3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

PŘÍRODA: Chlupatý periskop

Nepřestane mě udivovat, jak dokáží zvířata v přírodě ocenit jakýkoliv "dobrý skutek", který pro ně byť i nevědomky vykonáme a s jakou rychlostí ho umí pro sebe využít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tosca 9.11.2006 13:08

Re: Trochu odjinud:

To víš, hlídají si místo :-) A obecně prý se v diskuzích nemá dávat příspěvek bez informační hodnoty. Takže příspěvek obsahující pouze přitakání, smajlíky atd. tam vlastně nemá co dělat. Je to hloupost, diskuze pak není diskuzí, když nemůžeš vyjádřit podporu a musíš porušovat pravidla slušného chování - nesmíš děkovat.

My se máme, že máme na Psovi jako Zvířetníci vyjímku a můžeme si tu vesele "dřystat" ;-D

Beda 9.11.2006 13:12

Re: příspěvek bez informační hodnoty

hmmmmmmm... :-/

já vím mnoho informační hodnoty jsem nevložila;-), ale opravdu zaplať bůh za to, že zde to jde:-)R^

Eva 9.11.2006 13:17

Re: Re: příspěvek bez informační hodnoty

Tak-tak, je mi tu s váma krásně, jen kdyby jste taky uměli postavit klícku pro myšáky ;-D

Vave 9.11.2006 13:53

Re: Re: Trochu odjinud:

Ale kdo posoudí, milá Tosco, že ten který příspěvek nemá žádnou informační hodnotu? 8-o Například když já wéwéwéčkovi udělám celou řádku srdíček, tak to má úžasnou informační hodnotu! To by za chvilku nějaký moula mohl chtít škrtat přívlastky, předměty, doplňky a zbyly by nám věty holé a těmi se ani nedá někdo poslat kamsi, byť bychom podmět cudně zamlčeli. Na schválně, zkuste to, maximálně vymyslíte Jděte do (Y), a tato věta není holá, na rozdíl od předmětu samého. :-P

Tuhle polemiku nevedu samozřejmě s Tebou osobně !!!!!!!! VVVVVV:-):-):-):-)

JoVo 9.11.2006 14:32

Re: Trochu odjinud:

8-oSmrt, práce a mazálci, nám můžou vlézt na záda!! (prodloužená).;-D;-D;-D

Zkumavka 9.11.2006 12:01

Kosáci.

Podle mých zkušeností,sýkorky se na jaře ztratí do lesejčků a zbydou nám ve městech kosáčkové.Tak na ně taky nezapomeňte,jablíčka rozkrájet,ale jak je moc mráz,chodí mi na kočičí granulky,které dávám divokejm kočičákům.Ty chodí většinou zrána a na večer,tak mají šanci všici.Každou zimu tak 30 kg slunečnic,ale na dvorku je po vyzobání dost úklidu. :-P ....

Vave 9.11.2006 12:08

Re: Kosáci.

Zkumavko, taky krájím jablíčka, a s kočičíma glanulema jsem udělala stejnou zkušenost. Takže do misky pod schodištěm dávám jednu porci vždycky odpoledne peo kočenky, které chodí potmě, a ráno další porci pro kosáky, k tomu přidávám jablíčka. :-)

Na skalce mám kamínky a na jaře jsou plné slupek ze slunečnic, je to fuška to dát do pořádku, ale stojí to za to. :-)VV

Xerxová 9.11.2006 12:23

Re: Kosáci.

naši kosáci milují i tvrdší housku na drobné kostičky nakrájenou - ne strouhanku....

Vave 9.11.2006 11:27

POZDRAV A PODĚKOVÁNÍ OD ZANY

Právě mi poslala Zana milou sms, kde všem děkuje za podporu. Přátelé ze Zvířetníku jsou teď její jedinou radostí. Teď maminka spí a tak má Zana chvilenku klidu a všechny moc pozdravuje! :-)VV

tosca 9.11.2006 12:22

Re: POZDRAV A PODĚKOVÁNÍ OD ZANY

Dík za zprávu. Má to teď hodně náročné.

