29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

KOČKY: Timur a jeho(jí) koťata

Timur, vlastně Timůra, k nám přišla jako kocourek. O tom, že jde o kočku, jsme se sice ujistili záhy, ovšem pan domácí miluje mláďátka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zana 1.11.2007 18:52

Bubu

necítím se na to zastávat nějaký názor, ale jedna věc je jasná - píšeš a fotíš moc hezky. DíkyR^

Beda 1.11.2007 10:53

OT - Štětinka

mám fotky jejích koťátek, heeeeč;-P .... jsou nádherná!!R^R^VVVVVVVV

nevím, kdo jste je případně ještě dostal, má nějaký problém s foťákem, špatně jí zaostřuje, ale vidět jsou, je jich fakty kupa8-o a minimálně dvě fotky jsou i pěkně ostré;-PR^... jinak další info přibývají na hadech - a myslím, že je dobře, že to Štětinka píše tam, protože tam to zůstane i pro příští dny bez potřeby vracet se zde ke starším článkům a případně lovit uvnitř diskuse, která se vztahuje i k jiným věcem:-)

Vave 1.11.2007 12:38

Re: OT - Štětinka

Bedo,VV pošli, prosím! Nemám teď čas hledat a číst Hady, ale jedním vočíčkem na kotěcí jesle kouknu! :-)

Beda 1.11.2007 15:01

Re: Re: OT - Štětinka

jo jo R^:-)

Vave 1.11.2007 15:29

Re: Re: Re: OT - Štětinka

Děkuju! Nad tím krásný nadělením jsem valila vočka vobě! ;-)R^VVVVVV

Jiřina z GB 1.11.2007 10:52

Nevím,

na kterou stranu se přiklonit, páč se mi zdá, že obě mají pravdu... Ikdyž v kouktu duše trochu víc souhlasím s Dede... ale nechci jitřit.

Chci hlavně velice pochválit fotky !   Znalost poučky - zvíře a dítě se fotí v útovni očí - je tady splněna na 150% a výsledek je  opravdu krásný...R^ Zvláště Votrubová (fotograf ležel na zemi, předpokládám)

Náš Mates. Taky útulkáč se sestrou.

Jakub S. 1.11.2007 12:09

Takže, tedy, tudíž - já to vidím asi tak -

s plnou výhodou i nevýhodou toho, že su v podstatě laik:

Pravdu mají obě - každá vychází z jiných podmínek, předpokladů, jiného statu quo. V tym przypadku je ti plichta. A nemosijú sa pobit. Šak to je dycky ostudné, dyž sa roby bijú. Dosť na tem, dyž chlap donde z hospody s kudlú ve hřbetě. Roby nech si vyškrábú oči a stačí. Je tak?

zana 1.11.2007 18:51

Re: Takže, tedy, tudíž - já to vidím asi tak -

Jakube, já to znám "jednu vo vrecku a druhú v chrbátě";-)

Jiřina z GB 1.11.2007 12:48

Re: Nevím,

No... přečetla jsem si na Hadopasech, na co se to vlastně Štětinka dala a přiznám se bez mučení, že na to bych neměla... 8-oA to nemyslím prachy, samozřejmě...

Táňa 1.11.2007 10:47

Noví majitelé

jen taková malá otázka: Jaký názor mají noví majitelé koťátek na jejich kastraci či regulované vrhy? Jsou přinejmenším stejně zodpovědní?  ....Během několika let s námi žilo postupně 10 kočičáků (zbyli už jen 3) a všichni to byli bez rozdílu   podzimní "vyhozenci" - původně určitě chtěná roztomilá koťátka........prostě si nemůžu pomoci 

Jaga 1.11.2007 10:34

.

Chápu obě strany, ale nevidím nic špatného na tom, nechat kočičce koťátka, pokud se o ně postarám. To jestli to samé udělá další majitel nevím nikdy, stejně tak je to u psů a koček s PP, vždycky je tu riziko, že další majitel bude lajdák.

