15.5.2024 | Svátek má Žofie

Diskuse k článku

ROZCESTNÍK: Fauna, flóra a to ostatní na Krétě

"Tak co, na vysněnou dovolenou?" zeptal se taxikář cestou na letiště. Odpověď zněla: "Nevím, jak vysněnou, ale určitě zaslouženou!" Ovšem po příjezdu jsem si v první chvíli říkala, čím že jsme si to zasloužili…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Beda 21.11.2006 13:25

Re: už jsi někdy slyšela?

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Medvídek 21.11.2006 13:14

Byl jsem

nějakou dobu v kontinentálním Řecku, na Krétě nikdy. Za povídání díky, s těmi zvířaty to bohužel v Řecku opravdu tak je....podivných příhod jsem tam měl několik. Ale dneska je líčit nebudu, není mi dobře. A fotky jsou krásné, a ne že ne.:-)

jiný Honza 21.11.2006 13:13

Re: Re: obsáhlé povídání

A proč se omlouváš? Vždyť je to paráda. Navíc - už jsi někdy slyšela, že kratší je lepší? 8-)))

Beda 21.11.2006 13:04

Re: obsáhlé povídání

je to dlouhý, já vím:-/ ... jak to vidím vytištěný - nějak se mi to asi natáhlo:-/8-oRv ... omlouvám se:-/

Hanča 21.11.2006 12:31

Díky za obsáhlé povídání o Krétě.

To o kočičkách mi připomnělo pobyt na Gran Canarii. Tam bylo kočičáků nepřeberné množství, ale měly se dobře. Přes den zřejmě pospávaly někde v chládku, zato večer, když jsme se vraceli z pláže nebo z hospůdky, vyrojily se a hodovaly. Chodili jsme po cestě lemované nízkou kamennou zídkou, která byla přímo posetá mističkami s kočičími granulemi a různými mlsůtkami. Čičiny byly přítulné, nechaly se pohladit.

A ještě jeden zážitek z dovolené - tentokrát z Karlovy Studánky. Tam jsme chodili na jídlo do hotelu, kde vedle vstupu byl umístěn výrazný nápis "Zákaz krmení koček" a pod ním seděl velký kocour. Přišlo mi ho hrozně líto a říkala jsem si, propána, ten si to místečko nemohl vybrat hůř. Ale pak jsem viděla, že nejsem zdaleka jediná, která - nápis nenápis - odchází od oběda se zbytkem v ubrousku a kocourovi přilepšuje. Však to byl taky pěknej macek !

RenataE 21.11.2006 11:32

Lawrence Durrell

Knížka o Kypru vyšla vloni před Vánocema, titul si nepamatuju ale je moc pěkná.

Beda 21.11.2006 11:32

Re: Česku je taky moc toulavých koček

to máš pravdu!!! píšu to kdesi níž, jen v Praze se jejich počet odhaduje na 30 - 50 TISÍC:-/ ... no a co s tím? pár lidí se snaží, obce na to povětšinou kašlou - prachy dají určitě jinam:-(

kj. 21.11.2006 11:04

Re: Re: Jsem ráda, že jsem si o ostrově početla,

Vlastně jsme byli v Řecku 5krát. Na Lefkádě jsme byli po druhé.

kj. 21.11.2006 11:02

Re: Jsem ráda, že jsem si o ostrově početla,

Máš bohužel pravdu. My jsme byli v Řecku 4 krát. Chalkidiki, Thasos, Lefkáda a Samos. Řecko je krásné, ale s těmi zvířaty je to moc smutné. Někteří turisti to však nevidí, říká se tomu selektivní slepota. Na druhé straně v Česku je taky moc toulavých koček, jsou však víc plaché než v Řecku a tak nejsou lidem tolik na očích. Nejsou na tom ty naše toulavé kočky o moc líp,  a navíc  tu v zimě mrzne.

