27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Invaze

Jak pravidelné čtenářky a čtenáři vědí, tak nám do rodinné smečky přibyl další člen, pes Maxmilián. Jak jsme k němu přišli, bylo v nedávném vyprávění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Xerxová 2.6.2009 14:11

Re: O.T. plazíci

hele - napište krátký článek - řada lidí neleze do diskuze - ale články prolítne a fotodokumentace udělá taky kus práce). A pak zkusit pana Růžičku - jestli by nemohl rozhodit sítě po akvaristických nadšencích - třeba by se taky nějací dobrovolní majitelé (ne chovatelé) našli...

Karolína 2.6.2009 14:09

Re: Zonální úklid: dokonalý, přesný termín. Budu používat.

Zonální úklid nebrat! To mi jednou udělala má někdejší asistentka - zonálně mi poklidila můj krásně přehledný bordel na stole! Já myslela, že jí dám hodinovou výpověď! Stála tam opřená o židli, pyšná jak páv, jak to pěkně pořešila a já byla na prášky, flašku tvrdého na ex a následně Bohnice - Chocholoušek a tomu podobné! Papírky srovnala dle velikosti, některé, co se jí nelíbily, že byly zmačkané, ošuntělé apod. vyhodila úplně (pochopitelně to byly ty "pracovní" a hodně důležité), vše srovnáno, tužky ořezány, prach utřen, kolečka od hrnků od kávy zlikvidována CIFem, prostě stůl jak na fotku dokonalého úředníka, což já tedy rozhodně nejsem! 2 měsíce jsem si dělala svůj předchozí zmatek a nemohla nic najít a pod trestem smrti pomalým mučením na smetáku jsem jí nakázala NEUKLÍZET MŮJ STŮL! Placu na vyřádění měla dost a dost, nevím, proč jí lákal zrovna ten můj zaběhaný zmatek, na který jsem dodnes zvyklá!

Lucka V. 2.6.2009 14:08

O.T. plazíci

Hurá, vyšlo to! Dneska Píďa přivezla ze ZOO trojici trnorepů, co tu čekají na nové majitele  - jsou to ti pašovaní, co jsem tu o nich nedávno psala. Dostala dvě holky a k nim přibrala úplně malého chlapečka, který měl mezi ostatními dost těžký život. Zájem je samozřejmě o ty velké a silné, tenhle prcek je chovatelsky nezajímavý. Je tam prý ještě jeden takový... asi si podám žádost o adopci;-D. Ale je to příšerné - čeká jich tam ještě asi 400. Chtělo by to víc těch nadšenců, co si vezmou samotného samce jen tak pro radost a nic si od toho neslibují...

Louk 2.6.2009 14:01

Re: Milý Georgi, gratuluju k přežití živelné pohromy :o))

Na to, co má za sebou se Max chová skvěle - je to mimořádný pan pes. Podobně jako Carmen VV.

Lucka V. 2.6.2009 14:00

Co mi to jen připomíná...:-)))

To je nádherný článek a fotky! Takový strašně sympatický a přátelský zmatek a hemžení! Takhle nějak to vypadá, když k nám přijde kamarádka se svými třemi potomky. Taky je skvělé pozorovat hemžení ,,velkých" školáků doplněné jedním pětiletým škodíkem, kterého pořád někde zapomínají ;-D. Jeho ochránkyní je Buffinka - když ho přestane bavit pronásledovat ty velké, začne něco samostatně kutit za její asistence. Je ochotna mu i podávat klacíky, kostky a naslouchat jeho moudrům.V

Zdena b.p. 2.6.2009 13:57

Re: Milý Georgi, gratuluju k přežití živelné pohromy :o))

Taky ti ten raport o Maxovi udělal takovou radost? Ten haf musí být neuvěřitelně chytrý. VV

Zdena b.p. 2.6.2009 13:56

Re: Zonální úklid: dokonalý, přesný termín. Budu používat.

