30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

PSI A LIDÉ: Hrdinové za zdí

V názoru na způsob života a životní hodnotový žebříček jsem asi hodně konzervativní. Dnešní hektická doba mě znejišťuje a většinou jí nerozumím. Hodnoty jako spravedlnost, čestnost, úcta k životu, úcta jako taková, třeba k vytvořeným hodnotám, k lidem, k přírodě, k autoritám, jsou v dnešní době naprosto neznámým pojmem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aster 8.2.2006 10:43

Re: Mileno, to je rozdíl mezi náboženstvím a vírou.

Já si myslím,že to co je vloženo do zvířat dokazuje existenci Boha. Oni znají lásku bez podmínek. Když budete svého psa bít,stejně vás bude mít rád. Zvířata neznají podlost.
Vave 8.2.2006 10:57

Re: Mileno, to je rozdíl mezi náboženstvím a vírou.

Milá Rputi, tohle je i má víra.
YGA 8.2.2006 11:27

Tak tak, milá Rputi,

Vy jste to řekla tak, jak to cítím i já.
Podle mne je Bůh idea a lidé by se měli chovat dle desatera přikázání - to je vlastně takový etický kodex a pokud se člověk snaží podle něj žít, určitě nic neskazí. A je jedno, zda vzývá Boha, Aláha, Šivu anebo věří v Člověka (schválně píšu s velkým "Č", protože tím nemyslím ani tak člověka-osobu, ale jeho  ducha - nevím jestli jsem se vyjádřila srozumitelně, ale nějak to neumím sesumírovat).
 
Iva 8.2.2006 10:59

Re: Pane Fröde, jste velmi moudrý, vašich slov si vážím.

Mileno, asi všichni jsme tady "nějakým způsobem" věřící, to znamená, že věříme v někoho, kdo to tady nějakým způsobem "vymyslel a řídí", ale nikdo se nezříkáme své odpovědnosti slovy "Bůh to tak chtěl" a týká se ta odpovědnost i lidí i zvířat. Tudíž Bůh se nedopouští týrání zvířat, ale jenom člověk a zase jenom člověk a ten se za své činy jednou bude odpovídat. Je toho moc co mám na srdci, ale nejsem si jistá, zda -li by to mělo hlavu a patu, je to prostě na hodně dlouhé povídání, spíš úvahy. A ještě jednou pane Fröde dík.
Lída Š. 8.2.2006 11:05

Ivo

zkuste napsat! Myslím si, že tohle společenství tu hlavu a patu najde.
Iva 8.2.2006 11:10

Lído

no já nevím ono to přesvědčení taky vychází z nepřenositelné informace z "druhé strany". Zkusím teda něco sesmolit a když se mi to bude zdát vhodné, tak to pošlu buď k Hele nebo sem.
Milena 8.2.2006 11:20

Re: Re: Pane Fröde, jste velmi moudrý, vašich slov si vážím.

Ivo, vím, že bůh se toho týrání zvířat nedopouští, ale dopustí to. A to že jednou někdy možná potrestá ty lidi, to bohužel zvířatům nepomůže.
Iva 8.2.2006 11:34

Mileno

já chápu, co tím chcete říct, ale pořád to na toho Boha nějakým způsobem házíte. A já nevěřím tomu, že toto by byla jeho práce.Jednou jsme dostali svobodnou vůli a tak záleží jen na nás, jak se s tím popereme. Bohužel to samozřejmě schytávají ti slabší, ale tady je obrovský prostor pro nás, jak pomůžeme, nebo nepomůžeme.
Milena 8.2.2006 11:53

Re: Mileno

Ivo, samozřejmě, že to na boha házím, protože pokud je všemohoucí, měl by tomu zabránit. Opakuji a zdůrazňuji, že potrestání lidí zvířatům nepomůže. Jistě - máme prostor my a ujištuji vás, že ho v tomto směru využívám. Pokud se o nějakém týrání zvířete - ať psů, koček, ptáků, hospodářských zvířat atd.atd. dozvím, snažím se něco dělat.  A  je nás takových doufám hodně, ale to vůbec neřeší základní problém, že to bůh dovolí a zvířatům nepomůže. Pro trpícího člověka může být útěchou, že mu to bůh v posmrtném životě vynahradí, může i zvažovat své chyby, za které je třeba trestán, ale co to zvíře, jakou to má útěchu, jen nezaviněně trpí.
 