Beda 9.11.2006 13:07

Re: Re: POZDRAV A PODĚKOVÁNÍ OD ZANY

dík za zprávu a jestli je to možné - že ji taky zdravím:-)!V

Eva 9.11.2006 10:22

Můj ideál

Máte to tam pěkně podle mých představ. Kdysi jsem slyšela o nějaké soutěži o přirozenou zahradu. Hodnotilo se to tuším počtem divoce žijících zvířat a snad i původních rostlin. Kritériem bylo sekat zahradu jen tuším 1 nebo 2x ročně. Takže tam pak právě žili zajíci,ježci, ještěrky, žáby,...prostě tak jako u vás. Já jsem hned o takové zahradě začala snít. Bohužel jí máme společnou s barákem tchýně a švagrové. Takže se musíme podřizovat. Máme tu anglickej trávník, bazén a procházivší ježci se nemají kam schovat. Snad jen těch myšek je tu dost. )za náma je pole). Proto vám to závidím R^R^R^

julča 9.11.2006 10:37

Re: Můj ideál

Evi, koupila sis knihu o veverkách, kterou Katka napsala? Mně přišla minulý týden a teď v ní ležím, je to prima čtení...

Eva 9.11.2006 10:58

Re: Re: Můj ideál

 Ne, nekoupila, já už mám 2 měsíce doma knížky za 1000,- a ještě jsem se k nim nedostala, děti mi to nedovolí,tak zatím jen utírám prach:-/;-D

Zkumavka 9.11.2006 10:04

Nepochopím nikdy..

nemůžu za nic na světě pochopit jak může mít někdo tak odpornej koníček,střílení do o život prchajícím živým tvorům!!Ty mají jen hrozně maličkou šanci,leda tak se schovat a nevylézat,těžko to dokážou!!

Mě vadí už jen ten likvidační randál s tím spojený.Zakázala bych střílení vůbec.K čemu je to dobré!!

Medvídek 9.11.2006 10:11

Re: Nepochopím nikdy..

Já nejsem odborník, ale myslím si (jen myslím!) že s přemnoženou vysokou už se dnes nic jiného než ji střílet dělat nedá. Ovšem proč je přemnožená, je přemnožená díky bouchalům kteří chtěli mít u krbu kůži rysa, vlka, medvěda... No a mnozí si z těch odstřelů zkrátka udělali odporný sport. Jiní zase si zvířata chovají speciálně pro odstřel. Viděl jsem příšerné věci ještě za totáče jak sovětští důstojníci dokázali řádit v bažantnici HDB.

PetraK 9.11.2006 10:28

Re: Re: Nepochopím nikdy..

Jo s myslivci je to těžký. Pokud to není opravdu člověk, kterému na přírodě záleží, pálí zpravidla po všem co se hne a je mu jedno, jestli je to zvíře nebo člověk:-(. Co úplně nesnáším je, že si v bažantnici vychovají bažanty, ty pak před honem vypustí. Za nimi se do pole vypustí psi, ti je zvednou a zelené kamizoly si zastřílí. :-(:-(:-(:-(. O zvěř se to zpravidla nestará, nepozná to nemocný kus od zdravého, hlavně si zastřílet. U nás na chalupě už mají krmelce plné, zasypáno. Tady v Praze - nic. Loni jsem byla jediná, kdo tam těm tvorům něco občas zanesl. Zato teď si zelení mužíci užijí, čeká je období honů - loni se jim u nás paní dostala přímo do leče. Nechápu, jak je možné povoli hon za sídlištěm, kde pole navíc protíná dálnice a železnice. Fakt úžasný!

tosca 9.11.2006 10:45

Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

jak je možné povoli hon za sídlištěm, kde pole navíc protíná dálnice a železnice

A co by ne? Je to pole? Je. Tudíž je to honitba. Tečka. Zelená lobby prosadila tento úžasný zákon. Honitbou je vše, co není z honitby vyjmuto. Zajímavost ... honitbou je i soukromé pole nebo louka. A i na oplocenou zahradu musíš myslivce pustit, pokud tam potřebuje dohledat zraněné zvíře.

