1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Retrívři známí i neznámí (1)

Retrívr (retriever) je skupina plemen loveckých psů. Je zařazen ve skupině VIII. FCI - Lovečtí slídiči a retrívři spolu s loveckými španěly a vodními psy... Retrívr je ale i pes společenský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Beda 11.12.2008 13:11

eeeee.... aaaaaaaaa...

to se tu myslím probíralo docela nedávno, jak se lidem někteří tito pséci pletou, že? a mě (wellmi ošklivě) potěšilo, že ani tu, mezi znalými pejskaři, v tom nejsem tak úplně sama;-)

akorát mně (s těma... mnoooo... světlejma;-D) ještě "splývá" hovawart8-o

a letím se schovat;-D;-D;-D;-D;-D

Bubu 11.12.2008 12:55

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Představ si, Dede, že teď mám jednoho chďáka blízko. Můj šéf se ujal asi 4 letého choďáka, protože mu panička skončila v nemocnici a už se starat nemůže a její po(i)tomci taky nemohou (možná nechtějí). Ze začátku říkal, jen na čas, než mu najde nové doma, ale teď už to tak nevypadá. Byl velmi mile překvapen jeho povahou. Má československou vlčáčici a to není zrovna nejsnadnější zvíře. Je to lovec a poněkud svéhlavá (stihne-li se odvolat, když zbystří, je to ok, ale jak se rozběhne, musí se už jen modlit). A choďák je prý poslušný, velmi oddaný a umí pást koně. Myslím, že už ho nedá. ;-)

YGA 11.12.2008 12:37

Re: OT - VERAM?

Veram - sekera, jedině sekera ;-);-D - nebo prohodit oknem, ale to je lepší praktikovat v létě, když je otevřené.

YGA 11.12.2008 12:29

Díky EvoŽ, za utřídění retrívrů

Přiznávám, že na vlastní oka a na živo jsem viděla pouze labradora a zlaťáka. Fleta znám jenom od tebe, o kudrnáči jsem se dočetla v chytrých knihách a ostatní jsem taktně pominula 8-o;-). Všichni vypadají náramně - ale kdybych si měla vybírat "jenom" z retrívrů, byl by to toller - teda tolleřice ;-D - to je sympaťák na první pohled a vypadá jak pěkný rošťák - a taky je menší. Mě se teda líbí velcí psi, ale z praktického hlediska beru ty menší.

Ale marný platný, srdce mi bije v rytmu kníračích tlapek.

jiný Honza 11.12.2008 12:28

Re: Evo,

Jo, já si myslel, že se zapomněl rotvík s ovčákem a pronesl něco v tom stylu. No, omlouval jsem se hned a fakt upřímně.:-/

Velká kočka 11.12.2008 12:13

Re: DANÁM, DANUŠÍM A DANUŠKÁM KYTIČKA !

Taky přeji vše nejlepší !!! VVVVVV

zana 11.12.2008 12:12

Re: Evo,

Ty uznaný by stačily;-). Třeba se někdo pochlapí (požení, jak říká kolegyně) - fakt je, že po tobě je radost číst, víš?R^

Velká kočka 11.12.2008 12:11

Taktika

Milá Evo Ž., díky za tohle poučení, přehledné a srozumitelné i naprostému neznalci jako jsem já.

Ale tak teď dumám, proč ten labrador Zingo je tak agresivní vůči Garykovi a jak jsem slyšela i vůči druhým psům. On je asi vyjímka potvrzující pravidlo. S golden retrieverem Chikem to funguje, ale je taky dost nevhodný "na hraní" už jenom kvůli své váze a že je zvyklý si hrát s 50ti kilovým křížencem, nevím jakých ras, Bamsem. Garyk je chudák, buďto potkáváme pejsánky pidižvíčky a tam je zase nebezpečí že budou zašlápnuti puberťákem Garykem a nebo se setkáme s těmi pro Garyka obry a zase si nemá s kým hrát. K tomu je panička stará bába a neutíká i když stále ještě kráčí poměrně svižně. Ale co je to pro pasteveckého či ovčáckého psa. Jak se to vlastně říká česky? Švédsky je collie vallhund a vall je louka, pastvina. Valla pak znamená pást pokud ovšem nejde o lyže a jejich natírání voskem. No prostě Garyk je pes velice čilý a pohyblivý a potřebuje se vyběhat a ne jen capkat vedle paničky na vodítku. Největší brzdou jsou ne cedule se záhadným textem, které nám město nedávno vyvěsilo pod protějším kopcem. "Zákaz venčení psů. Drž psy na vodítku." Chodíme kolem a snažíme se porozumět co autor mínil. Jestliže je tam zákaz venčení psů, pak to logicky znamená,  že se tam psi nesmí vůbec vyskytovat. Podle mne se venčí i když jsou na řemínku. Jak tedy může následující věta nabádat k tomu aby byli psi uvázaní? A nejsem sama kdo nad tou záhadou hloubá. Já osobně přicházím s byrokraty vždycky do konfliktu a jejich řeči nikdy nerozumím. Ale Garykovou překážkou je nejvíc ten pro mne nevysvětlitelný strach z různých zvuků. A to že si jich někdy nevšímá a někdy silně reaguje. Prostě se nedá předvídat jak se v příštím okamžiku zachová a v šoku do jakého se dostane potom moje povely neposlouchá. Tuhle jsem zkusila ho položit na záda, aby mu došlo kdo velí. Nebylo to lehké, on je neuvěřitelně silný, ale seká teď dobrotu. Jen abych to nezakřikla.     

zana 11.12.2008 12:10

Re: Evo,

Honzo, bauceron - jestli je to on.

