29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

KOČKY: Tenkrát v Havířově

Když jsme si přivezli Kryšpína domů, byl to ještě maličký kocourek, který měl pouze dvě základní potřeby: žrát a mazlit se (ten zbytek pro zachování života byl nutné zlo).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jiný Honza 3.10.2006 11:12

Re: Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Tak to jsem slyšel naposled na vojně - a že je to let. 8-)))

Vave 3.10.2006 12:00

Re: Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Tý jo !! Díky, Tosco, to přednostovi vytisknu a strčím pod polštář !! Doufám, že mě za to nezabije. :-P:-P:-P

Zdena b.p. 3.10.2006 11:09

Re: Vave,

pošli ho k nám, budou si s mým přednostou notovat a já ho uložím mezi banánovky s knihovnou, aby věděl, že i jinde se rekonstrukce motá do života.

Vave 3.10.2006 12:02

Re: Re: Vave,

A víš, že by to bylo fajn? Kdybychom šly nejdřív na Tvůj a pak na můj byt a přednosty někam strčily dohromady, tak bychom stihly i kafíčko s kočenkami i vycházku s Ankou. ;-):-):-P

Zdena b.p. 3.10.2006 12:31

Re: Re: Re: Vave,

To si piš, že stihly a ještě fůru jiných aktivit. A oni by se nějak zabavili. Nevěřím, žee máš mužského bez nějakých koníčků. A ty různé zkušenosti okolo prašnosti výměny oken jsou ovlivněny tím, kde kdo bydlí. Pokud je to panelák, tak se to zvládne, ale zděný starší dům je přímo krok do neznáma i pro odborníky. U nás byla mezera mezi zdivem vyplněna nějakou velejemnou škvárou a po odstranění okna se vysypala apartní hromada na zem. Připadala jsem si jako při demolici dědova trezoru. To jsme popílek uklízeli dlouhé týdny. :-/8-o

terra 3.10.2006 14:13

Jemná škvára

Ha! Tak teď jsem zařval smíchy, jak to jinak nedělám. A proč? Už pár let zuřivě rekonstruuji venkovský domek po rodičích. V rámci toho jsem se mj. rozhodl pro rozšíření půdních prostor, čemuž měla padnout za oběť část původní příčky. Když došlo na bourání, páchal jsem cosi právě ve sklepě, když se dostavil parťák zedníků s poněkud zkroušeným výrazem a pravil: Pane domácí, opravdu tam tu příčku chcete? Zavětřil jsem nepravost. Něco se děje? opáčil jsem, vycvičen předchozími překvápky, kterými domeček oplýval. Jo, pravil parťák temně. SPADLA. Ukázalo se, že příčku tvořil v podstatě omítnutý heraklit  (jakési hoblinové desky zpevněné cementem, předchůdce to sádrokartonu) vyplněný spoustou jemné škváry. Už víte, proč jsem se chechtal? :-D 

zana 3.10.2006 12:08

Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Honza má pravdu, v bytě se dají potkat horší pohromy.

tosca 3.10.2006 10:49

Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Čistě? Nesouhlasím :-( Jemný prach byl doslova a do písmene všude. Okna nejsou problém, ale ty zatracené omítky :-(

Vave - zabal vše, co zabalit jde, co nejde zabalit, doporučuji vystěhovat ...a morálně se připravit na to, že i to zabalené bude zaprášené. Nádech, výdech ... vydrž, přežili to jiní, zvládneš to taky :-)

jiný Honza 3.10.2006 11:11

Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Já ti nějak nevím, my akorát přikryli skříně, na koberce dali hadry - aby nám je zedníci nezašlapali. Prachu byla troška a jen chviličku (likvidace okna - cca 10 minut), pak se zdilo, hlídali jsme jen kam jim padá malta. Uklid místnosti po akci - cca 2 hodiny (vysát, utřít prach).

tosca 3.10.2006 13:44

Re: Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Omítky nedělali?

