1.6.2024 | Svátek má Laura

Diskuse k článku

ZANINY CESTY: Krkonoše, díl druhý – ve dvou

Franta přijel v úterý se zpožděním, navíc bylo vedro, a tak následovala posilující zmrzlina a cesta do kopce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zana 23.8.2023 12:09

Já vím, je to dálka... I když teda Krušky jsou ještě dál ;-D.

Z. Mawe 23.8.2023 9:45

no mela bych, ale ta dopravni dostupnost :D

T. Zana 23.8.2023 7:31

V létě jsou taky krásný. Jen to chce přijet spíš na jaře, než ty davy dorazí...

T. Zana 23.8.2023 7:29

Hele, těch tam bylo...

Ta cesta podle Bílého Labe je jedna z nejhezčích v Krkonoších! Zlatý návrší je taky krásný, ale bez lidí, což se dá pořídit později večer, protože většina zmizí na lanovku nebo autobus.

Taky je krásná cesta přes Kostelní jámy...

Určitě to ještě zkus :-)

Z. Iva 22.8.2023 23:02

Jj, zuby vadí, hraniční výška vadí, zálomky vadí, klouby, rozšíření znaků...,, přitom se houby ví, jak se to dědí. Po psovi přes 160 potomků a najednou vyletí dvě štěnda s DKK 4/4, vrh výškově standardních rodičů a vyjdou všechny výšky od -2 cm po +2 cm. No, měla to být asi poslední chovná fena, tak snad ještě jedna štěňátka od Blair a pak finito. Mrzí mě to moc, je krásná a toto se stane.

Z. Janaba 22.8.2023 22:15

To je furt něco! Doufejme, že se hormony dohodnou na kompromisu a bude pokoj!

Z. Xerxová 22.8.2023 20:25

on plnochrupý je - ale měl užší spodní čelist a jeden špičák chvíli vypadal, že nezapadne, kam má. Nakonec se vešel (trošku vytlačil dolík do dásně). Ale vylučující tam není nic.

Ale kde vzal na dvaceti měsících cysty na prostatě (a k tomu řadu potíží s tím související...) Takže momentálně je hormonálně "kastrován", aby se "vyply" hormony... a za půl roku (až depotní léčba skončí) se uvidí, jestli se to upraví

E. Žampachová 22.8.2023 19:59

Krkonoše jsou pro mě jen zasněžené. V létě jsem je neviděla. Jen těch lidí je tam na nás moc. Ale máte klasicky krásné výlety a fotky.

E. Žampachová 22.8.2023 19:57

To tě lituju. Já měla takhle potíže s chovem s dalmatiny. U retrívrů je benevolence vysoká, tam by 2 zuby nevadily. Je to škoda, že u plemene, které má potíže s klouby a lecčíms dalším se šílí kvůli výšce a plnochruposti. U nás se jen neplnochrupá fena smí nakrýt jen plnochrupým psem, jinak to není kritické. Naše veterinářka se vzteká, že se u nás počítají zuby a v podstatě pouští ledacos ze zdraví a povahy, co by do chovu nemělo. Podle mě je to chyba. Ale ouřad je ouřad.

Jinak to, že mlíčňáky vydrží dlouho, když pod nimi nejsou založeny druhé je běžné. Těch skoro 8 měsíců mě nepřekvapilo. Já to měla u dalmatinky Kory stejně.

Je to škoda... Kvalitních choďáků není nazbyt... Jinak chov je vždy trochu loterie. můžeš vybírat a plánovat a příroda si dělá své. Komu se nepovedl nějaký průšvih v chovu i při nejlepší péči buď nemá moc odchováno nebo má nezřízenou kliku. Mám na těch cca 120 štěňat jen 2 nebo 3 průsery a z toho jen jeden opravdu zásadní (vrozená nedědičná vada), ale sem tam blbý skus se objeví v každém chovu. Naštěstí ti lidé nechtěli chovat. Je mi vás líto.

Z. Mawe 22.8.2023 18:47

a muzu ti jeste zavidet ten prstnatec ? :)

Z. Mawe 22.8.2023 18:42

Ach, ty tvoje fotky jsou nadherne! Nad bilym labem jsem sla, od boudy u bileho labe na lucni boudu, mlha byla silena, bile labe se dalo spise tusit v prikrem kopci. Krkonose mi dlouho unikaly, ale kdyz jsem se loni poprve odhodlala, stejne mohu porad tvrdit, ze mi unikaji, protoze sem skrz tu mlhu vubc nic nevidela! :)

ja tam snad jeste jednou budu muset vyrazit, jak si me navnadila:)

Z. Iva 22.8.2023 18:35

My bohužel musíme být plnochrupí. Vůbec mě nenapadlo, že ty zoubky jsou mléčné, že na skoro osmi měsících budou držet. Asi skončíme s chovem, to je loterie, u nás 50/50.