 
Iva 8.2.2006 13:02

Re: Re: Mileno

Tady se velmi rozcházíme v názorech. Bůh nám dal svobodnou vůli se rozhodovat a poznávat, co je dobře a co špatně. A je opravdu jen nás, co s tím uděláme. To si myslím, že je důležité, to poznání. A když jsme u toho nebe, zeptejte se všech, o museli z různých důvodů poslat svého miláčka za duhový most. Já jsem přesvědčená, že Réza, Bělka a Sion tam na nás ve své podobě čekají a všichni ostatní, kteří prošli mým životem
aster 8.2.2006 13:50

Re: Re: Re: Mileno

Vím že je těžké se rozloučit s někým koho mám rád. Přece jen si ale myslím,že lidský život je trochu něco víc. Proto se nikde v Bibli nemluví o "spasení" někoho jiného než lidí. Navíc ještě těch,kteří to budou chtít. Což u zvířat není možné.Nechte se ale překvapit,je dobře, že zůstávají některá tajemství.
Lída Š. 8.2.2006 14:00

První nesouhlas s Vámi

Jsem přesvědčena, že o všech těchto věcech můžeme mluvit, je fajn rozvést takovouto debatu. Ale jak se tady shodujeme, je vše otevřené a nikdo neví jak to doopravdy je. Máme tušení, intuice, názory, snad i přesvědčení. Ale nikdy bych se neodvážila říct - JE TO TAKTO a basta fidly....Takže Vaše větička, že spasení zvířat není možné mi poněkud nesedí...... 
aster 8.2.2006 14:03

Re: První nesouhlas s Vámi

Dodal jsem nechme se překvapit,ani já nemám patent na vědění.Je to všechno jen otázka osobního pochopení problému.Tedy názor.
aster 8.2.2006 14:08

Re: První nesouhlas s Vámi

Ono je složité pochopit definici spasení.Bible hovoří o spasení z víry a tom jsem hovořil já.Co bude mimo tohoto faktu,je opravdu jen spekulace.
Lída Š. 8.2.2006 14:53

Re: Re: První nesouhlas s Vámi

Jasně. Blbě jsem to pochopila.
Diskuze už končí   Moc se těším na Vaše další povídání!!!!!!
Gandalf 9.2.2006 12:57

Re: Re: Re: Mileno

Buh vam dal svobodnou vuli. No, me to pripada, jako kdyby soudce pustil hromadneho vraha s tim, ze "mas svobodnou vuli, bez a zabijej dal, ja ti to spocitam, az umres". Ale ja jsem holt neverici, takze tu nekonecnou moudrost bozi asi neumim pochopit.
aster 9.2.2006 20:01

