3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Vyznání klasického patriota

Chci navštívit svou vlast, Böhmen. Těmito slovy měl český génius Jára Cimrman vyjádřit svou lásku k vlasti. Třebaže se většina diváků v sále takové replice směje, její význam je hlubší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EvaŽ 29.5.2008 13:45

Re: snad

www umíííí. Tak brilantní zkratku už jsem dlouho nečetla. Připojuji se ke kampani WWW for KING

radanova 29.5.2008 14:40

Re: snad

www pan maďarský premier by se měl učit tvé asertivitě;-D

vzhledem k mé účasti na kampani WWW for PRESIDENT,  žádám, aby nebyla narušována  touhou po králi, je pravda že wwwevečkovi králové jsou sice zlatíčka většinou vychytralá a hluboce lidská, jenže neomezená moc je prevít, každej "panoprsteňák" dobře ví že i paní Galladriel ji z dobrých důvodů odmítla, takže jsem proti a doufám že pokračujeme v již načatém;-€;-€:-P

zana 29.5.2008 19:17

Re: snad

Milý WWW, oni už to všecko napsali !!!

Tak jen ťukám...

Jakub S. 29.5.2008 21:22

To je neuvěřitelná paráda - a já jsem to neznal!

Když tehdy pronesl tu první neuvěřitelnost - Keď sa naseriem, zoberem zopár tankov a dobudem Budapešť - volal jsem okamžitě jedné své bývalé lásce (a taky informatičce) do výzkumáku v Žilině: Čoveče, co vy to tam máte za starostu? A hlavu jedné strany? Teď se ale jistě ukážete a bleskově nebude tím ano oním, že - ?! Reakce mě ohromila: Ále čo... veď to sa preháňa... tak to vravel, no, a inakšie je to dobrý a pevný a duo(nahrazuju vokáň)sledný politik... to vy ste holt na všetko také alergickí, a Maďari nám muožu... tým to neuškodí, veď ty nevieš, čo nám kedy všetko robili... a asi vám prekáža, že je to Národná strana - veď takej je potreba, a extrémy sa časom vyrieši samy od seba... Bum. Knihovnice, abs. FF v Prešpurku...

Lucka V. 29.5.2008 8:42

FF, díky!

Po přečtení tvého článku mám pocit, že mi někdo nahlédl do hlavy a dokázal perfektně formulovat mé myšlenky a pocity. Přesně jak píšeš: Není důležité, jakou národnost má člověk napsánu v rodném listě, důležité je, kde se doma skutečně cítí.R^V 

LA 29.5.2008 7:24

Lidé jsou různí

Pro někoho je domovem celá střední Evropa, pro jiného jen JZ Čechy a u Švihova končí civilizovaný svět. Moji předkové žili na Šumavě, odkud je vyhnala křesťanská církev (včetně několika set mrtvých a ztráty majetku v miliardové hodnotě). Postupem času a rozptylem se dostali až na Klatovsko a dodnes jsme úzce svázáni s tím krajem a  s lesem. Pro mě je frustrující vidět, jak se hory strašně odlesňují.

Spojením Čech = Slovan vyvolali u nás obrozenci určitý pocit izolace: v Čechách žijeme o nějaké to století déle než Slované, ale nepovažují nás za Čechy. Co vlastně jsme? Ještě, že se od tohohle upustilo.

Medvídek 29.5.2008 7:47

Re: Lidé jsou různí

Re: v Čechách žijeme o nějaké to století déle než Slované

Ty jsi Kelt ?8-o

LA 29.5.2008 8:03

Re: Re: Lidé jsou různí

Ano, a dokonce existují určité rodinné legendy o příbuzenství s pravěkými lovci.

vampir 29.5.2008 10:45

Re: Re: Re: Lidé jsou různí

zasnu, osobne mam par informaci o zivote meho pra pradeda z matciny strany, o pra pradedovi po meci vim jen, ze uz umrel

Medvídek 29.5.2008 11:24

Re: Re: Re: Lidé jsou různí

Na základě čeho ty legendy vznikly ? Ono pravěký lovec je strašně široký pojem, ale může se jednat o historii starou mnoho tisíc let, tak daleko se příbuzenství vysledovat nedá.

