18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

PSI: Dopis Ježíškovi

Budou Vánoce. Pomohla jsem 3letému kloučkovi napsat dopis pro Ježíška a on teď čeká, zda vysněný traktůrek pod stromečkem najde. Každý máme nějaké přání, ale ne každý, máme někoho, kdo pomůže dopis Ježíškovi napsat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hana Williamson 14.11.2007 17:27

Mili Zviretnici

Vcera v noci, kdyz clanek vysel a vy jste spali, tak jsem sedla a napsala dlouhy komentar, ktery mi byl sneden pri odeslani a uz jsem nemela silu se opakovat.  Ale vidim, ze clanek zatahal mnohym z vas za podobne spagatky na dusi jak mne. Chtela jsem rict i neco vic o kastracich, a vychove lidi a do urcite miry uvest i na pravou miru, jak je to tady s utracenim psu v nekterych utulcich provozovanych statem/mestem/okresem a co ohledne toho delaji dobrovolne spolky. Co se toho mnozstvi v utulcich tyce, je toho strasne moc u vas i tady. Je to  jak zastavovat vodopad dlani, ale zas - tu a tam kapka uvizne a z kazde je nutno se radovat a byt vdecny.  Ach jo...

Rpuť 14.11.2007 17:21

Re: Aspon jeden dobry konec

To je príma, že aspoň jedno pséko bude mít hezký vánoce. A já věřím, že nejen to jedno:-)

Rpuť 14.11.2007 17:20

Re: reseni?

vampíre a což kdyby jim toho psejka nebo kočičáka platili děti, že aby se nemusela platba za zdrav.pojištění zvedat. Protože zvýšení plateb za důchodce by zákonitě zvýšilo daně ostatního obyvatelstva - už beztak dost vysoké - ono to tak jednoduché není. ...;-)

Kačer 14.11.2007 17:05

Re: Aspon jeden dobry konec

Tak to přeju hodně štěstí. Najde se málokdo, kdo by si tohle plemeno, byť křížence pita vzal. Max vypadá parádně a podle toho popisu s ním bude legrace :-) Tak držím palce a podej zprávu jak to šlo!

Petra Philadelphia 14.11.2007 17:00

Aspon jeden dobry konec

Je mi z toho vseho moc smutno. Nejhur jsou na to pitici - tak se jedem na jednoho takoveho nestastnika podivat, kousek pres reku do NJ:)

Vypada na pekne cislo:) Jestli si padnem do oka, tak to muze byt nas Max!

Hana Williamson 14.11.2007 16:45

Re: Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

MaRi: I kdybych se mc snazila, nerekla bych to lip, nez ty. VVV

vampir 14.11.2007 15:12

reseni?

Ano, je  to taky o penezich. Stari lide by si radi poridili pejska nebo kocicku, ale desi se vydaju, ktere nemohou hradit. Zviratka si zdravotni pojisteni neplatila, lecba, leky  jsou drahe, protoze  dnes existuji moznosti leceni, o kterych  se jim drive ani nezdalo.Stejne jako u lidi. Jiz davno  je  prokazano, jak pozitivne pusobi kazde domaci zvire na psychicke a fyzicke zdravi starych lidi, coz se o lidech vzdy rici neda.Tak  by mely pojistovny  duchodcum, kteri  maji male prijmy,  aspon  castecne hradit i    ucty  u veterinare. Vzdy se setri na nespravnem miste.  Koncim, uz si tu zas nekdo tuka na celo.

Eva P. 14.11.2007 14:09

Re: Re: Nechci bejt pesimista

Lido ;-(;-(;-(;-(;-(

Myš 14.11.2007 14:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.T. omlouvám se

MOc všem děkuju za rady a pomoc. KOlegně chce ještě zajet za panem Desenským, jestli by jí poradil, jak štěníka zvládnout. Nechce ho hned odepsat, ale je už dost unavená a má strach, aby mladší syn neměl strach z pejsků. Nechce nic zanedbat. Tak pádím za tou svou chlupatkou, naštěstí miloučkou až někdy moc. Mohla bych jí totiž nosit kolem krku místo límce a byla by spokojenost naprostá ;-D.

