16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

PSI: Jak se má maďarská vižla Bubi (7)

Operace Bubi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Šusová 26.10.2015 11:03

Re: UFF

áá sakra, to jsou hodně blbý zkušenosti tohleto. Chudinka Brook. Jak to vzala?

Z utrženýho svalu jsem tehdy měla u Ešuska taky strach,když ho chytil pod krkem ten pitbul. Jeho tehdy před něčím horším podle mě zachránilo to, že se ten pes chytil zubama do řetízkového obojku. A koukám, že to máte taky v sérii, jako my, že nestačí jeden útok. Tak držím palce, ať už jste si vybrali.

Z. Yga 26.10.2015 11:28

Re: UFF

Bohužel Brooke je poměrně labilní pesa, co nemá v podstatě ráda ani psy ani lidi (kromě domácích), tak je Terka zas o pár kroků zpátky - a to už vypadalo, že cvičák zvládá v pohodě. Teda ne že na povel "volno" šla řádit s ostatními psy, ale už nebyla ve střehu ... teď na tento povel se otočí jak na obrtlíku a mašíruje do auta (:o).

Na druhou stranu to páteční napadení ustála z nás nejlíp - asi proto, že my každá popadla jednoho psa (byl tam ten seveřan, co šel zubama a pak border kólie, který byl asi jenom zvědavý, co je tu za řev) a navíc jsem Brooke šoupla nám za záda, takže psi se na ni nedostali - takže až si je chlap konečně odtáhl, tak byla zase veselá a v pohodě. Za to my jsme byly zralé na štamprlu.

Tak nevím ... snad to bude v pohodě.

E. Šusová 26.10.2015 11:37

Re: UFF

sakra tohle je blbý, blbý!! Vím to. Člověk si s tím dá práci a pak stačí něco takového jako na cvičáku a je o stotilsíc kroků zpátky. To je mi fakt líto. Pokud ten thajec jedná takhle standardně (a protože šel už i zubama, tak očekávám, že nejspíš jo), proč kruci nemá košík!! Ty lidi mě točí, fakt.

Ten pátek byl fajn v tom, že jste jí ukázaly, že jí dokážete ochránit, že jste opravdu její smečka a opora. Gratuluju. Ešusovi pomáhalo - když k něčemu došlo - následně udělat divokou hru, kdy mohl vypustit nahromaděný adrenailin. Rozblbla jsem ho, "poprali" jsme se,honil tenisák, nebo mě lovil.

Držím palce, ať se daří ji srovnat.

Z. Yga 26.10.2015 17:30

Re: UFF

Proč nemá košík? Protože mu to cvičitelka furt klade na srdce (grrr).

Terka bez košíku na cvičák nejde (ale i k vetovi a tam, kde je předpoklad většího srocení lidu či zvěře).

A. Lex 26.10.2015 11:30

Re: UFF

YGO, budu s Tebou nesouhlasit! (se psy se člověk nenudí). Není to psy, je to pánečkama! Jací exoti si pořizují plemena, na která nestačí o tom by byla několikastránková černá kronika! Měli jste halt obrovskou smůlu, já už bych na cvičák, kde může thajský ridgeback chodit bez náhubku ani nepáchla. Je ostřejší než rhodéský. Také už nechodím na cvičák, kde se mohl ridgeback pohybovat mezi i malými psíky bez náhubku. 2x po sobě pokousal střední kníračku (a ani to její paničce nestačilo a chodila tam dál), až nakonec tu stejnou kníračku ten stejný pes dotrhal tak, že skončila na veterině na šití a na hospitalizaci pod kapačkama, tak teprve to "docvaklo" jak vedení cvičáku, tak paní od knírajdy. To, že musel veterinární majitel rhodézáka zaplatit a byl vyloučen je už samozřejmost. Ale za cenu bolesti knírajdy. Jinak se tihle namyšlení blbové neponaučí. Je mi líto Brook a je dobře, že jste to řešili s doktorem, protože se mohou v té volné kůži na krku udělat abscesy a máš pravdu, pak jsou z toho polízanice!

