3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

BTW: Taková divná vzpoura

Máme letní čas. Nebudu se přít, zda je to dobré nebo ne, mně to vyhovuje. Nicméně se změnou času na letní skončila i doba povinného svícení aut. Bohužel to v mnoha případech znamená i zatemnění v některých myslích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lída Š. 31.3.2006 9:44

Re: Re: No jo, Medvídku, ale když ono lze za jasného poledne v přehledné krajině vjet, z ničehož nic,

Tak tak, mluvíte mi Medvídku z duše. Sedím za volantem 365 dní v roce a čím dál víc se na silnicích bojím
PetraK 31.3.2006 10:07

Re: Re: No jo, Medvídku, ale když ono lze za jasného poledne v přehledné krajině vjet, z ničehož nic,

Medvídkůů, Medvídkůů, tak to se určitě potkáváme, protože my tamtudy jezdíme na chalupu a ¨pravidelně nás všicí předjíždějí - klasika je, že místní zpomalý až v Řevničově, kde se občas stane, že jsou policisti. Jinak to každý smaží co to dá
Medvídek 31.3.2006 11:30

Re: Re: Re: No jo, Medvídku, ale když ono lze za jasného poledne v přehledné krajině vjet, z ničehož nic,

Ano. Zejména na tom 20km úseku mezi Pavlovem a Řevničovem, kde jsou 4 pruhy. Tam u výjezdu směrem na Řevničov bývají často a mají tam žně, protože značky to tam zpomalují až na 70 km/h a dodržuju to tam tak akorát já.
PetraK 31.3.2006 11:47

Re: Re: Re: Re: No jo, Medvídku, ale když ono lze za jasného poledne v přehledné krajině vjet, z ničehož nic,

a Kolaříci. Ty tam taky oba jezdí dle předpisůch
Jinak je taky ještě zábavný pozorovat, jak v Krupé nikdo nestačí zaregistrovat, že projel vesnicí
Medvídek 31.3.2006 12:34

Re: Re: Re: Re: Re: No jo, Medvídku, ale když ono lze za jasného poledne v přehledné krajině vjet, z ničehož nic,

Jo jo jo,  tam taky jdu ostatním na nervy když se tím dolíkem vleču padesát.
Iva 31.3.2006 9:44

Medvídku

já s tím moc nesouhlasím, ony existují auta, která svou barvou lehce splývají se silnicí. Nejsem příznivec zákazů a přikazování. Jenže když někomu chybí mozek a minimálně pud sebezáchovy, tak se asi nedá nic dělat. Jinak svítím pořád i přes léto. Manžel taky, ale jen mimo město. Jenže ve městě chodí děti.....
Alča 31.3.2006 8:41

Vidět a být viděn

je základ bezpečnosti a měl by vycházet z pudu sebezáchovy. Jelikož jsou však mezi námi hlupáčkové, kteří nedbají základních životních a morálních ponaučení, je občas třeba i těch nešťastných zákonů a nařízení. snad jen dodám, že my svítíme stále, neboť jsme si do podhorské lesnaté oblasti pořídili tmavě zelené auto, což je samo o sobě rizikové.
Jen okrajově zmíněná změna času mi vadí, neboť otázka není, komu vadí, či nevadí, ale je-li vůbec potřebná. Podle mě je to zase jedno zažité klišé k jehož odstranění je třeba zdravého rozumu a odvahy,což nejsou vlastnosti dnešních evropských politiků.
A nakonec chci ještě poděkovat všem za pěkné komentáře u mého povídání o rehkovi. Omlouvám se, že reaguji až dnes, ale dva týdny dovolené mě odvedly mimo domov.
Všem, kteří pociťují strach a bezmoc či přímý pocit ohrožení v dnešních záplavových dnech přeji pevné nervy, zdravý úsudek, přítomnost kompetentních, schopných  a ochotných lidí a v neposlední řadě trošku toho štěstíčka, aby nakonec vše dopadlo dobře, t.j. beze ztrát.
Lída Š. 31.3.2006 8:33

Taky si myslím

že vyhláška nic moc nenapraví  Vždyť za snížené viditelnosti je povinnost svítiit  a kolik řidičů to dodržuje? Budou pak dodržovat to nové?
Jak už tady bylo řečeno, mě daleko víc vytáčí cyklisté - obzláště pak večer, za tmy když je ještě k tomu zataženo a oni naprosto bez světel jedou v tmavém oblečku. A to samé platí i o jezdcích na koních, ale i chodcích a do stavu šílenství mě dovádí mládež na kolečkových bruslích na silnicích!!!!!!!!!  I když uhnou na krajnici a tam balancují na místě, jak můžu vědět, že neupadnou do silnice? Objíždím je opatrně a co nejdál od nich, ale jsem rozklepaná jak ratlík... 
Zdena bez psa 31.3.2006 9:03