Ap 14.11.2007 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: O.T. omlouvám se

Když jsem kupovala bíglíka, byla i smlouva. Docela mě udivilo, když páneček nechtěl žádnou smlouvu, když mi prodával Alíka. Nesepisuje smlouvy, ani když teď prodává auvergnery. Prohlásli, že když se splete v odhadu a budoucí majitel je lump, stejně psíkovi žádná smlouva nepomůže. Myslím si, že má, bohužel, pravdu.To, co bývá nabízeno v dobré smlouvě on nabízí ústně a s novými majiteli si vymění číslo mobilu  a adresu. Ujistí je, že bude rád za každou zprávu a pomůže, když bude problém a majitelé jsou většinou rádi, když se on ozve jim. Taky už se mu jedno ze šťěňat vrátilo na výcvik, když noví majitelé přestávali zvládat psíkův temperament, teď už to tam je snad v pořádku.Snad.

Lída Š. 14.11.2007 13:16

LFSH !

Na ifauně na moderce běží o cane corso  debata, tam se dovíš kde co ;-)R^

teta 14.11.2007 13:03

Re: To je takovych krasnych psu...

Tohle je důvod, proč se vyhýbám v televizi na stanici Animal Planet pořadům o "zvířecích záchranářích" v Americe. Je to smutné, když člověk vidí jak zanedbaný, hladový, často právě u uvolněného domku "zapomenutý" pes se raduje, že přišel někdo, kdo se o něj postará, radostně vrtí ocasem, v očích radost, ale v komentáři se ozve, že tenhle nebude vhodný k adopci, je starý, nemocný, nežádoucí plemeno, a tak bude utracen.

Lída Š. 14.11.2007 12:46

Re: Re: Re: Re: O.T. omlouvám se

A přesně toto by měl být standard při prodeji štěněte !!!!!!Zrovna tak jako kupní smlouva, kde by měl chovatel (já to tak mám) zavázat majitele jednak průběžným hlášením o stavu pejska, a mít tam zakotvený předkupní právo, v případě, že se člověk bude chtít psa zbavit - bez ohledu na důvod, i bez udání důvodu...Drtivá většina budoucích majitelů s tím souhlasí, a jsou vlastně rádi, že se mají kde vypovídat o lumpárnách či starostech o pejska ;-) Vlastně jsem se sešla jen s jednou zápornou reakcí, kdy mi panička řekla, že přece nebude psát slohová cvičení, a že je její věcí jak bude s pejskem nakládat a stejně si pak nakonec vzala štěně jinde a mě to vůbec nevadilo...

LFSH 14.11.2007 12:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

Tak to držíme tlapky, aby omladina uspěla. R^

My se tam nedostanem, tenhle víkend jede Filip za Rijou a panička na první zkoušku ke švadleně.

Beda 14.11.2007 12:34

smutek a taky beznaděj, možná spíše bezmoc

všechno už jste napsali:-/ a mně je smutno;-( ... a radu nemám:-( 

Lída Š. 14.11.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

Ano ano, neděle Letňany ;-) Dost možná se tam budu též vyskytovat, ale bez pejsky, zato se zalomenýma palečkama, páč ve třídě dorostu se mi utkají vnučky:-) Jedna je po Brosice, druhá po Dorianě-Mišce a obě maminky jsou  dcerušky Nastěnky ;-P A v klučičím dorostu bude vnouček Akbárek, taky syn Doriany, to je ten, jak jsem psala níž, že by eventuelně mohl být ženichem Elišky, takže si tam palce vyvrátím VV

Xerxová 14.11.2007 12:20

Re: Lidičkové, kdo máte zkušenosti,

Pokud jí vykastruješ před prvním - zůstane "štěníkovatá" - nekonfliktní, veselá, nebude mít sklony k agresi na fenky. A pokud jí je už rok,  tak bych nečekala. Aspoň na to nebudeš myslet a budete to mít za sebou. Jak jsem dole psala o Else, tak ta je taky kastrovaná před prvním háráním a je to pohodář a smíšek. Xerda ji měl rád, ale když měl na běhání výběr z více fenek, šla Elsička stranou - "pravé" holky byly prostě zajímavější.

Xerxová 14.11.2007 12:15

Re: Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

Doporučuji najít kontakt na poradce chovu a vznést dotaz. Jinak dobré je navštívit velkou výstavu psů a normálně se zakecat s majiteli. Tak se dozvíš nejvíc a uvidíš i případné rodiče tvého vysněného štěníka. Myslím, že tento víkend je Praha Letňany, cane se vystavuje v neděli.