Ž. Petrs01 26.10.2015 11:44

Re: UFF

Proč by TR nabo RR nesměli být na cvičáku navolno? Jsou to psi jako každý jiný, takže za stejných pravidel můžou (nebo nemůžou) totéž co ostatní. Sama píšeš, že chyba není ve psech, tak proč by si nemohl vychovaný RR hrát? A klidně s malými psíky - nebo jsou z cukru?

Dlouho jsme kamarádili s bandou okolo MScoursingu - jezdili jsme s nimi na společná venčení a výlety. Vždy několik RR a další psi jiných ras. Velikost nikdo neřešil, kdo čekal problém, nasadil radši náhubek. Většina psů byla za chvíli navolno, bez náhubku a bez problémů spolu lítali.

E. Šusová 26.10.2015 12:20

Re: UFF

Proč, proč. No protože bohužel nejsou zpravidla v těch správných rukou. My jsme jednoho tḧajce u nás na sídlišti měli. A myslím, že se i majitel dost snažil o dobrou výchovu. Nicméně - ten pes,když dospěl, nemohl být puštěn navolno (lovec) a psy opravdu rád neměl. A co se týká RR jako takových - máme jich kolem sebe poměrně dost - modní plemeno, no - a jsou z nich jen dva u kterých můžu říct O.K -jedna fena, jeden pes. Bohužel.

Ž. Petrs01 26.10.2015 12:30

Re: UFF

Takže naopak, když uvidím, že na cvičáku BEZ PROBLÉMŮ lítá TR s jinýma psama, tak si řeknu, že tady budu asi správně. Nebavím se o popsané situaci, kdy sice TR lítá navolno, ale rozhodně ne bez problémů a navíc výcvikář neřeší. Tam souhlasím, že ani chlupem zavadit. Ale vadí mi paušalizování plemen (velikostí,...). Prostě psy dělím na vychované a nevychované a neodsuzuji předem.

E. Šusová 26.10.2015 13:13

Re: UFF

No ale já nemyslím, že by Alex paušalizovala - zmiňovala se prostě o tom, čeho byla svědkem. Aspoň tak jsem to pochopila já. Já osobně si u některých plemen prostě radši ověřím, jak pes reaguje, protože bohužel je dnes doba, kdy si lidé pořízují pllemana psů na která nemají.Tak to je. A mám za sebou nejednu blbou zkušenost (RR, pitbul, NO, bígl, JRT. To jsme si konkrétně "ozkoušeli" s Ešusem A budu-li majitel malého psa, budu prověřovat velmi pečlivě. Protože spousta lidí neumí svého psa číst,nerozezná řeč těla a psí gesta. A pak se diví. :-(

E. Šusová 26.10.2015 13:21

Re: UFF

ééé - teď jsem zjistila, že jsem se překoukla, že o tom TR psala jen Yga, a Alex to komentovala.

E. Šusová 26.10.2015 11:56

Re: UFF

Souhlasím se vším co Alex napsala. Jak s tím, že lidi jsou ............ a pořizují si psy, když o nich nic nevědí a navíc plemena na která zdaleka nemůžou stačit. A o cvičáku, kde to jede výše popisovaným způsobem - no škoda mluvit. Jak v případě Ygy samotný, tak v případě co zmínila Alex. Jak kruci to vedení cvičáku funguje?? Jak si může výcvikář "neověřit"?? Pokud šel thajec zubama, nešel tak poprvé, himl.

Když jsem s Rumíčkem chodila na cvíčo, tak jsme tam měli borderku. Nooo, to byl nářez. A - byla jsem jediná, kdo se ozval a kdo navíc toho psa nenechal dělat to co si zamanul. Podle paničky si fenka takto jen hraje :-( (což mě vůbec nezajímá, navíc to nebylo o hře, ale o tvrdé kontrole prostředí a šikaně ostatních), instruktorka to vůbec neřešila - nechápu. Pro páníčky nováčky je to pak past.