Medvídek 29.5.2008 11:28

Re: Re: Re: Re: Lidé jsou různí

P.S. respektive na to lze nahlížet i tak, že s pravěkými lovci jsme "příbuzní" asi všichni.

LA 29.5.2008 13:01

Re: Re: Re: Re: Lidé jsou různí

Mluví se o příbuzenství s různými lesními lidmi, vílami apod., kteří tu žili ještě před naším příchodem, z dnešního hlediska jde o předchozí typ člověka.  Jak přesně ty legendy vznikly se vystopovat nedá, ale jsou doloženy už na počátku letopočtu.

ptakopysk 29.5.2008 13:45

Mňo...

Vyšší Brod byl založen jako vesnice počátkem 13. stol. Před tím byly na Šumavě jenom kupecké stezky. Nikde jsem se nedočetl, že by cisterciáci  při, nebo po založení kláštera vymlátili  vámi zmiňovaný počet původních obyvatel a zabavili jim majetek v hodnotě desítek tisíc denárů. Ale třeba to tutlali. No a když  děvenka vyklopila rodičům, že je v jináči s lesním mužem - do takový  domácnosti bych chtěl v tu chvíli nahlížet jako nestranný pozorovatel :o) Ale Šumava je místem, kde je velký nedostatek jódu a příbuzenské křížení v obci uzavřené uprostřed lesů a izolované tak, že o ní nikdy nikdo neslyšel - to musí mít destruktivní následky na inteligenční vybavenost obyvatelstva, takže takovej alternativně inteligentní taťka to moh' zkousnout. Předpokládám, že v pašeráckejch krčmách někde v Rožmberku, se vykládalo, že když si chce člověk pořádně za...t, tak musí u ohybu Vltavy odbočit za desátým smrkem doleva a jít k Medvědí hoře, tam je taková louka, kde se vždycky vyskytuje nějaká ochotná a šikovná nanynka... :-D

LA 29.5.2008 15:04

Re: Mňo...

To bylo ještě před založením kláštera a Vyšší Brod je dost na severu. A k nahlížení by moc nebylo, protože vše bylo legální, žádoucí a se souhlasem rodičů.

ptakopysk 29.5.2008 15:42

Re: Re: Mňo...

Vyšší Brod je na severu šumavy? A co je tedy za českou obec na jihu šumavy?

Jakub S. 29.5.2008 6:46

"Konečně je všechno, jak má být..."

Pomozte mi: čeho je to závěr?

Vave 29.5.2008 9:31

Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

To bohužel nevím, ale věta je to klíčová. Čím víc o ní přemýšlím, tím víc se mi zdá, že to je určená jen na jedno použití. Možná by měla být vytesána na bráně za Duhovým mostem.

Jakub S. 29.5.2008 10:06

Re: Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

Mohlo by to být na konci toho úchvatného románu Tichá dohoda. Ale to, co myslím, to má na samém konci výslovně. Mám to na jazyku, a jazyky - das ist meine,že... ale tentokrát mě má vlastní Zunge zradila...

Vave, jako vždy jsi ukázala správný směr uvažování.

johana 29.5.2008 12:01

Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

dovolte outsiderovi se vetřít, napadl mne konec nádherného filmu Záhrada, tam se tato věta objeví, ovšem slovensky. Ale není to asi jediný příklad...

