8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

RAMBŮV DENÍK: Mezi čtyřmi stěnami

Někdy mi docela přijde líto, že mě celá rodinka každý den do 7:30 opouští. Jsem tou dobou pěkně vyhajaný a chci si hrát. Ach jo, nebaví mě být sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vave 30.5.2007 19:17

Četla jsem Rambovo vyprávění

už dopoledne, ale kvůli zubní indispozici jsem neměla sílu se vyjádřit dřív.

Rambo se mi moc líbí a mám jeho vyprávění ráda, ale vždycky tam najdu nějaké ALE, něco, co mě zarazí.  Dneska to jsou "piutbulí tupci". Dočetla jsem se v komentářích, že se má jednat o úsměvnou nadsázku. Ale já to tak brát nemohu, to je hrozně nebezpečné slovní spojení. Znám několik pitbulů, nejvíc samozřejmě Kačerovu Abie, ale i Andulu, a pak nekolik pitích kluků i holek z okolí. Všichni bez výjimky jsou slušně vychovaní. Naopak znám z okolí několik jorkšírů, kteří vychovaní nejsou, jsou drzí a dovolují si na velké psy, zvláště pokud jsou tito na vodítku, tak je s oblibou provokují.

Ale ani tak, na základě této zkušenosti, bych si nedovolila generalizovat. Jednoznačně se stavím na stranu Toscy, Kačera a dalších.

Ejška 30.5.2007 23:09

Re: Četla jsem Rambovo vyprávění

stojím Vave s tebou na stejné straněR^

Erme 31.5.2007 10:47

Re: Četla jsem Rambovo vyprávění

Zrejme to zalezi na tom, ktere plemeno vlastnite. Mne toto oznaceni vubec nevadi.

Rpuť 30.5.2007 17:28

Jejda, tady se dějou dneska věci! - Já to brala všechno jako nadsázku, stejně tak jako to, že se chlupatá blecha jmenuje Rambo!

Kačere, nic si z toho nedělej, kvůli Blesanovi už několik lidí dostalo hysterickej záchvat, aniž to pséko vzalo jejich existenci na vědomí. S některými lidmi nic nenaděláš - je to v nich jak v koze:-/

Lenka 31.5.2007 17:19

Re: Jejda, tady se dějou dneska věci! - Já to brala všechno jako nadsázku, stejně tak jako to, že se chlupatá blecha jmenuje Rambo!

Jo, máte pravdu. Tyhle předsudky prostě z lidí hned tak nezmizí. Já už se skoro bojím někde říct, co mám doma za psa ( pro ty, kdo neví - jsem v majetk Dobrmana Míši )..koukají na mě jako na vraha.

Andy 30.5.2007 15:57

PROTEST PROTI LIDEM

Lidi jste tak hloupí ,že nepoznáte srandu;-O!!Autorka si taky vymýšlela aby to bylo dramatický .Nemyslíte;-)?Andy 10 let

tosca 30.5.2007 16:47

Re: PROTEST PROTI LIDEM

Humorné mi to nepřipadá, dramatičnost to podle mě taky nezvyšuje. Pokud jsou však věty, které jsem uvedla níže, použity se záměrem zvýšit dramatičnost příběhu, budiž, mohu na to mít jen jiný názor, než ostatní. Vzhledem k tomu, že podle diskuze nejsem jediná, komu to humorné nepřipadá, stojím si za tím, že je třeba zdůraznit, že uvedená "fakta" je třeba brát jako nadsázku (podle Tebe výmysl, ale většina zde uvedených příběhů je pravdivých, ty co nejsou mívají označení Pohádka nebo je to hned z jejich úvodu patrné). Lidé se nad tím snad aspoň zamyslí a nebudou pokousání rodiny brát jako úžasně humorné chování "loztomiloučtého" pejsáčka, který jen tak mimochodem doma šéfuje, ale jako "dramatický" moment příběhu.