Jakube pozor! Jako termín se ti to možná líbí, ale kdybych ti přišla do bytu a provedla úklid zonálně, tak nezůstane kámen na kameni a ani noviny na novinách. A pak si něco hledej. Měsíce bys´to tam musel znovu zabydlovat ;-D. Vím, co říkám.;-)

Zdena b.p. 2.6.2009 13:53

Re: OT - pro Dede!

Proto jsem taky fotila mini Toscu jako o život. Když se podíváte na její oči při tom nápadu:"Tak takm se dostat MUSÍM" tak je nádherná, ba přímo k "sež/rání" ;-D HELE

Apina 2.6.2009 13:21

Re: OT pro Štětinku

Etika výměny plínky dcera - otec. U nás šlo tohle všechno strašně rychle díky tátově agresivní nemoci, ale jednou těsně před přechodem na pleny jsem mu musela přistrčit bažanta jak to říci - až bylo všechno, jak má být - táta se chudák nedokázal ani vyčůrat, asi kvůli tomu, že jsem to byla já. Pleny mu raději měnila máma, ale to už vzdal veškerý boj, těžko se o tom mluví. A systém?! - S tátou to šlo hrozně rychle, jen po jeho pobytu v nemocnici jsme se s maminkou zařekly, že tam ne - ratejna pro 7-8 lidí, žádné plenty, přebalování i umírání na veřejnosti před očima všech ostatních pacientů. Čas na hledání jiného zařízení ani nebyl. Systém jsme si užili hlavně s tetou, vlastně jsme měli všichni včetně ní kliku, že si celé měsíce udržela jasnou hlavu a dlouho se slábnoucí den ze dne držela sama na nohou. Byla bojovnice. Pečovatelky totiž podmínily donášku obědů pořízením další služby! O jejím praktickém lékaři jsem se tu už jednou rozohnila, toho pána nelze nazvat slušným slovem, člověk by urazil ta zvířata. Co se týká žádosti o příspěvek, zaregistrovali ho asi měsíc před jejím úmrtím (po cca 3 měsících od podání), ale nikdy ho nezačali projednávat, i když dnes si nedělám nejmenší iluze, jak by to po dotazu na jejího "lékaře" dopadlo. Vlastně jsme si všechno museli zjišťovat sami, nikdo nám dobrovolně nedal žádné informace o možnosti ošetřování takových a nakonec ležících lidí, jediné, co jsme hlavně u tety zažili, byly ty klacky pod nohy. Jen internet mi pomáhal nalézat informace v nouzi. Bylo to opravdu poučné.

YGA 2.6.2009 13:04

Re: OT - pro Dede!

Chichichi - chuďata mimina, co je nikdo nechcééééé ;-). Náhodou, když je takové miminko napapané, přebalené a čisté, uložené v kočárku a tetka č pratetka ho pyšně vozí na hřbitov (to není morbidnost, ale na Vrbici je to moc hezké prostředí :-)), tak to není tak špatné. No, a až začné hulákat, tak se lehce navrátí zpět máteři "tak si s ní něco udělej, prosimtě! Doteďka byla jak andílek, enoms došla, už řve" ;-D

A mezi námi - ony ani ty dospělé neteře nejsou k zahození ;-)

Maťa 2.6.2009 12:49

Re: Milý Georgi,

Pastelka to povedala aj za mňa.VSmekám.

Lucka 2.6.2009 12:36

Jakube

Já to vím, teď  to mám z první ruky.. sestřence se v dubnu narodila holčička a celá jejich rodina komplet "zbl/bla" ..neprobírá se nic jinýho, než kolik toho malá sní, jestli má naděláno v plíně a že nechce spát a pořád dokola.. a mě to nebere.. Vrcholem bylo, když jsme byli teď u nich na návštěvě - všichni se o Bětu prali, kdo si jí kdy pochová.. Já jsem nejevila zájem a tak mi jí pak každej cpal.. A k tomu ještě moje máti měla blbé poznámky, ať si zvykám, že už mám taky čas.. NEMÁM! NECHCI! Nakonec jsem byla tak naštvaná, že jsem to dítě fakt nevzala do ruky - něco jako nepřekonatelný odpor k miminům... :-/

Matylda 2.6.2009 12:30

Re: OT - pro Dede!

