27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

KOČKY: I zvěrolékaři dokážou divy

Poněkud ve stínu humánní medicíny a jejích nepopiratelných úspěchů je veterinární chirurgie. Nedávno jsme si prožili s naším jediným kocourem tento příběh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Matylda 3.2.2010 14:09

Re: OT DOTAZ!!

Kampylobakter si Kuba uhnal z bagety koupené na benzince a brali jsme to přes chirurgii na infekční, protože nikdo si nebyl jistý, co mu vlastně je.

Apina 3.2.2010 14:58

Re: OT DOTAZ!!

To ty mlékomaty mezi jednotlivými várkami mléka pořádně nepropaří vařící vodou nebo nesterilizují nějakým jiným způsobem? Jaké na tohle mají metody, ví se to? Tím by přece bakterie mohli alespoň částečně omezit. Je mi jasné, čím déle mléko stojí, tím větši riziko bakteriálního znečištění tam je. V mléce je těm potvorám extrémně dobře. To jsem si říkala, že až na něj někde narazím, určitě si načepuji, asi si to nejdříve pořádně promyslím.

aida 3.2.2010 15:54

Re: OT DOTAZ!!

Apino, podrobnosti nevím, ale pochybuju. Jo, teď v zimě je to kvůli počasí ještě jakž takž dobré, ale uvidíme na jaře a v létě, bojim, bojim... :-/

aida 3.2.2010 15:52

Re: OT DOTAZ!!

Evo, když jsem se někde (Renata ví, kde) skromně dovolila podotknout, že my (tj. můj zaměstnavatel a jeho odborníci) jsme (při vědomí si všech rizik, které laici nevnímají) proti tomu, byla jsem za vola až za zlou, že prý bráníme ušechtilé myšlence. :-/

aida 3.2.2010 16:24

Re: OT DOTAZ!!

Jo, Evo, mmch. - nedávno se po čase v Evropě znova objevila Q horečka, ale to už asi víte...

Asteris 3.2.2010 12:58

Re: OT DOTAZ!!

Nejsi první, kdo se ptá, ale ta odpověď!! http://bozpinfo.cz/win/rady/otazky_odpovedi/ochrana_pred_riziky/dotaz4050504.html  Hmm, neumím to správně vložit a nemám čas nad tím bádat

Vave 3.2.2010 13:21

Nařízení vlády 361/2007 Sb., § 53

říká, že "Prostor určený pro práci musí být zásoben pitnou vodou v množství postačujícím pro potřeby pití zaměstnance a zajištění předlékařské pomoci a teplou tekoucí vodou pro zajištění osobní hygieny zaměstnance." Takže pokud nemáš teplou tekoucí vodu na mytí a někdo do toho bude šťourat nebo onemocní, tak je průšvih.

Pro firmu je to samosebou rána, ale viděla bych to na překážky na straně zaměstnavatele a pustila lidi domů. Náklady buď přes pojištění nebo vymáhat na Pražských vodovodech - haha.

Han 3.2.2010 13:36

Re: OT DOTAZ!!

Krásný příklad toho, že stačí, aby netekla voda, nešel el. proud atd. a "hroutí" se civilizace.

Jenda 3.2.2010 14:50

Re: OT DOTAZ!!

Na tech uvozovkach bych trval. Od tohohle hrouceni je k ohrozeni zdravi a zivotu jeste hoooodne daleko.

Apina 3.2.2010 14:51

Re: OT DOTAZ!!

To jsem v roce 2002 zjistila při povodních. Více než dva týdny jsme neměli elektřinu, telefony nebyly skoro vůbec - mobilní se musely dobíjet jinde, pevné linky nefungovaly - superústředna na Těšnově byla pod vodou, voda více než měsíc pouze studená. U nás evakuace trvala pouze asi 3-4 dny, to třetího patra neteklo, ale život bez elektřiny byl stejně jak po bombardování. Člověk sháněl otevřené obchody, pak mohl kromě nudlí nakoupit pouze množství na 1 den konzumace (byl srpen, pokud si vzpomenete), tudíž cokoli, co potřebovalo zchladit bylo možné kupovat pouze po jednotlivých kusech, a to ještě často ne v místních obchodech - ty teprve vynášely a větraly mrazáky. Svítilo se svíčkama, rizio požáru bylo vyské, měla jsem strach, že nechám něco hořet na nesprávném místě - za chvíli toho má jeden plné zuby. Teprve při takové příležitosti člověk zjistí, jak je na té naší civilizaci závislý.

terra 3.2.2010 10:58

Fešák kocour

a příjemné povídání o něm. Pane Bartoni, doufám, že občas zaskočíte do zvířecí společnosti, když už jste vlastněni takovou utěšenou smečkou :-) Jo - a kocourovi dlouhý a pohodový život se zašitou bránicí přejeme. Pan drvet prostě uměl.

