29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

ROZCESTNÍK: Beta - hradní paní z Bíboly

Dovolenou v Toskánsku jsem plánovala pečlivě - domek měl mít oplocenou zahrádku a parkování na pozemku. Jedno preferujeme kvůli Betě, druhé kvůli Yardovi. U popisu domku byla poznámka... klidná, slunná, vyvýšená poloha ve svahu...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Matylda 10.8.2009 13:04

Re: Ještě k Janě Bu

A jo. Já četla snad první dva příspěvky a pak jsem se tak daleko nevracela. Upřímně, sama vím o chovu psů houby, proto jsem nereagovala. Vím jen to, že jestli Borůvka-křivozubka nebude uchovněná, štěňata nikdy mít nebude. Podle mého je v téhle zemi příliš mnoho kříženců a psů bez PP.

Bubu 10.8.2009 13:13

Re: Ještě k Janě Bu

Tak nějak. A mrzí mě, že se tu vyhrotí takový konflikt.

Souhlasím s Janou Bu, Bára sice má PP, ale štěňata nebudou, potenciálně nemocná štěňata vyrábí jen nezodpovědný zmetek. Nehoda se stane (i když by neměla), ale prodej čistokrevných štěňat bez PP - to je mi silně proti srsti.

EvaŽ 10.8.2009 13:22

Re: Ještě k Janě Bu

Vave, já jsem janě psala pod jejím rozloučením. Jakub a Jenda ujeli, protože neví o problémech "bezpapíráků" a bezprizorných zvířat. Nevědí, že jde často o problémy zvířat, která si díky neznalosti (to nemluvím o množitelích na kšeft, kde jde o zločin) "chovatele" mohou nést různé dědičné vady. Proto jim tahle diskuse připadá jako "bouře ve sklenici vody"

Jak jsme již opakovaně psali (Xerxová, Li, moje maličkost a další) Jsou chovatelé a "chovatelé - množitelé". Dobří a špatní jsou v obou skupinách. Ale pes s PP musí splnit nějaké podmínky a rodiče musí být nepříbuzní (příbuzenská plemenitba se povoluje výjimečně). U bezpapíráků lze v dobré vůli nakřížit dva zdravé jedince, kteří nesou dědičnou vadu a průšvih je hotov. Jasně, ne všechny kluby fungují tak, jak mají. Ale k budoucím majitelům štěňat není zodpovědné prodávat roztomilého "zajíce v pytli", ani když se to dělá v dobré víře, že moje fenečka je úžasná a pejsek byl milý. I kvalitní chovatel občas vyprodukuje dědičně zatížené štěně (viz problémy Berušky od Bubu). A když neznám předky a problémy v liniích předků, může být problém i při nejlepší vůli. Osobnost MM je vzhledem k podstatě problému zcela irelevantní. Jana neřekla, že MM jedná nečestně ani ji z ničeho neobvinila. Snad jen z neuváženého jednání. A v tom souhlasím s Janou. MM čtu ráda, Mimi je rozkošná. Ale s těmi štěňaty souhlasím s Janou. Nevěděla jsem, že to jsou bezpapíráci. Teď, když jsou na světě, jim přeji hezký život, ale bylo opravdu třeba, aby Mimi  měla za každou cenu štěňata?

Jana udělal jediné, že to řekla naplno, jak si to myslí.

MM je bezpochyby osobnost, Jana také. To ovšem neznamená, že ani jedna z nich nemůže udělat chybu. Ostatně Jakub S je také velmi výrazná osobnost. To o chybě platí i pro něj. Takže si jako lidé chybující odpusťme, co vy na to?

EvaŽ 10.8.2009 13:23

Re: Ještě k Janě Bu

Koukám, Bubu, že jsem Báru přejmenovala. Ale ne moc, ona je Beruška roztomilá.

