9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

PORTRÉT: Nephtet

Jmenuji se Nephtet (podle egyptské bohyně, sestry Isis), a říkají mi Nephtysko, Nephtetko a taky příšero chlupatá, ale nejčastěji "mé černé slunce". Narodila jsem se někdy v červnu 2005, neznámo kde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jamesonka 6.9.2006 17:48

..

Děuji Vám všem za názory.. Kočky jsem si vzala v půl roce z útulku a kota zabřezla poměrně hodně rychle. Bohužel jsme nebyla dost chytrá chovatelka, abych s tím něco udělala a topit jsem je rozhodně nechtěla. Kocour je již vykastrovaný, bydlí oba v bytě a tak už žádná další koťata nebudou....že kocour vypadl z okna, ano, stalo se a je mi to hrozně líto, ale bohužel nemůžu hlídat všechny okolonosti 24 hodin denně. Je naštěstí v pořádku a nemusím vysvětlovat že se doma zavedla přísná bezpečnostní pravidla....Koťata jsou již u nových pánečků -udat je byla otázka inzerátu.. a me nezbývá, než se zamyslet nad tím, proč když někam napíšu článek, okamžitě se na mě snase takové množství kritiky. Možná je to tím, že jsem to "nejzajímavější" shrnula do velmi zhuštěné podoby a udělala tak ze sebe velmi nezodopovědnou osobu. No, ať už si myslíte co chcete, koty se mají dobře a bude to tak ještě velmi dlouho.... :o)

MaRi 6.9.2006 18:00

Re: ..

milá Jamesonko, černé kočičky a kocourci  jsou velice krásní. Těším se na vyprávění pana kocoura. Před chvilinkou jsem se vrátila z balkonu, odkud jsem pozorovala naši kočičku (jako uhel černou) - ještě spíš kotě, jak se promenáduje po vratech zhruba ve výšce 180 cm. Už jsem ji několikrát sundávala, ale dnes, pokud nezačne mňoukat, dolů nepoběžím.

Kardiak 6.9.2006 18:09

Re: Jamesonka

Neuražte se a nezanevřete na nás,prosím.Víte,děvčata,která mají co dělat z útulky a kočičkami bez domova,jsou alergická na podobné příběhy.Určitě to není nic proti vám.Když si přečtete některé příběhy na hadpasech,tak z nich jde hrůza.Asi jste schytala kritiku za jiné.Tak pište dál.:-)

tosca 7.9.2006 9:34

Re: ..

Jamesonko, tohle je přesně to, čeho jsem se obávala a proč jsem napsala ten poslední komentář. Víte, občas se to stane, že se někdo svým příběhem trefí do citlivého místa, případně do citlivého období a pak se pod jeho článkem rozvine diskuze, která třeba není příjemná. K té zodpovědnosti ... upřímně, když se zamyslíte nad tím, co se stalo a pohledáte trošičku třeba na internetu ... kolik je vypadnutých koček z okna. Stále se doporučuje síťovat, síťovat, síťovat a stále to lidé nedělají. Proč? Protože mají představu, že jim se to stát nemůže. My kočku přece nepouštíme k otevřenému oknu. Jenomže pak přijde okamžik, kdy někdo z rodiny zapomene nebo je číča rychlejší a ... je dole. Váš kocourek měl štěstí. Ale ruku na srdce, byla jste opravdu zodpovědná, když jste měla kočky v bytě v 7 patře s nezasíťovanými okny? Berte to prosím pouze jako námět k zamyšlení, zda náhodou není ta kritika pod článkem trošku oprávněná. Je to stejné, jako mají mnozí pejskaři představu, že se jim nemůže stát, že jejich pes někoho kousne (pozor, mluvím o pejskařích, nikoliv o lidech, kteří se zabývají kynologií a tudíž o rizicích vědí a nepodceňují je).  Pak pes potká na ulici paní o berlích a protože je pro něj "divná" - kousne. A majitelé se jen diví, jak se to mohlo stát. Mnoho lidí se prostě poučí až vlastní zkušeností. Jsme lidé, děláme chyby, ale pokud se naučíme věřit zkušenostem druhých, můžeme se mnohých chyb vyvarovat.