Je to pár let, co jsme s koňmi při hubertově jízdě vjeli takymyslivcům do honu na kachny. Jet jako "liška" a slyšet výhružky a nadávky od idiota, co má v ruce nabitou brokovnici není nic moc. :-/ Naštěstí jsem se setkávala i s takovými, kteří (dle nepsaných pravidel slušnosti) jezdce Hubertovy jízdy zdravili - a my jsme zdravili je.

Je to všechno o lidech a "lidech".

KláraS 9.11.2006 10:54

Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

koňáci a takymyslivci - to je kapitola sama pro sebe.... mě se naštěstí nikdy nic nepřihodilo, ale slyšela jsem zkazky o myslivcích střílejících na koně....:-(

Zdena b.p. 9.11.2006 11:48

Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Mám nehynoucí zážitek z jednoho rybníka v lesích. Obávám se, že už jsem se jednou někde na netu svěřovala, ale ... Ten rybníček byl přímo ráj na zemi a my tam chrněli pod širákem několik dnů. A přišlo ráno přesně uprostřed srpna a nad námi děsná kanonáda. Sbalili jsme všechno do spacáků a po vzoru Vietkongu jsme se plížili směr vyvýšený remízek. Tam jsme měli první řadu na šílené představení. Páni lovci původně vyrazili na kachny, ale nějaká pravidla jim byla naprosto cizí. Podle tohoto také dopadlo. Než došlo na sváču v hospodě, tak si stačili zastřelit jednoho překrásného psa a strašně se pohádat o jednu kachnu. Po návratu ze svačiny jim  stále  unikala naše přítomnost,  ale  přednosta trval na shlédnutí dramatu až do konce. Já tak chtivá kulturního zážitku nebyla, protože lovcům unikala realita a pálili naprosto po všem, co dýchalo. Pokud je mi známo, na kachny se výhradně střílí  NAD hladinu a ne do vody, nebo do křoví. Tak po návratu se ozýval zejména tenor jednoho mužíčka, který blábolil stále do kola: "Kde máááám kvéééér? kdo míííí ho schovááál" Neschoval. Zapomněl si flintu v hospodě. No, kdyby to nebylo tak na kůži, tak by se z toho dala vytěžit i scenka ve filmu :-/. A ten pejsek byl nádherný ohař.

tosca 9.11.2006 10:37

Re: Re: Nepochopím nikdy..

že s přemnoženou vysokou už se dnes nic jiného než ji střílet dělat nedá

Dá. Dovolit návrat predátorům. A sebrat zbraně idiotům, co střílejí i zákonem chráněného rysa, protože jim "páchá škody na vysoké". Hlavně je třeba si uvědomit, že predátoři (medvěd, vlk, rys a třeba i ta puma) do našich lesů patří.Naši předci žili s tím, že tato zvířata v lesích jsou. V mnohých zemích tak žijí dodnes. Jenom u nás panuje hysterie, kdykoliv se v lese objeví šelma větší než liška. :-/

Vave 9.11.2006 10:47

Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Souhlasím! Jsme sice malá země, ale ne zas tak malá, aby se k nám nevešla zvířata, která tu žila po tisíciletí.

Jenže přece jen mám dojem, že lidí chodících do lesů přibývá a těch naopak zase ubývá. :-/

Medvídek 9.11.2006 11:06

Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

No...s tou pumou, to bych trochu přibrzdil, při tom množství lidí co se u nás potuluje po našich lesích by to nemuselo být bezpečné. Ale s tím ostatním souhlas. Jinak, to že v našich lesích žila divoce puma, to je pro mně novinka. Já to měl za typicky americkou kočkovitou šelmu, od severu přes střed až po jih. Není to nějaký nesmysl ? Kde jsi to četla ?

tosca 9.11.2006 12:18

Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Pumu jsem nečetla, to jsem asi špatně napsala, puma v posledních letech dokázala, že u nás žít může :-) Máme šanci rozšířit zkušenosti našich předků .... pokud teda nevyvraždíme všechno, co má ostré zuby.