Jakub S. 1.11.2007 12:02

Ále jendže - to je pak geometrická řada, že - ?

kama 1.11.2007 12:20

Re: Ále jendže - to je pak geometrická řada, že - ?

myslím, že v článečku byla i zmínka o tom, kolik koťat přežilo...z šesti koťat dvě....

Dede 1.11.2007 10:24

já bych se Bubu zastala...

když jsem dostala článek a přečetla si ho, napadlo mě přesně to samé jako Rpuť a Bedu - proč nechávat kočce koťata, když útulky praskají ve švech pod nechtěnými a často zbídačenými zvířaty? Dokonce jsem si na to téma s Bubu i psala.

No a potom proběhl asi ten týden, co článek čekal, a já jsem dospěla k jinému názoru. Proč ne? Proč by člověk nemohl dopřát domácí opečované kočce koťata, když je o ně zájem a páneček jim dokáže zajistit domov? Vezměte si chov psů s PP... Není to něco podobného? Timůra je zdravá vesnická myšilovka a lidé o její vymazlená a dobře krmená koťata stojí.

Když bych to zahnala ad absurdum, tak by se podle této teorie mohly množit jenom zanedbané kočky o které nikdo nedbá + ty s PP. A to se mi nezdá spravedlivé. Já sama jsem nechala svoje kočky vykastrovat ještě před prvním zabřeznutím a nelituji toho. Jsem zastáncem kastrace a snažím se pomáhat podle svých možností zvířatům v nouzi. Ale přesto se mi nezdá správné odsoudit někoho, kdo má na vesnici kočku, které s pomocí antikoncepce dovolí koťata (ne vždy, jen jednou za rok), kočka je v péči veterináře a nakonec vykastrovaná bude. A svoje odchovy si sledují... Jak se to liší od "papírových" chovů, které naše společnost toleruje?

LFSH 1.11.2007 10:44

Re: já bych se Bubu zastala...

Liší se právě jen těmi papíry a tím, že majitelé koček s PP za svá koťátka chtějí nemalé (někdy až téměř astronomické) částky.

Zuzana F. 6.11.2007 12:29

Re: Re: já bych se Bubu zastala...

Astronomicke castky za kote jsou spis mytem nez skutecnosti. Castka 5-6 tisic za kote s PP je naprosto adekvatni a nepokryje ani naklady, ktere majitel kocky s kotaty mel.

Utulkove kote, ktere vyrusta od malicka v domacim depozitu, vyjde na zakladni vet. peci (odcerveni, vakcinace proti kocicim chorobam), krmivu a stelivu na cca 3.000 Kc. Od osvojitelu je realne dostat prispevek na provedenou vet. peci ve vysce max. 500 Kc. U prukazovych kotat cena odchovu roste o tisicove vydaje ze testy a vakcinace FIP, FIV, FeLV rodicu (pripadne i kotat), geneticke testy (napr. PKD), testy na krevni skupinu, poplatek za kryti a vystavy.

Nevidim duvod, proc by mel chovatel prukazovych zvirat pachat podobnou financni charitu jako utulky a chtit za sva s laskou opecovavana kotata symbolicke castky.

Rpuť 1.11.2007 10:49

Re: já bych se Bubu zastala...

Dede, já bych řekla, že v tom přece jen určitý rozdíl je. U zvířat s PP jde chovateli o exterier či povahu zcela určitého typu, které se jinak dosáhnout nedá.

Kočičky bez PP nejsou, samozřejmě, o nic méně kvalitní, ale průšvih j v tom, že jich už není jen moc, to je prostě nezvládnutelná lavina. Tojefuk mě, zaplaťbůh, v poslední době šanuje, ale to minulé kočičí období už skutečně bylo výživné - jen u nás narozených koťat, co se narodily přišlým březím odrostlejším koťatům bylo 27! Všechna, do jednoho, byla krásná, milá...atd. - ale proboha co s tím??? Kam s nimi? Jak zajistit, aby se jim všem dobře vedlo? Než jsem jedny vypravila do světa, už tu byla další vyhozená nešťastnice s bříškem plným kočenek. A další.... a další...a není síly, která by to zastavila.

Takže prosím: "proboha nemnožit", ať se to strašné množství bezprizorných kočičáků nějak absorbuje....