Tak takových je nás víc. Svoje děti jsem milovala od vylíhnutí, ale na cizí neumím ťuťat do kočárku a šišlat, protože si myslím, že i to mimino má mozek. Nabídka, abych si pochovala cizí mimino mě k nadšení nepřivádí, ale zato s ročním budu klidně plácat bábovky, učit kopnout do míče a do nekonečna číst knížky o krtečkovi. Ty mimina fakt neumím...

Karolína 2.6.2009 12:18

Re: OT pro Štětinku

Celodenní péče o nemohoucího člověka je VĚCÍ CELÉ RODINY!!! Tzn. střídají se ti, kteří mohou pomoci! Nemůže to záviset na jedné osobě, která má navíc na starosti domácnost, 2 relativně malé děti, stále navíc nemocné, práci a další věci. To prostě nejde! I při péči celé rodiny je to vyčerpávající, ale hlavně není schopen nikdo poskytnout opravdu odbornou péči, hlavně při rehabilitaci! Ono ani vyměnit plínku není jednoduché, natož rozpoznat případné příznaky dalšího ataku či problému. Etika výměny plínek dcera-otec je také diskutabilní, už jsem se setkala s odmítnutím otce, aby dcera vůbec tuto činnost vykonávala, i když dotyčný nemohl kvůli svému postižení dát svoji nevoli najevo jinak, nežli spastickými projevy. Ten výraz zděšení otce, který nemluvil, nehýbal se a prakticky komunikoval jen očima, když dcera přišla s tím, že ho očistí byl tak výmluvný, že jsme toho raději nechali. Není to jednoduché rozhodování a, bohužel, systém v tomto státě tomu nikterak nenapomáhá!

Matylda 2.6.2009 12:15

Milý Georgi,

připomíná mi to oslavy narozenin v naší rodině, kdy se sejdou 4 děti a 7 dospělých, nyní plus jedna psová. Dětčiky jsou poněkud švihlé po rodičích, takže v rámci oslavy obvykle nacvičí krátké divadelní vystoupení nebo loutkové divadlo a na závěr předvedou. Při tom se sedmkrát pohádají a osmkrát usmíří, sní všechno okolo, udělají neskutečný chlívek a tak dále. Dospěláci se obvykle baví mezi sebou a pokud je oslava v létě u bráchy a lze se uložit k bazénu jeho tchána, vylepšujeme to vodním rugby nebo něčím podobným...:-)

PetraK 2.6.2009 12:10

Re: Miminka x chodítka a běhátka

Choť jest z kmene MoravskoPražského. Po tatíkovi Moravák od Holomóca a po máteři Pražák jak poleno. Já usuzuju podle občasných nápadů, že je z kmene Nahlavupadlých ;-D

PetraK 2.6.2009 12:08

Re: Miminka x chodítka a běhátka

Na to jsem se nikdá neptala, jestli to dostatečně ocení. Zase.... cizojazyčně hovořící batole, to není v každý rodině;-D;-D;-D;-D;-D

Louk 2.6.2009 12:08

Milý Georgi, gratuluju k přežití živelné pohromy :o))

Musel to být pořádný rachot. Je úžasné, jak nový Max bez potíží zapadl. A že tohle byl křest ohněm... a zvládl ho na jedničku. Díky za milé čtení a bezvadnou fotodokumentaci R^V.

Jakub S. 2.6.2009 11:54

Re: OT - pro Dede!

Pak už se člověk bleskově musí začít  b r á n i t . A už nepřestane.

Jakub S. 2.6.2009 11:53

Zonální úklid: dokonalý, přesný termín. Budu používat.

Tedy ten termín. Ten úklid - no, čas od času. - A jindy? - Jindy žádný.

Jakub S. 2.6.2009 11:51

Re: Miminka x chodítka a běhátka

Že jó? Taky si myslím - děkuju, máš u mě kafe! Pan choť jest Němec, smím-li se ptát? V tom případě z kterého kmene? (Pro nezasvěcence: u Němců, zvlášť ve Svobodném státě bavorském, má toto slovo zvláštní význam)

Louk 2.6.2009 11:42

Re: Miminka x chodítka a běhátka

Teda Petróóó!! ;-D;-D;-D  Zdalipak rodiče neandrtálka oceňují takovouhle životní průpravu?

