4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

PŘÍRODA: Chlupatý periskop

Nepřestane mě udivovat, jak dokáží zvířata v přírodě ocenit jakýkoliv "dobrý skutek", který pro ně byť i nevědomky vykonáme a s jakou rychlostí ho umí pro sebe využít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva 9.11.2006 13:19

Re: O.T. Barvičková Vakandi zdraví všechny

Chuděra. Že držíme R^, ať je rychle ok:-)

Eva 9.11.2006 13:17

Re: Re: příspěvek bez informační hodnoty

Tak-tak, je mi tu s váma krásně, jen kdyby jste taky uměli postavit klícku pro myšáky ;-D

tosca 9.11.2006 13:15

Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Bažantnice? Velkochov slepic v bažantím peří :-/ Když je začátkem podzimu vypustí, musí je cyklisté doslova odnášet z cesty, pokud je nechtějí přejet. Kdejaká hospodyně by jim záviděla, kdyby mohla slípky tak pohodově sbírat, když je potřebuje dostat do kurníku. To, co produkují Šilheřovice se nedá bažantem nazvat.

Beda 9.11.2006 13:12

Re: příspěvek bez informační hodnoty

hmmmmmmm... :-/

já vím mnoho informační hodnoty jsem nevložila;-), ale opravdu zaplať bůh za to, že zde to jde:-)R^

Li 9.11.2006 13:11

Moji milí

přerušili jsme práci na oběd, te´d tu srkám v rychlosti kafíčko a očima projíždím komentáře. Vave - díky za fotky Tadeáška, je prostě nádhernej ;-)VV A babička taky R^ Medvídku se zubama makej k dochtorovi, to není možný aby Tě to takto bolelo !!;-( O zubech co mi dělali okolo 27.10. už nevím !! Zlobí mě sice jedničky - něco jako u Vave, ale to mám dneska 7 den. Necelý. Téma o "přemnožené" vysoké mě zvedlo ze židle, ale zase sedím, dáme někdy řeč až nebudu skákat kolem naších  vysokých zvířátek ;-D Mějte se tady krásně VV 

tosca 9.11.2006 13:11

O.T. Barvičková Vakandi zdraví všechny

a hlásí, že je marod. Takže pokud přemůže bacila, bude tady příští týden ve středu.

(Omlouvám se, určitě by chtěla, aby ten pozdrav byl barevný, ale já nemám dostatek trpělivosti, abych ten text vybarvovala :-))

tosca 9.11.2006 13:08

Re: Trochu odjinud:

To víš, hlídají si místo :-) A obecně prý se v diskuzích nemá dávat příspěvek bez informační hodnoty. Takže příspěvek obsahující pouze přitakání, smajlíky atd. tam vlastně nemá co dělat. Je to hloupost, diskuze pak není diskuzí, když nemůžeš vyjádřit podporu a musíš porušovat pravidla slušného chování - nesmíš děkovat.

My se máme, že máme na Psovi jako Zvířetníci vyjímku a můžeme si tu vesele "dřystat" ;-D

Beda 9.11.2006 13:08

Re: Trochu odjinud:

cožeeeee??8-o8-o8-o ... teda ať si to "užije", ten hlídač mazací ... nechápu8-o:-/

Beda 9.11.2006 13:07

Re: Re: POZDRAV A PODĚKOVÁNÍ OD ZANY

dík za zprávu a jestli je to možné - že ji taky zdravím:-)!V

veram 9.11.2006 13:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milá paní Mojžíšová,

Vave, to o té čistotě Lhoteckého potoka najdeš, když na inkriminované stránce zaroluješ dolů ;-):-):-)

tosca 9.11.2006 13:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Puma je malá kočka (rozuměj malá kočkovitá šelma) :-)

Jinak souhlasím, experimenty nejsou nutné, zatím by stačilo, kdybychom tu měli vlky a medvědy (nebo Medvídky? ;-)).

jiný Honza 9.11.2006 12:55

Re: Re: Nepochopím nikdy..

