8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

VÝCHOVA A VÝCVIK: O soužití koček a psů

Hezký dobrý den, jmenuji se Věra Brunclíková a mým povoláním a koníčkem současně je kynologie. Profesně se zabývám výcvikem a výchovou psů všech plemen a snažím se pomáhat lidem, kteří mají psa a potřebují radu či pomoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Maggie 27.7.2006 11:21

Re: Parááááda

Díky, nemohl by na nás Velký Pes seslat truchu míň horký počasí? Jak mám být za slečnu dámu, když se peču? :D Hezký den 

YGA 27.7.2006 11:17

Parááááda

- jedná se o ty pejsky "až tu nebudu, tak utratit"? Jestli ano, mám z toho dvojnásobnou radost (taky se jedná o dva pejsky, že).Vy všichni, kdo jste pomohli nebo se chystali pomoc, máte to u Velkého psa zapsané.

JoVo 27.7.2006 11:00

T O J E F U K U NASAĎ ÚSMĚV!!!

8-oTojefuku, nepřeji Ti držkopád do cuket i když se s nimi navzájem pošťuchujeme.8-oMyslím si, že normální Zvířetníci znají styl Tvého humoru a chápou ho. Pokud to někdo nechápe tak má smůlu. Jsme tady na té zeměkouli na krátké návštěvě, tak proč si ztrpčovat život. Jak říkával pan Werich: „Bez lidí dobré vůle by život byl než nákladné a nebezpečné dobrodružství.“ :-/Vono eště neznamená, že když někdo žije v zahraničí, že má patent na rozum.:-/ Jasně, že to neplatí na všechny takové občany. Takové to vyhrožování, že na Zvířetníku dlouho nebudeš, mně připomíná tak trochu neslavné údobí Komančů u nás.

;-)Přeji Ti,aby při Tvém procesování  pomáhal nějaký procesor od firmy „MrkvoSoft.;-)

Vakandi 27.7.2006 10:59

Re: Re: Už vám někdy kotě vlezlo pod myčku, která je zabudovaná v lince...???

A jak a kdy se dostal ven? Kočičák vylezl cca po 3 hodinách - až se vyspal ;-)

Naděje 27.7.2006 10:57

Re: Re: opuštení psíci - výborné zprávy

Musím opravdu potvrdit slova o skvělé slečně. Psíky jsem jí tam přivezla já s dcerou, my jsme je objevily a staraly se o ně, dokud se nepřihlásila ona skvělá slečna. Velice mne také potěšila solidarita milovníků zvířat, moc za to děkuji  a jsem šťastná, že jsou psíci v bezpečí. Zaslouží si to, zjistili jsme dokonce, že jsou velice milí a přítulní, akorát jim  déle trvá, než získají důvěru. Také se za nimi pojedu podívat.

tosca 27.7.2006 10:45

Re: opuštení psíci - výborné zprávy

Co k tomu dodat. Je to skvělá zpráva! :-D

Tak ať jim to tam všem klape :-)

JanaBa 27.7.2006 10:44

Re: Sžívání psů a koček

Prchajici kocka prestava byt kockou jako takovou a stava se koristi. Instinkt veli psovi -za ni, chytit!!

Nas blbecek retriver (36 kilo) je podrizen nasemu kocourovi (9 kilo), ktery se k nam nastehoval az kdyz pes uz byl v dome. Kocour dal okamzite na vedomi nam vsem, ze ted se to tu trochu zmeni a nebudou kolem toho zadne diskuse. Pes je preventivne fackovan, jsou mu olizovany usi (nema to rad, ale netroufne si ani kniknout) a kdyz je kocour v blizkosti dveri a pes chce projit, ceka, az ho prevedem. Kdyz kocour ji, pes lezi za jeho zady a usluzne ceka, az mu bude dovoleno dolestit misku.

Kdyz Ross vidi Batula venku, nic se nedeje. Kdyby videl na tom samem miste cizi kocku, ktera by se navic pohybovala, okamzite by vystartoval ve snaze korist lapit. Jestli zabit nevim, doufam, ze ne. Tim chci rict, ze kocka doma je holt nutne zlo:-/, kocka venku je koristne.

Medvídek 27.7.2006 10:42

Re: Už vám někdy kotě vlezlo pod myčku, která je zabudovaná v lince...???

Kotě ne, jenom potkan. Ale záchvat jsem z toho tehdy dostal taky.