Bubu 10.8.2009 14:29

Re: Ještě k Janě Bu

To vůbec nevadí, ona je Baruška moje malá beruška. A navíc jsi řekla všechno tak, jak to cítím i já. On někdy člověk chce být vtipný, a pak by se nejradši neviděl. A naopak, někdy se člověka hluboce dotkne něco, co by ostatní nečekali, právě proto, že to tne do živého.... Jo, nemusíme mít všichni stejný názor, ale proto, že spolu nesouhlasíme,  není nikdo z nás horší. 

Vave 10.8.2009 13:41

Re: Ještě k Janě Bu

Jsi bezva baba, milá EvoŽ.VV

Dede 10.8.2009 15:11

Re: Ještě k Janě Bu

Díky EvoV, koukám, že mi ušlo víc, než jsem si myslela, napsala jsem tam tehdy a už jsem na to dál nekoukala. :-/ 

dalmatin 10.8.2009 13:26

Re: Ještě k Janě Bu

Já jsem to také četla až teď. Nebudu se stavět na žádnou stranu. Jen bych chtěla říct: pokud spolu lidé nemluví, tak se nedomluví. Každý z nás je trochu jiný, zkušenostmi, povahou... Prosím, mluvme spolu. Pokud se dokážu přenést nad to, že na mě někdo křičí, třeba slyším jeho volání.

Vave 10.8.2009 13:48

Re: Ještě k Janě Bu

A to já se zase musím postavit na stranu Jany Bu, protože ona řekla nahlas jen to, co tu řešíme stále dokola:  není dobré množit psy bez PP. A Jakub jí to vytknul, protože "o tom se přece v dobrém klubu nemluví, že ano". To nepovažuji za správné. Jak už jsem napsala, tahle diskuse mi unikla. Kdyby neunikla, zastala jsem se Jany hned - a třeba se tu dnes nemuselo řešit Janino loučení. Moc mě to mrzí.

Ostatně, já mám na Jakuba pifku už za to, jak vytknul Louk Sudety a pak řekl, že "příhraničí" je ten správný název. To byl od něj dvakrát během jednoho dne vysloven odsudek na věci, které on sám nemá prožité.

dalmatin 10.8.2009 14:21

Re: Ještě k Janě Bu

Často dělám "smírčího soudce". To neznamená, že nesouhlasím s jednou či druhou stranou. Jen stojím mezi a snažím se poslouchat nebo lépe řečeno přimět naslouchat toho i onoho. Napomínání, okřikování, vytýkání nebo dokonce napadání je zakázáno. A vyvyšování se - to už vůbec ne. Hrubě se mi to nelíbí. Moc bych byla ráda, kdyby Jana s námi zůstala. V

Vave 10.8.2009 14:31

Re: Ještě k Janě Bu

Taky spíš dělám smírčího soudce, Puntíčku. VV.  Ale mám pocit, že Janě bylo ukřivděno. Tak proto.

dalmatin 10.8.2009 14:37

Re: Ještě k Janě Bu

Ano. Jano, zůstaň s námi VV Nebo se alespoň brzy vrať VV

HanaW 10.8.2009 15:03

Re: Ještě k Janě Bu

Ja jsem tu diskusi taky moc nesledovala, ale retrospektivne bych chtela dodat nasleduji. Mozna je to tim, ze se zivim tim, ze vzdy nekomu odporuju - holt je to v nature povolani. A tak my profesionalni odporovaci a diskuteri (to je taky v popisu prace) to berem krapet s odstupem, samozrjeme se snazime naformulovat sve nazory co nejlip, ale na konci dne vime, ze na sebe nebudem druhy den jecet, ale spis si podame ruku a reknem "good job". Samozrejme to neni tak vzdycky a za vsech okolnosti.

