28.4.2024 | Svátek má Vlastislav

Diskuse k článku

ZANINY CESTY: Na útěku do Beskyd

Z Prahy nás tentokrát vyhnala odstávka teplé vody, takže jsme nejeli na obvyklý týden, ale na deset dnů. Zážitků je moc - a tak tentokrát trochu heslovitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zana 20.7.2017 12:51

Re: Ahoj

Tak to ho máte docela daleko, to mi nějak ušlo.

Pustevny jsou krásné, ale počítám hlavně tak v šest ráno. A mimo sezonu je všude líp :-)

A. Lex 20.7.2017 11:50

Zano,

až na jeskyně, propast a Helfštýn, jakoby jste nám šli ve stopách, když jsme byli před lety v Beskydech s Klérkou. Jenom tolik lidí nebylo. Povrchový kořenový systém buků na Hukvaldech - tak ten mě fascinoval také. Tenkrát jsem ještě natáčela na videokameru, tak se mi podařilo natočit i povalující se daňky v křoví vedle cesty, kudy jsme šli. Ani Klérka je nerozházela :-). Tu zase rozhodila socha lišky, řvala na ni jako zjednaná, přitom jiné sochy ji nechávaly klidnou. To byla ta socha původní, generacemi návštěvníků ochmataná. Před pár lety ji někdo ukradl a to co jste viděli je už kopie. Myslím že to byl odlitek z nějakého vzácného kovu....

T. Zana 20.7.2017 12:16

Re: Zano,

Ona už je ohmataná i tahle :-) Jinak teda ručičky urazit až u ramena...

Alex, jsem ráda,že sis to s námi zopakovala!

Ještě mě napadá upozornění, kdybys snad ty nebo někdo jiný, kdybyste se chtěli zajet podívat Hranickou propast autem: pod propastí je Teplicích nad Bečvou parkoviště, ale je to odtud docela flák cesty do kopce. Naopak z Hranic je to příjemná cesta celkem po rovině a určitě by se dalo zajet někam poblíž.

Ovšem jeskyně jsou v Teplicích, kousek od toho parkoviště...

Z. Jenny 20.7.2017 11:32

Zano,

tak vy jste byli z Beskyd až v Lipníku n/B a dokonce na Helfštýně a Zbrašově, to jsem měla vědět!Kafe by vás neminulo. :-) Tak snad někdy příště! Všude , kde jste byli to znám dobře.Dnes jsem si to jen díky Vám oživila. My jedeme za týden do Veselé, kousek od Valmezu a budeme se psy brouzdat kolem, Horní Bečva a pod.

Kdybyste někdy měli v plánu tu Ostravu, doporučuji naplánovat přes Hranice a pak jen zase dosednout do vlaku. Hranice a okolí stojí za to. Do Ostravy se taky chystám, mám tam spolužáky a pan Aleš(rybičky)mně taky dost na ni upoutal svým článkem. Ostrava v poslední době krásní a moc čekám co udělají s Černou loukou, projekt už prý je.

T. Zana 20.7.2017 11:41

Re: Zano,

Jenny, my chvílema uvažovali, že asi budeš někde ne moc daleko, ale nějak jsme to nedotáhli ;-)

Horní Bečva! To jsou moje úplně první Beskydy :-) Kamarádka tam měla prarodiče a, když byl synek maličkej, tak jsem tam s ní a s její mrňavkou, jezdívala.

Z. Jenny 20.7.2017 12:16

Re: Zano,

Od aragonitových jeskyní tak cca 10 km. :-)

T. Zana 20.7.2017 12:37

Tak to jsem teda ostuda... :P

Z. Jenny 20.7.2017 14:56

Jednou to vyjde! :-)

Z. Iva 20.7.2017 16:48

Tak od nás jsi byla taky kousek ;)

T. Zana 20.7.2017 18:19

No jo, no...

D. Ruščáková 20.7.2017 11:31

Milá Zano, pár fotek jsem si už

vymlsala na FB, tady budu pokrčovat. Prima výlet! Většinu částí z něho znám, ale nikdy jsem to nevzala takhle naráz. Fotky jsou tradičně výborné, těžko si vybrat. Z těch u článku mě asi nejvíc "vzalo" to okno... :)

T. Zana 20.7.2017 11:37

No jo, takhle naráz -to je ta odstávka :DD

Lipník byl dodatečný přílepek k naplánovaným Beskydům, sama jsem byla překvapená, jak moc se mi tam líbilo.

Z. Jenny 20.7.2017 12:20

Re: Milá Zano, pár fotek jsem si už

A to musím prásknout, že je tam moc,moc šikovný starosta a velký patriot a je tam už dlouho, je to na městečku a okolí tudíž hodně vidět. Já mu fandím! Žádný politikaření, práce!

T. Zana 20.7.2017 12:59

Ten zámek a náměstí jsou úžasný!

A krásně jsme tam bydleli, fakt velká spokojenost.

Ž. Petrs01 20.7.2017 13:44

Re: Milá Zano, pár fotek jsem si už

V Lipníku je úplná bomba podchod na nádraží:

T. Zana 20.7.2017 14:46

Jooo, jasně :-))

Z. Lika 20.7.2017 15:05

Hezkýýý!

Z. Verenka 20.7.2017 10:48

Rozcestníky

od Zany sú vždy bezvadné.Toľko cestovania!!/A per pedes apostolorum ako hovoria klasici/To by som nedala.Ja som asi taká slovenská kaviareň-naražam na slovné spojenie pr.kavárna.Doviesť sa autom,trošku popozerať,zapadnuť do reštiky,niečo pojesť,pobehať kšefty a odviesť sa domov.Hrozné.Sľubujem si,že jedno leto pochodím takto južne Čechy a Šumavu-nakoniec končím na lehátku v Chorvátsku.