Já nevím, já u toho nebyla, my byli na dovolené. Hrubá špína nebyla nikde, podlahu zakrývali sami (máme lakovaný korek a ve smlouvě bylo, že ho nesmí poničit). My přijeli po týdnu dovolené a i přes zakrytý nábytek byl jemný prach doslova všude. A kde nebyl, tam se dostal při stahování igelitů. Víš, možná je problém v tom, my jsme oba alergici a spát v místnosti plné prachu prostě nemůžeme. Já zažila horší nepořádek při rekonstrukci (za plného provozu), ale od těch oken jsem fakt čekala méně prachu. Z bourání zdí je ho víc, s tím souhlasím, ale ani ta okna nejsou tak úplně čistá, jak někteří tvrdí. A i podle rodičů, kteří u toho byli, vzniklo nejvíc prachu při omítkách, ne při vlastním bourání.

Rákšasí 3.10.2006 10:28

Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Paní D. posílám:-)

Apina 3.10.2006 10:55

Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

paní D., hlavně přeji pohodové stěhování do Norska a ať vše dobře dopadne. Budu na V8s myslet u toho balení a vybalování, je to vždy hrůza. Budu moc ráda, že budete řídit Zvířetník i z ciziny, protože ačkoli nepíši příliš často (musím také procesovat), tak se vždy ráda podívám, co je nového.

Vave, to balení znám moc dobře, pře půl rokem jsme se stěhovali a teď si majitel "nového - starého" domu vzpomněl, že udělá kompletní rekonstrukci, ač před rokem nikdo nemluvil o tom, že by to mělo být letos. Tudíž žijeme na staveništi a doslova na hromádce suti, mění se stoupačky (díra v kompletně nové koupelně a na záchodě), díra v komoře a jinde, kompletně předělávají elektriku (ode dneška a lituji, že jsme to neudělali my před stěhováním, ale kdo to měl tušit) včetně nových přívodů pro televizi. Tudíž to, co jsme poklidili před pár měsící opět muselo vše ven z nábytku, aby se s ním dalo hnout - stručně řečeno veškeré oblečení, povlečení  a dalších věcí a samozřejmě párset kilo knížek.  Pře týdnem brali míru na nová okna, ale ta budou vyrobena čertví kdy a do té doby nebudeme moci po elektrice ani přistrčit nábytek ke stěně a naložit ho zpět věcmi, ani natáhnout znova koberce, protože až po výměně oken se bude moci vymalovat. Držím pěsti, ať to alespoň ty přežiješ ve zdraví a ať máš z vnoučka jen a jen radost.

Vave 3.10.2006 12:04

Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Děkuju! Koukám, že proti Tvým problémům jsou moje okna jen prkoť. Držím Ti palce a přeju hodně pevné nervy! :-)

Zdena b.p. 3.10.2006 12:44

Re: Apino,

Tak u Tebe je to opravdu veliká porce. Myslím, že řešení, které by vás zachovalo při zdraví, by bylo malé sanatorium v lesích a hodný pan dochtor, který vám doporučuje číst jen pohádky s dobrým koncem a spinkat a chodit na procházky.

Apina 3.10.2006 13:40

Re: Re: Apino,

Vave a Zdeno b.p., díky za podporu, a na oplátku podporuji zase vás obě ve všem v čem je třeba, alespoň slovně. Já tak lehce šílím a po nocích stěhuji, co se dá, ale mám vlastně kliku, že musím do práce = alespoň částečný klid, ač to co dělám momentálně stojí za dvě věci, když nechci být sprostá. Chudák můj tatínek (79 let) v tom jedná s řemeslníky. Ti, kdo tohle organizují vůbec nechápou, že si lidé nemohou vzít pár měsíců dovolené, jen aby byli doma, kdy si vzpomenou vstoupit k nám domů. Někteří sousedé to řeší tak, že dali řemeslníkům klíče, což je zase pro nás těžko přijatelné řešení. Vlastně šílí celý dům, protože se pracuje celé dny včetně svátků, sobot a nedělí. Sbíječka jako budíček v neděli ráno, to je opravdu žůžo. Tatínek kromě toho jde 17 opět do nemocnice a 18. se pokusí mu prošťouchnout zacpané místo na noze - šance 50:50. Maminka s kočkami je na venku, kočky do Prahy momentálně vůbec nemohou (to je vůbec nemrzí, naopak preferují pobyt navenku), pominula by se i klidnější kočička, o našem ustrašeném kocourkovi ani nemluvím. Tomu k maximálnímu vyděšení stačily i jen počáteční práce ve sklepě daleko od našeho bytu. Na druhou stranu se snažím si vždy připomenout, že může být hůře, byt nevzala voda, jako se to spoustě lidí stalo, rodiče, ač již vyššího věku jsou zatím (Ťuk, ťuk, Ťuk na dřevo) celkem v pořádku, časem se všechno spraví a snad bude klid. Je to ale náročné, asi fakt budu potřebovat nějaké to santorium s tiše šumějícími stromy a zpívajícími ptáčky okolo.

