6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

VETNÍK: Zdravotní aspekty kastrace psa a kočky

Kastrace je další často diskutovanou otázkou, která má silný zástup zastánců i odpůrců. Pro většinu lidí znamená kastrace pouze způsob, jak zvířeti definitivně zabránit v reprodukci. Já se chci věnovat především tomu, jak může tento zákrok ovlivnit zdraví pacienta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emteska 20.5.2009 10:09

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Moc mě mrzí, že uzené ouško přivodilo Borůvce trápení, a tak chci věci uvést na pravou míru, aby se jakýkoliv hněv stran uší neobrátil proti Zdeně b.p..Uši jsme přivezly my se Sylvou a mohu zaručit, že byly čerstvě dodané od výrobce. Doufáme, že bude Borůvka brzy OK ! V

Matylda 20.5.2009 10:15

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Ježiš ne, už včera jsem psala, že to bylo nejspíš pro ni nezvyklé ucho(nikdy dřív ho neměla) ve spojitosti s únavou a přezážitkováním. Ouško vonělo skvěle, ale mě prostě nenapadlo, že si to naše trdlo přivodí takovou sr...

Bubu 20.5.2009 10:28

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Jasně, Borůvka je mrně a tím pádem háklivější a navíc toho za ten víkend na ní určitě bylo ažaž. Prostě jedno s druhým a byla z toho sr... ka jako bič.

Bára splivla už obě uši bez jakýchkoli potíží a k tomu ještě se s Betkou postaraly o uši z čuňáka, co jsme ho v Losince sež/rali hubou společnou a nerozdílnou (nějak nám s Xerxovou bylo líto těch krásně upečených křehkých uší, když odnášeli tyčku se zbytky nebohého pašíka, prostě jsme zavelely stop, urvaly každá jedno ucho a až pak propustily zkoprnělé pány).

EvaŽ 20.5.2009 10:31

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Borůvka klidně mohla chytit virózu. Je to štěník a nemá takovou imunitu. Ucho za to možná ani nemůže (jen bylo sežráno v nesprávnou dobu). S psích sr.. si hlavu nedělám, pokud spadají do kategorie "veselých". Je to otrava, jinak nic významného.;-)

Xerxová 20.5.2009 10:45

Re: OT- stav Borůvčího trávení

počkej - to vypadá, že jsem je ukradly ;-D;-D... přece nám to pánové dovolili... no při pohledu na slinící Betku prostě odmítnout nemohli ;-D;-D

EvaŽ 20.5.2009 12:25

Re: OT- stav Borůvčího trávení

To se nedivím;-D. Při pohledu na mamutky se těžko odmítá, zejména pokud je tlamička lehce pootevřená a tesáky dodávají argumenty. I když je mamutek neagresivní mazánek, obrazotvornost pracuje;-D;-D;-D;-)

Zdena b.p. 20.5.2009 13:10

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Co se týká těch mých uší, tak byly taky čerstvé a poctivě usušené. Ale když jsem ho darovala sousedovic Corny (drsňačka malá jezevčice), tak toho jednoho plachťáka dostává rozděleného na čtvrtiny. Každý den jednu. Asi moc dobře vědí proč. Náš Lorďas (malý pudloň) si ucho šetří a porcuje ho tak 2 dny průběžně. A tam taky není problém. To by mi radši ruce upadly, než bych hafům přivezla něco zkaženého. Já nereagovala v den problému, protože jsem se vyskytovala 30km od PC, a pak jsem přímo upadla do peří. Taky moje fotky ještě čekají na vydolování z foťáku.

Xerxová 20.5.2009 14:14

Re: OT- stav Borůvčího trávení

"tvoje" ouška byly excelentní - bez chemie, bez soli... prostě nejlepší ouška, co můžou pejsci dostat. Betka si moc pochutnala a posílá oslintaný oblíznutí - že jako moc děkuje ;-)

Zdena b.p. 20.5.2009 16:13

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Tentokrát jsem s Betkou ani nepokecala, protože na tuhle návštěvu se přímo tvořily fronty :-). Povídání (skoro jako návod k použití kafemlejnku z USA;-))jsem přicvakla a pytlíky proďourala kvůlivá některým jedincům, kteří si ucho schovávali hezky dlouho a  pak z nich měli uši archivní. Až mi tenkrát zatrnulo, aby se to neprojevilo na jakosti. 8-o

Bubu 20.5.2009 13:25

Re: OT- stav Borůvčího trávení

Neukradly! Zachránily před znehodnocením. ;-D;-D;-D Betuše s Baruší je zhodnotily zodpovědně.;-D

Alex 20.5.2009 8:22

Zdravím všechny Zvířetníky.