Z. Yga 26.10.2015 17:56

Re: UFF

Ještě to trochu uvedu na pravou míru. Brooke měla dvě díry na zadním stehně - nešlo přímo o kousnutí, spíš o naražení na zuby.

Z. Lída 26.10.2015 10:19

Tak jako

Verenka i já jsem se probrečela celým článkem. A když Bubiška zjistila, že jste ji tam opravdu nenechali - tak to už jsem vzlykala nahlas. Ještě že jsem doma sama! A tak přeju Bubitce, aby už nikdy nemusela zůstat u doktorů a aby byla jen a jen zdravá a spokojená. Ještě hodně dlouho!

E. Šusová 26.10.2015 10:21

Re: Tak jako

Díky Lído, přesně takhle si to moc přeju i já. V sobotu jsme si spolu udělaly holčičí den. Já byla po nemoci, na chalupu jelo jen mužstvo a já v rámci rekonvalescence vyrazila s Bubi sídlákem, pěkně pomaloučku, do lesoparku. Bylo krásně, sluníčko a my jsme prostě jen tak spolu byly. Moc hezký to bylo. Měla jsem celičký den jen a jen pro ni.

E. Šusová 26.10.2015 10:17

Já pevně doufám, že LUCKA nakoukne

Nutně se jí totiž musím zeptat, co nám to do Bubišky namontovali :-D :-D. Bubi totiž velmi brzo po operaci začla řádit jako černá ruka. A jako bonbónek navrch se začla PO JÍDLE VÁLET NA ZÁDECH!!! To abych se nenudila a nepřišla o svou denní dávku infarktů. Takže Lucko - oběma (i kolegyni co Bubrdli operovala) vám moc díky.

Z. Lika 26.10.2015 11:12

Re: Já pevně doufám, že LUCKA nakoukne

Cha, třeba ji svědí vnitřní stehy. Prosím nebít. Anebo tak napomáhá peristaltice.

E. Šusová 26.10.2015 15:34

Re: Já pevně doufám, že LUCKA nakoukne

No hlavně mně napomáhá ku žinfárktu :-D. Ale tak říkala jsem si v duchu, že bych chtěla nějaký znamení, že se to přišití žaludku podařilo............. no můžu dostat lepší důkaz? :-D

A. Lex 26.10.2015 9:13

Petro, díky,

že jsi hned na začátku avizovala, že vše dobře dopadlo, i tak jsem přečetla jedním dechem. Ano, souhlasím, doba doktorů Herriotů už v Čechách skončila :-(. Ovšem konstatuji, že jim to zapálení o lékařskou vědu trvalo daleko déle než humanoidním doktorům. Upozorňuji! Nepaušalizuji! Dík Lucce a kolektivu okolo ní a musím uznat, že naštěstí těchle lékařů je víc než těch druhých.

Věřím, že to musel být šok a je to takový ten ženský šestý smysl, o němž už několikrát psala Dede "tomu psovi ....kočce....koni.... něco je!". Jako přes kopírák u nás doma. Páneček tvrdí, že maluji čerty na zeď a pes je přece veselý, žere a je naprosto v pořádku,ten ženský šestý smysl už u nás trvá skoro čtyřicet let. Jako nedávno. Ajvi má "kudrnatý" ocásek. Já si už naprosto zvykla a Ajvi mi připadá s tou zakrouceninou nad zády pohodová a taková veselá. Až před dvěma týdny jsem si všimla, že nosí ocásek svěšený a rovně. Bylo to divné, všiml si toho i páneček a prohlásil, že o nic nejde, že dospěla a uznala, že musí nosit ocásek spořádaně. Ale já prohlásila, že s ní něco je. Nevím co bylo, chodila a nesla "správně" ocas asi týden, žrala, nekulhala dokonce se honila i s ostatními pejsky, ale NĚCO bylo v nepořádku. Po týdnu si vesele zkroutila ocásek nad bedra a mně se ulevilo. Domnívám se, že se při nějaké tryskové hoňce v lese asi narazila. Nevím a doufám, že problém je za námi a že se neprojeví něco ještě později.

