27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

KOČKY: I zvěrolékaři dokážou divy

Poněkud ve stínu humánní medicíny a jejích nepopiratelných úspěchů je veterinární chirurgie. Nedávno jsme si prožili s naším jediným kocourem tento příběh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jenda 3.2.2010 15:07

Re: Samozřejmě je senzační,

Tak tak. Jak se rika, zeny plati sexem za manzelstvi, muzi manzelstvim za sex ;-)

Co za co ...

Jakub S. 3.2.2010 15:23

Re: Samozřejmě je senzační,

Hele, uvažuj, na jakém fóru to píšeš. Pak se nediv...

verenka 3.2.2010 20:01

Re: Samozřejmě je senzační,

 A este sa hovori,ze prvej manzelke vdaci muz za karieru a kariere  vdaci za druhu/tu mladsiu/.Dufam,ze sa to zaradi  spravne k tomu sexu.

P.S.Objavila som Vas len pred par dnami a uz sa mi nechce na "velkeho psa".Ste bajecni!!!!

jiný Honza 3.2.2010 20:12

Re: Samozřejmě je senzační,

Tak se stav i na Náš Zvířetník (viz podčlánek).

Jenda 4.2.2010 0:15

Re: Samozřejmě je senzační,

Take to tak byva :-)

Jen nevim ... abych to stihl. bych vubec jeste tusil c o s tou druhou, kdyz jeste nemam ani tu prvni...

EvaŽ 3.2.2010 8:06

OT. štěňata

už začínají prolupovat očka. MLP pravil, že vypadají poněkud načuřeně. Tak jsem mu řekla, co se diví, když první. na co koukají. jsme my.

Vave 3.2.2010 8:14

Re: OT. štěňata

Hihi - a hromada srdíček!

YGA 3.2.2010 8:20

Re: OT. štěňata

Jééé - EvoŽ - a co tak fotky malých načuřenců?! Myslím, že jenom se jim ta očka proloupnou pořádně, budete mít doma cirkus na kolečkách - chichi (;o)).

Lucka V. 3.2.2010 8:25

Re: OT. štěňata

Jééééé :-))) Musí být kouzelní! Teď se se šťěňátky fakt roztrhl pytel - Argusova ušatá sestřička má od neděle jedenáct dětiček.

zana 3.2.2010 8:36

Re: OT. štěňata

Jééé! Jsem ti včera chtěla psát, co je novýho, ale pak lenora zvítězila - a vida, dozvím se to pěkně po lopatě :-)   Co Ginny?

Beda 3.2.2010 9:16

Re: OT. štěňata

jo, zano, dozvíš se to (bože, to tvé "lenora zvítězila" mě rozesmálo :-DDDDDDDDDD)

ale já to ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii VIDĚT!!!!!!!!!

Jakub S. 3.2.2010 9:19

Re: OT. štěňata

No ale to je  d o k o n a l ý  komentář. Do kamene tesat. Tak se doufám snažíte, abyste jim to první koukání učinili trochu pěkným?

Li 3.2.2010 9:37

Re: OT. štěňata

:-))) Já bysem je taky chtěla vidět pusinky malinký:-)))

EvaŽ 3.2.2010 10:06

Re: OT. štěňata

Nestřílejte na pianistu, dělá co může. Máme dost jinách problémů a fotit nestíháme tak, aby to za něco stálo a ještě to dát na web. Určitě nejpozději o víkendu dodáme fotky. Ale oni se zase tak moc nezměnili, jen vyrostli. Očka jsou tak na 1-2 mm, takže žádné vykulené štěňátko. Ty zábavné změny ještě přijdou. Zatím 4 mají pod kilo a zbytek už přes kilo. Zatím ještě jsou jen na mateřském mléku, Ája se rozežrala. Ginny si troufne štěňata opatrně očichat, brzy bude pucovat ty, na které dosáhne.