Pokračování ...

tosca 7.9.2006 9:36

Re: Re: ..

Takže, jestli mohu poprosit, zůstaňte tady s námi, pište dál své příběhy o Vašich kočičkách a nebojte se "kritiky". Síla člověk se pozná i podle toho, jak je schopen unést kritiku svého konání. A pokud máte kočičky opravdu ráda, podělte se s ostatními o své zkušenosti a zážitky, i když jste třeba z neznalosti dělala chyby. Víte, Zvířetník čte dost lidí a z Vašich chyb se mohou poučit i další. Vy jste nevěděla, že je možné kočičku vykastrovat hned po říji, nevědělo to zřejmě hodně lidí, teď už to ví. Zastávám názor, že je lepší nakrytí předcházet, než ho řešit takhle drasticky, ale ve spoustě případů je to nejšetrnější řešení pro kočku i koťata. A když se nad tím zamyslíte, kdyby se pod tím portrétem všichni jen rozplývali, jak jsou kočičky a koťátka krásná, udělá stejné chyby jako Vy spousta dalších lidí. Protože je na ně nic výrazně neupozorní. Berte tuto nepříjemnost jako svůj dar všem útulkovým kočičkám, které nezabřeznou a všem kočičkám, které nevypadnou z okna, díky tomu, že si lidé přečetli Váš článek a komentáře pod ním. Možná jste tím zachránila mnoho kočičích životů a zabránila narození koťat, která by pak třeba umírala v bolestech, v zimě ... ne každý je schopen najít koťatům nové dobré domovy.

Kardiak má pravdu, odnesla jste to za mnoho dalších. Občas se to bohužel stane. Nedejte se tím odradit, vážně nejsme všichni dokonalí. Znáte to - kdo jsi bez viny, hoď první kamenem ..

P.S. Pod pojmem chovatel se obvykle prezentují lidé, kteří zvířata opravdu chovají - tzn. záměrně připouštějí, odchovávají mladé, snaží se o zlepšování vlastností určitého plemene ... předpokládám, že ve Vašem komentáři toto slovo nemělo tento význam. Protože k "nosiči krmení" (to není shazování, takhle se obvykle sami označují lidé, kteří jsou vlastněni nějakou kočičkou :-)) číčám z útulku se toto označení opravdu nehodí. Zavání totiž záměrem koťata odchovávat úmyslně, což nepředpokládám.

Jamesonka 7.9.2006 10:31

Re: Re: Re: ..

Ne, chovatelka je od slova chovat  -v náručí:o)..Víte,mám a měla jsem dvě možnosti.  A) nasypat si popel na hlavu a jít kočky vrátit, aby jim našli nové, lepší pánečky a nebo b) napravit to. Pokusila jsem se o variantu B. Snad v tom budu ve cti pokračovat... A jeslti Vás to zajímá, kočička, kterou si nějaká slečna vzala, tak se mi po 3dnech vrátila - prý jí to nakonec maminka zatrhla. Takže mám 3 koty a mám dojem, že to tak už zůstane.. Nějak,...jsem stejně byla špatná z toho dát je pryč a to že mi ji donesla, jak jsem ji prosila, mi docela zvedlo náladu. No, uvidíme:o) Nebudu se nijak vymlouvat, sítě na okna jsem nedala -protože máme okna otevírací bokem -typicky panelákový. Neumím si představit, jak by to šlo udělat a od té doby se větrá na měnší okno -větračka. Omyl vyloučen, protože všichni vědí, jak jsme byla první den neuvěřitelně hysterická když jsem nevěděla jeslti mi bude žít. Ujišťuji Vás, že pocit, že je dole a já pro něj musím jít -nebo pro to co zbylo - mě ...no, VELMI poučil. Mějte se zatím krásně a já zase napíšu, jak to vidí kocouř:o)

tosca 7.9.2006 10:49

Re: Re: Re: Re: ..