při tom množství lidí co se u nás potuluje po našich lesích by to nemuselo být bezpečné Pro pumu? ;-) Jinak, ta co se nám tady toulala ... kolik lidí ji z toho množství, co po lese chodí, vidělo? A když už jsme u toho, kolik lidí potkalo v lese živou lišku? Nebo třeba divočáka? A v tom je ten "zakopaný pes", divoká zvířata jsou totiž skutečně divoká a proto je umění je uvidět. Medvídku, pokud jsem tu první větu pochopila dobře, tak to na co narážíš je přesně to, na co jsem poukazovala ... neumíme s velkými šelmami žít, bojíme se jich a to tak moc, že je raději vyhubíme. Pokud jsi měl na mysli, že by to nebylo bezpečné pro tu pumu, tak s tím i souhlasím :-)

 

Medvídek 9.11.2006 12:31

Re: Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

To už sem rovnou můžeme přitáhnout ussurijské tygry. Velké kočkovité šelmy (puma sice není jako tygr nebo lev, ale žádný drobek to taky není) potřebují velký prostor, řekněme třeba akční rádius. Myslím že jsou to řádově čtvereční kilometry pro jedince. A teď kolik je potřeba jedinců pro zdravou populaci ? No...hodně. Bojím se že by zákonitě došlo k tomu že by se puma a člověk potkávali víc než by bylo zdrávo. S vysazování zvířat která sem historicky nepatří bych experimentoval moc a moc opatrně.

Já nic z toho pochopitelně nevím, to jsou všechno jen moje dohady, tak to tak ber.;-)

tosca 9.11.2006 13:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Puma je malá kočka (rozuměj malá kočkovitá šelma) :-)

Jinak souhlasím, experimenty nejsou nutné, zatím by stačilo, kdybychom tu měli vlky a medvědy (nebo Medvídky? ;-)).

Medvídek 9.11.2006 13:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepochopím nikdy..

Já vím, puma patří mezi malé kočky, tlapama o ramena se ti ale opře, když se stoupne na zadní, o tom nepochybuj. :-)  Medvídek jsem jenom já.;-D

Zdena b.p. 9.11.2006 12:02

Re: Milá Tosco,

Hysterie je tu módní trend. Naše dovolená na Strážovských vrších je naprosto nezapomenutelná. Mimo krás, kterých tam je moc a moc, nelze zapomenout na náš příchod k potůčku u kterého před chvilkou hasil žízeň maťo a nechal nám jako navštívenku nádherně otisknuté tlapy. Ťapali jsme tam, spali jsme tam, jedli jsme tam a naprosto nás nenapadlo, že by jsme se měli bát. To nám nahnal strach spíš na Šumavě jeden srnec. Bylo to v srpnu, byl skoro úplněk a my spali kousek od uhašeného ohnišťátka (zásadně se dělal jen ešusák) a on se děsně vstekal nad naší přítomností, až nám prošlápl víčko od ešusu.

Medvídek 9.11.2006 12:43

Re: Re: Milá Tosco,

Vyprávěl mi kdysi kamarád historku (neručím za její pravdivost, je to z třetí ruky a je tam pár podezřelých okolností) že kdysi tábořili pod širákem kdesi v Kanadě a jeden si šel ráno ulevit na takový kopeček a když "to" z něho pustil dolů, pohnula se tam hromada hnědých chlupů. Ten dotyčný se řítil zpět do tábora s hysterickým řevem "klucíííí....utíkejtéé....já jsem poch....l  medvědááááá !!!"8-o;-D;-D

jiný Honza 9.11.2006 12:48

Re: Re: Nepochopím nikdy..

Tak to je houby proti tomu, co se děje v bažantnici v Šilheřovicích. Běžná denní dávka je kolem TISÍCE střelených kusů. Funguje to tak, že parta lidí jde houštím a vyhání bažanty. No, vlastně je spíš kopou před sebou a nebo vyhazují do vzduchu. Střelci mívají 2 zbraně (za každým je nabíječ) a platí za každou ránu!!! Jo, a pokud si chtějí bažanta vzít, kupují si ho zvlášť. Vloni měli takový úspěch, že dováželi bažanty ze Slovenska a Polska (tak se podobná jatka prý nesmí provozovat). Tak takhle dnes vypadá bažantnice.