Bubu 3.2.2010 10:11

Re: OT. štěňata

My víme, že děláte, co můžete, ale jsme děsně zvědaví..... A když jsou navíc načuření, tak musí být k zulíbání.

Matylda 3.2.2010 8:03

Veterináři

jsou šikulkové, to je bez pochyb. Při placení účtu v jejich ordinaci si vždycky říkám, že kdybych měla platit lékaře za nás, tak se pěkně prohneme.

Jen mě někdy štve, že se to přehání- obvyklý dotaz: Copak psovi nejdou dát rovnátka, když má předkus a je proto nechovný? No, jdou, ale... zamaskujeme jen to, co vyřatuje z chovu. Jinak se mnou si veterinář užije- vždycky položím patnáct doplňujících otázek a on vysvětluje, až se z něj kouří....

Beda 3.2.2010 9:11

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Matyldo, a jsi schopná se ptát "zfleku", nebo si píšeš doma tahák?

já totiž mám (teda navíc ke své demenci - dík za včerejší postřehy) nějaký blok nebo co, že u doktora se mi zatmí před očima a vše, na co jsem se chtěla zeptat, zapomenu, což zjistím, až když vylezu z ordinace :-((((( ...i chodím většinou s tahákem (ne, většinou ho doma nezapomenu)

je ovšem pravda, že veterináře máme tak skvělého, že se mnou o všem diskutuje a vysvětluje, že při tomto rozhiovoru se zhusta naopak otázky ještě samy vybavují, či vyvstávají - aby byly odborně i srozumitelně (dokonce vlídně) vysvětleny

přesto jsem ráda, že jsme zatím kromě kastrace a pravidelného očkování potřebovali lékařskou pomoc jen asi dvakrát, a to šlo vždy v podstatě o banalitu

P.S. jo a navíc má ještě ke zvířatům úžasný přístup, což ony samozřejmě vycítí.... a sám má doma tuším tři kočičky (a na těch "našich" útulkových jako veterinář prakticky vyrostl po svém nástupu do praxe) - což z něj děla jednoho z menšiny těch, kdož jsou TAKÉ "kočičí" (tím nechci říct nic proti nikomu, ale velká většina je spíše "psích", to je prostě realita)

tosca 3.2.2010 9:40

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Náš veterinář je taky kočičí. Ale raději má trošku větší kočky - rysy, tygry, lvy ... :-P

Ale se psy to taky umí moc dobře :-)

Jakub S. 3.2.2010 9:55

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Ona  t u š í , že má tři kočičky. Žárlím na tu schopnost vystižení skutečnosti.

Bubu 3.2.2010 10:06

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Taky máme kočičího veta. On je takový ten klasický venkovský veterinář, dopoledne krávy a odpoledne mazlíčci od psů, koček, křečků, myší až po kanárky a želvy. Jenže on miluje kočky. A rozumí jim a umí to s nimi. I naše načuřená aristokratka sice bručí a hučí jako piliňáky, ale drží jak hlúpý dveře. Je schopen a ochoten se přerazit a rozkouskovat, aby pomohl. Pošle ke specialistovi, když na něco nestačí. Nečiní mu potíže vysvětlovat a odpovídat. Ale tvrdí, že není naším cílem, udržovat při životě za každou cenu, ale prodloužit a zlepšit aktivní život zvířete. A má pravdu.

Je legrační ho pozorovat, jak se mnohdy snaží být korektní a profesionální a přitom má chuť dotyčného majitele poslat ..... Jak vytahoval klíště nevychovanému kokrovi a jemně a zdvořile naznačil majitelům, že si toho spratka mají umravnit, jsem tu už psala. Mně zase dlouze vysvětloval, že tu bradavičku, co má Bára na rameni, vyrejpávat nebude (kontroluje ji, nezvětšuje se, nepřekáží, nebolí a musel by Báru uspat, což se bojí), místo aby mě s takovou prkotinou rovnou poslal do háje. Prostě jsme rádi, že ho máme a jeho přístup vítáme.