Mám podobnou zkušenost - ten náš sice věděl, že je to kuna, že trénovala mladé a že bydlí v támhle té kůlně, ale na dotaz po sklopci odpověděl, že ten viděl naposled před 20 lety a prý jestli chci železa - do slepičího výběhu. Navíc jsou zakázaná. 8-(((

jiný Honza 9.11.2006 12:48

Re: Re: Nepochopím nikdy..

Tak to je houby proti tomu, co se děje v bažantnici v Šilheřovicích. Běžná denní dávka je kolem TISÍCE střelených kusů. Funguje to tak, že parta lidí jde houštím a vyhání bažanty. No, vlastně je spíš kopou před sebou a nebo vyhazují do vzduchu. Střelci mívají 2 zbraně (za každým je nabíječ) a platí za každou ránu!!! Jo, a pokud si chtějí bažanta vzít, kupují si ho zvlášť. Vloni měli takový úspěch, že dováželi bažanty ze Slovenska a Polska (tak se podobná jatka prý nesmí provozovat). Tak takhle dnes vypadá bažantnice.

Eva 9.11.2006 12:48

Trochu odjinud:

Tak jsem vám teď chodila na jinou diskusi, jinam a o morčatech. Abych se jako poučila, než nastoupí ta má vyvolená garda. Přišlo mi to tam děsně strojený, ale potřebovala jsem info. Dokonce pro vstup na chat musíte napřed dostat povolení od amina, jste prolustrovaný skz naskrz, musíte (i když je to nepovinné) o sobě poctivě vyplnit info. No, včera jsem to povolení dostala. Taky jsem se tam na něco zeptala, jeden zkušenej mi erudovaně odpověděl. Tak jsem mu poděkovala. A ouha! Oni mě smazali! Tak ještě jednou. To už se admin nas...a napsal mi, že se něděkuje!8-o8-o8-o Koulela jsem očima, funěla...no, nakonec jsem se rozloučila (to určo taky smažou).

Proč to píšu? Abysme ještě tady byli rádi;-D

Medvídek 9.11.2006 12:43

Re: Re: Milá Tosco,

Vyprávěl mi kdysi kamarád historku (neručím za její pravdivost, je to z třetí ruky a je tam pár podezřelých okolností) že kdysi tábořili pod širákem kdesi v Kanadě a jeden si šel ráno ulevit na takový kopeček a když "to" z něho pustil dolů, pohnula se tam hromada hnědých chlupů. Ten dotyčný se řítil zpět do tábora s hysterickým řevem "klucíííí....utíkejtéé....já jsem poch....l  medvědááááá !!!"8-o;-D;-D

jiný Honza 9.11.2006 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jestli máte...

Tosco, paragrafy jsou až poslední možnost, pěst je daleko výchovnější. Pamatuji na jednoho (a to byl profík), který nelenil vlézt do stodoly plné sena, aby tam mohl ze 2 metrů zastřelit 11kilového kocoura. Ten byl tak tlustý, že ani na okno nevyskočil. Když jsme se toho ha.zla s majiteli ptali, proč to udělal, tak napřed dělal chytrého a pak prostě řekl, že se mu chtělo. Podotýkám, že stodola byla cca 20 m od trvale obydleného domu a cca 5 m od chaty, kde spal majitel. Tomu střelci se nic nestalo, ale nakonec mu rozbili ústa v hospodě, protože ten debil postřelil někomu pár slepic - prý proto, že se krmily v lese (pár metrů za plotem).

Medvídek 9.11.2006 12:31

Re: Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

To už sem rovnou můžeme přitáhnout ussurijské tygry. Velké kočkovité šelmy (puma sice není jako tygr nebo lev, ale žádný drobek to taky není) potřebují velký prostor, řekněme třeba akční rádius. Myslím že jsou to řádově čtvereční kilometry pro jedince. A teď kolik je potřeba jedinců pro zdravou populaci ? No...hodně. Bojím se že by zákonitě došlo k tomu že by se puma a člověk potkávali víc než by bylo zdrávo. S vysazování zvířat která sem historicky nepatří bych experimentoval moc a moc opatrně.