Gandalf

To je právě ten kousek podoby Boha. Svobodná vůle. Představte si Boha, který by vám neustále mlátil bičem za zády,,to nesmíš ,to nedělej. To by byl despota. On řekl, tady máš život a dělej si s ním co chceš. Dám ti doporučení,když neposlechneš, je to tvůj problém. Následky si ale poneseš. Dal jsem ti rozum, tak ho laskavě používej. Pak už ale nemohu říct:" Kdyby byl Bůh, tak by to nemohl dopustit". Co dopustit? Že JÁ dělám blbiny? Všimněte si, jak lidé reagují, když se něco stane grázlovi. To byl Boží soud. Jaký soud? To byla jeho blbost, na kterou naběhl.Na to nemusíte být věřící, aby jste pochopil Boží moudrost.Je to velmi jednoduché. Stačí si třeba pro začátek číst v Bibli Přísloví nebo Kazatele.Autorem je známý král Šalamoun. cituji " Jdi k mravenci lenochu, dívej se jak žije, ať zmoudříš." nebo "Zlatý kroužek na rypáku vepře je krásná žena, která je svéhlavá a rozmarná".(omlouvám se krásným ženám) Ještě jeden citát." Někdy se člověku zdá cesta přímá, ale nakonec přivede k smrti". Časem člověk pochopí i některé "nepochopitelné" věci. Když soudce pustí hromadného vraha, je blb on. Bůh přeci nemůže za jeho blbé rozhodnutí. Nebo snad ano? Vaše svobodná vůle je nevěřit v Boha.On to respektuje. Nebo jste už od něho dostal lepanec?
Josef 9.2.2006 13:31

Mileno

Rád bych,pokud dovolíte,reagoval na Váš příspěvek.Tento problém,co bude  s našimi domácími miláčky "jednou",jsme již mnohokrát s našimi dětmi řešili.Jsem také věřící a i přes to,že patrně vím,z čeho autor čerpá a proč dospěl k názoru,že ti věrní domácí mazlíčci nebudou spaseni,ne tak docela souhlasím a přikláním se k Vašemu pohledu na věc.Bible,pokud vím,hovoří o tom,že smrt je něco jako spánek.Spíte,nemáte pojem o čase,nemáte jakýkoliv podíl na tom,co se děje ve světě živých.To samé předpokládám se týká i zvířátek.A jak jste se v diskuzi zmínila,člověku byla dána svobodná vůle v rozhodování a rozhodl se tak,jak se rozhodl.Ale co zvířátka?Ta se přece pro hřích dobrovolně nerozhodla?!Takže to vidím tak,že když nás opustí náš domácí mazlíček,"spí".Stejně jako člověk.A až příjde chvíle,kdy Bůh,který je láska,je milosrdný a dobrý,znovu daruje život mnoha lidem,věřím,že ho daruje znovu i obrovskému množství těch tichých a věrných domácích mazlíků.
aster 9.2.2006 19:31

Re: Mileno

Nejsem názorově vyhraněný a proto jsem také uváděl znovu text Římanům: "Trvá však naděje, že i samo tvorstvo bude vysvobozeno z otroctví zániku". Myslím si, že podobná přání jaká máte vy, mají všichni, kteří si vybrali za přátele zvířátka. Jde o jiný problém,abychom "tam" byli hlavně my. A jsme u Boží spravedlnosti,jak k tomu přijdou miliardy snědených zvířat,které nikdy svého páníčka neměly. Co bude s miliony lidí, kteří Boha nenávidí, jsou to přeci taky lidé. Bůh je miluje všechny.Jidášovi při poslední večeři Kristus myje nohy,přesto že zná jeho plány.Až do konce dostává šanci. Nemá opravdu cenu nad tím polemizovat. Ono to nějak bude. O Bibli se říká,že je to čtení pro babičky, náboženské ujeťáky, nebo intelektuály, kteří mají rádi teologii. Neznám aktuálnější čtení. Pavel napsal Timoteovi dopis před dvěma tisíci lety.Jako bych četl dnešní noviny. "Věz, že v posledních dnech nastanou zlé časy.Lidé budou sobečtí, chamtiví, chvástaví, domýšliví, budou se rouhat, nebudou poslouchat rodiče, budou nevděční, bezbožní, bez lásky, nesmiřitelní, pomlouvační, nevázaní, hrubí, lhostejní k dobrému, zrádní, bezhlaví,nadutí,budou mít raději rozkoš než Boha, budou se tvářit jako zbožní, ale svým jednáním to budou popírat". Je k tomu potřeba ještě něco dodat?
Iva 8.2.2006 13:30

P.S. ale tím vám samozřejmě nechci brát

váš názor, že za to může Bůh.
Lída Š. 8.2.2006 13:53

Ivo - a co když je to jinak?