Aplikovano na predmetnou diskusi: Marcela a jeji rodina jsou milujici panickove. nevim, proc chteli stenatka - snad i proto, aby jim jedno zustalo. Zodpovedne hledaji nove majitele a neprijde mi, ze by byli "mnozitele." Na druhou stranu chapu snahu o zachovani kvality druhu a nebudu prilis polemizovat s lidma, kteri toto, zcela racionalne, vysvetluji a maji psy totalne PP. Mne osobne to nikdy nechytlo, prave proto, ze jsem videla ty zastupy cekatelu na domov v utulcich. A tak do konce zivota budu mit bezpapiraky utulkare- a kterej ty jsi? - a co z tebe vyroste?  Vsechny kocky, co jsem kdy mela,  jsou vypiplani nalezenci. A vsechna nase zvirena je a byla a bude kastrovana. Chapu taky, ze JanaBu to vidi z perspektivy bojiste o preziti a za jeji snahu vzdy smekam klobouk. Ovsem delat paralelu, ze od MiMi stenika vznikne armada utulkaru - nevim....

Myslim si, ze v tomto pripade JanaBu, opravnene frustrovana tim, co vidi kolem sebe, nicmene zareagovala ponekud neprimerene na situaci specifickou k MiMi.  Jakub zas prispechal na ochranu a s gustem jemu vlastnim se dotknul osobne Jany, i kdyz hluboce verim, ze to tak nemyslel. Taky jsem se krapet zarazila, kdyz jsem videla zminku o osobnosti. Takze kdyz to tak zhodnotim ve svem mozecku, tak ruzni lidi vyjadrili ruzne nazory, obcas se nechali unest proudem slov a nazoru a NIKDO nema absolutni pravdu.

Totez o cele diskusi o Sudetech. Je to kus zeme, ceska, nemecka, smisena???, poznamenana. Kazdy mame vlastni niterni zkusenost.

HanaW 10.8.2009 15:10

Pokracovani

Teda ne kazdy, ale rada z nas. A opet nic neni absolutni a zamitat historii v zajmu vlastenectvi neni zrovna to ono. Ale na konci dne snad muzeme souhlasit, ze v necem nesouhlasime a nechat to tak. A pak treba, pred spanim, o tom popremyslet. Ze jo?

Dede 10.8.2009 15:16

Re: Pokracovani

Já mám kořeny v Sudetech po meči i po přeslici, takže o tom také něco vím. Podle mého názoru je nejhorší zametat pravdu pod koberec, protože se nehodí - vlastencům, lidem, kteří zabírali domy apod. Protože ty události jsou pro náš národ stále traumatizující a bez řečené a pochopené pravdy se to nezahojí. A pokud mluvím o pravdě, tak mluvím o skutečné pravdě, ne o pravdě české nebo německé. Prostě jak to tehdy bylo...

abyt 10.8.2009 15:34

Re: Pokracovani

Dlouho jsem tu nebyla, tak sice nevím co se děje a dělo, ale co se týče Sudet, ač roduvěrně z Prahy, nikdy by mně nenapadlo říkat Sudetům jinak než Sudety, protože to Sudety byly a jsou a budou, ne?

Jenda 10.8.2009 16:46

Re: Pokracovani

Ranu je potreba nejen vycistit, ale taky nechat zahojit a furt do ni nevrtat. Kdyby slo jen o to, zdokumentovat co se v Sudetech v letech (priblizne) 35 - 47 delo (a lepsi by bylo zacit jeste mnohem driv) tak jsem pro vsemi deseti. Problem je v tom, ze spousta tech kteri pozaduji vysetreni udalosti po kvetnu 45, odmitaji byt jen zminku o tom co onem udalostem predchazelo. A veskere informace pro ne predstavuji jen munici pro dalsi a dalsi pozadavky.

A za tehle situace se vubec nedivim, ze uz toho spousta lidi ma plne zuby.

JanaBa 10.8.2009 16:17

Re: Ještě k Janě Bu

Ano, Hano, souhlasím. Jenom ještě připodotknu, ouplně všeobecně, že jestliže se angažuji na internetových stránkách, musím počítat s tím, že ne všichni z těch, kteří v nich listují, budou se mnou zajedno. S tím prostě musím počítat a být nad věcí.