Já nic z toho pochopitelně nevím, to jsou všechno jen moje dohady, tak to tak ber.;-)

Xerxová 9.11.2006 12:23

Re: Kosáci.

naši kosáci milují i tvrdší housku na drobné kostičky nakrájenou - ne strouhanku....

tosca 9.11.2006 12:22

Re: POZDRAV A PODĚKOVÁNÍ OD ZANY

Dík za zprávu. Má to teď hodně náročné.

tosca 9.11.2006 12:18

Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Pumu jsem nečetla, to jsem asi špatně napsala, puma v posledních letech dokázala, že u nás žít může :-) Máme šanci rozšířit zkušenosti našich předků .... pokud teda nevyvraždíme všechno, co má ostré zuby.

při tom množství lidí co se u nás potuluje po našich lesích by to nemuselo být bezpečné Pro pumu? ;-) Jinak, ta co se nám tady toulala ... kolik lidí ji z toho množství, co po lese chodí, vidělo? A když už jsme u toho, kolik lidí potkalo v lese živou lišku? Nebo třeba divočáka? A v tom je ten "zakopaný pes", divoká zvířata jsou totiž skutečně divoká a proto je umění je uvidět. Medvídku, pokud jsem tu první větu pochopila dobře, tak to na co narážíš je přesně to, na co jsem poukazovala ... neumíme s velkými šelmami žít, bojíme se jich a to tak moc, že je raději vyhubíme. Pokud jsi měl na mysli, že by to nebylo bezpečné pro tu pumu, tak s tím i souhlasím :-)

 

Vave 9.11.2006 12:08

Re: Kosáci.

Zkumavko, taky krájím jablíčka, a s kočičíma glanulema jsem udělala stejnou zkušenost. Takže do misky pod schodištěm dávám jednu porci vždycky odpoledne peo kočenky, které chodí potmě, a ráno další porci pro kosáky, k tomu přidávám jablíčka. :-)

Na skalce mám kamínky a na jaře jsou plné slupek ze slunečnic, je to fuška to dát do pořádku, ale stojí to za to. :-)VV

Zdena b.p. 9.11.2006 12:02

Re: Milá Tosco,

Hysterie je tu módní trend. Naše dovolená na Strážovských vrších je naprosto nezapomenutelná. Mimo krás, kterých tam je moc a moc, nelze zapomenout na náš příchod k potůčku u kterého před chvilkou hasil žízeň maťo a nechal nám jako navštívenku nádherně otisknuté tlapy. Ťapali jsme tam, spali jsme tam, jedli jsme tam a naprosto nás nenapadlo, že by jsme se měli bát. To nám nahnal strach spíš na Šumavě jeden srnec. Bylo to v srpnu, byl skoro úplněk a my spali kousek od uhašeného ohnišťátka (zásadně se dělal jen ešusák) a on se děsně vstekal nad naší přítomností, až nám prošlápl víčko od ešusu.

Zkumavka 9.11.2006 12:01

Kosáci.

Podle mých zkušeností,sýkorky se na jaře ztratí do lesejčků a zbydou nám ve městech kosáčkové.Tak na ně taky nezapomeňte,jablíčka rozkrájet,ale jak je moc mráz,chodí mi na kočičí granulky,které dávám divokejm kočičákům.Ty chodí většinou zrána a na večer,tak mají šanci všici.Každou zimu tak 30 kg slunečnic,ale na dvorku je po vyzobání dost úklidu. :-P ....

Eva 9.11.2006 11:49

Re: Nepochopím nikdy..