Vave 27.7.2006 10:41

Re: Vítejte na Zvířetníku, paní Věro

Připojuji se ve všem k Andule. :-)

Vave 27.7.2006 10:40

Re: Re: Re: Dotaz

Souhlasím s toscou. Jen bych ráda připomněla, že bulík je hrozně silný a stabilní pejsek a že pokud ho nezvládnete, tak budete mít problém na vycházkách, protože nejde tlačit kočátek proti tahu bulíka, nebo jiného podobně silného pejska.

Moje dcera bude mít miminko v září a i když spolu nebydlíme, jsme moc zvědaví na soužití mimíse s Ankou.

Vave 27.7.2006 10:36

Re: Mimo misu - pro Tojefuka...

Jejda, to je nemilé po ránu! Ale nedorozumění mezi lidmi bylo, je a bude, hlavní je, umět se vrátit k podstatě a vysvětlit si a vysvětlení či omluvy přijmout.

Čtu ráda i Mirku i TJF, i ostatní Zvířetníky, jsou každý jiní, originální a skvělí. Budu moc ráda, když nikdo nebude odcházet. Anebo když už odejít musí, když nebude odcházet s hořkostí v srdci.

tosca 27.7.2006 10:34

Re: Re: Dotaz

...pokračování

Zkusím to shrnout. Pokud manžel chce bulteriéra proto, že se mu líbí povaha tohoto plemene a všichni jste si vědomi toho, že KAŽDÝ pes potřebuje lásku celé "smečky", ale taky práci a výchovu, pak nevidím v kombinaci pes x dítě problém. Pokud je zájem o pejska typu " no máme zahradu, tak může být tam ... a mě se bulíci líbí, vypadají ostře ..." pak radím, psa nepořizovat.

Držíme všechny tlapky, ať máte z mimi jenom radost a ať se rozhodnete s pejskem jakkoliv, aby to bylo rozhodnutí, které přinese do rodiny pohodu a spokojenost na všech stranách.

zana 27.7.2006 10:34

Re: Mimo misu - pro Tojefuka...

Mirko .... řekla bych, že psát v afektu se nemá. Přijde mi lidské, že mám víc ráda toho a míň onoho. Ale na netu je lepší si rozmyslet dvakrát, pětkrát, desetkrát, než něco ošklivého napíšu. Mluvím z vlastní zkušenostiRv.

A vzhledem k tomu, že jsme to tak nějak schytali všichni, ještě dodatek - já píšu z domova i z práce, ale v práci mívám i čtyřhodinové přesčasy, jinak to halt nejde. Takže ten kousek pokecu na netu se v tom myslím tak nějak ztratí....

Inu....

Jo, Tojefuku, jsi někdy mrcha, ale mám tě ráda.

tosca 27.7.2006 10:34

Re: Dotaz

Určitě se najdou vhodnější rádci, ale svůj názor napsat mohu:

Chce manžel opravdu bulteriéra? A ještě jakého, ono je to dost široký pojem :-) Líbí se mu tito psi vzhledově, nebo si zjistil vše o jejich povaze, chování, potřebách a usoudil, že tohle je přesně psí parťák, kterého chce? Pokud je pravdou první část, ať psa nekupuje, pokud druhá, s chutí do kombinace bulík x dítě :-) Můj názor (který tady narazí na odpůrce :-)) - malé dítě bych nenechala samotné s žádným psem! A je mi jedno, jestli to je čivava nebo vlkodav. V případě velkého psa malé dítě = dítě cca do 7 let a samotné = bez AKTIVNÍHO dozoru dospělé osoby, která zná a zvládne psa i dítě. Ale, dítě vyrůstající v rodině, kde je i pes si osvojuje od narození vztah ke zvířatům. Což je výborné pro jeho další život. Nemám zkušenost s malými dětmi, mám zkušenost pouze se psy, ale myslím si, že to bude pro vás náročnější, když budete mít doma psa i dítě. Znamená to oči na šťopkách, kde je pes a kde je dítě. Ale zas to znamená nezapomenutelný pohled na psa, který s "vážnou tváří" hlídá kočárek s dítětem a zářící dětské oči, když se pejsek přijde podívat k postýlce, jestli se to mládě už probudilo :-) Máte oproti mnoha maminám-pejskařkám výhodu, psa chce manžel, takže pes bude jeho, on se mu bude věnovat, on by ho měl cvičit. ...pokračování

zana 27.7.2006 10:22

Re: opuštení psíci - výborné zprávy

uff, parádaVV;-D ... taky tam patří něco o šikovné slečně R^

Vakandi 27.7.2006 10:19

Re: opuštení psíci - výborné zprávy

VVR^;-D

Vakandi 27.7.2006 10:18

Re: Už vám někdy kotě vlezlo pod myčku, která je zabudovaná v lince...???