Jano Bu, vrat' se mezi nás! Tvou práci obdivuji a tvé názory chci číst. Díky.

Vave 10.8.2009 17:32

Re: Ještě k Janě Bu

Už jsem chtěla mlčet, ale na Tvůj příspěvek, milá HanoWVV, ještě odpovědět musím. Trochu se tu už míchá jedno s druhým. Jde, myslím, o dvě různé věci:

Jednak si Jana všimla toho, že Mimi má štěňátka, ač není uchovněná, a zeptala, zda to tady nikomu nevadí. Což je případná otázka vzhledem k tomu, jak se tady občas diskutuje "s lidmi z ulice", kteří sem zavítají a nemají v této záležitosti jasno. A to bez ohledu na to, že vůbec nevíme, jak jsou staří, jaké mají vzdělání, zkušenosti a jaké vůbec měli možnosti, aby jim někdo vysvětlil podstatu zvířecího "papírování". Mám za to, že lidé, kteří sem chodí, tohle všechno vědí. A Marcelu považuji za vzdělanou a inteligentní ženu. Pár lidí Janu v její otázce podpořilo, a já jsem hlavně čekala na reakci Marcely, která ale nepřišla. Proto jsem také svůj příspěvek považovala za konečný, protože co jsem chtěla, to jsem řekla, a dokud by se Marcela neozvala, mlčela bych dál. Ovšem zamontoval se do toho Jakub, řekla bych, že velmi nešťastně. A to je ta druhá věc. Protože vyzdvižením jedné urazil druhou a současně problém nehezky bagatelizoval.

Vůbec tady nebyla řeč o absolutní pravdě, Hano. Z ničích úst nic takového nezaznělo.

A víš co mě mrzí nejvíc? Že mlčí jak Marcela, tak Jakub.

Co se týče Sudet, dotkl se mě způsob, jak Jakub mluvil na Louk, takové to tssss! Jak jen můžeš používat tohle slovo! Jakub na můj poměrně veselé ohražení se regoval, jak reagoval,a poučil mě, že mám svému rodnému kraji říkat příhraničí. Čímž rázem posunul celý problém do jiné roviny, a mě se jeho postoj velmi dotknul, což jsem myslím dala srozumitelně najevo. A taky mi dost vadilo, že se Jakub z toho popichování opět vytratil. *** To je vše, co k tomu řeknu, nechci roztáčet žádné spirály. Ale taky nechci zavírat oči, to jsem nikdy nedělala. A pokud si všimnu křivdy na někom, ozvu se vždycky.

Jenda 10.8.2009 18:19

Re: Ještě k Janě Bu

"a zeptala, zda to tady nikomu nevadí." ... coz je primo ukazkovy zacatek tvoreni lyncujiciho davu. Mozna to tak nebylo mysleni, lyncovani by tady samozrejme znamenalo jen par neprijemnych poznamek, ale vubec se nedivim, ze na tohle Marcela nereagovala. On je dost rozdil zeptat se nekoho proc neco udelal a zeptat se "davu" jestli mu nevadi to co dotycny udelal.

Nepredpokladam, ze by JanaBu chtela vybicovat dav k lyncovani. Zrovna tak jako ji Jakub urcite nechtel urazit. Stejne jako ja.

Ovsem co s tim ted to netusim. S do smrti smrtouci urazenymi jsem to nikdy neumel. Ja jsem zvykly spis na lidi schopne se jeden den zhadat do krve a druhy jit spolu na pivo.