Ono je fakt, že člověk narušil rovnováhu a člověk to teď zase dohání. spíš bych viděla úlohu myslivce ve vysazování predátorů a do té doby omezovat počty přemnožených. Ona asi naše největší hojná šelmička, je liška, ale ta je při spatření okamžitě odstřelena, kvůli vzteklině. Je tu ale spousta černé zvěře, která skutečně  dávat zabrat. Od toho by tu ale měly být ty predátoři. Naprostý nesmysl je opravdu ten odchov bažantů s následným odstřelem dřív, než se rozkoukají na svobodě. Furt nadávaj, že nestíhaj střílet kance, ale čas na střílení pernaté je? A co kachny? Ty nádherné a důstojné kačenky, čím škodí? Místo bažantnic by měli postavit "rysovice, medvědice a vlčnice" a vychovávat si pomocníky. Ona taková šelma moc na člověka neútočí, radši si pude po tom praseti. Nejvíc mě naštvalo, když mi letos v zimě cosi (kuna)podkouslo všechny pipky. Vydala jsem se tedy za místním myslifcem, pro identifikaci, ve sněhu byly jasné stopy, ale on to nepoznal a na dotaz obrany, řekl, že na to číhat nebude, že je to nevypočitatelný. Chtěla jsem past pro odchyt živé mršky. Ne, ta prý nefunguje a otráveně odešel. K čemu jsou myslivci?8-o

Zdena b.p. 9.11.2006 11:48

Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Mám nehynoucí zážitek z jednoho rybníka v lesích. Obávám se, že už jsem se jednou někde na netu svěřovala, ale ... Ten rybníček byl přímo ráj na zemi a my tam chrněli pod širákem několik dnů. A přišlo ráno přesně uprostřed srpna a nad námi děsná kanonáda. Sbalili jsme všechno do spacáků a po vzoru Vietkongu jsme se plížili směr vyvýšený remízek. Tam jsme měli první řadu na šílené představení. Páni lovci původně vyrazili na kachny, ale nějaká pravidla jim byla naprosto cizí. Podle tohoto také dopadlo. Než došlo na sváču v hospodě, tak si stačili zastřelit jednoho překrásného psa a strašně se pohádat o jednu kachnu. Po návratu ze svačiny jim  stále  unikala naše přítomnost,  ale  přednosta trval na shlédnutí dramatu až do konce. Já tak chtivá kulturního zážitku nebyla, protože lovcům unikala realita a pálili naprosto po všem, co dýchalo. Pokud je mi známo, na kachny se výhradně střílí  NAD hladinu a ne do vody, nebo do křoví. Tak po návratu se ozýval zejména tenor jednoho mužíčka, který blábolil stále do kola: "Kde máááám kvéééér? kdo míííí ho schovááál" Neschoval. Zapomněl si flintu v hospodě. No, kdyby to nebylo tak na kůži, tak by se z toho dala vytěžit i scenka ve filmu :-/. A ten pejsek byl nádherný ohař.

Vave 9.11.2006 11:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milá paní Mojžíšová,

:-)

Vave 9.11.2006 11:27

POZDRAV A PODĚKOVÁNÍ OD ZANY

Právě mi poslala Zana milou sms, kde všem děkuje za podporu. Přátelé ze Zvířetníku jsou teď její jedinou radostí. Teď maminka spí a tak má Zana chvilenku klidu a všechny moc pozdravuje! :-)VV

Vave 9.11.2006 11:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milá paní Mojžíšová,

Díky za odkaz, milá Veram. VV

Já vůbec bydlím na moc krásném a čistém místě. Ale můj potok, o kterém píšu a kde se Anka denně koupe, se jmenuje Lhotecký. Libušský potok protéká Modřanskou roklí, té říkáme doma Velká rokle nebo taky Rokle za silnicí. Tudy chodíváme občas o víkendech, roklí až na Libuš, pak do lesa, kolem hájovny a pak Malou roklí kolem našeho potoka domů. To je delší procházka, na dvě hodinky určitě, zvláště když si cestou dáváme limču u toho hřiště na basebal. :-)

LENKA S. 9.11.2006 11:23

DÍKY VÁM VŠEM ZA STAROST. PRÁVĚ S TÍM NAŠÍM HALAMOU ODCHÁZÍM NA ZAHRÁDKU, ABYCH DOPLNILA PIPINÁM JEJICH PAPU.