Myš 2.6.2009 11:40

To je nádhera

Jiří, tohle vyprávění nemá chybu, docela si dovedu nastalou situaci představit. U nás doma probíhá občas cosi podobného - když se sejde celá naše rodina, je nás v obýváku deset dospělých lidí a jedna pesová, ale výsledek je stejný jako u vás. Jsme totiž poněkud švihlá rodina, takže dospěláci jsou na zemi a mastí se o hry, případně stavebnice, tomu přihlíží zcela zmatená Linda. ale je to báječný pocit, když jsme všichni takhle pohromadě a blbneme do foroty ;-D.

Zdena b.p. 2.6.2009 11:31

Ano, ano, nájezdy avarských válečníků - to bych znala :o))

Jiří a Mílo, živě si dovedu představit. To jsou naprosto nezapomenutelné návštěvy, po kterých se úklid bere "zonálně". Nádherně popsané R^;-):-)VV

PetraK 2.6.2009 11:30

Re: Miminka x chodítka a běhátka

Mám to stejně jako Lucka. Potřebuju děti akční, už kapek nerozbitný, u těch malých mám strach, že jim ublížím. ;-DAle musím říct, že Jakub to napsal moc hezky. Takhle mě nikdy nenapadlo na to koukatR^R^R^R^

Jinak u našeho nejmladšího synovce nebylo první vyslovené slovo ani "máma" ani "táta" či jiný příslušník rodiny. Bylo to slovo Achtung!, které jsme mu s Davidem furt hučeli do makovice. Druhé bylo Ulámbátár;-D;-D První dětská říkanka zněla:

Ich bin ajne gróse, neandrtááliše primitíve!;-D;-D;-D a při dotazu "Tadeuši, kde máš uši?" si vždy splehlivě zaklepal na předloktí. Myslím, že jsme ho do života vybavili dostatečně;-D;-D

Zdena b.p. 2.6.2009 11:25

Re: OT - pro Dede!

Lucko, přesně!!! Dokud je to mimi, tak mám víc obavu, aby se mu něco nestalo, aby mu něco nebylo... Ale když to prvně prohlásí :"NEPUDU, NEBUDU, NECI" tak je to to nejsprávnější děťátko - škodič a já přestanu být sešněrovaná. A začne ta pravá mela.;-D

Jakub S. 2.6.2009 11:20

Miminka x chodítka a běhátka

Lucko: u mimin se hlavně, převážně,  č e k á . S miminky se žije v čase budoucím: kdy po tobě začně stáčet pohled, kdy se pokusí otočit kebulku, kdy vydá zas diferencovanější hlasový projev, kdy se prvně odrazí a postoupí na břiše o pár centimetrů... a jak se postaví, žije se už současně v reálném čase.

Jakub S. 2.6.2009 11:16

Ta fotka na schodišti - náádhera...

Ano, tak, J+M! Byla to jasně krásné, poetické odpoledne - !! Máte bezvadnou smečku. A ovšem ta má bezvadného top doga. A spolehlivou matku Vlčici.

xz 2.6.2009 11:15

Re: OT pro Štětinku

Taky jsem se chtela zeptat, zda se tchyne nabidla, ze prijde kazdy den na vypomoc. Pro chudaka tatu by bylo idealni mit kolem sebe  dceru, vnuky, zviratka, proste zivot.Proto se ta domaci pece propaguje,ale na ty pecujici -ceho se musi vzdat, jak jim takova situace zmeni zivot a  po case  i izoluje ,se jaksi zapomina. Tezke rozhodnuti,zvlast pro citliveho cloveka, ktery ma soucit s otcem ,je mu ho lito, je zmitan city.

Jakub S. 2.6.2009 11:13

Re: Tak doháním po víkendu Zvířetník

Oj, to jsou složité a nejisté věci - no kdo z vás by tak houževnaté milé sssavé potvory nemiloval (že, Petro) - ?

30000? Jedna snůška (či co)?!