5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

PSI: I my máme problém

Včera tu psala Hanka, panička Jagy, také české strakaté slečny, o problému socializace a tedy o chování psů mezi sebou, které korigují páníčci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Li 22.11.2006 10:29

Tosco, nejsi za zlou

to co píšeš můžu jen podepsat. 100 proc pravda !!;-)

Pája 22.11.2006 11:17

Re: Tosco, nejsi za zlou

i já se přídávám se souhlasem. Zastávám názor, že přivolání musí být na 100% vždy a všude, tohle neomlouvám.Tosco nejsi za zlou, neboj - já s tvýma názorama vesměs souhlasímR^

KláraS 22.11.2006 13:25

Re: Re: Budu za zlou,

přidávám se k názoru - nejsi za zlou! :-) A třeba já ti děkuji za pro mě možná nový pohled na problém. Vždycky jsem měla jen malé psi - u kterých jsem měla pocit, že podobné věci nemusím řešit - můj pes nikomu neublíží... Když k nám přišla Káča zjistila jsem, že to není o tom - můj malý pes nikomu neublíží - ale o tom, že můj pes nesmí ani vyvolat sebemenší konflikt. Díky za shrnutí problému do srozumitelné formy :-)

jiný Honza 22.11.2006 12:14

Re: Budu za zlou,

Celé tvé povídání je PŘÍSNÉ a PŘESNÉ. Je fakt, že žádný pes neposlechne na 100 % a smečka se chová zcela jinak než jednotlivec.

Já třeba s holkama na volno nechodím. Když už, tak mají alespoň koše a volno dostávají až po příchodu na louku, přičemž jsou přivolávány kdykoli dojdou na její okraj. Zajímavé je, že pokud zařvu SEM!, znamená to pro obě "Hele, něco se děje" a přijdou velmi váhavě. Pokud ale zařve má polovička, přijdou ihned (tedy pokud je přivolání dřív, než spatří objekt zájmu). Co je důvod, proč je ven beru dost nerad a jsem celou dobu napjatý.

Pokud jsme ale na zahradě, poslechnou mne na slovo (tedy krom povelu Ticho!, když řvou na kolemjdoucího psa - to jsou neutišitelné) a hlavně poslechnou mne rychleji a přesněji než manželku.

Zdůvodnění je nakonec prosté - já si uvědomuji, že psindy mimo zahradu neposlouchají na 100 % a ony to vnímají. Včetně toho, že na zahradě to neplatí. Chyba je ve mně, ale odstranit ji nedovedu, takže se snažím chovat podle toho.

KláraS 22.11.2006 13:29

Re: Re: Budu za zlou,

trochu odbočím  -  pokud jdu s kobylou ven a mám pocit - ona udělá kravinu, já jí nezvládnu a spadnu - tak na 99% se to přesně tak stane..

jiný Honza 22.11.2006 13:45

Re: Re: Re: Budu za zlou,

Jo, přesně tohle mám na mysli.

Hana Williamson 22.11.2006 14:07

Re: Re: Re: Re: Budu za zlou,

Tosco, souhlasim.

Ela 23.11.2006 15:24

Re: Re: Re: Budu za zlou,

Pravda pravdoucí ...

Orlice 22.11.2006 15:11

Re: Budu za zlou,

Tosco,bylo to přísné a přesné a hlavně zodpovědné!Souhlasím s každým slovem a obdivuju odvahu napsat to sem,to jste určitě věděla,že hodně lidem se to nebude líbit,protože podle nich se pejsek musí volně vyběhat,aby byl sťastný.Náš  je mimo zahradu jenom na vodítku nebo stopovačce a  ne proto,že je nebezpečný,ale protože dodržujeme vyhlášku a za městem už je to honitba,přesto je to šťastný a veselý pejsek,myškuje,plave a potápí se v řece,i to jde na stopovačce,stráví na procházkách hodiny a je to 30 kg vypracovaných svalů.Nebudu pokračovat,jsem z té diskuse od včerejška strašně smutná,jen jsem chtěla Tosce vyjádřit plnou podporu!