KLÁRKO, PSALA JSEM TI DNES  EMÍLKY. POKUD NAJDEŠ ČAS, MRKNI NA NĚ. DÍKY ZA FOTEČKY. A NA  TO ZAVĚŠENÍ KRMÍTKA TAM NAJDEŠ TAKY NÁPAD A RADU. ON BY DOCELA STAČIL ISIJNĚJŠÍ DRÁT, NATAŽENÝ MEZI KRAJNÍMI ZDMI VSAZENÝCH OKEN. NA NĚJ SE DÁ TO KOKOSOVÉ KRMÍTKO POVĚSITTAKY.POKUD ALE BUDE MUŽ DĚLAT STOJAN, AŤ JE TŘEBA  PLNÝ VÝSTUPKŮ A, DROBOUČKÝCH , ALE  V PODOBĚ OSTNŮ, ABY SE  KOČKY TAK SNADNO NEVYŠPLHALY. STAČILA BY ISILNÁ A DOSTATEČNĚ DLOUHA  AKÁTOVÁ  NĚTEV, KTERÁ BY SE UPEVNILA NA VYŠŠÍ  A HLADKÝ SLOUPEK. KOČKA BY SE MOHLA DOSTAT JEN  DO HLADKÉ VÝŠKY. DÁL BY TO PŘES TRNY NEŠLO .

Apina 9.11.2006 11:07

Re: Nepochopím nikdy..

Tak si vyleju srdíčko a půjdu procesovat, mám toto až až. Tedy bojím, bojím, aby se tahle situace s naší slavnou EU ještě nezhoršila. Něco jsem viděla v Itálii na vlastní oči a to ještě na severu, kde zákony jakž takž uznávají. Také si tam vychovávají bažanty jen k tomu, aby je mohli odpravit, bohužel. Ti ptáci neumějí ani pořádně létat a v přírodě by asi stejně měli problémy se dlouhodobě uživit, bohužel. Chovají si jen k tomuto "účelu". Ještě horší je, že chodí na podzim každou neděli v zásadě neorganizovaní a pálí po všem, co se hne. TO už je fakt o život si vyjít po cestičkách mezi poli a lesíky (takové půvabné místo znám a jezdila jsem tam hlavně na kole). Dokonce v daném období ani z místní jízdárny nikdo nevystrčí nos, je to o životy lidí i koní. Úplně nejhorší mi ale přišla místní móda lapat malé tažné ptáčky zpěváčky do sítí a ještě vypravovat, jak je to masíčko dobré. Jako by si nedovedli spočítat, kolik těch táhnoucích nebožáků musí zemřít, aby z toho byla jedna jediná porce. Jako by je i jinak nečekalo dost nebezpečí, než se dostanou do teplých krajů. Vždyť kolik na těch drobcích vůbec může být masa??? Prostě z mého hlediska naprostý hnus, z jejich tradice ..... Co k tomu říci ..... Na jihu Itálie jsem v daném období nebyla, ale co vím, tam zákony statu v zásadě nesahají a je ještě mnohem hůře. V klidu střílejí i ohrožené druhy ptáků. Jednou se jim v Kalábrii podařilo trefit i sledovaného čápa černého s "baťůžkem", který uřízli a nechali na místě. Tohle vím jen díky projektu Odysea, který podporoval český rozhlas. Osobně jsem ochotna chápat, že lov byl kdysi jedním ze způsobů, jak se uživit a jiných možností moc nebylo, ale jako "sport" tohle doopravdy neuznávám. Tak a končím, jdu pracovat.