A kocourkovi proužkovanému přejeme dlouhý a skvělý život.

Karolína 3.2.2010 12:41

Re: položím patnáct doplňujících otázek

I my máme drveta venkovského - ráno tam je 2 hodiny v ordinaci, pak objíždí statky atd., takže krávy, kozy, koně.......... a odpoledne tam zase 2 hodiny úřaduje. Laskavý, chytrý, citlivý člověk, který umí zvíře chytit a vyšetřit, aniž by ho cokoliv zabolelo nebo byl nějaký problém. To tady na veterině, kde jsem byla s Meldou, byla paní doktorka, která na mně ječela, že si ho mám pořádně držet, protože ona neví, jak ho má chytit! Pak se moc divila, když jí Melíšek prokousl malíček! A co mne dostalo nejvíc - když si potřebovala ten malíček přelepit, tak zjistila, že nemá náplast! Šla si jí vypůjčit do vedlejší ordinace. Tak tam už taky nikdy!

terra 3.2.2010 10:24

Re: Veterináři

Matyldo, to znám... já jsem takhle udusil chudinku paní drvet, když mi kdysi umřel půlroční chovný kocourek (černý-kouřový- perský, jak jinak) na akutní hemolytickou anemii. Původ choroby neznámý, průběh střemhlavý - od prvních příznaků po konstatování, že už nic nenaděláme uběhlo celých 48 hodin. Tím začal a zároveň skončil můj pokus o chov peršanek. Nějak jsem tenkrát nemohl pochopit, co se stalo, proč se stalo a jestli se s tím fakt nedalo něco... vysvětlovala, popisovala, biochoemické markery na mě vytáhla, no, pochopil jsem, že nedalo. To byla první a poslední kočenka, kterou jsem obrečel...

Matylda 3.2.2010 10:42

Re: Veterináři

Já jsem takhle vyslýchala obzvlášť před kastrací, i když jsem měla dost nastudováno z netu. Fakt je, že trpělivě zodpověděl všechno, protože mu asi došlo, že nechceme riskovat a rozhodovat se bez informací. Taky Borůvici provedl důkladné předoperační vyšetření, prý to dělají vždy u plemen s predispozici k něčemu nedobrému (mají napsáno v čekárně), ale v skrytu duše jsem měla pocit, že mimo jiné proto, aby měl jistotu před touhle ženskou, co pořád zvažuje rizika...

Xerxová 3.2.2010 7:04

hezký den

hezký den všem Zvířetníkům a zvířátkům. Těm, co dneska něco slaví, přeji vše nej nej...

Vetrináři dokáží divy - klobouk dolů. Jen by člověk myslím neměl ztrácet soudnost... Myslím, že výměna kyčlí, přišití žaludku, preventivní odebrání sleziny... a pochopitelně i proniknutí "opravených" jedinců do rozmnožovacího procesu... je cesta ne zrovna správným směrem...

Kocourkovi přeji šťastný a dlouhý život v milující smečce.

EvaŽ 3.2.2010 8:05

Re: hezký den

Jedna věc je pomoci nemocnému zvířeti, druhá věc je pustit jedince s potenciálně dědičnou vadou do chovu.

Individuální pomoc celkem oceňuji (pokud už nejde o vyslovené týrání zuboženého tvora, kterého by bylo lepší nechat uhynout). Opravu za účelem uchovnění považuji za týrání chovem (ano to je oficiální termín v chovatelském řádu, který umožňuje vyloučit z chovu extrémy.) Jenže koli psů se narodí z hamižnosti chovatelů  nebo ještě častěji z hlouposti a lenosti zjistit zdraví rodičů.