Lucka V. 10.8.2009 22:08

Re: Ještě k Janě Bu

Teď jsem si tu páteční diskusi pročetla a mám z toho následující pocit: Každý má svůj kousek pravdy a díky pár nešťastným formulacím vznikl průšvih... Naprosto chápu Janu Bu, která má své zkušenosti s nešťastnými odloženými bytůstkami, které zachraňuje, léčí a pomáhá jim najít lepší život. Člověk, který viděl to, co ona, musí být v některých otázkách zákonitě velmi citlivý a podle toho reaguje. A zaplaťpánbůh za lidi, jako je ona.VVV No a k těm štěňátkům... V tomhle případě se mi to těžko odsuzuje, zvlášť poté, co jsem si přečetla článek o jejich příchodu na svět. Není to správné a často je podobné počínání vedeno lidskou vypočítavostí. Tady si to nemyslím. Z celého článku na mě dýchá láska k hafušce, kterou její dva lidi mají jako další dítě. A touha po štěňátkách tu zvítězila... Tu radost, že to vyšlo, že se mohou starat a vidět ten zázrak zrození a života, jim přeju. Je to sentimentální a neodpovědné, ale jsou to ,,jejich" děti.V Taky mám máslo na hlavě, i moje Xena přivedla na svět ,,nelegální" potomstvo. A když si uvědomím, jak nesmírně citlivou a vnímavou hafušku jsem v Buffince získala, nelituji. Jsme jen lidé, občas se prostě řídíme citem namísto rozumného a stoprocentně zodpovědného přístupu. Snažme se tedy pochopit jeden druhého a nehledejme na sobě vzájemně to špatné...:-)

Eva B. 11.8.2009 0:22

Re: Ještě k Janě Bu

ne, ona se zeptala " vy na to nikdo nic neřeknete??" přibližně tak... stojí za to vyhledat si příspěvek v jeho přesném znění...to je moje ( a Hany W mj) profesní deformace, vážíme a měříme každé slovo. Janě Bu jsem napsala osobního maila, protože nevím, jestli sem ještě přijde.dost dlouho jsem se otáčela kolem útulků, abych chápala její reakci. a při vší úctě k vám dvěma, pánové - jestli jste to nevyzkoušeli, těžko si představíte tu každoroční lavinu nechtěňátek psích a hlavně kočičích... kolik prochází útulky čistokrevných pejsků s PP....celkově to chce silný hlas rozumu když se rozhoduji, že bude moje fenečka někdy chovat/pes plodit potomstvo, jestli vůbec a proč? jestli náhodou čumáčků mnou chovaného druhu není už spousta. kam se takto dostali NO, goldeni?  jak rozdílní byli pejskové - Akimovi sourozenci s PP a od stejné fenečky, ale po pejskovi bez rodokmenu - vzhled, povaha, chování, zdravotní stav...tohle by bylo na hodně dlouhé povídání. v každém případě - tady opravdu nemají místo vzájemné útoky a kruté žerty. a já doufám, že tohle nedopustíme - z naší milované a hýčkané "hospůdky" se nesmí stát čtyřka po zavíračce.;-);-P:-/

Bubu 10.8.2009 12:41

OT - krtek

Nastěhoval se nám na zahradu krtek. A ne ledajaký krtek, krtek úderník. Každé ráno 3-4 nové krtince pod třešní. Časem se začal posouvat směrem k jabloni šampionce.

Můj nejdražší si zakládá na krásném trávníčku, dvakrát týdně seče, poctivě hnojí, stříká proti plevelům, v potu tváře vyrýpává pampelišky. A teď krtince. Zkoušel kde co. Zakopával pasti a nacházel je plné hlíny. Hadicí proléval chodby a ten šmejd si liboval, jak je krásně vlhko a hezky se hrabe. Dokonce už uvažoval o vykouření krtka výfukovými plyny. Prostě ztrhaný obličej, neoholené vousy, tik v oku, třes v rukou a jen drmoli jako nějakou mantru "zničit krtka, zničit krtka, zničit krtka,..."

Do toho přijel synovec s plyšovým krtkem pod paží a chtěl si pustit pohádku. O krtkovi. Stihla jsem zabránit nejhoršímu a odvedla jsem Mého nejdražšího stranou a kopla do něj frťana.