Terra-san 1.11.2007 10:10

Něco ke koťatům

pro vave a všechny, kdo snad právě shánějí v Praze kotě - u Terrů zůstala neudaná ze "stavebních" koťat už jen bílomourovatá kočenka (zhruba půlroční), tak kdyby měl někdo zájem... Vave, omlouvám se, že jsi včera volala marně, ale na shánění kotěte ze dne na den nejsme dost operativně na netu:-(. A k článku - taky znám situaci, kdy všechna očekávaná koťata byla rozdaná ještě dřív, než spatřila světlo světa. A dost často v tom byl i argument: "nechci kotě z útulku". Na můj dotaz proč se obvykle vynořilo buď přání vychovat si kotíse "od mlíčka", nebo iracionální přesvědčení, že útulková koťata budou mít nějakou vadu, v ojedinělých případech i špatná zkušenost s útulkovým zvířátkem. Dámy, nebijte mě, já vím, že útulky dělají co mouhou, a občas i co nemohou. Ale vysvětlujte to člověku, který si vezme útulkovou kočičku a pak s ní tráví mládí v ordinaci u veta. Je to prostě složité a nejednoduché... Krásný den:-)

Vave 1.11.2007 11:44

Re: Něco ke koťatům

Neomlouvej se! vůbec není za co! Jen jsem se prvně obracela jaksi do vlastních zdrojů - a nakonec se to povedlo úplně skvěle! R^VV

Ona ta vaše kočička stejně nesplňovala podmínky, které jsem měla dané pro povolenku na druhé kotě, byla to holčička a starší než Mikeš. Ale jistě si taky najde svého dvounožce. R^:-)

Eva P. 1.11.2007 15:58

Re: Něco ke koťatům

Jen na skok, nejak tenhle tyden nestiham.

Taky mame kocicku z utulku a 6leteho kocourka nalezence. Po prichodu kocicky to malem neprezil, nakazila ho necim, na co ona sama je odolna, ovsem Matysek se vic jak 2 mesice lecil a byl doslova na prahu smrti. Doted nevime co to bylo, jen teorie veta..

S pristupem autorky nesouhlasim, i kdyz kotata jsou krasna. Argument, ze u nich je kotat malo -  vzdyt to je uplne nadherna prilezitost ulevit nejakemu totalne preplnenemu utulku nebo depozitu!!!! Proc??? ;-( Krom toho je sice krasny, ze uz pred porodem mate kotata udana, ovsem co jejich majitele, kastruji kocky a kocourky?? Ocividne ne, hlavne u kocouru ta vysoka umrtnost je jiste zapricinena i nekastrovanim. Proc, kdyz je tu moznost pomoci a ulevit, proc.. 8-o:-/ Za exterierem a slechtenim se nehonite, mate "mysi hodne a stodolovych mysilovu malo" jak pisete, proc nedate (Vase okoli i Vy) domov opustenym kockam, ktere mysi lovit budou se stejnym nadsenim??

Beda 1.11.2007 8:40

koťátka

jsou mimořádně krásnáVVVVVV a fotky velmi povedené - zvlášť ta poslední je jak na pohlednici... a pobavilo mě, že "tříbarevka s mourováním dostala jméno po kamarádce s tříbarevným účesem (Votroubková)";-D

akorát taky souhlasím s tím, že je jich mnoho, mnoho, mnoho - jak už skvěle popsaly Rpuť i Vave přede mnou...:-(

Bubu 1.11.2007 9:05

Re: koťátka

Já věděla, že si naběhnu.... Zvlášť po otřesném případu kočenek z klece. Věřte, že před vámi a všemi, co v útulcích pomáhají a věnují všechen čas a síly bezprizorným, hluboce smekám.

Věřte, prosím, i v naši zodpovědnost za naše mrňata. U nás je fakt koťat málo. A myší moc.

Rpuť 1.11.2007 9:12

Re: Re: koťátka

Bubu, smilování nečekej - útulky praskaj ve švech a je-li někde koček málo, je to vítaná možnost, jak jim pomoct.