Ježkovo očko 8-o nevlezlo, jen za linku a nechtělo ven....mrtvici i infarkt chápu....:-D

Rpuť 27.7.2006 10:16

Už vám někdy kotě vlezlo pod myčku, která je zabudovaná v lince...???

Tfuj na stotisíckrát...čerstvý infarkt....mrtvice......ale dopadlo dobře....uf8-o

Vakandi 27.7.2006 10:10

Re: Dotaz

Nejsem žádný extra chovatel, ale z vlastní zkušenosti vím, že mimčo a pes je bezva spojení. Bude záležet na tom, kde bydlíte, domek či panelákový byt, kvůli venčení štěňátka. Se štěnětem jsem chodila každé 3-4 hoďky a tak nechávat mimčo samotné, když bydlíte v paneláku není zrovna to pravé ořechové, v domku to je něco inšího,když je fofr, psíka lupnete na zahradu a pohoda....ale pokud má manžel dostatek času, tak problém nevidím...záleží na mnoha aspektech....Měla jsem první dceru a když jí byly 2 roky, tak jsem dostala NO a bydlíme v bytovce a ok...:-)  Kačko držím palečky ;-) ať to v pohodě zvládnete.

tosca 27.7.2006 10:05

Skvělé

Jsem ráda, že se rubrika Výchova rozbíhá. :-)

Soužití psa a kočky se u nás zatím řeší bodem 2. Psina kočky uklízí za nejbližší plot a považuje to za úžasnou zábavu, kterou stojí za to provozovat i pod hrozbou trestu. Pracujeme na tom, ale u 10-ti letého psa to jde zatraceně pomalu. Pokud kočka zůstane stát v klidu, Psina ji neublíží. Průšvih nastává, když kočka vytáhne drápy a trefí Psinu do čenichu. V tu chvíli popadne psa amok, vidí rudě a kočka je pro ni nepřítel číslo jedna, kterého je třeba důkladně ztrestat i za cenu vydrápaných očí a čenichu poškrábaného do krve. Takže jediné, co si nepřeji je, aby se při náhodném setkání pokoušela nějaká kočka mého psa přesvědčit, že si na ni nesmí dovolovat. Vzhledme k tomu, že je to u koček instinkt, pes chodí raději s náhubkem a domů kočku nebudu vědomě pořizovat, dokud tam Psina bude. Pokud odněkud přijde nějaká kočka a oznámí nám, že tam bude bydlet, nevyženeme ji, ale úmyslně nějakou vystavovat riziku psí smečky, to raději ne. Psina totiž psí smečce velí, takže v případě "útoku" jdou oba psi za ní.

Fallowa 27.7.2006 9:54

Re: Mimo misu - pro Tojefuka...

Paní Mirko,souhlasím s Medvídkem - já např.mám Internet doma,takže naše hospodářství neohrožuju.Píšete,že s inteligentním člověkem se vždy domluvíš,od blba odejdi - mám to brát tak,že odcházíte od blbů na Zvířetníku?Tojefuk podal vysvětlení,prosím zamyslete se nad tím - moc by jste mi scházela,i Vaše komentáře,které jsou zajímavé pro člověka,který do vaší země v mládí neměl šanci se podívat a teď už na to nemá ani věk,ani peníze:-(.Budu ráda,když své rozhodnutí zvážíteR^!

Káča 27.7.2006 9:53

Dotaz

Dobrý den,

čtu zvířetník pravidelně, ale ještě jsem neměla možnost přispět. Chtěla jsem poprosit o radu, neboť vidím, že se zde schází plno zkušených chovatelů rozličné zvěře. Čekáme na podzim miminko a manžel touží ještě po pejskovi. Chtěl by si z jara koupit bulteriera. Myslíte, že k tomu mimču je to dobrý nápad? Nebo máme raději ještě chvilku s nákupem pejska počkat? Děkuji předem za případnou radu.

Romana 27.7.2006 9:38

Re: opuštení psíci - výborné zprávy

no to je super, vypadá to, že se to fakt podařilo a ke všemu takhle rychle... moc to pesanům přeju...