Andy, tvrdit o poměrně velkém počtu lidí (které neznáš a kteří pouze v klidu vyjadřují svůj názor), že jsou hloupí, je značně nezdvořilé. Je-li uvedený věk skutečný, je možné, že to, co považuješ za hloupost jsou jen životní zkušenosti, které nás vedou k jinému pohledu na článek. Máme právo vyjádřit svůj názor, nemyslíš? Doporučuji pro příště nejprve schládnout a pokusit se na nás "červeně tučně nekřičet". Není to slušné, a je jedno, jestli Ti je 10 nebo 80. Zkus příště zvolit raději nějaký argument k podpoře svého názoru,  místo záplavy červených a tlustých písmen, rozhořčených smajlíků a výkřiků o hlouposti.

Hanča 30.5.2007 17:47

Re: PROTEST PROTI LIDEM

Ahoj, Andy! Když si lidé píšou přes internet, stane se někdy, že se nepochopí úplně přesně. Kdyby spolu mluvili z očí do očí, viděli by navzájem, jestli se usmívají nebo se tváří vážně, a hned by si mohli svoje nedorozumění vysvětlit. Přes internet už je to horší - nejenže se nevidíme, ale ještě se třeba nevyjádříme úplně přesně a nepochopení je na světě. To se někdy stává. Netrap se tím!

Petra 30.5.2007 11:37

Lidičky probuďte se

Potvrzuji, že se jedná opravdu o autorovu literární nadsázku. Rambo je představován buď jako srdceryvný kňoural anebo naopak jako velký chvástal. Každý kdo ho zná a čte jeho psí kvílení na těchto stránkách, mu to samozřejmě nevěří. Takže prosím, myslete na to, že zvířata skutečně počítače neovládají a že to za ně píší lidé.

Znám Ramba osobně a mohu odpřísáhnout, že měl velikánské štěstí, že se dostal do tak milující a opečovávající rodinku.

Petra

PetraK 30.5.2007 12:16

Re: Lidičky probuďte se

Petro jooo, dobrý, ale vezmi to z té druhé strany - když se člověk dočte, že pesanovi se ty granule dávkují a to proto, aby nepřerostl. To bylo první, co mě trošku zarazilo. A musím říct, že mě to zaráží doteď. Přiznám se, že jsem typ člověka, který kdyby si i koupil psa na výstavy a on mu přerostl, tak to rozhodně řešit nebudu. To radši, ať se cvrček nadlábne (pochopitelně zase tak, aby z něj nebyla koule) a je o tři fousy větší, než aby hladoval. Toť můj názor. A ta pití tupá poznámka mě tedy taky zarazila. Není totiž tupých psů, ale tupých pánečků. Tak proto.

MaRi 30.5.2007 12:32

Když je tady zmínka o dávkování potravy,

znovu zkusím rozvířit debatu zkušených chovatelů. Co se vám lépe osvědčilo, krmení dávkovat nebo nechat k dispozici, ať si hafík vezme podle chuti. Mám samozřejmě na mysli spíš krmení granulemi než vařeným jídlem, tam je nebezpečí, že hlavně v létě by mohlo dojít ke znehodnocení potravy.

alimo 30.5.2007 12:38

Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

Nevím, jestli se můžu počítat mezi zkušené chovatele:-), ale kdybych našemu labrošovi nechala, aby si vzal podle chuti, tak už nechodí, ale kutálí se a to doslova:-D. Nevím, nakolik je to "vědecky" podloženo, ale myslím si, že by měl být i v tom baštění nějaký řád....

Kačer 30.5.2007 12:46

Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

taky nejsem "chovatel", ale štěňata jsem vždycky krmila několikrát denně, podle instrukcí, resp. podle "cílové" váhy dospělého psa, tak jak je to psané na pytlech s granulemi + doporučení veterináře. Nikdy jsem holkám nenechávala krmení volně k dispozici. Až na jeden případ, kdy Honey v mé nepřítomnosti vykousala díru do pytle a sežrala zbytek granulí, asi 2 kila, a pak ležela na boku, líně plácala ocáskem a vypadala jako klíště.