Tobě Lucko jako vždy děkuji. Souhlasím s Tebou, já  jsem důsledným zastáncem kastrací. Naše druhá fenka knírajda Eriska onemocněla zřejmě díky falešným březostem nádorem na mléčné žláze. Byl ihned chirurgicky odstraněn, ale přesně do roka se situace opakovala a pan doktor rozhodl o vyjmutí celé postižené lišty. Byl to děsivý zákrok na pooperační péči. Eriska měla řez od hrudní kosti po frndinku, ve tkáni pod kůží byl umístěj dren (perforovaná hadička, která ústila na hrudní kosti a u frndinky a každý den se musel proplachovat prostříknutím) sekret se zachytával na obou koncích do vařící žehličkou přežehlené gázy, Eriska byla celou dobu navlečená v kabátku z Prubanu a ten držel všechnu tu gázu pohromadě. Každý den jsem jí také píchala antibiotika a každý třetí den, když bylo vše vpořádku jsme jezdily na kontrolu. Asi po týdnu byl vytažen dren a potom se postupně začalo odstraňovat 32 stehů. Měla jsem dva týdny dovolenou. Do dvou let utržila chuděra cystickou pyometru se zánětem pobřišnice a byla kastrována a ve dvanácti letech zemřela na rakovinu plic jako důsledek rakoviny mléčné žlázy. Klérku jsem sice kvůli svému zdravotnímu stavu kastrovala ve třech letech, ale prožila plnohodnotný život středního knírače a doufám, že se žádné problémy na mléčné žláze neprojeví. Nebýt té podzimní otravy byla stále kníračím "divočákem". Kocoury kastruji automaticky. Nechtěných koťat je víc než dost.

O.T. Včera jsem si hrála dvě hodiny na Rajčeti, aby mi oznámilo, že nemůže fotky z Losinky natáhnout neb došlo k erroru. Skončila jsem v jedenáct v noci a šla spát. Dnes bude druhý pokus, snad si ještě budu pamatovat něco z toho původního textu.

zana 20.5.2009 9:02

Re: Zdravím všechny Zvířetníky.

Alex, metodou pokusu a omylu jsem došla k následujícímu řešení rajčatové otázky: fotky si připravím komplet až po odeslání na rajče večer, počítač nechám zapnutý přes noc. Ráno je odešlu (to tam není nával) - no a je to;-P;-).

Alex 20.5.2009 10:18

Re: Zdravím všechny Zvířetníky.

Zano, díky za radu pokusím se zrealizovat.

Emteska 20.5.2009 7:23

Přeji všem pěkný den

a Lucce moc děkuji za článek. Já jsem se rozhodla nechat Ginu vykastrovat poté, co mi z ničehonic začala napadat malé bílé psy, tedy psy i feny, štěňata, prostě, vše malé bílé. Nepomohlo nic, vyvlékla se mi z obojku a tvrdě napadla malého bišonka bez ohledu na to, že u něj byli jeho páníci. Při kastraci se ukázalo, že měla na obou vaječnících cysty, které mohly způsobovat přílišnou estrogenizaci organismu a jakousi "nabuzenost". Navíc i děloha už byla prosáklá s počátkem výpotku. Kastrace v tomto případě pomohla a sami jste mohli na Losince vidět, že Gina si sice občas tvrdě hraje, obzvlášt s nerozbitným krasavcem Rockym, ale agresivní není. I když se přiznám, že když si zvědavě očuchávala Šmudlu, byla jsem v pohotovosti. :-)

štětinka 20.5.2009 7:20

Děkuju

Děkuju všem za včerejšek, moc mi pomáháte...VVChodím si to sem číst jako berličku, bohužel za články a celé diskuze se omlouvám, to nestíhám.