Li 3.2.2010 10:14

Re: hezký den

Jo. A jsou taky závady, kde se vlastně neví:-( Třeba takové přetrhané vazy. Ono to chodí v liniích, po určitých psech. Ale také jsou to úrazy. Nikdo neví, jestli v tom nehraje roli dědičnost. Ono to asi bude tak, že někdy jo a někdy ne. Já se psům, krycím psům, z těchto linií obloukem vyhýbám, i když jde např. o skvělého, krásného jedince, který má kyčle negativní, a ťuky ťuk v mém odchovu se toto nikdy neobjevilo. Ani úrazem...

Apina 3.2.2010 11:14

Re: hezký den

Na tomhle by mě zajímalo jedno. Jak víš, že zrovna ten krásný pes s negativními kyčlemi a jinak perfektní výstavní exemplář má v rodu tendenci k přetrhávání vazů? Je mi jasné, že klub kavkazáků nebude z největších, ale majitelé by byli sami proti sobě, kdyby o svých psech takové informace rozšiřovali. Je mi jasné, že zrovna pro psa velikosti kavkazáka jsou špatné vazy značná překážka.

Nějaká genetika v tom jistě bude - má máma měla špatné koleno (teď už ani jedno - železná jsou v pohodě), já mám mizerné koleno, jedna z mých neteří má problém s kolenem. Jde to po holkách. Mimochodem před mámou ale nikdo nic. Má jednu dobu značně těžkotonážní babička měla kolena naprosto zdravá.

Li 3.2.2010 11:36

Re: hezký den

Ano, náš klub je malý, známe se a to, že nějaký pejsek omarodí se prostě ví. A když je někdo šťoura jako já, tak po 13 letech aktivního sledování zjistí, že že po psu XY je častý výskyt přetrhaných vazů. Většina majitelů u rupnutí je - pes špatně špápl, vyskočil z auta, přerazil se při hře, nebo cokoliv jiného. Psi z jiných linií sebou mlatí jak chtějí a vazy drží. Ale můžu být vedle jak ta jedle, jen mi to přijde tak jak píšu:-)

terra 3.2.2010 11:06

Re: hezký den

Tohle je dilema v každém chovu. Týrání chovem (to je hodně výstižný termín) fakt ne, vrozenou vadu lze opravit kvůli zvířeti samému, ale ne proto, aby se jeho vada mohla šířit. Jenže existují i extrémy opačné - zažil jsem zdravou, silnou a exteriérově skvělou kočku (ne svou), která nebyla připuštěna do chovu proto, že měla viditelný "cink" na levém oku - jizvu na rohovce, kterou jí pořídil důkladným škrábnutím kočičí sourozenec ještě u chovatele. Zbytečné, řekl bych - jen byl zřejmě problém v tu chvíli PROKÁZAT, že jizva je důsledkem zranění...

EvaŽ 3.2.2010 12:49

Re: hezký den

U řadu vad, chorob apod. se vůbec neví, zda jsou dědičné. Nebo se dědí vyšší pravděpodovnost vzniku závady. Od toho je termím dědivost, to je z kolika procent jde pravděpodobně o dědičnou chorobu. Třeba zrovna kyčle mají dědivost max. 50%. Jenže... počítá se to z oficiáních statistik. Některé kluby mají 1-2 vybrané posuzovatele - je záruka, že posudky jsou srovnatelné. Jiné kluby uznávají posudek od kohokoliv a ví se, že chovatelka XY si nechává posuzovat pouze u doktora Z, protože ten má méně přísná měřítka a těžké dysplazie téměř nedává. Pak je po její feně štěně, které v prvním klubu má dysplazii - ale matka byla "zdravá". Takže to není dědičné? Nemluvě o tom, že např posuzování v některých jiných zemích může být všelijaké (u nás dysplazie 3, v Polsku 0), v Německu se dokonce dal negativní výsledek koupit.

Je to šílené, co lidi dokážou udělat pro peníze. Nebo (v chovu bezpapírových psů) prostě neví, co chovají. Když člověk vytvořil tolik plemen, měl by být zodpovědný za to, že se postará o jejich zdraví. Individuální (viz zmíněný veterinární zákrok), i kolektivní (viz diskuse k chovu).