PetraK 30.5.2007 12:57

Re: Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

asi je to kus od kusu. Když je pejsa nežravec, nebo v jídle zdrženlivý, tak bych volila - kdyby se fakt nepřežíral - volný přísun. Já mám ale štěstí na žravce přežravce, kteří by taky byli ochotní stát se tím zmiňovaným klíštětem, takže krmím přísunem. Dvakrát denně. A i z toho důvodu, že dávám tedy vařené, ale když někdy hupnem do granulí, třeba na dovolené, tak snídaňujem a večeřujeme.Nechat Ešusovi či předtím Murphymu volný přístup, byla by to katastróóf;-D

PetraK 30.5.2007 12:58

Re: Re: Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

joooo  a taky nejsu chovatel, to abych nepůsobila, že si hraju na důležitost;-D

YGA 30.5.2007 13:49

ad a taky nejsu chovatel

- chceš říct, že chuďátko Ešusík má nejen stravu na příděl (chichichi), ale ty ho dokonce ani nechováš 8-o8-o?! Až se to dozví WWW!!

Jé, to mi připomělo: "Ty mi nedovolíš, abych si toho svého synka pochoval," stěžuje si novopečený otec, povoláním hrobník. (Jééé, to je ale morbidní)

PetraK 30.5.2007 15:03

Re: ad a taky nejsu chovatel

YGO - pššššt, taky to nemusíš tak vyřvávat;-D;-D;-D;-D

Lucka V. 30.5.2007 13:28

Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

Nejsem zkušený chovatel, ale doma mám dva vybíravce - Argus i Buffča to fakt s jídlem nepřehánějí. U Arguse to neřeším - je mu dva a půl roku, vypadá nádherně, takže granulky + něco do toho 2x denně. Nechceš - vezmi si později. S Buffčou je to horší - snažila jsem se jí krmit předpisově několikrát denně, výsledek byl, že si dvakrát nabrala do tlamči, půlku rozsypala a nesnědla skoro nic. Takže od čtyř měsíců dostává 2x denně, kombinujeme granule, masíčko, zeleninu - tu miluje v jakémkoli množství a složení. A slečna vypadá, že je to tak správně. Xeňula je naopak rozežranec, takže dostává light granule a vitamíny a dávkujeme, přeci jen, u basseta je nadváha vždycky velký problém.

Eva P. 30.5.2007 13:35

Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

No za nejakeho eeeextra zkuseneho chovatele se nepovazuju, ale v zadnym pripade si nedovedu predstavit, ze bych psovi nechala cely den misu s granulemi. Kdyz pominu vsechny ostatni faktory, od psi potreby stereotypu a zivotniho a denniho rytmu az po nemoznost odhadnout, kolik toho snedl, tak co torze zaludku???? Pes, od stredni velikosti nahoru, musi mit nutne po zradle nekolik hodin klid, idealne pres noc.

Jinak clanek je stylove roztomily, jen obsah... :-/  par veci me tam vylozene nadzvedlo. Bohuzel to na me nepusobi jako autorova nadsazka, aspon ne u vseho. A pitbuli tupci, to uz je vylozene... no tupe Rv Pudlik v pribuzenstvu take, serezani za nadeleni na podlaze, to Vam pani autorko fakt prijde vtipne? I jako nadsazka? 8-o

Asi se na me zase sesypou negativni reakce jako u spravne vyzivy, ale co, z toho se neumira.

Pekny den, Zviretnici

tosca 30.5.2007 14:06

Re: Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

Dokážu si představit, že bych psovi nechala celý den krmení. Dokonce jsme to s Psinou dost let praktikovali. :-) Jedním z extrémů jsou totiž psi s citlivým žaludkem, kteří ocení, když si mohou během celého dne granulky "zobat" podle chuti, protože při větším množství žrádla najednou jim je pak zle. Podmínkou je samozřejmě, že to nejsou "pažravci", co obsah misky do sebe nasoukají během 20 vteřin, bez ohledu na množství. U takových se pak dává denní porce rozdělená do více malých dávek. :-)

Jinak, existují jedinci, u kterých není zas až tak nutné hlídat, kolik toho sežerou. Oni si totiž optimální dávku hlídají sami a žerou tak akorát. Faktem je, že třeba v případě Psiny, je denní dávka 1/2-2/3 toho, co tvrdí odborná literatura nebo výrobci granulí. Prostě víc nesežere. Ale podvyživená rozhodně není. :-)

MaRi 30.5.2007 13:58

Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

ještě otázku doplním: Pokud strávník z nějakého důvodu nezbaští krmi v obvyklém či určeném čase, odstranili byste ji nebo nechali, dokud nezmizí??