YGA 1.11.2007 10:22

Re: Re: koťátka

Moc se mi článek líbil - koťátka nádherná (jako všechna mláďátka). Ale bohužel v tomto souhlasím s Rputí aspol. Já věřím, že vy svá mrňata zodpovědně plánujete, ale ... jsi si jistá, že stejně tak jsou zodpovědní jejich následující majitelé? Nepochybuji o tom, že je vzorně krmí, možná i odčervují a někteří i očkují (sic!) - ale hlídají jejich možné vrhy? Pokud je vaše vesnice stejná jako ostatní v ČR, je jasné, že většina považuje kotě za "spotřební zboží". Co se stane s koťátky vašich koťátek a s jejich koťátky a .... je to začarovaný kruh. I když jsem přesvědčená, že přednosta je z koťat na větvi (a kdo by nebyl ?), možná by stálo za to ho přesvědčit, že další mimíšky už ne - je to tvrdé rozhodnutí, ale dobré rozhodnutí. Protože v případě kočiček - je jich vždycky minimálně dvakrát víc než jejich případných pánečků - a každá kočka či kocour si zaslouží své doma!

Jinak milá Bubu piš dál - píšeš moc milé a hezké článečky a fotky jsou krásné. Včera jsem chtěla vyfotit Toyu v podzimním lese - chachachá, zlatý voči, který to viděly - musela bych ju přilepit a ještě by minimálně otočila hlavu nebo aspoň převrátila oči vsloup. A tvoje fotky jsou nádherné.

Zuzana F. 6.11.2007 12:18

Re: Re: koťátka

A neni u Vas kotat nahodou tak malo prave kvuli umrtnosti, o niz pisete u prvniho vrhu? Bohužel u "stodolových" koťat a mladých koček je úmrtnost veliká a do dneška přežila pouze Popelka a Viktorka.

Pokud jsou u Vas problemem mysi, staci se ozvat do nektereho ze soukromych utulku (namatkou OS podbrdsko - podbrdsko@kocky-online.cz ci Kocky SOS Hodonin), ktere jsou preplnene plachymi kockami z odchytu. Tyto kocky byly zvykle zit venku a umi se o sebe postarat, ale ted se bohuzel nemaji kam vratit (na miste, kde zila kocici kolonie, vyrostlo nakupni centrum ci hotel). Typicky zajemce, ktery dorazi do utulku pro kocku, chce male mile atraktivni kote, dat domov starsi plache kocce mu ani neprijde na mysl. Viz clanek http://www.kocky-online.cz/clanky/hledam-stodolu

Jakub S. 1.11.2007 8:23

Moc pěkně napsáno, Šárko.

Koťátka aji s tím starostlivým psím strejdou se u vás mají!

LFSH 1.11.2007 8:03

Je to šikovná kočička

Koťátka má také nádherná.

Já tak podzřívavě sleduji Sisinku, jestli přibrala jen na zimu, nebo je i jiný důvod. Ale spíš jen na zimu.

Fallowa 1.11.2007 6:58

No,

Timůra se tedy činí a Vy s ní:-)!Je dobře,že to máte pod kontrolou - číča má péči a koťátka mají zajištěný nový domovR^. P.S.:Teď jsem teprve četla komentáře ze včerejška;Štětinka je zlatá,vzala si ta nešťastná koťata a Vave pořídí Mikešovi kamaráda, je to obdivuhodné - zpracovat přednostu i Anku:-).Jen nějak postrádám tento týden psí události ; copak asi dělají Nazgúlové, Ešus,Abbie,Blesk,Betka a jiní pejsci? V

LFSH 1.11.2007 8:00

Re: No,

Jestli můžu posloužit Filipem: ve vedlejší ulici hárá Bety, takže se Filip každé ráno při procházce dobývá do cizí garáže. A ty figury při nechávání vzkazů...

Rpuť 1.11.2007 6:04

Nechci bejt hned po ránu protivná - ale nejspíš budu!

Ano, jsou rozkošná...  kouzelná.... k sežrání .... a je jich moc! Mele se to tu pořád dokolečka ... a je to marný, je to marný, je to marný ... množit se bude, kdyby na sůl nebylo.......:-/