Fotky sú príslovečne výborné,snéď najviac sa mi páčili okienka s muškátmi.Takto to mávala babička,mama a teraz ja-obyčajné červené muškáty za oknom v kuchyni.-pre mňa je to teplo domova.

T. Zana 20.7.2017 11:34

Re: Rozcestníky

Ale Verenko, ono každé má svoje kouzlo :-)

Já bych ráda vyrazila taky na Slovensko, problém je v tom, že ty trasy, co dělá synek, bych už bohužel nedala, a popojíždění autem, nemaje auto, nehrozí, navíc bych raději do přírody - halt hledám protiváhu k bydlení v Praze. Vím o té skvělé možnosti vlakem, ale itinerář by to chtělo...

Snad se donutím něco vymyslet napřesrok :-)

Okno s muškáty si mě přitáhlo samo :-)

Z. Verenka 20.7.2017 20:58

Re: Rozcestníky

Zana,budem na informovať u nás na nadraží,či mi pre Teba a manžela nevedia urohbit/ten preukaz/ keď budem mať údaje a Vase fotky.Dám vedieť

T. Zana 20.7.2017 21:27

Verenko, to by bylo úžasný! Ale jen jak budeš mít čas a energii, fakt to nespěchá a nechci tě zaměstnávat, máš svého dost!

T. Zana 20.7.2017 10:33

Ještě O.T. pro Pražáky

Včera jsme byli na výstavě Adolfa Borna v Muzeu Kampa. Doporučuju! Je to už jen do 30.7.

Z. Inka 20.7.2017 10:15

tak část tohoto putování

jsme si hodili před dvěma roky a bylo to moc fajn. Skanzen v Rožnově je zážitek, pustevny jsem vynechala neb hory nemilujeme a Jurkovič zrovna není můj oblíbenec. Ve Štramberku jsme se zabydleli, jen mne mrzí v Kopřivnici to muzeum , my viděli jen jedno a to té Tatry. Jestli je to ono co před ním stojí vlak...Ale štramberská botanická je moc hezká, zrovna všechno kvetlo.

Bimbo fotí a natáčí a posléze vytváří dokument. Strašně ho to baví a tak nebylo daleko od toho, že když jeden rok dostal novou kameru, druhý rok směrový mikrofon tak letos v předstihu toho drona. Takže se těším na úplně jiné záběry. Letos jsme měli jiné plány, ale abychom zůstali ve slušném dojezdu do Prahy a měli hezké ubytování, budeme okolo Jičína. No a jeden celý den budu moct věnovat bojišti u Hradce Králové, to mne láká teda hodně. Jen technických památek (mimo přehradu Les Království) tam moc není, ach jo

T. Zana 20.7.2017 10:24

Re: tak část tohoto putování

Týý jo, Inko, to musí být úžasné, trošičku závidím :-) Ale jen málo, neměla bych na to trpělivost (myslím, že maximum, co dokážu, je probrat fotky - ani je neupravuju, ono se najde něco jiného, že :-)

Určitě zajeďte do Hořic na sochy (nemusíte kvůli tomu být fandy do sochařiny, je to úžasné tím množstvím a zasazením do krajiny).

Ta propast, ta by byla přesně to pravé pro dron... nechcete si to někdy naplánovat ;-) ?

Z. Lika 20.7.2017 9:42

Fakt jsem si už říkala

že Zana je opravdový národní poklad - tyhle rozcestníky mají velkou informační hodnotu, jsou zábavné a čtou se mi mnohem lépe než cokoli z tohoto oboru jinde v novinách.

A jsem jenom ráda, že je fotek hodně - můžu se do té atmosféry aspoň ponořit a hlavně jsou všechny zajímavé.

Pokaždé mě napadá, že bych chtěla mít foťák jako Zana. Akorát bych si k němu asi musela pořídit i tu Zanu :-)

Parádní letní čtení, moc děkuju.

A že vám ještě netekla voda... tak na balkoně určitě pofukovalo, že ano :-) Tak se to řeší na lodi!

T. Zana 20.7.2017 10:02

Re: Fakt jsem si už říkala

Ach, pofukovalo - a měli jsme velkou spotřebu voňavek :DDDD

Však ty taky fotíš pěkně, co si pamatuju z vašich mořských toulek!

Jiná věc je, že fotím hodně, pak se dá dobře vybírat - akorát to u toho množství už bolí.

Ž. Petrs01 20.7.2017 10:33

Re: Fakt jsem si už říkala

Přebírání fotek - mi povídej! O Velikonocích se MLP vydal s kamarádem do Ostravy, po technických památkách a tak. Ještě to pořád není úplně zpracované a za tím čekají ty hromady dalších. Jen z naší společné dovolené asi 2700 (Vysočina). Navíc jsem teď chytla nějaký šílený zánět do oka - vlétla mi tam minulý týden muška a asi měla špinavé křidélka, tak musejí fotky zase čekat.

T. Zana 20.7.2017 11:09

Tu Ostravu bychom někdy taky rádi.

Brrr, nenávidím problémy s očima. Ono to zhoršuje taky to vedro. Držím palce, ať se to spraví co nejdřív.

Ž. Petrs01 20.7.2017 9:38

Voda

U nás tekla teplá už v sobotu, na katastr ji pustili až včera odpoledne.

T. Zana 20.7.2017 9:56

Re: Voda

Oni ji upřímně řečeno i u nás pustili už včera pozdě večer :-)

Ale čeká nás ještě krátká pauza na konci prázdnin, asi tři dny (doufám).