Apina 20.5.2009 7:53

Re: Děkuju

Štětinko, vždyť proto tady jsme. Víc hlav více ví a kromě toho, když se tu člověk vypíše ze svého bolu, je mu přece jen lépe. Klidně piš a hlavně dej zprávy o tatínkovi. Věřím, že je možné jeho stav zlepšit. Taková věc se může stát v jakémkoli věku. Jen co bude tatínek z nejhoršího venku, bude hlavně třeba důkladná a poctivá rehabilitace, od toho se odvine všechno ostatní. Myslela jsem na tebe včera moc a moc. Víš, nakonec bude prostě nejlepší jít krok za krokem, udělat si pár plánů jako možné alternativy a prostudovat možnosti. Začni v té nemocnici, prodiskutuj možnosti léčby a především následné rehabilitace. Od té se odvinou jeho další potřeby. S tím naším sociálním systémem to nebude procházka růžovým sadem. Holt budeš muset mnoho věcí zjistit a zařídit ty sama a nebo lépe vy všichni jako rodina. Bude třeba, abyste se zapojili v nějaké formě všichni dospělí, i proto, aby tvým klukům zůstalo normální dětství. Například nám u tety a táty nikdo neřekl, že si bezmocný může požádat o příspěvek, když jsme vyřídili, aby si teta požádala cca 4 měsíce před jejím definitivním odchodem, nedočkala se chudák ani zahájení řízení. Mimochodem žádá sám nemocný, případně jeho zástupce tudíž je třeba s ním vyplnit papíry, nechat ho podepsat (to je prima, když neudrží propisku v ruce) a dělat pošťáka. Jestli tvůj táta nemá praktického doktora, bude třeba ho někde zaregistrovat, ale i tak i případná různá zařízení nebo pečovatelky si budete muset sehnat sami, představa, že vám s tím ten doktor pomůže, je bohužel dost iluzorní. To závisí exkluzivně na osobnosti dotyčného. Teta měla smůlu na vyloženého gau...n.e.r.a. Je mi líto, ale mluvím z vlastní zkušenosti, například u nás pečovatelky podmínily donášku obědů nemocné tetě připlacením další služby, kterou nechtěla, takže to zůstalo na mě, mamince a tehdy ještě tátovi. V každém případě držím všechny palce.

Olčava 20.5.2009 8:12

Re: Děkuju

Štětinko, nemůžu ti nic poradit, protože v tomhle nemám vůbec žádné zkušenosti, ale jedno udělat můžu a udělám to. Moc na tebe i tatínka myslím, abyste to zvládli nejlíp, jak jen to půjde VV

Matylda 20.5.2009 8:23

Re: Děkuju

Pokud je to první mrtvička, bývá prognóza většinou dobrá, ale rehabilitace je nutná a bez odborné pomoci to asi nepůjde. Budeš potřebovat pomocné ruce všech okolo, abys zvládla domácnost, kluky i tohle. Ale ty jsi šikovná holka, ty to ukočíruješ. Ale pamatuj, že i ty jsi jenom člověk a potřebuješ si někdy odpočinout.V

Bláža 20.5.2009 8:43

Re: Děkuju

Štětinko, moc na tebe myslím. Mám zkušenosti s mozkovou mrtvicí v rodině. Rehabilitace je velmi důležitá a co je dále velmi důležité, aby pacient sám spolupracoval a měl vůli se uzdravit. Držím palce, vím o čem mluvím VVR^VVR^

EvaŽ 20.5.2009 10:07

Re: Děkuju

Nápodobně, bez vůle pacienta je vše ostatní na nic, jen trápení. Taky vím o čem mluvím, mám to už skoro 2 roky doma "z první ruky" v té horší variantě.