Vave 14.11.2007 11:59

Je to tak

smutné, a všechno už bylo řečeno

tolikrát a dnes znovu. Pravdu  má MaRi a Zuzana F. i Xerxová a Lídošek, a Lucka

V., Rpuť, všechny!

Je to jen a jen o odpovědnosti a taky bohužel o penězích. Penězích pro ty,  kteří by si třeba rádi vzali i staršího společníka z útulku, ale mají málo sami pro sebe. Penězích pro ty, kteří už pejska mají a už nezvládnou platit jídlo a léky pro sebe i pro psa.

Beňa st. 14.11.2007 11:58

bída

Jsou různé bídy světa, ale věřte, tahle mě deptá strašně moc. Poslední dobou čím dál víc. Shodou okolností jsem zrovna včera večer dala něco na tohle téma na naše rodinné stránky http://www.bobrihraz.wz.cz/bezdomovci.htm.

LFSH 14.11.2007 11:57

Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

Nejsi divná. Já si jako druhého psa chci rozhodně pořídit čistokrevného psa. Také ne pro výstavy ani pro chov. Já prostě chci mít jistotu, že zapadne do smečky. U štěněte vetaje sice dokážu odhadnout velikost, roztomilost a z velké části i povahu, ale rozhodně neodhadnu, nakolik bude kompatibilní s tím, co už máme.

Nejdůležitější je vychovávat lidi k odpovědnosti, k tomu, že jakmile si pořídí psa, je to na celý život a musí se o něj starat (a on se bude na oplátku starat o něj ;-)).

Když už mluvíme o těch psech (a vzhledem k tomu, že tady ví lidi dohromady snad všechno): zná někdo slušného chovatele cane corso (tmavý typ), nejlépe v JZ Čechách? Chci to mít připraveno, až páníček povolí (železo se musí kout, dokud je žhavé).

Lucka V. 14.11.2007 11:57

Lidičkové, kdo máte zkušenosti,

poraďte, prosím! Buffince bude rok, o té kastraci vážně uvažujeme. Nabízí se ale otázka, kdy. Někdo říká po prvním hárání, někdo ještě před. Trochu mě u ní mate, že ještě nehárala, zatímco obě její sestry už v osmi měsících. A máme ještě další problém - už delší dobu je lehce anemická a tím pádem unavená. Doktor se tváří, že to nic není, ale když člověk s těmi chlupatci opravdu žije, pozná to na nich, že je někde něco špatně:-/. Jinak je veselá, hravá, aktivní...

MaRi 14.11.2007 11:47

Re: Re: Re: O.T. omlouvám se

já se taky omlouvám, že sem přidám na odlehčení tématu vtip:

Za spisovatelem G. B. Shawem přišla krásná žena proslulá svou  "inteligencí" s lákavou nabídkou: "Mistře, ráda bych s vámi měla dítě, krásné po mně a geniální po vás." Shaw s politováním odmítl: "Madam, to nepůjde. Představte si, že by bylo krásné po mně a chytré po vás."

Xerxová 14.11.2007 11:45

Re: Re: Re: O.T. omlouvám se

No a jsme zase u toho - pokud by to byl labrador s PP, zkušený chovatel by jí doporučil štěně pro ni vhodné. Možná vám to připadá jak pohádka, ale skutečně znám majitele, kterým jeden chovatel neprodal štěníka, neboť byl po pracovně vedených - dost ostrých rodičích - a oni chtěli mazla do rodiny ke dvěma malým dětem. Ale ihned jim zprostředkoval kontakt na konkurenční stanici, kde měli štěňátka vhodná (chovatelé měli děti i klidné psy). Takže spokojenost na všech stranách. Nebo náš soused pro svoji tělesně postiženou paní hledal psí společnici. Požadavek na zlatou retrívku zněl - drobná, ovladatelná, milá. A chovatel snad největší chovné stanice všech retrívrů mu vybral dokonale - fenečku jemné kostry (předpoklad menšího vzrůstu), nebojácnou, ale ne divokou, po perfektních rodičích. Věděl, že štěně nepůjde do chovu - fenečka byla kastrována - přesto vybral i exteriérově krásné zvířátko. A Elsa splnila vše, nač byla pořízena - je dokonale ovladatelná, poslušná, milá, hravá... a hlavně už 8 let udržuje svoji paničku chodící ven, mezi lidi V

Myš 14.11.2007 11:28

Re: Re: O.T. omlouvám se

Jo, přesně to si myslím. Varovala jsem, že než si pejska vezmou, musí být očkovaný a odčervený, nakonec neměl ani jedno a od mámy šel štěník v šesti týdnech, což mi připadá taky dost brzy. Kolegyně si myslela, že kombinace s jezevčíkem způsobí menší vzrůst a nedala na mé varování, že bude uminutý po jezevčíkovi a  velký po labíkovi ;-P. Moc jsem se nesekla.