Chovatelka - tak to mě v prvním okamžiku nenapadlo ;-D Sice mám doma taky "chovného" psa (strašně rád se chová), ale nenapadlo mě z toho odvodit, že jsem chovatelka ;-D;-D;-D

Jinak, varianta A se zamítá - dobrých domovů pro opuštěná zvířata je málo. Proč jim brát jeden jen proto, že panička měla odvahu přiznat své chyby a poučit se z nich. Kolik je takových, kteří si chybu ani nepřiznají. Jste prima ženská :-) A těším se na povídání kocouřa (nebo kocouře?).  A časem snad přibude i povídání třetí kočičky. Jsem ráda, že si slečna vzala k srdci, že kdyby něco ... má ji vrátit zpět. A jak se třetí číča jmenuje? Vlastně, ať se nám představí sama, třeba v portrétu :-)

zana 7.9.2006 11:16

Re: Re: Re: Re: ..

Jamesonko, ať kocouř určitě napíše R^.

Jana Bu. 7.9.2006 17:33

Pro Jamesonku a ostatní - důležité

Teď to neberte ve zlém, ale pozor i na ty ventilačky, mluvím z vlastní zkušenosti. Kočky jsou u mne v šestém patře, před rekonstrukcí paneláku jsem měla zasítovaná všechna okna, kterými se větralo. Panelák teď prochází rekonstrukcí, takže jedna polovina hotová = mohla jsem znovu nainstalovat sítě, druhá nehotová = bez sítí. V bytě s cca 12 - 15 kočkami se větrat musí, takže jsem větrala v části bytu bez sítí právě ventilačkou. No a jeden kocour  (vykastrovaný, tudíž teoreticky bez chutí na toulky) se rozhodl dostat ventilačkou ven. Naštěstí jsem byla doma a mám vycvičené ucho na "divné" zvuky - na poslední chvíli jsem ho za ocas stáhla zpět, jinak by byl venku. Od té doby prostě bez sítí nevětrám. Jestli jste z Prahy a chcete, přijďte se podívat, ona ta zasíťovaná ventilačka nevypadá špatně a kočky milují koukat z okna, být na čerstvém vzduchu a já jsem při tom klidná.

tosca 5.9.2006 16:28

Komentáře se nám posunuly k problematice útulků, ale já bych nerada,

aby Jamesonku odradily od dalšího psaní na Zvířetník. Doufám, že mě útulkové "tety" pochopí.  Vždyť, kdyby ten portrét nenapsala, nikdo by se nic nedozvěděl. A ani ona by nevěděla, že dělá chyby. Nevíme o ní vpodstatě nic. Určitě je dobré ji říct, kde chybuje, ale věřím, že ji nikdo z nás nechce ukamenovat.Takže Jamesonko, doufám, že tento portrét není poslední, co se o Nephtet dočteme. Zkuste to, co je uvedené v komentářích prosím brát ne jako kritiku, ale spíš jako postesknutí lidí, kteří vynakládají nemalou energii na to, aby se útulková zvířata měla dobře a pak jsou smutní, když zjistí, že jejich slova se míjejí účinkem, že útulkové kočky mají koťata a kocourci vypadávají z okna. Zkuste se nad nimi zamyslet. Pokud Janu Bu. a Zuzanu F. neznáte, koukněte na www.kocky-online.cz Až si přečtete pár článků, určitě jejich smutek a rozladění pochopíte. Nephtet je krásná černá kočička, jak jsme zjistili, má i brášku (jeho portrét se snat také objeví). A já doufám, že se brzo objeví i povídání, co ti dva spolu lumpačí a jak se daří jim i koťátkům.

Jana Bu. 5.9.2006 15:09

je to tak -

kočky se kastrují až od věku cca 8mi měsíců. Pokud si paní brala kočku a kocoura kotata, byla určitě upozorněna na možnost nakrytí ( v tom případě se většinou kočička vykastruje dřív a kocour se nechá dospět). Pokud došlo k říji, je možnost po odeznění dojít k veterináři a ještě vykastrovat. A taky mi šlo o to, aby si to paní uvědomila. Víte, trochu na mě padá beznaděj, jak k lidem mluvím hodinu - dvě při předávání, vysvětluji, oni přikyvují, vše je jasné,  a později zjistíte, že nic nebylo jasné.....přišel ke mně kocour po dvou letech od předání - poslední očkování měl to od nás, a to měl být přeočkován 14 dní po předání......atd atd. To samé to okno - nedávno jsem se dozvěděla, že půlroční kocourek, který byl u mě, vypadl z okna a protože si zlomil nohy, pán ho nechal utratit ! Když pominu to, že nohy se daly vyléčit (i bych si kocourka vzala k sobě a vyléčila), tak do smlouvy jsem psala velkými písmeny "pozor na okna", protože jsem věděla, že kocourek je takový zvědavec. A taky máme ve smlouvě, že před euthanazií z jakéhokoli důvodu nám lidé zavolají a případně kočku předají (právě kvůli takovým případům)....No a bylo to .....platný.

