9.5.2024 | Svátek má Ctibor

Diskuse k článku

ZANINY CESTY: Šumava po mnoha letech (první část)

Letos na jaře jsme se po dlouhé době vydali na Šumavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Lika 27.6.2023 15:16

Zano, krása, na víc se momentálně nevzmůžu, cosi na mě vlezlo, ale kochání mi určitě pomůže, díky.R^

T. Zana 27.6.2023 15:31

Lity lity, marodit když je takhle hezky ;-(. Tak se ulož do postele, oblož kočkami, pusť si něco hezkého na poslouchání a snad bude líp R^R^!

M. Crossette 27.6.2023 21:15

Zano krásně jsem se s vámi prošla, díky za přiomoneutí krás Šumavy.skrze zase krásné fotky. Místa, která jak ty, tak Asteris zmiňujete jsou mi – co do názvu velmi povědomá. V Kašperských horách jsem myslím dokonce jednou přespali. Starobylé železné kříže u hřbitova jsem také poznala. Vaši procházku podél Hamerského potoka na Antýgl jsme určitě šli, byli jsme na Kvildě, nevzpomínám si, že bychom byli na hradě,také šli ALE... bohužel a holt je to všechno už tak děsně dávno, že si přesné momenty co kde a kdy fakt nevybavuji, ale o to vice jsem si fotky a tvé povídání užila. Je škoda, že se ta krásná místa až přiliš rychle mění, obydluje, asi bychom také byli nemile překvapení. Manžel by se do jmen určitě trefil víc, má na místa úžasněou paměť. Teď tu zrovna není, ale fotky mu ukážu později.

LIKO, přeji aby to, co na tebe vlezlo, nezustalo dlouho a brzy zase zmizelo bez nepřímených následku.

T. Zana 28.6.2023 8:55

Maričko, jsem moc ráda, že jsi si se mnou zavzpomínal. Šumava je pořád krásná, jen to prostě chce vybírat, kdy a kam se člověk vydá.

Z. Jitur 27.6.2023 13:27

Krásný výlet krásnou krajinou!!!:-)

T. Zana 27.6.2023 14:49

Šumava je kouzelná :-) !

Z. Asteris 27.6.2023 12:19

Krásně jste výletili, malou část (kolem Kašperských Hor) jsem si prošla se strakatou partou o letošních velikonocích, počasí tedy, že by psa nevyhnal. Bydleli jsme v Nové Huti, kromě chození po okolí, jsme se vydali na Boubín a jeden den jsme dojeli do Kašperek a vyrazili na Kašperk, stejnou cestou jako vy. Mrholilo, chvílemi sněžilo a mlha byla, že jsme na sebe neviděli. Kašperk jsme našli spíše po hmatu. Cestou jsme lidi nepotkali ale na hradě bylo rušno i sympatická kapela. Zpátky jsme to brali přes Pustý Hrádek a kolem těch pastvin. Když jsme odjížděli z Kašperek, tak se mlha zvedla a my konečně uviděli Kašperk v plné kráse. Vydali jsme se sem ještě při zpáteční cestě - bylo nádherně, sluníčko, takže jen krátký okruh kolem Kašperek přes kapli i ten krásný kostel a celou cestu nádherné výhledy na okolní kopce.

T. Zana 27.6.2023 12:36

Je tam krásně, viď :-), teda když přeje počasí. Přiznám se, že začátkem dubna bych asi na Šumavu neměla odvahu vyrazit ;-), ale tak aspoň jste ten Kašperk trochu užili.

Vždycky se dohaduju s Frantou, jestli spíš Krkonoše, nebo Šumavu. Je to vlastně nesmysl, chci oboje, ale fakt je, že šumavské pláně v Krkonoších nenajdeš.

Z. Janaba 27.6.2023 11:44

Díky Zano, výlet hezký, šumavský. Škoda jen, že nás lidí je už všude moc. Tak moc, že už nás některé destinace nechtějí a místní nás nenávidí. Kde se sakviš furt bereme? A kde jsme byli dřív? Přece nás také bylo dost. Žili jsme tolik jinak?

T. Zana 27.6.2023 12:32

Jano, dřív lidi seděli doma, jedli bábovku, pili kafe a kecali se známýma. Dneska každej musí žít zdravě, mít zážitky a ideálně je vystavovat někde na netu. Takže po přírodě (a pamětihodnostech) se motá spousta lidí, co to neumí (viz vietnamky na horách), vlastně je to nebaví a nic z toho nemají, jen si udělají příslušný selfíčko ;-O.