Bubu 10.8.2009 12:42

Re: OT - krtek - pokračování

V sobotu večer jsme zajeli ke kamarádům na kus drbu a piva a grilované flákoty. Můj nejdražší se nejdřív přeptal není-li ta flákota na grilu z krtka, ale nikoli. Byla to krkovice. Zalévali krkovici hojně. Pivem i slivovicí. A tak jsem ho o půlnoci domů dovezla poněkud upraveného. Přesto v 5 ráno vstal a ještě v noční  košili vyrazil na číhanou. Pod třešni si postavil židličku a čekal. Čekal. Čekal. Mráz ho lekal. Bez oběda bez večeře, čeká dědeček.... co to plkám. Čekal. Najednou se mu u nohou začal zvedat krtinec. Vyskočil a připraveným rýčem vyhodil celý krtinec. Krtek stihnul zalézt do postranní chodby. Jenže i Můj nejdražší byl rychlý a bleskově mu přehradil ústup a vyryl ho i s dalším drnem do připraveného kolečka.

Poté krtka umístil do skleněné pětilitrovky a ve třičtvrti na 7 mne probudil vítězný ryk a následný bojový tanec, co připomínal dupáka. S řevem "mám ho, hajzla černýho!" přilítnul až do ložnice a hlína z něj odpadávala. Neměla jsem to srdce mu cokoli vyčítat a šla jsem zkontrolovat trofej. Krtek se vztekla zkoušel prohrabat skrz sklo.

Počkal až se ulice vzbudí a obešel sousedy se svou trofejí. Poté byl krtek zdokumentován a vypuštěn daleko za vsí na rozmezí lesa a pole.

YGA 10.8.2009 12:51

Re: OT - krtek - pokračování

No - nechci rýpat (když už u vás rýpal krtek), ale bojiště vypadá spíš jak od stáda divokých prasat - skoro bych řekla, že ani krtek nenapáchá takovou spoušť co zapálený zahradník ;-);-D;-D.

Jinak jsem ráda za zdokumentování - já například dodnes nevěděla, že krteček má takový ocásek 8-o.

Jo - a ještě mě napadlo - jste si opravdu jisti, že se jednalo o krtka úderníka a ne o rodinku krtčích zemědělců? Já jenom, abyste je do zimy stihli všechny přestěhovat na to předaleké rozmezí - aby byla rodina pohromadě ;-D;-D

Bubu 10.8.2009 12:57

Re: OT - krtek - pokračování

Dnes ráno žádný krtinec - pokud ovšem nedržel zbytek rodiny smutek za zmizelého.... ;-)

EvaŽ 10.8.2009 12:58

Re: OT - krtek - pokračování

Bubu, tys kůň. Poprskala jsem monitor a teď ho musím utírat. Zvlášť ten krteček mě dostal (pohádkový).

No a pak že je alkohol škodlivý. Myslíš, že by BEZ slivovice dokázal tvůj nejdražší takhle zdevastovat kus trávníku?! Jo a pokud nechceš ovdovět, nečti tvému nejdražšímu odpověď od Igy. Představa krtčí rodinky by mu mohla přivodit srdeční záchvat;-);-D

Bubu 10.8.2009 13:04

Re: OT - krtek - pokračování

Nejlepší bylo, že po x-tém frťanu řešili, jestli na grilu je krkovice nebo krtkovice. ;-)

Matylda 10.8.2009 13:07

Re: OT - krtek - pokračování

Ježiš, to je dokonalá historka! Ale nejúžasnější je to, že toho krtka chytil!!! ;-D;-D;-D;-D

Bubu 10.8.2009 13:18

Re: OT - krtek - pokračování

Jo a další diskuze nad krtem byla:

Hele má oči a ne že ne! Nikdo netvrdí, že nemá oči, ale že se řídí čichem. Nemuže se řídit čichem, kdyby měl dobrý čich, tak musel tu slivovici cítit na 100metrů. No právě že jí cítil a říkal si, ten je vožralej jako cep a tím pádem neschopný žádné akce. Ale to se splet'.;-)