E. Šusová 26.10.2015 10:03

Re: Petro, díky,

Ano ano, šestý ženský smysl - díky za něj. I když teda zas od tý doby, co se  to stalo, se musím přiznat, že mám sklony býti mírně hysterická a pozorovací. Zvlášť teď, kdy dohárala. To zas aby náááhodou pyometra, že jo..... :-D. No jsem cvok, tak trochu.

Ten ocásek - nemohla mít Ajvinka tzv. "mrtvý ocásek" /prochladnutí, prostydnutí a pak to bolí v podstatě jako hexnšus/

Z. Verenka 26.10.2015 8:56

Plačka

som aj ja.Tak krásne slzím a znovu si čítam,ako sa Bubi potešila,že nie je opustená,ža je Vaša.Táto časť Tvojho článku Petra K.je najsilnejšia.Som presvedčená,že Bubi sa preto tak ľahko zhojila,že pochopila,že má Svojich natrvalo.

E. Šusová 26.10.2015 10:05

Re: Plačka

No musím říct, že to byl pro mě hodně silný moment. Je to blbý pro každý zvířátko, že neví co se s  ním děje, proč je tam, kde je, proč ho všechno bolí a kde jsou jeho lidi. Ale pro pesana z útulku, kterýho už jednou někdo opustil - no to musí být sakra nářez. Byla to taková směsice pocitů - vnímala jsem, jak jí musí být, jak se asi bála, jak je teď najednou šťastná, bylo mi jí líto a zárove'n jsem byla šťastná s ní a z ní.

Ž. Petrs01 26.10.2015 8:38

Uff

Ještě že je Bubiška zocelená psice a ani torze ji nerozhází. Jsi dobrá, žes to i při nejasných příznacích poznala.

Je horší černá mamba, nebo Vašíček, na kterého smím sahat jen já? Nátlamník je na veterině samozřejmostí, ale i tak jsou veteriny, kam už kvůli němu nepůjdu - pooperační kontrola z bezpečí zpoza stolu mne fakt neuklidnila. Pro mne je ale výhodou, že po podobně závažné operaci jsme si sotva probraného psa mohli odvézt - doktoři uznali, že jej líp ošetřím já v klidu, než oni, kteří by jej vždycky museli nejdřív přeprat. Proč výhoda? Nemám o hospitalizační péči valné mínění a zatím se mi bohužel stále potvrzuje. Ne, že by vysloveně něco zanedbali, ale když i přes moje prosby o vyvenčení dostanu psa (naprosto hodného Barouška) smradlavého a s plným měchýřem, nejsem z toho nadšená ani já, ani jeho ledviny. A co to dělá s psychikou psa...

Bardovi je dvanáct a půl. Musím mu nechat vyndat špatný zub. Odkládám, bojím. BOJÍM! Tip na DOBROU veterinu v Praze? Nejlépe takovu, kde bych mohla konečně zakotvit s oběma psy?

A. Lex 26.10.2015 9:15

Re: Uff

Ano, na veterině, kdy se bude muset konat něco nepříjemného používám nátlamník u svých psů já. Nechci mít kousnutého svého veterináře ;-). Ono do těch kebulí mezi ušiskama nikdo nevidí.

Ž. Petrs01 26.10.2015 9:30

Re: Uff

U Barouška nepoužívám - vím, že když bude nejhůř, bude řvát, zkusí zdrhnout, ale nekousne.