A pokud jde o těch 30 Kč - víte, kolik lidí, pro které je to naprosto nepřijatelná "asociální" politika, vydává horentní sumy za výživové doplňky, které sice "nepomohou - neuškodí", ale v té televizní reklamě ta paní říkala, jak se po nich cítí skvěle? Ach jo. Myslím, že víte. Je to přesně podle hesla "Nechci slevu zadarmo."

Karolína 3.2.2010 12:34

Re: Fešák kocour

A nejen ty "zaručeně fungující a úúúúúžasné potravinové doplňky", ale taky jsem zažila následující příběh: stará paní stála přede mnou frontu v prodejně pro zvířátka a nevěděla, co by kočičce ještě koupila. "Ty vitamínky mi dejte, tuhle konzervičku jsme ještě neochutnali, jo ona stojí 55,- Kč, taková malá, no, jen ať se micinka má dobře, já dneska brala důchod, tak snad nějak přežiju do konce měsíce, minulý týden jsem si dala opravit boty, tak to tenhle měsíc už nebudu za nic dalšího utrácet, ale to víte, šetřit musím......ale ona micinka si to zaslouží". Ta samá paní pak řádila jak lítá saň v lékárně, protože musela doplácet na lék na cca půl roku balení asi 120,- Kč a ten cirkus jste neviděli! Tak micinka si debužírovala a měla se dobře za 500,- v prodejně, ale doplatit si za nutný lék bylo neočekávané příkoří!

terra 3.2.2010 12:58

Re: Fešák kocour

Nemůžu si pomoci, Karolíno. Prostě lidi mají do hlav nalito, že "zdravotnictví je bezplatné" a že na to mají nárok. Je to deformace, pokřivené chápání, které jinde prostě nevzniklo. Kočenku má paní ráda, tak jí dopřeje a je jí jasné, že za to zaplatí. Když jí začne tenkou látkou foukat do starého kabátu, zváží, co koupí Micince, aby si ještě mohla dopřát i nový kabát. Ale běda, když musí zaplatit za něco, o čem přece ví, že je to "zadarmo"! Navíc mají lidé často i velice podivuhodné představy o tom, co se vlastně s tím "třicetikorunovým" příspěvkem děje. Většinou si myslí, že zůstává lékárníkovi, a že je tedy tento okrádá a přilepšuje si na jejich úkor. Skutečnost, že o vybrané příspěvky sníží pojiš´tovna příslušnému lékárníkovi platbu a tedy jí víc zůstane na "závažné případy", jsem jedné postarší a velmi dotčené dámě vysvětloval snad půl hodiny. Pochopila, uvěřila, ale dorazila mě nevinným dotazem: "No vidíte, a proč nám to takhle nikdo neřekne? Proč se ti lékárníci nebrání?" Tak tohle jsem fakt zodpovědět nedokázal. Asi proto, že to nebyla otázka určená mně...

EvaŽ 3.2.2010 13:02

Re: Fešák kocour

Terro, neřekne jim to nikdo proto, že by to pak nemohl použít v předvolebním boji. Lékaři i lékárníci se snažili vysvětlovat. Ale media na to neslyšela. Radši dala prostor politikům....

terra 3.2.2010 13:06

Re: Fešák kocour

Já vím, EvoŽ., já vím. Ale nevinnost toho dotazu mě tenkrát dostala...

Kadlus 3.2.2010 19:29

Re: Fešák kocour

No, terro a ostatní. Zdraví je můj soukromý a nejvzácnější majetek a je mým osobním zájmem a povinností si je chránit. Tím nemám na mysli různé "takyrady",naše babičky a prababičky na ně nedaly a v rodině byli 90ti letí i starší. K věci : Jeden mladý magistr v lékárně nejen, že mi to vysvětlil, ale i na dokladu dokázal, že jde o snížení dotace. Měli totiž v PC program, který už věci zadával pro pojišťovnu sakumprásk! Stejně, některým to nevysvětlíte, víte kolik je to v putyce frťanů-i přes fakt, že mají alkohol "vod dochtora zakázanej"! Pravdou ale je, že jsem se osobně zeptal-už moje babička říkala: "Když si neinformovanej, tak se ptej !"Neinformovanej zrovna nepoužila, ale nechci dostat BAN !