Karolína 5.9.2006 12:31

KRÁSNÝ OBRÁZEK

i povídání! Taky bych chtěla znát názor koucoura, jako píše MaRi.

Kačer 5.9.2006 12:15

smlouva

já myslela, že všechny číči jsou v útulcích kastrovány. Pokud tahle kočička nebyla, a Jamesonka se o koťátka postarala a našla jim domov tak bych asi nějaké porušení smlouvy neřešila, nebo jo? Já teda taky nechci rejpat, ale kočka je to pěkná a evidentně má paničku, která ji dala domov a má ji ráda.

tosca 5.9.2006 12:50

Re: smlouva

Pokud vím, tak číči se kastrují až v určitém věku. Pokud jdou do nového domova jako koťátka, je v podmínkách ve smlouvě uvedeno, že se nový majitel zavazuje je nechat vykastrovat. Pokud to neudělá, porušil smlouvu.

Číčí jsou krásné, povídání je milé, ale osobně se mi ta dvě koťata taky moc nelíbí. Na to je příliš mnoho koček bez domova, aby to lidé, kteří se kolem zvířat-bezdomovců pohybují, schválili. Takže já se Janě Bu. celkem nedivím.

tosca 5.9.2006 12:54

Re: Re: smlouva

Jo, ještě ... věřím, že v tom nebyl záměr, že kočička zabřezla omylem, prostě ji nestihli vykastrovat .... chápu, stalo se, ale nelze se divit "útulkové tetě", že se ji to nelíbí.

Kačer 5.9.2006 14:05

Re: Re: Re: smlouva

já se kolem koček bezdomovců nepohybuji, takže nevím k čemu se paní "Jamesonka" zavázala, chápu obavy paní Jany, protože se o bezprizorní číči stará.  Pouze mi přišlo zbytečné pátrat jaktože má zrovna TAHLE útulková kočka koťata, a zrovna u takového milého portrétu. Stejně si myslím, že to byla náhoda a prostě stalo se...

YGA 5.9.2006 14:12

Re: Re: Re: Re: smlouva

No, zřejmě se to stalo tak, že si Jamsonka neuvědomila, že nemá dvě kočky, či dva koucoury, ale od každého pohlaví jednoho. Však už další koťátka nebudou (nenech se umluvit, opravdu těch koček se pohybuje po sídlištích dost) a ta, co se narodila, se, doufám, dostanou do dobrých rukou.

Vave 5.9.2006 14:23

Re: Re: Re: Re: Re: smlouva

Ono to je asi dřív než na nové gatě, jak se říká. ;-P Výsledkem jsou dvě koťátka - kominíčci. Doufejme, že zůstanou doma nebo jim Jamsonka najde dobré rodiny. :-)

Já bych si hned nějakou kočenku vzala, nebo dvě, třeba tu Rputinu nádheru, ale Přednosta kočky neee a ne a ne; v létě jsem mu pořád podstrkovala pod nos pruhované kotě od šváry, ale kdepak, kdepak. A syneček sice kotě pochválil, podrbal - a vcelku bez zájmu odložil, takže spojenec je to na pr/d. :-(

Kačer 5.9.2006 14:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: smlouva

To je jako u nás, i kdybych měla větší byt Brian kočku nechce...sice řekl, že kdyby náhodou nějaká kočka zazvonila a řekla, že je sirotek tak jí nevyžene, ale pojistil si to řádně.

