1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Retrívři známí i neznámí (1)

Retrívr (retriever) je skupina plemen loveckých psů. Je zařazen ve skupině VIII. FCI - Lovečtí slídiči a retrívři spolu s loveckými španěly a vodními psy... Retrívr je ale i pes společenský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EvaŽ 11.12.2008 10:13

Re: Dobré ránko!

Před lety tu bylo méně plemen retrívrů, tak to i mohla být pravda pro tehdy chovaná plemena. Jinak retrívři jsou nakžliví;-);-D. Známí mají kromě goldenů šeltii a ta aportuje i kachnu z vody. Na břeh ji sice nevynese, ale ve vodě pomůže Archimedes;-D.

Xerxová 11.12.2008 10:12

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Jak vybírat psa s PP by se opravdu mělo napsat. Přimlouvám se moc a moc. Jasně, že se štěníci vybírají z různých hledisek a pro různé páníky a do různých prostředí... a o tom to je ;-)

Mě teď moc potěšil jeden inzerát na dogových stránkách. Paní tam hledá štěně, kterému se v rodokmenu prolínají dvě "dlouhověké" linie. Přesně ví, co chce a je ochotná si na štěníka počkat...

veram 11.12.2008 10:11

Re: OT - VERAM?

Jo, někdo mi tu nabízel, že jeho syn umí poradit, co se vzdorujícím počitačem. Nebyla to Vave?

EvaŽ 11.12.2008 10:10

Re: Evo,

Úžasní majitelé a šťastný labradorV. Retrívr potřebuje, aby ho měli lidi rádi.

veram 11.12.2008 10:09

Re: OT - VERAM?

Dnes tu jsem, na cizím počitači. Ach jo.

Li, zadáváš mi těžký úkol. Uvažuju o tom, ale nevím, nevím, jestli zrovna čtvrtý a další rozměry by někoho mohly zajímat. Buď by to muselo být heslovité, nebo encyklopedie :-(:-D:-( Navíc ten počitač...Zkusím to, uvidím

Dede 11.12.2008 10:02

Díky Evo, teprve z diskuze

jsem pochopila, proč se nepamatuju retrívry ze svého milovaného atlasu psů z edice OKOV, který jsem jako dítě pročítala až jsem ho znala naspaměť a výsledky pilně porovnávala se všemi dostupnými psisky v Praze i na venkově. :-) Ono to bylo dávno před osmdesátými lety! Přiznám se, že snad kromě jezevčíků není jediná skupina psů, ze které bych znala všechny druhy, ale jinak se psy "učím" moc ráda. Z retrívrů jsem znala bezpečně goldena, labradora a s Nazgúly jsem poznala tollery (paní chovatelka si s nimi rozšiřovala vedle choďáků repertoár a chodila s nimi na zkoušky). Flety jsem se naučila poznávat až s tvojí Ájou (tady jich je hodně), i když podle jména jsem je znala a kudrnáče s česapíkem jsem neznala vůbec, přestože si dnes myslím, že minimálně jednoho (česapíka:)) tady v okolí potkáváme (zařadila jsem si ho jako "divného setra";-D)

Jo a pro ostatní - zítra vydám druhý díl, nebylo by dobré to oddělovat, aby v tom nebyl nakonec zmatek. V

A překvapení pro Evu - to o těch chovatelích (Jak vybírat retrívra) bych nechala jako díl třetí - má to obecnou platnost a je to něco, co je třeba stále opakovat. V

YGA 11.12.2008 9:49

Re: OT: YGO

Joo - hnedle ti napíšu majlík.

YGA 11.12.2008 9:44

Re: Ještě honem

Taky se připojuju - milá mladší Beňo - hodně štěstí, zdraví, spojenosti a hezky si dnešní den užij.

P.s.: a taky přeju naší prostřední sestřičce - měj se fajnově, Danuško.

Alča 11.12.2008 9:38

OT: YGO

prosím, dostala jsi moji zprávu s telefonem??