EvaŽ 3.2.2010 13:00

Re: Fešák kocour

Podle mých zkušeností si velmi často o zaplacení zdravotnických poplatků krajem říkají dobře oblečení, dobře situovaní a zlatem ověšení občané. U těch důchodců by to člověk ještě skousl. mohou už být nekritičtí (také by se mi to nelíbilo, ale zjevně movitý pán, který řve kvůli 30 Kč je větší síla)

terra 3.2.2010 13:05

Re: Fešák kocour

Jo, tam je člověk tak nějak míň tolerantní. Dodnes se mi občas vybaví jedna velmi dobře oděná a nutno říci i dobře "udržovaná" dáma, která - jdouc ověšena třemi obrovskými kabelami s nákupem k zánovnímu Fordu - lamentovala, kolik nechala v obchodě peněz za nákup a jak se jí ta životní úroveň rapidně snižuje. Nu, on je opravdu rozdíl mezi člověkem chudým, a tím, kdo se za chudého sám pokládá...

Jakub S. 3.2.2010 13:20

Re: Fešák kocour

Opět nádherný závěr. Lapidární, nelze už zestručnit, přesný, nevyvratitelný.

zana 3.2.2010 13:51

Re: Fešák kocour

Můžu jen potvrdit - naše známá, 87 let, přesně to, co si představíte pod pojmem stařenka: důchod jí tak akorát vystačí na činži a jídlo. Je veselá, spokojená, činorodá - v životě jsem ji neslyšela tímhle způsobem naříkat na poměry.

jiný Honza 3.2.2010 14:12

Re: Fešák kocour

Moje babička zrovna tak. Bylo jí 89 a pořád říkala, že ona nic nepotřebuje, všechno už má. A to, co by chtěla, jí stejně nikdo dát nemůže. Pak odešla za svou dcerou... Letos to budou 2 roky.

Karolína 3.2.2010 14:30

Re: Fešák kocour

Milý Terro, děkuji za podporu, musím se plně podepsat pod to, co jsi napsal - trefné a přesné! Co se týče lamentů "udržované" dámy, s tím se setkávám kdykoliv jdu nakupovat někam do Tesca apod., ale soudě podle toho, jak narvané právě tyto obchodní řetězce jsou, že není kde zaparkovat, že je lepší si nařídit budíka a jít si nakoupit ve 3.00 ráno, tak si myslím, že krize nekrize, dluhy nedluhy - nakupuje se pořád a hodně a o snižování životní úrovně by se dalo polemizovat! Jestli jsme už tak rozežraní nebo jestli toho pak lidé půlku vyhazují, to netuším, ale spotřebně-konzumní společnost jsme teda děsná!

Kočka 3.2.2010 14:20

Re: Fešák kocour

Já myslím, že se to nedá srovnávat dohromady. Když povinně platím celý život nemalou částku za zdravotní pojištění a vlastně skoro všechno co potřebuji musím platit, tak naopak za zvířátka mě nikdo nenutí platit nějaké pojištění, takže do nich mohu investovat, když je třeba. Dostala jsem např. lék proti bolení hlavy, po kterém jsem měla asi 3 dny závratě a myslela jsem, že jsem vážně nemocná, tak jsem si raději začala kupovat v lékárně lék proti bolesti a ono to nakonec přejde. Já ani nic nemám proti těm 30 Kč, ale ty vysoké doplatky za léky mi vadí, protože na tom ne vydělávají, ale bohatnou zdravotní pojišťovny, i když naříkají, že prodělávají. Ty procenta co platíme, jsou totiž vyšší než v cizině. A proto také bude zlikvidována diskuze. Lépe, když lidé netuší. Jinak kocour je nádherný, tak ať se mu dobře daří.

terra 3.2.2010 14:37

Re: Fešák kocour

Kočko, to o "zdravotním pojištění" je jen další účelový blud. To, co povinně platíme (my nebo náš zaměstnavatel, jsme-li zaměstnanci), není zdravotní pojištění, ale DAŇ (podle vzoru saň). A místo aby vám zůstávala někde za předem sjednaných podmínek "ležet" na jakémsi zdravotním účtu, propadne se tam, co všechny daně: do státního rozpočtu, odkud je pak přerozdělována. A nikdo, NIKDO vám nezaručí, že to, co jste zaplatila, půjde vůbec do zdravotnictví, natož na případně nutnou péči o vás...Připojištění, které by se skutečně chovalo jako pojistka, u nás prakticky neexistuje (nebo o něm alespoň nevím). Jen různé pojišťovny nabízejí za vaši daň poněkud se lišící typy "standardu"... Takže za stávajícího systému vůbec nezáleží na tom, co jste si vy, já, kdokoliv , za celý život zaplatil na zdravotní dani. Dostaneme jen to, co se nám shůry přerozdělí... Takže tak...