Pája 27.7.2006 9:35

Naši psi a naše kočky

My jsme přinesli naší Yorince, která byla zvyklá na kočky u koní, kočičku - perskou, asi týden si zvykala kočka na psa a když jsme kotě nesli jako dárek mojí mamince, byly zvířeny na sebe zvyklé.Když jsem se odstěhovala i s Yorčou, tak aby nebyla sama jsme přinesli naši první kočičku Matyldu, chvilku jí trvalo, než pochopila,že tento pejsek není nebezpečný,ale že ležení na jejím krku je báječná věc. S Bertíkem to bylo ještě jednodušší, byl zvyklý na psy a navíc mu Yorča  pustila i mléko, Lotynka byla třešnička na dortu - pohodové kotě - pohodová kočka viz můj článek včera. Takže vím, že k nám může přijít jakýkoliv pes - kočky buďto přijdou domů a pokud si jich pes nevšímá je vše OK a pokud má honící sklony tak utečou a přijdou až je vzduch čistý,ale snažím se domů zvát jen vychované pejskyR^

Vítám rubriku o výchově a výcviku R^Semtam je dobré si vyslechnout více názorů na daný problém;-D

Vakandi 27.7.2006 9:22

Re: No jo

To tedy chytají,  ;-) Garf viděl svou první myš když byl po kastraci a bylo mu 15-16 měsíců...přesně věděl co s ní....pak ji odložil vedle misky s vodou...za to Cesar (peršák) s myší žil několik týdnů v dokonalé symbiose............. ;-D

Andula 27.7.2006 9:10

Vítejte na Zvířetníku, paní Věro

To zas měla paní DR skvělý nápad. Těším se na Vaše povídání.

Lída Š. 27.7.2006 9:08

Re: Re: MIRKO!!!!!!

Jo jo, už jsem to v Mlsotníku dohledala, Mirkóóó, koukni tam taky!! Ten výrok Ti nepatřil;-)

Lenka 27.7.2006 9:07

No jo

Psi a kočky. U nás doma momentálně přesila čtyři na jednoho. Jak jsem se tady minule prsila, jak si na sebe hezky zvykli, jak Míša olizuje koťátka atd...všechno je jinak...koťata najedou po x týdnech olizování dospěla k tomu, že se vlastně toho psa bojí a začala hysterčit, prskat a drápad. Takže zase odděleně..ach jo.

Ale jsou i dobré zprávy..Adélka včera chytla první myš..tedy já si myslela, když jsem jí viděla jak to nese, že je to myš, ale manžel to podle zbytků identifikoval jako krtka. Ale to je jedno, ten lovecký instinkt tady je. A pak že prej kastrované kočky nechytají myši.

MaRi 27.7.2006 9:06

Re: opuštení psíci - výborné zprávy

Moc jim přeju, aby byli spokojení

MaRi 27.7.2006 9:05

Sžívání psů a koček

- to teď prožíváme a zdá se, že už si spíš užíváme;-) Paní D.R. už o tom asi četla.

Když jsme si přivezli z útulku Punťu a on se trochu rozkoukal, objevila se před ním naše Micinka. Oba se rozběhli do keřů. Punťu jsem přivolala, vyhubovala mu a šla hledat kočku. Povedlo se, Micku jsem pečlivě zkontrolovala a zjistila, že je jenom důkladně oslintaná. Ovšem klidní jsme z toho nebyli, manžel dokonce prohlásil, že kočkožrouta u nás nechce, ale domluvili jsme se, že Punťovi dáme ještě šanci. Během krátké doby to vyřešila Micka, přestěhovala se ke druhým vchodovým dveřím, kam Punťa neměl přístup.

Po čase jsme vzali Punťu na zahradu a kdo tam nebyl: kocour. Cizí. Klidně si seděl a nenechal se rušit dvěma dvounožci a jedním černobílým psem. Punťa na něj nevěřícně hleděl - vypadá to jako kočka, tak proč neutíká? Kroužil v uctivé vzdálenosti kolem kocoura, přibíhal k nám a zase se vracel ke kocourovi. Ten si vystačil ve své "splendid isolation" a Punti si nevšímal. Seděli jsme s manželem na trávě, dusili se smíchem a jen si na ty dva ukazovali. I když je Punťa můj miláček, dost jsem chtěla, aby mu kocour dal přes šňupák, ale nestalo se. Trvalo hodnou chvíli, než se kocour zvedl a důstojně odkráčel. Ukázalo se, že pes není kočkožrout, ale utíká za prchající kočkou.

A dnes? Zejména večer míváme kouzelný pohled na černobílého psa, na kterém odpočívá malé černobílé koťátko.