Alča 11.12.2008 9:37

Milá Evo,

Krásné povídání a přesné fotky! Jen tak dál, ať se poučíme...R^

Renie 11.12.2008 9:25

Re: Evo,

Taky jsem si ráda utřídila informace. Myslela jsem si, že se v retrívrech docela orientuji, ale že existuje i čokoládový flat, to jsem nevěděla. U nás ve městě nejčastěji potkávám labradory, černé i žluté. Nejkrásnější je ale zrovna ten, který je po nehodě, co se mu stala ve štěněčím věku, prakticky ochrnutý na zadní nohy. Možná se dost lidí diví, že si majitelé nechali, ale když ho vidím, tak je chápu. Je tak hezký a milý, vždycky když ho potkáme, jdu si ho pohladit  a na pejskovi není znát, že by se svým stavem nějak trápil :-)

LA 11.12.2008 9:19

Re: Nestíhám

Zkusím Bertíkovi ještě nějaký najít a zítra ho přivezu.

LA 11.12.2008 9:16

Re: Evo,

Já mám doma asi 6 cm tlustou knihu o psích plemenech, je jich tam přes tisíc, u většiny je jen stručný popis a jednoduchý náčrtek = nic příliš obsáhlého, jen pro základní orientaci a stejně tam nejsou všechna plemena. Kdyby se někomu povedlo napsat o všech plemen psů, tak by to vydalo odhadem tak na rozsah Ottova slovníku naučného.

Rpuť 11.12.2008 9:04

Re: Dobré ránko!

Evo, nevím, četla jsem to před lety v psím časopise.

zana 11.12.2008 8:52

Re: hezký den

... a to je dobrá zpráva:-)

EvaŽ 11.12.2008 8:51

Re: Evo,

Myslíš ty další asi tři stovky plemen uznaných FCI, nebo ještě pár desítek neuznaných;-D? To se holt bude muset snažit zas někdo jiný.

Sice mám aspoň jakýsi přehled, ale stává se mi, že se opatrně ptám a někdy přesně netrefím. Třeba slovenský čuvač, maďarský kuvacz a polský nížinný ovčák - ty od sebe nerozeznám. V malých plemenech taky nejsem moc honěná, nepoznám jednotlivé barváře. Posledně jsem viděla cosi, co vypadalo jako kříženec boxera s labradorem a ona to byla Malorská doga (prý). Takže se majitelů i kříženců opatrně ptám, co to je za (samozřejmě krásného) pejska, abych neurazila. (jako se moc nelíbilo kamarádce s kudrnáčem, když jí nějaká paní říkala "jé to je krásnej pejsek, to je kříženec retrívra a pudlíka?" On je kudrnatý nejstarší plemeno retrívra, ostatní jsou proti němu vořeši;-D)

zana 11.12.2008 8:50

Re: Evo,díky

Jo, toho kudrnatýho jsem viděla letos prvně v životě naživo a (Evo, nesměj se mi;-)) taky jsem měla dojem, že se pan retrívr nějak moc pokamarádil s paní pudlovou8-o;-D

zana 11.12.2008 8:46

Re: OT - VERAM?

Li, Veram odešel počítač, chce to sms! Ozývá se jen občas.

zana 11.12.2008 8:44

Re: Ještě honem

Všecko nejlepší, milá BeňoR^:-)V

zana 11.12.2008 8:42

Evo,

to je ale parádně zpracovanej přehledR^. Díky moc - a ...ještě by se mi hodilo těch zbejvajících pár plemen;-);-D;-D.