Eva P. 30.5.2007 14:13

Re: Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

MaRi tady jde ale prave hodne o ten duvod vis...

Kazdopadne odstranit, nechat idealne ctvrt hodky, pak "mas smulu" a zkusit treba za hodku za dve, vetsinou si da rict. Kdyz uz me hodne drasa pocit, ze se dneska nenaji, prdnu mu do granuli treba vajicko nebo jogurt nebo neco a pesan si da rict, tzv. se rozezere a pak uz to teda dojede. Takove jsou tedy nase zkusenosti. Samozrejme se vyjimecne stane, ze pes proste nema hlad, treba je moc horko, nebo trucuje, nebo cokoli. ale den pustu jeste zadnyho psa nezabil a leckdo ho i pravidelne dodrzuje, tusim ze kazdych 10 dni se to doporucuje, proste vynechat.. Ja to nedelam, pac moji boxeri uz takhle vypadaji jak somalci, jak porad litaji, ale urcite to psovi neskodi R^ Takze tak..

tosca 30.5.2007 15:42

Re: Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

Souhlasím s Evou P., hodně závisí na důvodu, proč to ten pes nesežral. Mnohdy psovi prostě stačí menší dávka, než uvádí příručky a tabulky. Pak je naprosto zbytečné tam to žrádlo nechávat a řešením je zmenšit porci. Problém může být i v tom, že je to pes s citlivým trávením a potřebuje žrát častěji, po malých dávkách. Pak je dobré udělat to, co Eva P. radí, nabídnout mu to cca za 2 hodiny znovu (pokud to časový režim dovolí :-)) Pokud je to dlouhodobý problém a pes je hubený, bylo by dobré se zamyslet nad složením stravy. Pes může žrát málo, protože mu některá složka žrádla dělá problémy. Takže pak žere jen tolik, aby nechcípl....(Evo, to není narážka na hubené boxery, někteří psi prostě všechno vylítají a nepřiberou, kdyby se majitel na hlavu stavěl a špekem jim žrádlo mastil ;-) :-))

Krmím 13 letého pudla 2x denně (vyhovuje mu denní proce rozdělená na dvě části). Pokud od misky odejde a nedožere ji, seberu zbylé žrádlo a dám do ledničky (krmím ho vařeným). A dostane to při dalším krmení. Nepřidávám, dostane to, co nedožral. Zatím se mi nestalo, že by ji na "druhý pokus" nevylízal do posledního sousta. Hubený není, takže neřeším, že má občas denní porci poloviční. :-) Spíš tím chci říct, že nemá smysl vymýšlet, co dobrého pejskovi podstrčit, aby papal... Pokud mám jistotu, že zvolená strava mu nedělá problémy, volím přístup - tu máš žrádlo, žer. Nechceš? Dobře ti tak, neubude. Jeden den bez žrádla psovi spíš prospěje než ublíží :-)

Eva P. 30.5.2007 16:06

Re: Re: Re: Když je tady zmínka o dávkování potravy,

To bude asi nas pripad :-/ Kdyz my uz zkusili vsechno a boxikum jsou porad videt posledni dve zebra a nekdy i hrbolky patere (dokonce jsem se nekde docetla, ze tak to ma byt, ale ja nechci psa s valchou na boku ;-D ). Dostavaji kvalitni krmivo pro psy v zatezi, odcervujeme casto a pravidelne, zkouseli jsme pres pul roku i varenou stravu, psi vypadali porad stejne.. Holt proste porad nekde litaji a maji rychly metabolismus, kez bych si to s nimi mohla vymenit ;-D

Erme 31.5.2007 10:51

Re: Re: Lidičky probuďte se

Existuje vice typu lidi !!

tosca 30.5.2007 13:00

Re: Lidičky probuďte se

Takže prosím, myslete na to, že zvířata skutečně počítače neovládají a že to za ně píší lidé.

Petro, nadsázka je hezká věc, ale nic se nesmí přehánět. Určitě si nemyslíte, že člověk, který se naučil ovládat počítač a umí číst a psát (v tomto konkrétním případě mám na mysli sebe), opravdu předpokládá, že článek psal pes. 8-o To, že se obracím k Rambovi je dané tím, že je text napsaný tak, jako by ho psal Rambo. A to, že mluvím s Rambem je i pro další čtenáře přijatelnější, než kdybych se obrátila přímo na paničku. Věřte mi, znám se.