Vave 3.10.2006 13:49

Re: Re: Re: Apino,

Apino, vydrž! Budeš to mít už brzo krásné, nové, voňavé, čisté, světlé a plné spokojených kočenek a šťastné rodiny. :-)R^R^R^VV

tosca 3.10.2006 13:37

Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Apino, zkusím poradit ze zkušenosti něco, aby nervy vydržely ... je třeba si v bytě vybudovat (a udržet) aspoň jeden malý koutek, kde je klid, čisto a pěkně. Koutek musí být umístěný tak, aby z něj nebylo vidět na haldy práce a nepořádek. A denně v něm povinně odpočívat a radovat se z pěkného místa doma. S knížkou, s kávou, se zapálenou svíčkou ... jak má kdo rád, nezávisí na způsobu odpočinku, podstatný je odpočinek sám. Žila jsem na staveništi víc než dva roky ... podepsalo se mi to na zdraví ... taková jedna maličká "oáza" je fakt nezbytná, aby to člověk přežil a nestálo ho to několik let života. Měsíc se dá na staveništi vydržet, dva jsou horší, ale se zaťatými zuby to jde ... půl roku už se na zdraví podepisuje značně. Nedovol, aby Tě to stálo zdraví.

Apina 3.10.2006 13:53

Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Tosco, díky za radu, bude určitě užitečná nejen pro mě, ale i pro Vave s okny, tohle teď bude opravdu třeba, už jsem si říkala, že má postýlka za každou cenu musí zůstat v použitelném stavu a asi ještě nějaké to křesílko a prostůrek na ten hrnek s kafem. Svíčky jsou momentálně sbalené, ale asi vytáhnu alespoň ten solný svícen. Mám pocit, že ty stoupačky byly oproti elektrice a oknům jen zahřívací kolo. Teď se hlavně musím snažit, aby to vydrželi mí rodiče. Jo v horních komentářích jsem zapomněla, dnes sundávají také topení (nezačíná náhodou pomalu topná sezóna??), ale v tomto mám trénink z Itálie, když je v zimě v soukromém domě v obýváku 15 C, tak je vlastně strašné horko, v kuchyni bylo 18 C - podle majitelky domu jsme se málem uvařili a v ložnici jsem přemýšlela, jestli se vůbec svléci z kabátu, neboť teploty byly jako venku, tak si to asi připomenu.

Zdena b.p. 3.10.2006 14:34

Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Jé, Tosco, to je opravdu báječné řešení. Já jsem přežívala ty největší šílenosti právě po tím stromem na zahrádce. Nikdo, ani přednosta, ani bratr nechápali,že si piplám kaskádový květináč a pomeranč s dalšími pokojovými květinami mezi padajícími taškami se střechy a prkny líjícími z oken.  Mám  vlastně 90% práce za sebou, ale potřebuji dotáhnout to do konce. Tak donutit se právě k těm 10% je pro mne nad moje síly. Přijdu do obchodu s nábytkem a je mi nějak unaveno. Protože musím balancovat nad vzhledem, provedením, cenou, rozměry...  atd. Ale abych se pochválila. Minulý týden jsem se dokopala ke všem záclonám. Ani jsem si nevšimla, kolik obchodů s látkami a záclonami zmizelo a jsou v nich sekáče, nebo herny. Teď ještě ten nábytek do jedné místnosti, psací  stůl  lampu a......  A mně spadly řemeny a kola se netočí.