Jovovi 11.12.2008 12:09

DANÁM, DANUŠÍM A DANUŠKÁM KYTIČKA !

R^VVDanám, Danuším a Danuškám k svátku kytička.VVR^

Mata 11.12.2008 12:00

Krasne napisane

Super clanocek. Mam knihu o goldenoch, odtial nejake mudrosti, ale to su len zlataci, ostatni nie. Chovame goldena, po malom bradacovi obrovsky rozdiel a keby som si mohla vybrat, bol by to ku-

ceravy retriever, ale jeho chov som na Slovensku vtedy nenasla. Dnes by som nase zlaticko neda-

la za nic na svete. Krasne su aj fotecky.VTesim sa na pokracovanie.

jiný Honza 11.12.2008 11:53

Re: Evo,

Jo, jo, já si taky naběhl. Ale jen 2x. Poprve to byl brakýř jezevčíkovitý a podruhé boseron (jak se to vlastně píše???). JInak se taky raději ptám. No, coby majitel černého hovíka s pálením jsem na dotazy na čistokrevnost zvyklý.

alimo 11.12.2008 11:52

Re: Evo, díky

Ta poslední věta je naprosto výstižná, můžu jen a jen podepsat.

Podrbej Barušku za ouškamaVV

Dede 11.12.2008 11:49

Re: Počteníčko,

A navíc by to neměl být pytlák, co? ;-);-D S těmi vašimi háji za humny... Co hovík? Rpuť by určitě dodala podrobnosti :-)V

EvaŽ 11.12.2008 11:46

Re: Evo, díky

To motto na konci;-)  je nádherné. Platí pro naprostou většinu retrívrů. On i ten česepík kouká oddaně a čeká, co udělat pro pána, jen někdy vyhraje ta jeho palice. I dobře socializovaný česepík je mazel. Spíš jde o to jaké je s kterým retrívrem pořízení. Labroušek je pes i pro začátečníka, s fletem se musíš spíš domluvit. Ale o povahách jak je znám bude zítra;-)

Podrbání statečné Barušce (bodeť by si masíčko nevzala, vždyť je to labrošek se stálou chutí k jídlu;-PV)

Xerxová 11.12.2008 11:22

Re: Počteníčko,

teď jde ještě o to, jestli chceš "opravdového" hlídače, nebo "jako" hlídače, tzv. strašáka ;-P. Naše dogy u plotu řvaly všechny, ale opravdový hlídač nebyl ani jeden... Náhodní kolemjdoucí se báli všichni ;-D 

Bubu 11.12.2008 11:18

Evo, díky

Krásně jsi to napsala.V Mě rozhodně o kladech retrívrů přesvědčovat nemusíš. A labroušci jsou báječní a nej. ;-P každý jen tu svou má za jedinou.... chicht.;-) Baruška dává pozdravovat.

V úterý jsme byli u veta pro vzteklý ďobanec a spol. a moc nás chválil. Že Baruška jenom svítí radostí ze života, i kousek sušeného masa si od něj vzala (a to jí udělal dírku do kožíšku), srst že jí hází prasátka (prý jak jí podstrojuju), že je macínek jako správný labrador, ale tlustá není. Prostě jsme dostali pochvalu a politování, že zrovna tahle čubina je v chovu nepoužitelná.

A za labradory můžu říct, že nejtypičtější vlastnost labradorů je budu dělat cokoli, hlavně že s tebou, pane.

EvaŽ 11.12.2008 10:48

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

To byli nejspíš z Třeboně z Vlčích luk/ Vlčí stepi;-D, jako Ája. V té době toho v Jižních Čechách moc nebylo a tohle je největší chovatelská stanice dodnes

damatin 11.12.2008 10:47

Re: Počteníčko,

Víš, já budu potřebovat hlídače. Rony byl velmi dobrý bodyguard a časem se to ukázalo jako výhoda. Naše prostředí (a to jsme z Ústí utekli) potřebuje ploty a psy :-/

EvaŽ 11.12.2008 10:46

Re: Ještě honem

Připojuji seV

EvaŽ 11.12.2008 10:45

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

No přesně, proto nemohli být v encyklopediích. Labradory jsem dlouho znala z anglických a amerických knih o psech. Vlastního psa jsem si pořizovala v roce 78 a netušila jsem, že už tu labradoři jsou. Jinak se asi můj osud se psy vyvíjel jinak;-), protože historky o retrívrech jsou velmi infekční a Angličani mají hlavně Labradory velmi rádi.