Jakub S. 29.5.2008 21:01

Re: Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

Ano, tohle je to!! ZÁHRADA. Pan Labuda na konci, když se vše překlopí do surreálna, pronese spokojeně: "Konečne je všetko, ako má byť..." Johanko, jaký outsider? Plnoprávný člen smečky, ne? Já se přimluvím u Matky vlčice (ono je jich teda víc...)!

johana 29.5.2008 22:44

Re: Re: Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

No, já sem chodím jen tak do koutečka na šamrličku, jako kdysi s mou tetou po vsi na táčky. Sedávala jsem tam v koutě (s buchtou nebo koláčem) a poslouchala, co tetičky povídají - jako holka z města jsem lidi, o kterých se mluvilo, prakticky neznala a ze stejného důvodu jsem s jistým údivem přecházejícím v obdiv viděla pouto, které je spojuje. Máte útulnou kuchyň a je tu teplo...

MaRi 29.5.2008 22:56

Re: Re: Re: Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

Johanko, leží mi v hlavě jedno slovíčko z tvého prvního dnešního písání, a to outsider. Doufám, že bylo míněno jen ve významu nečlen. Ovšem to je jen vlastní rozhodnutí, protože tady je vítán každý. A ani nemusí mít ve všem stejné názory:-). Tož vitaj, děvčico:-).

johana 29.5.2008 23:32

Re: Re: Re: Re: Re: "Konečně je všechno, jak má být..."

Díky. A ten outsider byl míněn opravdu ve smyslu "nečlen", či spíše zvenku nahlížející. Ráda se zase stavím...

Jakub S. 29.5.2008 23:17

"Konečně je všechno, jak má být..."

"Máte útulnou kuchyň a je tu teplo..." Kúrňa, tož temu pravím pochvala, cérky, co?! Ale honem jí skočte zapchat tú pusu nejakú buchtú, ať sa nemosíte červenat. Víte-i, už by to u vás přeca enem nevyznělo - to može  tak děvčička, dyž o ňu galán štrngne prstem...

Xerxová 29.5.2008 6:45

hezký den

hezký den všem Zvířetníkům a zvířátkům - ať už z Čech, Moravy, Slezska, Ameriky, Austrálie, Evropy...či z Měsíce ;-)

FF - dík za hezké ranní zamyšlení. Koneckonců - ze strany tatínka jsme po generace liberečtí Češi, část Liberce, kde bydlím je původně zcela německá... Kostel, který mi tu zvoní - opravili místní z peněz "Sudeťáků", na hodiny na věži se sbírali peníze v místní cukrárně... Synovec - výborně vystudoval dvojjazyčný státní gympl a získal stipendium (od saské vlády) na celou dobu studia na technice v Drážďanech.... A tak...

Vave 29.5.2008 6:30

Tohle vyznání

Tak jsem tady pracně lepila dlouhý komentář - a teď jsem ho smazala.

Stačí úplně říct: "Andy, rosteš", a taky "Souhlasím". :-)

Přeju všem dobrý den! VV

Hana W 29.5.2008 3:48

Finrode

vyborne napsane.R^ ja jsem taky mela nejaky pocit spriznenosti, kdyz jsem kdysi byla na stazi v Budapesti. Kdo vi, kdyby nam nezabili toho Ferdinanda.....

Jakub S. 29.5.2008 6:40

Že?!

Et tu, Brute - ? Teda - Hano?

Medvídek 29.5.2008 7:45

Re: Finrode

A kdyby se Vilém z Rožmberka stal králem, mohlo ve střední Evropě být mohutné slovanské soustátí, atd atd. Prostě je to tak jak to je. Já jsem zase měl pocit spřízněnosti v Thessálské rovině a přitom s těmi lidmi tam opravdu nic společného nemám, leda to že člověk i tam občas narazí na lidi mluvící česky - potomky Řeků, kteří se kdysi utekli na Moravu, před občasnkou válkou.

vampir 29.5.2008 10:01

Re: Finrode

no, to nevim -  zrovna pocitam, kolik stare mocnarstvi vyvrazdilo, umucilo, pozaviralo Cechu.