E. Žampachová 27.6.2023 8:52

Šumavu máme relatvně blízko, tak ji známe docela solidně. Kostelík v Srní je malebný a známý. Jediné, co je problém, je opravdu ta zástavba a spousty turistů. Modrava a Kvilda jsou skoro nejhorší. Doby, kdy jsme šli na túru a potkali tak maximálně dvoje lidi za půl dne, jsou dávno pryč. Pmatuji, že jsme jednu ze slatí (už si nejsem jista, zda Chalupskou nebo jezerní) měli prakticky pro sebe, je nenávratně pryč. Jestli jste lezli na Kašperk od Kašperských hor, tak klobouk dolů. My ho dosáhli po hřebenovce, ale z Kašperek je to šílené. Vůbec i připadá, že kolem Kašperku jsou ty kopce prudší, kolem Kvildy jsou prakticky planiny (taky jinak by voda ze slatí odtekla). Miluju cesty podél Vydry (i Antýgl). Ale kvůli davům lidí už radši Novohradské hory nebo něco méně frekvetovaného. Sice je móda "chodit" nebo jezdit na kole (na elektrokole už vyjede kde kdo), ale chovat se v přírodě lidi moc neumí. (Zdejší cestovatele samozřejmě vyjímám, ti jsou ze staré školy). Takže jak věk a horšíkondice, tak i davy mě odrazují. Máme svá místa, kam tolik lidí nepřijde a tam se vracíme. I stejné místo je každý den trochu jiné. I kolem města vídáme různá zvířata (na naší cestě cca 5 km od CB jsme viděli už kunu, lišku, ondatru, práci bobra (bobra samotného ne), vydru. Pochopitelně nejrůznější ptactvo, i ledňáčka, na jaře hohola, hnízdící potápky roháče i s mladými. Pokaždé je tam něco jiného.

T. Zana 27.6.2023 11:09

Jasně, Šumava je pro vás kousek. Já tam začala jezdit až jako dospělá, tatínek miloval Krkonoše ;-).

Letos to ještě šlo, co se lidí týče - nepříjemné to bylo jen na Kvildě a v Modravě. Dost se mi líbilo v květnu ve Volarech, to jsme chodili a pomalu nepotkali živáčka (však taky občas někde ještě ležel sníh). Letos jsem si tak brzo netroufla, ono ty mrazové kotliny...

Kolem Vydry je to krásné, ale taky tam bývají davy. Já miluju ty pláně, jenže to už před těmi moc roky vypadalo, že nás tam ušlapou nebo rozjezdí na kolech.

Příště pojedeme ještě trochu dřív.

Z. Xerxová 27.6.2023 8:22

Myslím, že ta orchidejka je prstnatec. Asi májový??

T. Zana 27.6.2023 8:47

Díky, podívám se :-)

Z. Asteris 27.6.2023 12:20

Taky myslím

Z. Jenny 27.6.2023 7:53

Pokochala jsem se fotkami, paráda! Až na to, že mne noťasové připojení z ničeho nic vyhodilo, takže zbytek dojedu později. Zano, ráda jsem se s Vámi prošla,vypadá Šumava stále jako kráska, zatím bez ozdob hojných turistů. Díky!R^V

T. Zana 27.6.2023 8:47

Jenny, fotky neutečou :-) A jsem ráda, že jsi se se mnou prošla. Šumava je krásná, ale bohužel často přelidněná.

Povídala páni bytná, že oni do apartmánu jezdí v dubnu a v listopadu.

Z. Xerxová 27.6.2023 6:08

hezké úterý všem Zvířetníkům a zvířátkům :-)

Šumavu znám jen maličko - přeci jen do Jizerek to máme blíž. Krásné fotky, krásné povídání. Škoda čerpadlových boulí na čele

U nás včera večer přišel slejvák - na druhé straně města nic, u nás krásných 8 mm během burácející chvilky. A to potom pršelo ještě v noci - konečně pořádně zalito.

T. Zana 27.6.2023 7:43

Tak konečně máte zalito :-) Stejně je to divné, pořád si pamatuji ty mokré a mlžné Jizerky a teď se radujete z každé kapky...

Šumavu mám ráda, ale taky nemůžu říkat, že bych jí měla bůhvíjak prochozenou. Ono těch hezkých míst je hodně;-)

M. Skálová 27.6.2023 11:04

U nás,, za Ještědem až v noci malilinko pršelo, večer se mračilo a ...nic.

T. Zana 27.6.2023 11:10

Tady v Praze se včera nic nedělo, v noci trošku sprchlo.

L. Blaza 27.6.2023 5:49

Zano, příjemné povídání a cestování s vámi. Taky znám situace, kdy mám ve vzpomínkách místa, která kdysi byla malebná, jenže časy se prostě mění, některé ke škodě, jiné se vyloupnou do krásy. Nejlepší jsou mé vzpomínky z dětství, kdy to všechno ve skutečnosti je nějaké ehm malé. :-)

T. Zana 27.6.2023 7:46

Joo! Blážo, to je přesný postřeh - místa, co si pamatujeme z dětství... Takhle jsem s našima jezdila na chatu v křivoklátských lesích. A chodilo se tam "do Hory". To ti je takovej kopeček, terénní vlnka :DD

Z. Mawe 27.6.2023 5:13

Dobré ráno, tak dobře, že vás náhoda zavedla do Srní, to jste v místech, kde to trošku znám ale hodně zase ne. Hrad Kašperk tedy neznam urcite, i kdyz jsem o nem uz slysela. Ja nastesti Kvildu zazila v prisnych covidovych zakazech, takze tam moc lidi nebylo a otevrene byli snad presne dva podniky, ktere neco vydavali s sebou.

sumava je nadherna a tohle jeji podhuri moc neznam, tak se tesim na pokracovani:)

T. Zana 27.6.2023 7:51

V covidových časech musela být Šumava úžasná! Byla to blbá doba, ale - jako u všeho - měla i drobet pozitiv. Takhle já vzpomínám na liduprázdná Hradčany nebo Karlův most...

Srní bez lidí muselo být nádherné!

T. Zana 27.6.2023 12:26

Grrr, HradčanA! Iniciativní automatické opravy;-O.