Lucka V. 22.11.2006 10:01

Milí zvířetníci

 jsem v totálním průšvihu. Nevím, jestli mi někdo poradí, ale sdělená starost je poloviční, takže se dělím. Kousek nad naší zahradou se začalo stavět, což znamená, že úzkou cestou kolem našeho plotu začala jezdit těžká technika. A plot jde do háje. Každou chvíli jinde, zásadně když nejsme doma. Kdo zná povahu jakéhokoliv honiče, je mu jasné, že narozdíl od předchozích občasných útěků je teď Argus v háji pořád, zejména s lesem za zahradou. Aby toho nebylo málo, odešel náš skvělý pan hajný a místo něho nastoupil šílenec, který střílí po čemkoliv a hlídkuje nám kolem zahrady. Nemůžu hafany zavřít na celý den doma a když mají otevřený průchod do zahrady, nikdy nevím, jestli po návratu ještě budu mít oba. K tomu ještě lítání do nemocnice za mámou a rozvozy potomstva na tréninky. Nevím, jak dál, v zoufalství už uvažuji i o tom, že Arguse nechám nějakému milujícímu človíčkovi s dobrým plotem. Jenže při tomhle pomyšlení brečím už dopředu...;-( Na druhou stranu, pokud by se mu něco stalo, budu si to do smrti vyčítat. A tak chodím a šrotí mi to v hlavě a jsem zralá na blázinec. Držte nám, prosím, palce, ať se najde nějaké řešení. Dobré nápady jsou nadšeně vítány!    

Rpuť 22.11.2006 10:14

Lucko - možnost:

Dobře upevněný vodicí drát přes zahradu, nebo lano (třeba z auta) a na něm zavěšené vodítko přesně v délce, aby Argus se do něho nemohl zamotat. Držím palce:-)

Eva 22.11.2006 10:31

Re: Lucko - možnost:

Jo, to vodící lano mě taky napadlo. To je dobrý řešení. Držím palec! R^

terra 22.11.2006 10:45

Re: Re: Lucko - možnost:

Přidávám se k příznivcům lana - svého času jsem zažil, že udrželo útěkářského irského setra...

D. R. 22.11.2006 10:47

Re: Milí zvířetníci

Zoufalá situace chce zoufalé opatření -- znám to z doby, kdy byli Nazgúlové v pubertě a zdrhali kdykoliv měli byť minimální příležitost. Musí se postupovat ve dvou krocích: 1. dočasné řešení - uvázat. Ať na vodicí lano nebo jinak, půjde to. Člověku sice krvácí srdce, ale ve srovnání s možnými katastrofami to zase není kritické. 2. pokud je ničení plotu dlouhodobé (otázka - neměli by se starat ti, kdo to dělají?) tak přichází v úvahu elektrický ohradník. Není to to, co znáte od krav, existují nenápadné systémy pro psy. Natáhne se to zhruba na úrovni plotu (ten může být nízký, poškozený, to je jedno) a zapojí. Psék rychle zjistí, že "tudy ne, přátelé". Opět v porovnání s katastrofami, ke kterým může dojít (zabitý, zraněný pes, způsobená autonehoda,..) to zase není nic krutého. A jak si pes zvykne utíkat, je to doživotní průšvih - pro toho psa. A to doživotí nebývá dlouhé... Třeba by instalaci ohradníku mohla zaplatit ta firma, co Vám bourá plot, Jinak k doptání na cvičácích. U nás s tím mají spoustu zkušeností, protože na horách nebývají kolem domů ploty a majitelé to řeší takhle. Určitě se zeptejte! Držím palce a věřte, že vím, jak Vám je. R^:-D

Lucka V. 22.11.2006 12:29

Re: Re: Milí zvířetníci

To je skvělý nápad! Zjistím, jaké jsou možnosti a cena a začnu něco shánět. Že by mi někdo něco zaplatil, v to nedoufám, protože bych musela někoho konkrétního odchytit. Takhle se mi jen smějou. S uvázáním je trochu problém, tahle krátkosrstá zmrzlina musí buďto běhat, nebo být v teple. Zatím to řešíme na střídačku - pokud se Píďa vrací ze školy brzy, jsou ušatci do té doby zavření doma, když se vracíme všichni večer, beru Arguse do práce. Moc děkuji za podporu a jdu shánět ohradník!R^

KláraS 22.11.2006 13:15

Re: Milí zvířetníci

držím R^R^R^ a doufám, že se řešení najde - ten ohradník vypadá slibně :-)

Rpuť 22.11.2006 9:16

Odjížděla jsem pryč.

Nosím věci do auta, Hero pobíhá okolo mne. Jde kolem paní s pudlem. Hero jeví zájem se kamarádit. Paní nemá námitky, ale když už jsou dost daleko, přivolávám Hera zpátky. Jenže ouha. Jdu pro další kufr a Hero mezitím pelášil za pudlem. Hledali jsme ho dvě hodiny, dávno jsme měli být na cestě...