MaRi 3.10.2006 15:18

Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

ty dodělávky jsou nejhorší, většinou je člověk už tak zmořený, že nad některými věcmi zavře oči, jen aby už bylo hotovo

tosca 3.10.2006 15:38

Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Zdeno, já nemám nové záclony a závěsy doteď a nábytek se kupuje postupně a vlastně až posledního půl roku. Já potřebovala víc než rok, abych to staveniště vydýchala a dodneška zastávám názor, že bych do toho podruhé nešla. Já si totiž ten koutek neudržela (nevěděla jsme to tehdy) a fakt mě ty nervy stály pár let života. Teď už si dávám pozor a i při menších úpravách si prostě to svoje místečko nedám vzít. Zahrada je super, ale když se ti rekonstrukce táhne několik let, tak přijde období, kdy venku mrzne a sedět se tam nedá. A to je to nejhorší, venku tma, zima, doma nepořádek, špína (kolikrát i zima) a člověk jde do deprese. Chce to uhájit čistou postel a upravený kouteček (byť maličký) a pokud jsou k dispozici ještě 4 tlapky a hebký kožíšek, člověk aspoň nemá pocit, že celý svět stojí za houby a že by bylo lepší tady nebýt. I splín je "sviňa", což teprve skutečná deprese... Někteří naštěstí mají naštěstí lepší intuici než já a piplají si své "pomeranče" :-). Kdyby si Přednosta uvědomil, že to je ta "Tvoje oáza", nepřekvapilo by ho to. 

Hanča 3.10.2006 16:02

Re: Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Joj, to jsem ráda, že v tom nejsem sama. Občas mám totiž depku z toho, že 3/4 roku po stěhování mi ze stropu či stěny namísto svítidel smutně trčí jen dráty. A lustr, co je koupený, odpočívá v krabici, protože je určený na sešikmený strop, a jeho montáž má sice přednosta (jak tvrdí) teoreticky zvládnutou, ale stále nad tím jaksi přešlapuje. A knihovnu taky zatím nikdo nevymyslel.

tosca 3.10.2006 19:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Jo jo, je nás víc, mě ze stropu visí staré, otlučené lustry, na podlaze chybí přechodové lišty, oblečení je ve starých otlučených skříních (místo nové šatny), dveře potřebují vyměnit (nebo renovovat) ... ale my se nevzdáváme, my věříme, že jednou to dotáhnem do úspěšného konce. :-) A pak začneme obnovovat to, co je teď nové, ale pak už to bude staré a bude potřeba to vyměnit ;-);-D

terra 4.10.2006 11:03

Re: Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Bohužel, mé dámy, Murphyho zákony fungují s neotřesitelnou jistotou, a jeden z nich praví: k vykonání 90% práce je třeba 90% času. K vykonání posledních 10% práce je třeba 90% času...

PetraK 3.10.2006 11:19

Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Jaj, co to je? Já nic nevím! Paní Ruščáková, Vy jste přesídlila do Norska? Nafurt?? Kde najdu podrobnosti, ať tady neotravuju ostaní s něčím, co už vědí?

MaRi 3.10.2006 11:23

Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

BTW z 22.9. - Změny

PetraK 3.10.2006 11:32

Re: Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Díky musím se tam číhnout!

Bláža 3.10.2006 11:43

Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Paní Dagmar, přeju Vám co nepohodovější cestu a ať to stěhování proběhne co nejhladčeji. My, když někam jedeme, třeba jen na dovolenou, tak zpravidla míváme krizi ten první den, to jsme po cestě unavení a nic nás nebaví, ani se nám tam třeba nelíbí.....ale když si odpočineme, tak to pak vnímáme už lépe a máme energii na poznávání prostředí. Tak ať se dobře aklimatizujete a nebuďte smutná ze tmy, tady bude teď taky tma tmoucí, i když to asi nebude takový deficit, jako na severu. :-)

KláraK 3.10.2006 15:18

Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

přeju tedy už jen "Šťastnou cestu!" :-)

PS: posílala jsem Vám dva portréty našich čubinek - došly?

D. R. 3.10.2006 19:27

Re: Re: Tak krabice jsou v náklaďáku,

Nedošly...:-( Prosím, zkuste to ještě jednou, ano? :-)