Úplně jsme minuli další názorový proud a to je reinkarnace:-) Proč by neměla být? Pak by kdeco chytlo logiku. Jako třeba onen Smysl života
aster 8.2.2006 12:09

Re: Mileno

Je mi teď poněkud trapně,celou dobu je tady podtitulek " pane Fröde jste moudrý člověk" a já mám úplně opačný pocit, už z důvodu,že tady veřejně nesu kůži na trh. Chtěl bych jen dodat,že zde zaznělo něco o týrání zvířat.Víte já mám někdy pocit,že z těch svých miláčků děláme extra zvířecí sortu. Co ale třeba "užitková " zvířata. Nebýt toho,že nám chutnají biftečky a klobásky,nemuselo by tolik zvířat umírat.Jen a jen pro naše chutě. Podívejte se někdy do očí krávě, myslím teď skotu. Neviděl jsem nádhernější oči.
Milena 9.2.2006 7:43

Re: Re: Mileno

Naprosto souhlasím, však já jsem také v jednom z dalších diskusních příspěvků napsala, že se pokouším zabraňovat týrání u všech zvířat, včetně hospodářských, ptáků atd. A tam, kam nemůžu osobně, podepisuji třeba petice - např. zahrnutí ochrany hospodářských zvířat - konkretně převozy živých - do evropské ústavy nebo petice proti vybíjení velryb, proti týrání medvědů v Číně - odebírání žluči apod.
aster 9.2.2006 18:15

Re: Re: Re: Mileno

Viděla jste odebírání krve ovcím, pro farmacii? Skoro jsem u toho odpadl. Ovci se nabodne tepna a pomalu se nechá vykrvácet do lahve. Na konec vbodnou jehlu do srdce a vypumpují zbytek.Při plném vědomí.
Lída Š. 8.2.2006 12:08

Mileno

já Vás chápu. Ale je strašně jednoduché toto hodit na Boha. Můžete se také zeptat, jak dopustil, aby se narodili lidé, kteří jsou schopní týrat zvířata? Týrat lidi. Staré lidi. Děti. Rostliny. Vždyť toho krutého je světě tolik....A za to všechno může Bůh?
A pak se musíte dostat k otázce, jaký smysl má vlastně život? Svět, kde alfou a omegou je s odpuštěním - žrát a být sežrán. Zachovat druh.
Ano, tohle všechno je dlouhatánské povídání a přemýšlení...........
Bláža 8.2.2006 7:40

Je to přesně tak, jak píšete

a mluvíte i za mne. Stává se, že lidé nějak handicapovaní mají kolikrát větší sílu ducha, než ti takzvaně zdraví. Také se mi stalo, že jsem se cítila zahanbena tím, co takový člověk dokáže a já si stýskám a najednou vidím, že mé problémy jsou v podstatě banální. Je prima, že existují takoví lidé jako Vy, pane Astere, kteří vidí svět kolem sebe citlivýma očima a ještě k tomu o tom umí tak pěkně psát... 
Zdena bez psa 8.2.2006 7:28

Díky,

napsal jste to i za mne. Já bych takový skvost nedala dohromady. Díky.
Rpuť 8.2.2006 7:18

Jo.

Alča 8.2.2006 7:06

Krásně napsáno, není co dodat.

Iva 8.2.2006 7:04

Hluboce smekám

Mylím si, že se tady schází lidé s podobným vnímáním, aspoň to tak cítím, ale takhle to nádherně vyjádřit....Občas mám "depku", řečeno slovy jednoho filmu, co když už "lepší to nebude" a pak se objeví něco, co mi ukáže, že nemám pravdu. Moc děkuju