Po dvou hodinách se objevila usměvavá paní s pudlíkem a Herem - "Tak jsem Vám ho vyvenčila, vzali jsme to okolo města...."8-o;-O(Y) Upozorňuji, že Hera ta dáma nikdy před tím neviděla a jasně musela vidět, že se chystáme k odjezdu....

YGA 22.11.2006 9:27

Ale milá Rputi,

paní to myslela jenom dobře - říkala si, chudáček pejsáček, kdoví kam ho vlekou, v autě se nebude moci ani pohnout a bude protivný - já jim ho pořádně unavím, pak bude spinkat a v autě zavládně pohoda. A ty hned jsi proti ní ;-D.

Li 22.11.2006 9:32

Re: Odjížděla jsem pryč.

;-D;-D;-D To je situace na zabití Rv

Pája 22.11.2006 9:09

AZkvíz

nové zatím poslední info: natáčet jede 31.1.07,pak se zas připomenu a poprosím o R^.

jsem zvědavá jak dopadne, říkal,že nechce vypadnout hned:-)

Jo, máme ostříhaného Terrynka, klube se z něho krásný pes;-DV když jsme ho včera přivezli tak si ho Frogi musel důkladně očuchat, jestli jsem mu ho náhodou nevyměnili;-D

YGA 22.11.2006 9:24

Re: AZkvíz

Tak 31.1. - budeme držet palečky budem - těšíme se na vesele historky z natáčení.

Tak včera jsem se nasmála - manža se díval na tele v ložnici a já si četla v kuchyni. Naráz doletěl a honem se poď podívat na AZ, Břeclav tam má svého reprezentanta a neuvěříš, kdo to je. No, když jsem ho uviděla, opravdu jsem svým očím nevěřila - vybírač popelnic Zeno - šla jsem do kolen. Tento šílený člověk taky kandidoval tejkom ve volbách a jako zaměstnání uváděl investor (tuším), a včera zase tvrdil, že obchoduje s cenými papíry - prostě místní figurka.

Beda 22.11.2006 9:29

Re: vybírač popelnic Zeno

a jak dopadl???8-o;-);-P

YGA 22.11.2006 9:41

a jak dopadl

- neslavně milá Bedo, neslavně - a to jsem mu napovídala, seč mi síly stačily ;-(

Beda 22.11.2006 10:28

Re: a jak dopadl

hihi, to víš, obchodník s cennými papíry;-D 

no ale... teď mě napadlo... jak pronikl až na obrazovku?8-o?8-o?8-o?

YGA 22.11.2006 11:14

Jak pronikl na obrazovku

- on zřejmě není hloupý (když i kandidoval:-D), on je spíš jiný než většina ostatní populace - já jenom jsem ho pořád viděla s tou vojenskou zelenou čepicí, kterou asi zdědil po Korčaginovi (víš, taková ta špičatá, co nosili ruští vojáci na frontě za I. světové), koloběžkou a řídítky ověšenými igelitkami s úlovky.

Beda 22.11.2006 11:19

Re: Jak pronikl na obrazovku

nooo, zrovna to že kandidoval nemusí o ničem svědčit;-D ... ale jinak - nic proti vybíračům nebo komukoli!, vídám tam lidi bez vyššího vzdělání, ale moudré a (zřejmě) sečtělé:-)... to jen jsem se ptala proto, že dopadl neslavně:-/ (ale jak řečeno včera, já bych nevěděla ani to, jak se jmenuju;-D)

YGA 22.11.2006 8:52

Ono je to s pejsky někdy těžké

Chyba byla trošku i na vaší straně - čubinky neposlechly a nevrátily se k paničkám. Ale stejně si myslím, že akita by za vodítko škubal i v případě, že by pejskové byly na vodítku (a možná že ještě víc) takže páník by zřejmě upadl zase.