Jo, Norsko a vůbec severské státy jsou retrívří velmoc. Ája má tátu z Dánska, Ginny sice z Itálie ale její dědeček je Nor. Předpokládaný otec dalších štěňat je Dán ze Švédské krve;-P. Prostě Evropský mix;-D

No a víš kolik plemen tu je a člověk je vůbec nezná?! Když se koukám na katalog z výstav, pod některými názvy si ani nic nepředstavím. Myslím, že odborník na všechna plemena ani neexistuje. Aspoň se máme pořád co učit.;-D

EditaK 11.12.2008 10:40

Re: Ďakujem

Vem , aké mal brat obavy, keď neter oznámila, čo im vezie. Ešte boli rozboľavení po strate a teraz sa bál, ako si poradia s  možno natrvalo poznačeným zvieraťom. Žiadne postihnutie, žiadne problémy, len milé a vďačné stvorenie. A dokonca žiadne problémy ani pri styku s cudzími. Už pri našom prvom stretbutí sa tvárila ako keby nás poznala odmalička a to sa nestretávame často, predsa len 450 km nepustí.

LA 11.12.2008 10:37

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

I přes relativně dlouhou historii chovu, se více rozšířili až v posledních letech. Když si děda se střejdou přivezli v polovině 90. let každý po štěněti retrievra (přivezli si je odněkud z jižních Čech), tak byli tito psi na Klatovsku neznámí. Zkusím doma najít fotku.

Kaštan 11.12.2008 10:37

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Evo, tak si mě tu chytla za V Zrovna včera večer  jsem projížděla stránky pana K. a koukala na nová štěniska. Všechny retrívry mám naštudované, ale o těch dědičných chorobách jsem toho moc nevěděla. O DKK jo, ale třeba o těch očích ne. Dlužno ještě podotknout, že třeba moje psisko mělo pořád problémy s ušima. A to díky tomu, že skákal do vody zásadně šipkou a potápěl i hlavu. Voda mu pak natekla do uší a on míval často záněty. Jakmile viděl, že se k němu blížím indiánským přískokem s lahvičkou a vatou na špejli a on už nezvládne zdrhnout, mrsknul sebou na záda, kopyta vyhodil do vzduchu a pak už jsme zápasili ve stylu volném... ;-D

EvaŽ 11.12.2008 10:35

Re: Evo,díky

Nesměju, nejsi první;-);-D. Jen chovatelé to trochu neradi slyší;-D. Mně se tohle stalo, když jsem poprvé viděla irského vodního španěla, od té doby jsem opatrnější.

Dede 11.12.2008 10:34

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

No jo, ale jak dlouho to trvalo, než je člověk začal potkávat na ulicích? :-) Choďáci "vznikli" v roce 1985 a ještě teď je málokdo na ulici určí - než se plemeno zafixuje v povědomí mezi laiky, tak to prostě chvíli trvá V Ostatně třeba border teriéra  jsem začala vnímat teprve poté, co si ho pořídil můj bratr... :-)

EvaŽ 11.12.2008 10:32

Re: Počteníčko,

Pokud neplánuješ znovu puntíky, je flet dobrá alternativa. My takhle změnili a nelitujeme (i když puntíka vidím vždy zamlženě, 27 let ze srdce nevymažeš). I labrador je dobrá povaha, jen ta figura je po dalmatinovi nezvyklá. Golden ti bude připadat po dalmatinovi hodně klidný (pokud nemá magory páníčky a není útočný).

EvaŽ 11.12.2008 10:27

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Pro zajímavost:

labradoři se v ČR chovají (tj. odchovávají česká štěňata, nejen importy) od roku 1975, zlatí retrívři od roku 1981, fleti a kudrnatí od roku 1992 a česepíci a tolleři od roku 1997.

Zdroj jsou stránky klubu chovatelů loveckých slídičů, sekce retrívrů web: www.retriver.cz

EvaŽ 11.12.2008 10:18

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Ono by se mělo psát o chovatelích a "chovatelích" více, ale to by se člověk dostal na hranici trestnosti. O plemenech mohu psát jen v omezené míře, náhodou znám osobně všechna plemena retrívrů. Ale o řadě plemen je spousta pověr, třeba zrovna o dogách, bulteriérech nebo o pitbulech. Tak bych neměla psát jen já;-P

damatin 11.12.2008 10:14

Počteníčko,

zvlášť pro někoho, kdo si vybírá, plánuje a přemýšlí, až se mu kouří z hlavy ;-P Jinak v naší obci máme kamarádku fletku, něžnou a jemnou bytost a dva nepříjemné, neposlušné a útočné zlaté retrívry. Tedy já mít takové páníčky, tak taky koušu :-/