Zdena b.p. 5.9.2006 14:34

Re: Re: Re: Re: Re: smlouva

Kdo jen trošku kouknul na kočičí bídu, tak určitě argumenty chápe. Hlásím další kotě na katastru továrny. Díky Bohu je to kocourek a je solidně živený  (patrně v údržbě). Někde si upálil fousky, ale jinak je nádherný. Ostře sleduji 2 sourozence a bojím se, bojím, abych holce dohlídala počestnost. :-) S ní to nebude tak jednoduché jako s její černou maminou, která je mazlivka a nebyl problém ji dát vykastrovat.

tosca 5.9.2006 14:54

Re: Re: Re: Re: smlouva

Víš, ono možná nejde ani tak o TUHLE kočičku, jako o to, aby si to lidé uvědomili. Ono to v těch smlouvách nebývá jen tak, že se útulky nudí. Je moc pěkné, když si někdo vezme kočku z útulku a dá ji skvělý domov. Přestává to být tak nádherné, když pak tato kočička má koťata. S těmi dobrými páníčky pro ně ... souhlasila jsem ještě před několika lety, dneska už s tím nesouhlasím. Mám k bezprizorným zvířatům blízko a proto nedokážu pochopit argumenty "víš, my jsme chtěli, aby měla aspoň jednou štěňátka ... ona jsou tak slaďoučká ... a my jim najdeme báječné páníčky" Když se marně snažíš snížit počet psů v jednom soukromém útulku na únosných 40 (což by byli velmi staří nebo nemocní, kteří tam v laskavé péči dožijí) z 90 (jsme na 68), začínáš vidět v lidech, kteří hledají pro svá štěňátka báječné páníčky "zloděje", kteří berou šanci najít pána těm v útulku. A u koček je to podobné. Prostě, kdo je v častém (Jana Bu. denním) kontaktu se zvířaty, kterým se zoufale pokouší najít domov, nedokáže se radovat z krásných koťátek narozených původně útulkové kočičce. Protože mu okamžitě vyskočí v hlavě otázka, co s nimi bude a proč místo nich nemohou odejít do báječných domovů třeba nalezená kuťata od Rputi.

Ať se to lidem líbí nebo ne, koček i psů je příliš mnoho. Je jich víc, než jsou lidé ochotni si rozebrat a postarat se o ně. Mnozí prožijí většinu svého života v útulku, mnozí nemají štěstí na správný útulek a jejich život končí při náznaku první nemoci. Já se pohybuji více mezi psy a při množství opuštěných kříženců, které znám, začínám být alergická i na chovatele, kteří chovají bez PP nebo vyloženě pro peníze. Je to daň, kterou platíme za to, že se místo muchlování s jediným soukromým zvířátkem vkládáme do osudu mnoha jiných. A dokud tu beznaděj, kdy se Ti nedaří umístit milé, hodné, mladé, poslušné zvíře nezažiješ, těžko tento postoj pochopíš. Pokračování ....

tosca 5.9.2006 14:56

Re: Re: Re: Re: Re: smlouva

.. Víš, já k tomuto portrétu nepsala komentář původně úmyslně, ačkoliv

jinak nově příchozí zvířátka vítám. Mně z něj bylo smutno. Právě kvůli těm koťatům. Jana je upřímnější, ona to napsala. Já tu nechci rozvinout diskuzi, jestli je to správné nebo ne. Já se snažím jen vysvětlit, proč její dotaz chápu. Na Zvířetník si lidé chodí odpočinout a pobavit se.  Možná, když k tomu teď místo pouhého plesání nad rozkošnými koťátky přidáme i poučení, že i velmi mladá kočička s velkou pravděpodobností zabřezne, pokud sdílí domácnost s kocourem a že je v zájmu nás všech (nejen útulků),  aby se populace koček snižovala (opravdu se zatím nemusíme bát, že kočka domácí vyhyne. Přes kastrační programy ve městech, přes pomalou osvětu na vesnici, stále jich jsou útulky přeplněné.), bude Zvířetník zase o něco hezčí. A ač může poznámka Jany Bu. působit rýpavě a nepříjemně, pokud si díky ní alespoň jeden majitel kočky uvědomí, že pokud nechce sám rozšiřovat řady nechtěných koťat, musí kočenu hlídat a včas vykastrovat, bude to dobré pro nás pro všechny. Každý poučený člověk je výhra.

Rákšasí 5.9.2006 15:02

Díky

za vysvětlení i Janě Bu. U tohoto případu už se to asi opakovat nebude, pokud je kočička pokojová - bytová, jestli jsem četla pozorně, tak kocourek už je kočkour.