Mám malou kníračku a dobře vím, že z 99% neublíží ani psovi ani člověku. Ale to 1 % tam je - může se stát cokoli - třeba se lekne a neštěstí je hotovo. Proto chodím na vycházku tam, kde je dobrý výhled (to není problém, protože hned za panelákem mám pole a to je náš rajón - do lesa už nechodím, za prvé se naši lesničtí "hospodáři" snaží celý zlikvidovat a za druhé opět tam řádí členové mysliveckého združení), a když vidím psa známého nebo na volno, tak ji také nechám na volno, pokud je pejsek na vodítku, taky připínám (opravdu si nejsem jistá, jestli by to naše trdlo na zavolání přiběhlo, kdyby ju pejsek zaujal a nevím, jestli majiteli psíka je milé, když se k němu žene stádo mastodontů v převleku za malou knírajdu - ona totiž strašně dupe). Toya se za připunutí zlobí a na příčinu dupe, ale lepší než si nechat od někoho vynadat. Jo, připínám i když vidím malé děti -to pro jistotu. Zajímavé, že kvůli dětem se vůbec nezlobí a klidně kolem nich přejde. No, a ještě máme v našem okolí dvě nepřítelkyně na život a na smrt - dost překrmenou dalmatinku Zuzanku (ale ta se nesnáší se žádným psem a pár jich už i pokousala) a argentinskou dogu Františku (tady to nechápu, Fanynka se s většinou psů snáší - tu bude chyba asi na naší straně, ale nevím kde, protože se nikdy neporvali - no, to by to pro tu naši pipinu asi dopadlo dost špatně). S těmi dvěmi se zásadně míjíme v minimální vzdálenosti 15 m a důsledně venčíme opačným směrem.

Li 22.11.2006 8:48

Když ono nic není tak černobílé......

Každý pejsek má nárok na plnohodný život, k němuž procházky patří. Je v zájmu PSA, aby byl vychovaný, aby bezpečně přišel na zavolání. Když jsem měla erdeláky a další pejsky - na toto jsem dbala. Dávala jsem majzla, abych v nepřehledném terénu věděla co je před náma. Takový rozběhnutý pejsek může klíďo píďo porazit dítě, cyklistu, vlítnout pod motorku či do tlamy zlého psa...Když jsem potkala človíčka, který měl svého psa na vodidle a okošíkovaného, plně jsem respektovala, že psa nemá jen tak vyparáděného, že má proto nějaký důvod a nikdy jsem do jeho blízkosti svého psa nepustila. Teď co mám kavkazáky, vidím problémy z té druhé strany. Konkrétně Drak může ven jen na vodítku a s pevným košem na hubě. Trasu procházky volím tak, abychom byli co nejviditelnější pro okolí. V případě zatáčky - když jdu někam kam nevidím, pak si Draka chytím za obojek a jsem připravena zasáhnout. Reakce většiny pejskařů při setkání jsou v drtivé většině fajn. Nedopustí setkání, svého pejska včas (mnohdy ale i na mou prosbu) odvolají a v pohodě se pak minem. Někteří mi začnou spílat a nadávat proč takovou bestii (Draka) vůbec tahám ven...Jsou ale také reakce nad kterými rozum stojí...Stalo se v minulém týdnu. Šla jsem kolem rybníka, po travnaté cestě, široko daleko nás bylo vidět. Už jsem byla téměř u hlavní cesty, když tam přijelo auto. Na tu travnatou cestu! Vystoupila žena. Drak zpozorněl, začal vyšlapávat "vysokou školu". Paní na něj koukala, pokyvovala hlavou, ptalaa se jestli je to kavkazák!!!! A z čista jasna otevřela kufr auta z něhož vyskočil boxer, dopadl cca 2 metry před Draka!!!!!! Paní začla řvát jak kráva, páč v ten moment byl Drak na zadních a po psu šel a já se válela v bahně...Tož tak.

YGA 22.11.2006 8:56

Re: Když ono nic není tak černobílé......

To se dá okomentovat pouze dvěma slovy - nezodpovědná kráva - teda ta baba (a to se snažím takovým názvům vyhýbat, ale někdy to tak splyne ze rtů, ani člověk neví jak)

dalmatin 22.11.2006 9:50

Re: Když ono nic není tak černobílé......

Některý lidi jsou fakt divní. Jsem na zahradě a koukám - pes není. Tak se jdu po něm podívat. Stojí na silnici a před ním ženská, která ho odhání tím, že mu mává před nosem svetrem. Beze slova. Asi si ho spletla s mouchou. Ještě že má ženské rád.

Nebo v lese běží napřed, vidím paní bez psa a jsem v klidu.Baba si k němu sedne na bobek a z 5cm mu kouká do očí. Prý tihle psi jsou hodní. Vůbec nevidí jeho přihrbený postoj a skloněnou hlavu. Ještě že má ženské rád.