Xerxová 14.11.2007 11:21

Re: O.T. omlouvám se

Myško, to je dost "vražedná" kombinace - pracovitost labradora a tvrdohlavá "ostrost" jezevčíka... A pokud je agresivní už za mlada, je to opravdu pejsek do zkušených rukou. A že chovatelka ho zpátky nechce... to prostě není chovatelka, to se jí jen omylem stal malér a ona už ho dál řešit nebude.

Xerxová 14.11.2007 11:17

Re: Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

To je o hlouposti a nezkušenosti lidí. Mně se třeba taky nestalo, že by mi zdrhla hárající Arona, že by Xerda někdy zdrhnul dál než k sousedovic plotu... Ale znamená to být zodpovědný a pozorný. Někdy se může stát "průšvih", ale nesmí to být pravidlo. U nás útulky neslouží ztraceným a osiřelým pejskům, u nás se pejsci vážou na plot před útulek, když někoho omrzí, když jsou březí, nemocní, nadbyteční...

Asi opravdu by pomohlo povinné čipování a evidence psů. Ale to znamená úřad a peníze ... a zase by se to udělalo určitě děsně složité a neprůhledné... a zase by to zaplnilo útulky až na okraj:-(

MaRi 14.11.2007 11:08

Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

ale vůbec ani trochu divnáR^ Každý ZODPOVĚDNÝ člověk ať si vybere, co mu vyhovuje. Já nedám dopustit na "vetaje" (případně "městaje";-)), Xerxovic na dogy s PP, Li na kavkazáčky, Beda na kočičky... Základní problém je v tom, že se z člověčího života vytrácí zodpovědnost za vlastní skutky a chování. ........  "Mám silnější auto než ten vidlák přede mnou, tak co se mi motá před kapotou" - a hasiči a lékaři mají plné ruce práce.   .......... "No tak co, když nám to nebude pasovat, rozejdeme se..." - a pak má desetileté dítě pět tatínků a čtyři maminky a jedna z těch maminek žaluje: "Tvoje děti a moje děti bijí naše děti!" (Toto je v důsledku moc smutný ftip(. ......  "Je patnáctého, beru důchod a zítra přijedou naši na návštěvu." ........ 

Už tady mnohokrát padlo, že všem potřebným nepomůžeme. Jakákoliv pomoc je však dobrá, i když je to v trápení světa jen malá kapka rosy, ale aspoň jeden pejsek najde svého člověka, jedna babička v důchoďáku bude moci vzpomínat na příjemné odpoledne, jedno dítě se na táboře naučí rozdělávat oheň...

Lída Š. 14.11.2007 11:02

Re: Re: Re: Re: teda je mi do breku

Nejsi divná, taky to tak cítím. Na druhou stranu ne vše co vyjde i z té nejlepší chovatelské stanice se jednoduše řečeno povede. Není to případ té popsané kastrované fenky, ta je naopak špičková :-/ Ale obecně, pokud má jedinec vadu, která ho z dalšího chovu vyloučí, pak bych možná pod tíhou skutečností opravdu nechala kastrovat.....A já nevím..Píšu toto pod tíhou tohoto a dalších článků, a taky pod nedávnou zprávou jedné paní, která pravidelně chodí kolem dráčkova...Před rokem její útulková fenka porodila. Měla jednoho kloučka, tak si ho paní nechala a teď čeká další štěňata, protože syn mámu nakryl - myslela si, že tak mladý ještě nemůže !!!!!! No a fence je podle útulku cca 10-12 let....Už se ptala, jestli nevím o zájemcích.......;-€

Myš 14.11.2007 10:50

Re: Re: O.T. omlouvám se

Děkuju Rputíku, kouknu na to a předám. Snad se někdo najde.