KláraS 21.11.2006 11:02

Re: Re: nádhera

na Krétu se určitě vrátíš :-):-) Ta Samarie je fakt nádherná - je fakt, že druhý den jsem byla zralá na endoprotézu, ale stálo to za to ;-D

dalmatin 21.11.2006 10:51

Jsem ráda, že jsem si o ostrově početla,

protože já už k Řekům nikdy nepojedu. Mají nejkrásnější moře, jaké jsem kdy viděla, ale doteď mě straší vzpomínky na pejsky. Byli jsme tam na konci sezony, turistů už málo a nikdo z místních se na ně ani nepodívá. Žebrají o jídlo, jsou naprosto mírumilovní a já si je nemohla odvézt domů. Prý je po sezóně vybijí. Jeden den jsme byli na výletě a zrovna ten den jich většinu pochytal antoušek. Zaplaťpánbůh jsem to neviděla. Jeden veliký vlčák, který dostal všechno naše jídlo měl obojek na krku. Měl pána, ale ten odjel na měsíční dovolenou. Psa nechal na ulici. NIKDY tam už nepojedu. Bojím se otevřít ty odkazy, bude to určitě o tomtéž.

JoVo 21.11.2006 10:48

Re: nazdar v hodine plchu

:-/Milá Hano Wiliamson, na půjčování knih jsem pes. Nejlépe je pořídit si notýsek,  hezky napsat datum, název knihy a komu jsem knihu půjčil. Kdysi jsem půjčil kolegovi ze zaměstnání knihu technického zaměření. Už jsem jí nikdy nedostal zpět a ještě mně s klidem ve tváři tvrdil, že mně jí vrátil. V zaměstnání jsme měli „černou knihu“ a tam jsme půjčovali technické příručky na podpis.8-o

YGA 21.11.2006 10:44

Re: Re: Re: Re: Re: nazdar v hodine plchu

A zkus taky Ostrov v ohrožení - taky hezký. A výborná je Růženka je taky z příbuzenstva - putování s opilou slonicí po Anglii (ale ta je už pro starší či přímo dospělé čtenáře) - tyto dvě knížky jsou beletrie, ale moc milé - a skončí to v obou dobře.

kolemjdoucí 21.11.2006 10:31

pomoc psům a jiným zvířatům na Krétě

kočky Kréta: http://www.kretakatzen.de/

Řecko http://www.greekanimalrescue.com/

jiný Honza 21.11.2006 10:05

Re: Re: Re: Re: nazdar v hodine plchu

Jasně, jeho historky jsou dokonalé, sqělé jsou i story z Ameriky (Šeptající země, Opilý prales?), ale mě nejvíc fascinovalo, že dokázal kdekoli najít něco, co stojí za pozornost. Některé jeho povídání o úplně obyčejných brouích nebo mouchách... V tomhle byl geniální.

Ovšem jeho story o Fonovi (večerní počítání schodů) nebo o vlastní rodině (historka s nápadníkem jeho sestry nebo psí rvačka na konci O mé rodině..). A naše mladá milovala jako dítě Mluvící balík. Tak mě napadá - Vítek je akorát v tom správném věku...

Beda 21.11.2006 10:03

Re: nádhera

Kláro, to jsem ráda, že jsem ti pomohla vrátit pěkné vzpomínky:-)

k té "válecí" dovolené - já tam píšu, že u nás to bylo ovlivněno poněkud chorobným stavem:-/, jinak souhlasím, že je tu kam jezdit a prý je to fakt nádhera - kterou my viděli jen z dálky a z busu:-( .... a ty soutěsky vlastně taky, konkrétně tu Samarii jsem viděla na fotkách z nabídky a úplně jsem se rozplývala!tiše závidím;-), že ty jsi to mohla vidět... třeba někdy se tam ještě vrátím:-)

Magda 21.11.2006 10:03

Byla jsem na Krétě

Loni jsem byla se známými na Krétě, také v Chersonissos;-) Doporučuji si půjčit auto, není to problém a ani to není tak drahé. Za týden se dá projet půlka Kréty a navštívit mnoho zajímavých míst - zátoka Matala, Faistos, Gortys, náhorní planina LasithiR^ Hory jsou opravdu krásné. Do Heraklionu jsme jeli busem - veřejnou dopravou, vyšlo to mnohem levněji než výlet, který nabízela naše delegátka a mohli jsme se kochat jak jsme chtěli dlouho. Výklad si člověk přečte v průvodci nebo na info-tabuli.

