integrovat". Ať chtějí nebo nechtějí. Prostě obyčejná sídlištní škola. A 16 dětí ve třídě to nevytrhlo.
Na gymnáziu jich je 30, ale (skoro) všichni mají zájem, snaží se, soutěží, až mi občas připadají poněkud snobští co se zavrhování kouření, marjány nebo kůl hadrů týká. Ti (asi dva), kteří tvoří "skoro", nejspíš brzo odejdou. A tak to má být - jinde možná budou zářit.
 
Více škol poskytujících vyšší vzdělání znamená jen to, že z něj bude nižší.
vita 1.3.2006 13:53

Re: jiste jonasi...

Vy máte asi problém prozumět textu, že?
Co to je za svobodu volby, když se musí povinně uplatnit v době, kdy nejsou známy informace pro rozhodování? To není rozhodování ani volba. To je sázka do lutrije.
Rozhodovat se lze tehdy, když informace jsou. A ty jsou teprve po 1. (obecně předchozím) kole. Teprve když je známo, kolik míst škola do dalšího kola vypisuje, má smysl se rozhodovat. Ne dávno před 1. kolem.
hodne neRath 1.3.2006 12:28

jiste jonasi...

svoboda volby je vlastne na skodu, ze.... jdete uz s tim socani do p...e.
jonáš 1.3.2006 12:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: drahy Cumile....

Naopak, dřív musel každej školu druhé volby uvést dopředu -- teď si může po realistickym zhodnocení prvního kola vybrat. Je-li toho schopen.
vita 1.3.2006 12:16

Re: Re: drahy Cumile....

Jo, když ČSSD udělá cokoli, je to špatně.
Chtějí zrušit víceletá gymnázia? Špatně! Omezí to vzdělanost!
Chtějí zvednout počet gymnázií? Špatně! Omezí to vzdělanost!
 
I když v tomto případě bych s Buzkovou zase tak nesouhlasil. Školu dělají kvalitní študáci i kvalitní kantoři a gymnázia jsou elitní školy, protože si můžou vybírat elitní uchazeče. S ignorantem nic nenadělá ani plná sborovna Komenských.
 
Likvidace kvalitních státních škol s cílem posílit zájem o placené soukromé školy je ovšem hovadnost maximální úrovně a doufám, že Čumil nebude jediný, kdo udrží informaci do voleb.
vita 1.3.2006 12:10

Re: Re: Re: Re: Re: drahy Cumile....

Stejně jako dřív.
Gymnázium Botičská - přijímá 90 studentů, zájem cca 200%, v 1. kole PŘED tímto zákonem přijalo cca 85, do 2. kola klidně 40-60 zájemců o 5 míst. PO přijetí zákona zcela obdobné.
Ale NEMUSÍ vůbec vypisovat 2. kolo - jen pokud škola usoudí, že by v něm mohli přijít kvalitnější uchazeči, než ti kousek nad čárou.
hodne neRath 1.3.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: drahy Cumile....

prdlajs. tedy teoreticky ano.... prakticky velice omezena
Čumil 1.3.2006 11:50

No, Pavlo B.,

obávám se, že pan primátor je v rozkošné situaci, že prakticky nemůže nic, aby si uchoval aspoň sesli, na níž chce jistě přežít do voleb. Jinak lituji, s tím dobrým mužem si dnes lze v soukromí snad jen vyměňovat anekdoty, a soudy o knihách. To je asi tak všechno. :-)
Pavla B. 1.3.2006 11:32

Mezi námi, Čumile,

Váš kámoš Svoboda:-), přestavitel "intelektuálního křídla" ODS, se rád pyšní Brněm coby centrem vzdělanosti. Možná by nebyl takový problém věnovat z 10 mld. brněnského rozpčtu pár melounů na dotaci osmiletých gymnázií, prostě by je namísto kraje financovalo město. Nevím, jestli pan primátor takové řešení nechce, i když by jej alespoň navrhnout mohl, anebo chce avšak nemůže:-)
aubis 1.3.2006 11:31

Re: až teď dokončení

Nprostý souhlas. Jako kantor s praxí cca 25 let mohu jen konstatovat, že úroveň školství trapně klesá. Současná vláda nám předvádí variantu onoho komunistického, jak každý musí mít maturitu, jak každý učeň je vlastně středoškolák. Nedavno jsem našel své staré přípravy z doby před 20 lety. To, co jsem kdysi dělas s učedníky, bych si dnes netroufl požadovat ani po "studentech" průmyslovky či lycea. Zpětně se denně omlouvám v duchu všem, které jsem kdysi před lety nepustil k maturitě či je nechao opakovat. Za stejnou úroveň dnes chválíme. Možná jsme i vděční. Ale když nasekáme dost gymnázií, budeme nejvzdělanějším národem. Sice negramotným a neschopným samostatného myšlení, ale s diplomem na cokoli.
Čumil 1.3.2006 11:16

Re: Re: Re: Re: milej hloupej mole

Díky!
Čumil 1.3.2006 11:15

Re: Re: Hm, pane Hamerský, ne že byste tentokrát neměl pravdu, pokud se situace v Brně a v krají týče -

Mno, on pan Zlatuška., myslím, psal až s křížkem po funuse jako dnes pan Hamerský - nerad bych mu ale křivdil. Fakt je ovšem ten, že příslušná modročerná koalice v jihomoravském kraji střední školství jednoznačně a cíleně ničí.
pf 1.3.2006 11:08

celkem panuje shoda, ze vam dobre vzdelani

'zvysi' IQ o 10-15 bodiku. Ale jenden by nemel zapomenout na to, ze IQ testy byly na pocatku vyvinuty pro US ozbrojene sily, aby vubec mohli  delit rekruty (o nichz armada nic nevedela)  na  radove vojcly a zbytek. 
pf 1.3.2006 11:04

Re: Re: Re: milej hloupej mole

zatracene, melo to byt vsichni veri, ze public schools jsou lepsi , a ti, kteri maji na zbyt +10K/rok, je za svetlou budoucnost potomku radi utrati.
pf 1.3.2006 11:02

Re: Re: milej hloupej mole

a tady neco novejsiho:
 
samozrejme je v tom statistika  - studentu statnich skol je vice, ale vsichni veri (a ti co maji na zbyt <10k rocne je za potomky radi utrati) ze public schools jsou lepsi.
jonáš 1.3.2006 11:00

Re: nejpropracovanejsi system selekce deti podle 'IQ'

Však taky IQ neni dáno jen dědičně, ale hodně záleží na výchově a vzdělání.
jonáš 1.3.2006 10:58

Re: Re: Re: drahy Cumile....

Svoboda volby v případě neúspěchu je.
jonáš 1.3.2006 10:57

Re: drahy Cumile....

Nojo, ona chce mrcha naopak počet gymnázií zvyšovat. To je hrozný, co? Určitě to dělá jen proto, aby snížila úroveň.