Bubu 20.5.2009 9:11

Re: Děkuju

Myslím moc na tebe a tvého tátu. Drž se. Rehabilitace udělá neuvěřitelné věci. Hlavně to nesmí vzdát. VR^R^R^

EvaŽ 20.5.2009 9:59

Re: Děkuju

Milé dámy, nedejte se splést, rehabilitace něco dokáže  (ale ne zázraky) hlavně když nemocný chce. Jinak pasivně je to dost ztracená varta. Stejně tak první mrtvice je pojem poněkud nejasný. U Štětinky táty (vzhledem k tomu, že má zjevné potíže již několik týdnů) asi nejde o první, ale sérii. Tam je prognóza dost horší (ale ne beznadějná.) Záleží, co jí řeknou v nemocnici.

Sociální systém je zcela asociální (první zprávu o vyřízení žádosti jsme dostali po 20 měsících od jejího podání, mezi tím to jednou zamítli a odkládali - zřejmě počítají, že se jednání většina žadatelů nedožije a podle mých informací jim to vychází(Y)). Peníze nemáme dodnes (naštěstí to u nás není zásadní problém, ale u Štětinky ano).  

Záleží na tom, jaké bude celkové postižení, to se dá zjistit tak do 3-4 týdnů. Pokud by bylo zásadní, je péče o takového člověka příšerná zátěž. Určitě se to nedá dělat při zaměstnání. My do toho máme zapojenu celou rodinu, táta je schopen se základně postarat. A dva roky žijeme jen tehdy, když si zaplatíme někoho na hlídání - bez toho nemáme ani volno ani čas na jakoukoliv aktivitu. Prostě jeden člověk musí hlídat a obsluhovat, my jsme na to na štěstí s dcerou 4, tak aspoň minumum aktivit si uchováváme. A máme peníze na zaplacení hlídání (jinak bychom nemohli se psy dělat vůbec nic, s bídou bychom se s nimi prošli tak jako v zimě, jeden člověk dostane na hodinu "propustku") Naštěstí nemusíme vychovávat děti, ty jsou už dospělé. My se rozhodli dobrovolně, věděli jsme do čeho jdeme a pomalu nám to přerůstá přes hlavu a přestávám to zvládat. A to mám 100% podporu rodiny.

Nevěřte na zázraky, život je daleko horší. Štětinko, drž seV

Alex 20.5.2009 10:45

Re: Děkuju

EvoŽ, napsala jsi to dobře a obdivuji, co všechno zvládáš. Netušila jsem jakou máš starostR^VV.

Štětinko, drž se, já vím, nám se to mluví, drž se drž se. Ale aspoň na Tebe budeme všichni myslet.

EvaŽ 20.5.2009 11:00

Re: Děkuju

Dík, ono to ze mě vypadává spíš náhodou a pod tlakem okolností. Nechci se svými problémy otravovat. Je tu pár lidí, kteří mají podobnou zkušenost. Stojí to za houby. Ale člověk dělá, co může;-)

Apina 20.5.2009 11:52

Re: Děkuju

... Sociální systém je zcela asociální ..... tohle můžu podepsat, a to jsme se ho zatím velmi neúspěšně snažili používat maximálně v rámci měsíců. Když se k tomu přidá ještě b/l/b lékař, je to tragédie. Má nebohá teta se nedožila ani projednávání žádosti, já jsem při péči o ni (nebydlela jsem s ní úředně ve společné domácnosti) neměla nárok na OČR, nemluvě o pohřbu, kde jsem si na zařizování a následný obřad musela vzít dovolenou. K tomu se pečovatelky k věci postavily ekonomicky a odmítly dodávat pouze ztrátové obědy (bez objenání další služby) s argumentem, že má teta je na tom docela dobře - byla na tom tak dobře, že do 4 měsíců při stálém slábnutí zemřela! Kdo tedy vařil a dělal vše ostatní? - Máma, táta a já - dodnes jsem přesvědčena, že to byl hlavní faktor, který tátu zabil, i když se to oficielně jmenovalo rakovina. Nicméně teta měla svou hlavu a nechtěla připustit, aby jí doma třeba uklízel někdo cizí. Její praktický lékař nám při péči o ni házel doslova klacky pod nohy a odmítal dělat i úkony, které mohl udělat pouze on. Kašlal na dopisy od tetiny onkoložky, kde ho žádala o spolupráci. Dokonce jí odmítal předepisovat dostatečné množství plen a z ordinace vyhazoval mou mámu, když si s ním (ona lékař v důchodu, která vyučila dvě generace doktorů)  přišla o jeho pacientce promluvit s argumentem, že máma není jeho pacientka. Fakt, že jeho pacientka do té ordinace nedokázala dojít, ho nechal zcela chladného. Máma ho ale přece jen za cenu svého obrovského ponížení donutila, aby těch plen měla nakonec dost. Díky tetině statečnosti a naštěstí zdravému rozumu jsme ji doma dokázali udržet až téměř do konce, strávila v nemocnici pouze posledních 6 dní. V poslední krizi tento doktor prásknul tátovi telefonem, že po telefonu neléčí, ale na asientku se podívat nepřišel! Jsem ale hrdá, že teta byla v nemocnici tak krátce. Jen nevím, jak bych tohle vydržela třeba několik let. Každý, kdo tohle zvládá, má můj hlubokosklon. Rozlítila jsem se tu více, než jsem chtěla.