YGA 21.11.2006 9:50

Re: Re: Re: nazdar v hodine plchu

No jasně - knížka Dvakrát do Kamerunu - já ji četla vybavenou ilustracemi A. Borna a strašně jsem se chechtala, když popisoval, jak učil Fona tancovat. Ilustrace byly exelentní. TV serial jsem viděla - utkvělo mi v paměti, jak chodil po vodě v polystyrenových lyžích.

KláraS 21.11.2006 9:40

Re: Re: Re: Kréta

tak to jste to měli dobře naplánovaný R^:-)

Yezi 21.11.2006 9:35

Re: nazdar v hodine plchu

Pravděpodobně myslíte Hořké citróny Lawrence Durrella, ale ty myslím v češtině nevyšly, což je škoda. Ještě, že aspoň Geraldovi knížky vyšly několikrát - ideální čteníčko do tohohle počasí;-D

Zkumavka 21.11.2006 9:18

Kréta

Na Krétě jsme byli,bratru je to třeba 7 let.Vidím,že se nic nezměnilo,jen ta měna.My ještě přepočítávali drachmy. Zůstal ve mě zážitek s koňma.Chodila sem ráno brzy po pobřeží,v jakési ukryté ohradě zarostlé roštím byli koně.Něco tak hubenýho a vyděšenýho sem nikdy neviděla.Bylo po sezoně,říjen.Potom sem se dozvěděla,že slouží k výdělečně činným,prostě vozí v sezoně turisty,no a od té doby je snad nikdo nekrmil,to teda bylo hrozný!! Turků běhalo v přístavu  cele tlupy,dovedně se vyhybali autům,spali stočení do klubíčka ve vchodu do krámků.Bezdomovci.

Náš příjezd byl tehdá o půl 1 v noci a na pokoje sme čekali také celé dopoledne.Odjezd taktéž.Vystěhovat věci,kufry a čekat na autobus,opět řadu hodin.Jo,jo,turistický průmysl..

jiný Honza 21.11.2006 9:15

Re: Tak to závidím!

Brát si je domů nemusíš, stačí ty, které ti pošle Tojefuk. 8-)))

Xerxová 21.11.2006 9:15

Re: Re: Kréta

My totiž jeli z hotelu brzy, byli jsme tam hned po otevření - a tak jsme měli celý komplex v klidu - bez davů lidí a bez vedra. A moc se nám tam všem líbilo. I holky byly nadšené, hlavně proto, že pak měly slíbené vodní tobogánové a bazénové šílenství (mimochodem taky v kopcích - zvyšují tak návštěvnost nepobřežních oblastí)

jiný Honza 21.11.2006 9:14

Re: Re: nazdar v hodine plchu

YGO, asi jsem stejná krevní skupina - Geralda Durella jsem přečetl skoro celého, ale některé pasáže právě z knížky O mé rodině a jiné zvířeně mě dostanou vždycky. Ale stejně krásně a plasticky (úplně se vidím) popisuje i své cesty do Britského Kamerunu (Bafutský Fon). A mimochodem, natočil i tv seriál pro mladé přírodovědce - bylo to moc hezky udělané.

Beda 21.11.2006 9:13

Re: Tak to závidím!

hihiiiii, hahaaaaaa;-D;-D;-D;-D;-D

no ale Rputi, to by ses opravdu pronesla8-o, bylo jich tam, hodně!! .... a asi nemají lehký život:-/ ... hmmm, možná by tě fakt ukecaly;-P

mimochodem, u nás je jich taky dost, jen nejsou tolik vidět:-/ -  jen v Praze se to prý odhaduje na 30 - 50 tisíc bezpriorných koček8-o:-/:-(;-(

no, a my si přesto jeli pro micku asi 100 km... ;-):-) ale to jen tak, bokem říkám...

KláraS 21.11.2006 9:09

Re: Kréta

my byli v Knossu taky individualně. U vchodu se nám vnucovali nějaký místní průvodci, které jsme s díky odmíntli. Vzhledem k tomu, že přednosta vládne třemi světovými jazyky, tak se vždycky nenápadně přitočil k nějaké větší skupince a pak mi tlumočil o co jde ;-D Musím ale říct, že mě Knossos taky trošku zklamal - možná to bylo i tím, že ten den bylo opravdu až nechutný vedro a i mě teplomilovi se dělalo trochu zle..