Nepovažuji za vhodné prezentovat hrubé chyby v soužití se psem veřejně formou vedoucí k dojmu, že je to něco úžasně veselého, zábavného a skvělého. Člověka znalého při čtení takových řádků zamrazí, ale člověk znalý podobnou chybu neudělá, o lidi znalé nejde. Jde o ty, co se psy třeba začínají a na základě takto prezentovaných faktů začnou tyranské chování rozmazlených psů považovat za normální a humorné ... do doby, než ten pes vážně kousne malé dítě :-/ Nepovažuji za vhodné nazývat jakékoliv zvíře tupým. A už vůbec to není vhodné v souvislosti s psím plemenem, kolem kterého se v naší společnosti točí neskutečná hysterie.

Co se týká milující rodinky ... věřím, ale ... všichni majitelé rozežraných, hysterických a posléze "problémových" psů je zpočátku bezmezně milovali. A to byla podle mě ta chyba. Pes absolutně nemilovaný bývá bojácný, utíká, schovává se, nevěří, a útočí až když nemůže utéct. Napadání "bez příčiny", útoky na členy rodiny, je doména psů rozmazlených, hysterických, bez opory "vůdce". Psů, kteří začali šéfovat, protože v jejich okolí žádný šéf nebyl. Bohužel, spousta takových psů nemá "přepychový žívot", jak si to představuje Rambo.... opět, věřte mi, znám jich pár osobně ...

Kačer 30.5.2007 13:15

Re: Re: Lidičky probuďte se

Nepovažuji za vhodné nazývat jakékoliv zvíře tupým. A už vůbec to není

vhodné v souvislosti s psím plemenem, kolem kterého se v naší

společnosti točí neskutečná hysterie.

Tosco, díky! 

tosca 30.5.2007 13:29

Re: Re: Re: Lidičky probuďte se

Kačírku, mám na Tebe dotaz, znáš někoho, kdo vlastní pitího kluka? V poslední době slýchám od lidí, co znají toto plemeno (teda plemeno, pokud vím, tak APT u nás není  uznán FCI :-)), že u APT samců je opravdu velkým problémem jejich vztah k ostatním psům. Pokud někoho s pitím klukem znáš, je to tak i u něj? U fen to prý zas tak velký problém nebývá, ale u psů se hodně často objevuje problémové chování i u dobře vedených a dobře socializovaných jedinců. Problémové chování KE PSŮM, skutečný APT nebude mít nikdy problém s lidmi (jak jsou na tom kříženci, co vypadají jako APT těžko říct, asi tak, jako všichni kříženci ;-)) :-)

P.S. Otvírám to téma tady i proto, aby si případní zájemci o toto plemeno uvědomili, že je to opravdu specifický pes a že je třeba si o něm nejprve zjistit co nejvíc informací, zhodnotit, zda mám na to, abych s takovým psem žila, a pak si ho teprve pořizovat :-)

Lucka V. 30.5.2007 13:45

Re: Re: Re: Re: Lidičky probuďte se

Já sama jsem si pitíma klukama naběhla několikrát, k lidem byli zlatí, ale Arguse jsem jednou fakt bránila vlastním tělem a nedávno v čekárně u veta zkusil pitík sežrat i Buffču, naštěstí jsem to čekala a jeho páníček taky, pes měl košík. Někde jsem četla, že mají vyblokované sociální chování. Ale asi to není jen problém tohoto plemene, sestra má rotwíka, ten psy do velikosti kokra ignoruje a větší se snaží likvidovat bez rozdílu pohlaví. Podotýkám, že snaha o socializaci u něho proběhla dost intenzívně, ale od dvou let to bylo houby platné.

tosca 30.5.2007 14:00

Re: Re: Re: Re: Re: Lidičky probuďte se

naštěstí jsem to čekala a jeho páníček taky, pes měl košík - jo, k tomuhle dost zodpovědných majitelů pitích kluků právě došlo. Cca od 2 let psa, do prostor, kde je předpoklad střetu s jiným psem, jedině s košíkem.

Dík za zkušenosti :-)