EvaŽ 20.5.2009 12:15

Re: Děkuju

Jo, to bychom si popovídaly;-P. Třeba pacient má právo na 2 (slovy dvě) pleny na 24 hodin (tak je dokupujeme). Naštěstí existují služby typu Charita, které aspoň něco zajistí (obědy, sestru na základní rehabilitaci). Ale "kvalifikovanou" rehabilitaci jsem se musela naučit sama (naštěstí zeť je fyzioterapeut a já učenlivá, tedy pokud se zrovna mohu hýbat já:-P). Že si člověk na úřadě připadá jako kříženec mezi zločincem a žebrákem ani nemluvě. Naštěstí takového "doktora" jsme nevyfásli, to bych s vámi asi nepsala, anžto bych byla ve vězení za vraždu.

Nejhorší je, že po té mrtvici to bez silné vůle pacienta je vcelku k ničemu. Po přechodném zlepšení jsme tam, co na začátku. S tím rozdílem, že teď už za to můžu já:-/. Protože kdybychom ji nedali do nemocnice (v akutní fázi), tak se jí to nestalo, vždyť doma jí bylo před tím dobře. A teď, místo abychom měli soucit ji jen mučíme (t.j. cvičíme). Ale co, každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán;-P. Jen nesnáším ty řeči o sociální síti. Možná pro některé druhy lidí je a funguje, ale pro opravdu potřebné..:-/ škoda slov.

Ale opravdu nemyslím, že to tvého tátu zabilo. Mohlo to celý proces zrychlit, to ano.

Apina 20.5.2009 12:05

Re: Děkuju

EvoŽ, nenapsala jsem ti, že tě obdivuji, protože máš takové starosti už tak dlouho (už jse to kdysi zaznamenala), přitom nám píšeš tak úžasné články oˇ´Aje a Ginny, které jsou plné pohody.

Jo a ten předpoklad úřadů, že se většina žadatelů své dávky nedožije, je úplně zřejmý a bohužel také vycházíRv. Má teta je žářný příklad a u táty jsme to pro rychlost choroby ani nezkoušely.

zana 20.5.2009 12:38

Re: Děkuju

jen pro pořádek dodávám, že moje zkušenosti se systémem a ochotou lidí kolem jsou stejný. Maminka nebyla po mrtvici, ale vycházelo to na stejno.

Ještě jeden postřeh - ve většině případů je starší,  nějak handicapovaný (sluch, oči, pohyblivost) pacient nižší životní forma. Dodnes si pamatuju, jak jsem byla s maminkou zhroucenou v invalidním vozíku a nepříliš dobře slyšící (ale stačilo mluvit hlasitěji a zřetelně) ve špitále a pan doktor se s ní nebavil - mluvil pouze se mnou, která jsem byla "normální".

KlaraS 20.5.2009 9:56

Re: Děkuju

drž se! R^VV

PetraK 20.5.2009 12:02

Re: Děkuju

Štětinko, mrzí mě, ne nemůžu napsat radu nějakou, nebo něco udělat. Že můžu jen napsat, že na Tebe myslím, že Ti držím ty palce.V