Vave 5.9.2006 15:41

Taky děkuju za vysvětlení,

Tosce i Janě Bu.

Já jsem původně vůbec nemohla vydýchat chovatelství jako takové, když je tolik opuštěných zvířat. Díky Zvířetníku a speciálně díky Li mi došlo, o čem to chovatelství vlastně je a chovatele jako je Li uznávám.

Sama jsem si řekla, že budu vždycky poskytovat domov pejskovi, který nemá svůj domov. Píďulka byla plod vášnivé lásky, kterou vzplanula kokřička mé kolegyně k sousedovi pudlíkovi. Andulka je půl knírač z útulku. Ale vzhledem k tomu, že do budoucna bych chtěla spíš menšího pejska, tak kdoví, kde budu hledat. Ale protože druhého pejska moji muži nechtějí, tak doufám, že takovou starost mám ještě mnoho a mnoho let před sebou.

tosca 5.9.2006 15:52

Re: Taky děkuju za vysvětlení,

Ale vzhledem k tomu, že do budoucna bych chtěla spíš menšího pejska, tak kdoví, kde budu hledat.

Vave, hledej zase v útulku. Je v nich spousta drobných kříženců, kteří marně čekají, až si jich někdo všimne. Protože jorkšíři, bišonci a podobní jsou v módě, tak ti tam nezůstávají (pokud se tam náhodou dostanou), ale drobní pejsci, rozkošní kříženci, těch je tam spousta.

Tenhle drobek se dá zvednout na jedné ruce (odhadem nemá v kohoutku víc než 15 cm).

Vave 5.9.2006 15:57

Re: Re: Taky děkuju za vysvětlení,

Je opravdu hezký - ale můj boj za druhé zvíře doma (kočenku nebo pejska) je zatím marný.

Když jsem brala z útulku Anečku, tak jsem měla na mysli menší zvířátko než byla poněkud přerostlá Píďa. Ale nakonec na výšku Anka přerostla vcelku hravě a váhově vyjdou tak nastejno (26 kg). :-)

tosca 5.9.2006 16:05

Re: Re: Re: Taky děkuju za vysvětlení,

Vave, to byla jen ukázka, že v útulcích jsou opravdu i malí pejsci :-) Tahle fenečka je už pár měsíců v Ostravě-Heřmanicích. Přišla tam pár dní před porodem štěňat. Předpoklad je, že ji někdo vyhodil, když zjistil, že je čeká. První dny nežrala, nechtěla pít. Byla tak vystresovaná, že se o štěňata po porodu odmítla starat. Začala se o ně zajímat až po 14 dnech, ale do té doby samozřejmě ztratila mléko. Zato pak je bránila způsobem, že matka vlčice by se za ni nestyděla. Štěníci jsou už všichni v nových domovech, jenom jejich máma nemá zatím štěstí. Ale i na ni se jednou usměje :-)

A jinak ... až budeš jednou za dlouhatánskou dobu hledat dalšího psího kamaráda ... však on Tě v útulku nějaký osloví. Jenom mu musíš dát šanci a hledat ho tam :-)

Vave 5.9.2006 18:01

Re: Re: Re: Re: Taky děkuju za vysvětlení,

text Milá Tosco, určitě budu hledat (někdy, za dlouho) v útulku. Jen jsem se neobratně vyjádřila, budu asi zase chtít spíš štěně a to se někdy dá těžko odhadnout, jak velký pejsek bude. Ale ono je to nakonec skoro jedno, to já jen kvůli zádům, Anka je v posteli hrozně velká a hrozně se roztahuje. :-)

Vave 5.9.2006 18:03

Re: Re: Re: Re: Re: Taky děkuju za vysvětlení,

Aha, píšu prvně v Opeře, protože doma se přeinstalovávají počítače a hned jsem to správně nepochopila. :-)

Vave 5.9.2006 18:30

Re: Re: Re: Re: Taky děkuju za vysvětlení,

Ještě jsem chtěla říct, že ta vyhozená těhotná fenečka, to je hrůza. Já si to vůbec nedovedu představit, co je to za člověka, který to udělá.