M. Skálová 22.8.2023 17:56

A to ti ještě sousedi večer v půl osmé nezatopí a nepřiloží uhlí. Fofrem zavíráme okna dveře a pěkně se dusíme. Říkají, že si musí ohřát vodu v bojleru. A ráno ještě trochu přiloží. Nezabila bys je?

M. Skálová 22.8.2023 17:51

My také nejsme chovní, Edýsek má nějak divně narostlou stoličku. Ale je to náš miláček.

Z. Xerxová 22.8.2023 16:32

achjo - Yodovi se zuby nakonec poskládaly skoro dobře (k uchovnění by to prošlo), a nakonec má úplně jinou potíž... takže ho rozhodně do chovu dávat nebudu. Ale nám to naštěstí nevadí...

Z. Jitur 22.8.2023 15:54

;-(

T. Zana 22.8.2023 15:26

A vidíš, to zase mně připomnělo, jak jsem byla kdysi se synkem v zimě v Alpách. A vyjeli jsme na nějaký děsný kopec s vyhlídkou. Dolů vedla černá sjezdovka.

Tak zaprvé - já nejezdila na lyžích, ale na bigfootech (to je něco mezi lyžemi a sněžnicemi, ani nevím, jestli to ještě existuje) - no a zadruhé jsem nikdy nebyla nějaký sjezdový démon. Jenže říkej puberťákovi, že teď se otočíme a zpátky lanovkou dolů...

Sjela jsem to, ale celou cestu jsem cítila, jak mi hrůzou šediví vlasy :-P;-D.

T. Zana 22.8.2023 15:17

Ach jo...:-(

Z. Janaba 22.8.2023 15:03

Zano, díl druhý je stejně pěkný jako díl první. A fotky? Jako vždy potěšení pro duši.

A taky... fotka Údolí Černého Petra mě bleskem vrátila do zapomenutého předčasu, kdy jsem tam jednu takovou prudkou stráň sjížděla, hu! na lyžích, které bych se dnes bála si jenom nasadit! Ve snaze dostat se rychle dolů jsem to riskla a brečela strachem že tam přistanu po kouskách a už nikdy neuvidím maminkůů. Do toho kolem kroužil můj skoromuž, který si sem tam při studiu střihnul lyž.instruktora a povykoval 'hele neboj, semhléé!, no tak jééď, už jsme skoro dole, néé tam néé...' Jenom obava, že se rozsekám, zabránila zabít ho na místě! No sjela jsem to, se zaťatýma zubama, ale sjela. Ale to už je opravdu dávno!;-(:-) Takže, Zano, díky za přivátou vzpomínku.

Z. Iva 22.8.2023 14:54

OT - tak s Harley to nedopadlo, nemá založené dvě P2

T. Zana 22.8.2023 10:53

Ano, zejména ta noc se fakt vyvedla :-P.

T. Zana 22.8.2023 10:52

Díky, bylo to príma :-).

Janičko, jsem ráda, že jsem ti ty krásné chvíle a hory připomněla V.

J. Vojáček 22.8.2023 10:40

Milá Zano, děkuji za krásné Krkonoše. Naposledy jsme tam byli v r.2017.Dostali jsme to k našemu výročí 60 let naší svatby. Ale to už se nikdy nevrátí. Krkonoše jsme milovali. Jovásková.

Z. Jitur 22.8.2023 10:08

Připojuji se, nevím, jak ostatní, ale já včera myslela, že se doma v Modřanech "rozteču na placičku"...

Z. Jitur 22.8.2023 10:06

Krásné procházení :-)

T. Zana 22.8.2023 9:47

Jenny, to je skvělá zpráva! Do příštího roku by mohla být řádně zrehabilitovaná a mohly byste začít plánovat R^.

A Krkonoše by takhle mimo sezonu byly přesně to pravéV.

T. Zana 22.8.2023 9:44

Že jo! Díky, Blážo :-).

Krkonoše jsou touhle dobou nejhezčí. Zasněžené svahy, kterými můj vztah k nim začal, mi nabořené koleno zatrhlo, tak nezbylo, než naučit se mít ráda jejich letní podobu :-).