Jakub S. 3.2.2010 14:54

Re: Fešák kocour

Bohužel. Přerozdělování. Neuvěřitelně podlé zavádějící svinstvo. Naprosto falešné názvy, neodpovídající svému "protějšku" v BRD, UK, US... Překladatel o tom ví sakra svoje (teda ty mladé holčiny ne, ty šťastně a sebevědomě o nesouvztažnosti reálií nic netuší). Penězotoky, tekoucí a větvící se a vlévající se... kudy, kam...  Ále jendže: proč by s tím právě  s t á t  něco dělal, když právě jemu to naprosto vyhovuje - ? pravda, než něco bouchne. A bude.

Apina 3.2.2010 15:15

Re: Fešák kocour

Tak tohle mě už také nějakou dobu míchá. Kdyby člověk alespoň opravdu věděl, že tato částka skutečně skončí ve zdravotnictví a bude rozumným způsobem využita. DOkonce jsem ochotna pochopit i určitou míru solidarity, když je mi dobře, platím, aby bylo pro ty opravdu nemocné. Až mě bude ouvej, někdo mi přispěje. Tady je problém, že až mě jednou bude ouvej, tento systém se může zhroutit (podobně jako se hroutí důchody) a nikdo za mě péči už nebude schopen zaplatit. Ale z peněz, které zaplatím já a můj zaměstnavatel si nemalou částku vezme pojišťovna na režii svou a svých paláců, kolikrát z toho hradí vydávání naprosto zbytečného časopisu (asi kamarádi také musí žít), nemalou částku spolknou farmaceutické společnosti. Myslím, že nemáme ani ponětí, co jsou tyto společnosti ochotné udělat proto, aby příslušný lék dostaly do kategorie léku bez doplatku, který potom budou doktoři šmahem předepisovat a pojišťovny platit jak zjednané. Docela by mě zajímalo, kolik procent z toho, co my zaplatíme, se doopravdy dostane do zdravotnických zařízení a zdravotnickému personálu.

Jakub S. 3.2.2010 15:20

Re: Fešák kocour

Chtělo by to nějaký organizovaný účinný nátlak, aby se to dostalo na veřejnost. Nebo to utajeno není a jen se k tomu laik nedostane? Jak to je?

Apina 3.2.2010 15:28

Re: Fešák kocour

To kdybych věděla. Oni už za totáče měli obšlápnutý SÚKL - státní ústav pro kontrolu léčiv, překvypilo by mě, kdyby to dnes bylo jinak. Jen ty metody jsou ještě rafinovanější. Tenkrát totiž bylo k dispozivi relativně málo léků. Dnes spousta firem vyrábí často to samé a potřebují to dostat  nejen do lékáren, ale hlavně vhodnými metodami do povědomí lékařů. Myslím, že ze strany těch společností je to útok vedený po všech frontách.

Jenda 3.2.2010 15:22

Re: Fešák kocour

Vsechny jednoduche leky uz byly objeveny. Vyvoj a testovani leku je silene draha zalezitost. A bez leku by velice casto byl ten zdravotnicky personal k nicemu.

Apina 3.2.2010 15:34

Re: Fešák kocour

Jendo, máš samozřejmě pravdu v obou bodech, vývoj nových léčiv je velmi drahý a někdy  při vývoji objeví opravdovou perlu, která lidem hodně ulehčí život. I tak jsem přesvědčená, že celá řada léků je zbytečně předražená. Ty firmy kupodivu nekrachují (Kolik za dobu krize zkrachovalo farmaceutických firem?), ani se nezdá, že by živořily. Kromě toho v lécích zaplatime i všechny ty jejich manipulace s lékaři, lékárnami a nadřízenými institucemi. Ono se to dělá kulantně, občas se někomu zaplatí účast na konferenci (s dietami na pobyt), občas se zaplatí za studii a tak dále. Někdy to přeženou a dostane se to do novin.