EvaŽ 11.12.2008 8:38

Re: Retrívři

Toleříci jsou kouzelní magorci. Na loveckých zkouškách mají s temperamentem potíže (ale jde to zvládnout, jen musí mít páník silné nervy). Agiliťáčci a dog frisbee jsou šikovní. Jen je trochu třeba dát pozor na kyčle, taky mohou mít dysplazii. A aport má každý retrívr vrozený (některý více, některý méně, toller spíš více;-))

Li 11.12.2008 8:37

Re: Tomu se říká klika:-)

Jsem Ti pískla mejlík ;-)

EvaŽ 11.12.2008 8:34

Re: Tomu se říká klika:-)

No, jenže to by zase poctiví chovatelé, kteří nemají možnost do revíru, měli problémy. A haj/zlíky by to neodradilo, nechali by si psa vycvičit a protáhnout nějakou zkouškou, kde by nebyli tak přísní. Obecně jsou nejtěžší klubové zkoušky, potom teprve okresní. A jsou myslivecká sdružení poctivá. která mají zkoušky obtížné a taková, kde je to "dávačka". Takže to zase nic neřeší:-/. U některých "chovatelů" mě štve masivní reklama (jaké mají super psy) a při tom si nechají dělat rentgeny v cizině nebo uchovnit psa v cizině (tady jsou poměrně přísné podmínky). Jak jsme v EU, mají volné pole:-/, pořád je v lidech  u nás pocit, že v cizině je vše lepší:-/. Nikdo neví, jak do toho, nejsou páky, jak takovéto lidi donutit, chovat se férově. Běžný zájemce o štěně vidí krásnou kuličku a milého pána/paní chovatele (na pár minut to dokáže každý). Až když do toho vidíš, můžeš říci "ano, tohle je poctivý chovatel". Naopak to říci nejde, většinou nemáš důkazy.

Li 11.12.2008 8:33

Re: Tomu se říká klika:-)

No jo, jenže to by vyprovokovalo mohutnou vlnu bezpapíráků :-/;-€

EvaŽ 11.12.2008 8:24

Re: Ďakujem

Labradorci jsou strašně fajn, milí, pohodoví psíci. Ano, máte pravdu, i po těch špatných zážitcích dokáže být plný lásky.V

EvaŽ 11.12.2008 8:21

Re: Evo,díky

Mě taky;-D

LA 11.12.2008 8:20

Re: Evo, díky

Asi jsem to špatně vyjádřila: měl postavu i srst goldena, jen ta barva jim nějak utekla. Flet je štíhlejší, tamten byl mohutnější. Nejspíš nějaká chyba, on ten atlas byl spolehlivý jen na notoricky známá plemena, jako např. jezevčík.

P. S. V Plzni sněží. :-)

Bláža 11.12.2008 8:19

Re: Retrívři

Vím o problémech a myslela jsem to tak, že já měla na zlaťáky které jsem potkala štěstí. Ale je fakt, že mnoho z nich má problém s kyčlemi, tak se je páníci snaží nepřekrmovat a udržet svalovou hmotu. A s těmi tollery jsem se setkala poprvé právě na tom coursingu, jedna tollerka je neúnavná aportérka :-)

EditaK 11.12.2008 8:16

Ďakujem

za krásne popísaných labradorov. Sama som mačací človek, ale labradora máme v rodine a je to úžasný psík, teda psia madam aj keď najdúch. Neter, študujúca v Prahe, ju priniesla domov, pretože práve stratili svojho prvého labradora. Enyžku našli, myslím, v Ostrave, kde ju zachránili asi ako ročnú od smetiakov, nešťastnú, zúboženú a hladnú.  Dnes žije v Prešove, už nejakých 8 rokov a je to najmilší pes akého si možno predstaviť a samozrejme aj najmilovanejší. Napriek zlému osudu nestratila lásku a náklonnosť k ľuďom. Je krásna, zdravá, veselá a nesmierne milá.

EvaŽ 11.12.2008 8:15

Re: Retrívři

Většina zlaťáčků je v pohodě.  Známe jich spoustu (opravdu pár desítek) a problémy máme jen v okolí s jednou bezpapírovou fenou. Jen jsem upozorňovala, že mohou být s některými problémy (mimochodem, psal o nich i pan Desenský, že z retrívrů zná linii problémových goldenů. Naštěstí jde o raritu.)