U Vaška používám vždy - zásadně nesouhlasí s dotekem kohokoliv cizího a nemá zábrany. Bez náhubku a bez mé asistence neprojde nic. A veterinář se prostě musí smířit s pacientovým nesouhlasem. Když se nebojí ke psu přiblížit, nepokouší se psa uřvat a nedělá nečekané věci (strhnout psu náplast z operační rány když to nečekám není zrovna inteligentní nápad), jde skoro všechno. Jo a nesmí pospíchat, to fakt nefunguje.

Š. Matyášová 26.10.2015 9:33

Re: Uff

zkus Beránka..

Ordinace MVDr. Jiřího Beránka v Praze - 1 x týdně

a pouze na objednání.  Veterinární klinika - Praha, Poděbradská 63A/1079, Praha 9 - Vysočany

Telefon: 284 810 471

Ž. Petrs01 26.10.2015 9:42

Re: Uff

no právě, myslíš že psí problémy fungujou na objednání 1x týdně? Chci veta, u kterého můžu řešit všechno, ne jednoho na očkování, druhého na zuby a třetího na ledviny, protože až se v něm bude hrabat čtvrtý, tak někde v informačním šumu nezaznamená, že má pes v háji páteř a nechtěně mi ho blbým pohybem zabije. Vím o takových, dokonce s nonstopem na telefonu, ale ne v Praze. Jo a jako bonus právě musej udýchat Vaška (nesežere je, pokusí se o to).

Š. Matyášová 26.10.2015 13:31

Re: Uff

chtělas dobrýho veta...jinak má ordinaci v Pardubicích..jet sto kiláků je sice tristní, ale v Praze ordinuje...a Vaška by udejchal..není to nervák, co bude řvát na tebe nebo na něj....a jinak mobil má taky u ruky furt, takže pokud zrovna neoperuje...

a mohl byti doporučit na téže pražské klinice kolegu..

E. Šusová 26.10.2015 10:10

Re: Uff

ANo, to je přesný slovo!! Zocelená psice, to je přesně naše Bubi.

Bubi dělá mambu, jen když už toho na ní je moc, takže rozhodně na Vašíčka nemá, to přiznávám.

Ad ta hospitalizace - já jsem to doteď nikdy nezažila, mít pesana déle na veterině. Ale tady musím říct, že jsem byla moc ráda. Bubi byla pod dozorem, byla se i vyvenčit, rozkrmili jí a já nemusela mít strach, jak ten rozjezd dopadne. Byli jsme ve Vetcentru ve Stodůlkách

Ž. Petrs01 26.10.2015 10:31

Re: Uff

jj, přesně druhý konec Prahy. Ale na větší věci už jsem o nich taky uvažovala, když nenajdu něco rozumného tady. Jinak mám pocit, že už jsme vyzkoušeli půl Prahy a každý dokázal něco zkazit. Zatím nezklamali, ale dvakrát potěšili v Kamýku na Ivetu, jenže to je taky dost daleko. Celkem ujde Petcareclinic v Holešovicích, tam teď chodím, ale tam zas nezaparkuju - takže problém s Bardou a problém s jakoukoliv operací (tedy s odvozem pacienta).

E. Šusová 26.10.2015 12:24

Re: Uff

Jojo, najít dobrýho veta je výhra. My jsme byli léta štamgasti o pana Herčíka. Jak Murphy, tak Ešus chodili tam. Pak se z toho bohužel stala velkoklinika a mně nevyhovuje to, že psa nemá v rukou jeden doktor. Myšleno to, že problém řeší jeden doktor, je mi jasný, že  na některé věci musí být specialisata, ale když někdo léčbu začne a pak v ní pokračuje někdo jiný a pak zas někdo jiný, kdo má zrovna službu,  nevidí průběh léčby. Neví, jak to bylo na začátku, jak to postupuje. Což by pro mě bylo důležité. I proto jsem pak dny kontroly s Bubi volila tak, abychom šli vždycky k Luccea a byly v rukou jednoho člověka.