Re: Taky si myslím

Mluvíte mi z duše. Patřím do druhu kolistů, kteří jsou druhým pro srandu. Na báglu na zádech mám připevněné blikátko (od tinťongů za 25,-Kč) a na rameni navlečenou (baterku) čelovku. To je prosím jediné řešení, které mohu používat déle, než den. Během dne přesedám z horáka na plečku a na nádraží jakékoliv udělátko je předmětem demontáže z nudy, nebo z jiných důvodů. I mně velice vadí fantómové. Potkat se s černě oblečeným šaškem v zatáčce parku, jak si nadjíždí kaluž na mé straně, to je na infarkt. Dnes jesem měla dát v 5 hodin na křižovatce jednomu přednost, ale vidět nebyl. Ještě, že mu vrzalo kolo a já najsem hluchá.
jonáš 31.3.2006 11:06

Re: Re: Taky si myslím

Doporučuju ověřit, na jakou vzdálenost a pod jakými úhly je vidět blikátko od pinkpongů za pětadvacet a na jakou to z cyklokšeftu za stovku, bývá v tom (pro přežití) dost podstatný rozdíl.
Zdena bez psa 31.3.2006 14:22

Re: Re: Re: Taky si myslím

Blikátko je OK. Už jsme 3, kteří ho máme na báglu a je na dohled přes celou fabriku. Jde se to 4 minuty.
Medvídek 31.3.2006 9:06

Re: Taky si myslím

No...mně se to stalo.  Komíhala se děvenka na těch bruslích jak mátoha a nakonec mi upadla pod kola. Stihl jsem to. Sice jsem neměl po ruce metr, ale když už jsem stál, tak bych si dovolil odhadnout vzdálenost její hlavy od mé přední SPZ tak na metr.
jenny 31.3.2006 8:18

svaz silničních specialistů vzkazuje

Skutreční králové silnic a největší machři, jezdí slušně a se zapnutými světly  celoročně.
Rpuť 31.3.2006 7:01

Příhoda odehrála se před dvěma lety, právě když se přecházelo na letní čas.

Hamáčkovi se tenkrát zrovna rozváděli. Téměř na všem se už dokázali dohodnout a tak jediným setrvalým  předmětem sporu zůstával Punťa. Punťa nebyl chlupatec, leč stařičká, opečovávaná škodověnka, jediné auto na které dokázali, v dobách lásky, společně našetřit. A oba teď argumentovali naprostou neschopností toho druhého se o auto řádně starat, natož jej řídit. Zásadní neshoda pak panovala v používání světel. Paní Hamáčková zapínala světla, kdykoli se jen trochu sešeřilo, na což pan Hamáček reagoval ťukáním na čelo a opovržlivými poznámkami typu: "Mám voči a vidim!"
"Ale druhej tě nevidí", kontrovala paní Hamáčková, "leda bys těma vočima svítil", pochechtávala se a panu Hamáčkovi stoupal adrenalin.
Tenkrát měli vyjet k dalšímu z rozvodových stání.  Paní Hamáčková sešla do garáže jako první, usedla za volant, zapla světla a čekala, že manžel otevře vrata. Pan Hamáček však zasupěl a vrhl se ke dvířkům. "Jedu já, ty si jela minule", prsknul nerudně. "Tak si jeď, když myslíš, jen abych nebyla dřív vdova než rozvedená" pohodila paní Hamáčková hlavou a Hamáček už žhavil do běla. "Světla nech svítit, je tam mlha", poznamenala ještě, což bylo signálem, aby Hamáček vrhnul se k páčce a světla vypnul: "Je letní čas", zaryčel zavile, prošlápl plyn až k podlaze - a hladce projel zavřenými vraty.
Pověst praví, že tenkrát už byli hladce rozvedeni, neboť předmět sporu vlastně přestal existovat.
YGA 31.3.2006 8:15

Cháá,

milá Rputi - tak se řeší majetkové poměry před rozvodem. Jenom aby si z toho lidi nevzali příklad a neřešili tak i rozdělení dětí (černý humor, ale při pohledu z okna, kde opět mrholí a hladiny řek vesele stoupají - v Podhradí snad pětsetletá voda - mě nic jiného nenapadá). Ale příběh opět exelentní a potěšil mě.
PetraK 31.3.2006 10:04

Re: Příhoda odehrála se před dvěma lety, právě když se přecházelo na letní čas.

Rpuť opět nezklamala
Lapil 31.3.2006 1:33

Mně se naopak tyhle befély nelíběj`

Je to zase kousek blíž k naivnímu až pitomému přístupu "dodržuj zákony a o víc se nemusíš starat". Navíc zrovna to "svícení pořád" je befél absurdně asymetrický. Člověk v autě je v aspoň nějaké plechovce, ale daleko ohroženější chodci a cyklisti svítit nemusejí nebo to po nich aspoň reálně nikdo nechce. Jenže když nějakého takového nešťastníka přehlídnete, budou vás vláčet po soudech i tiskem jako osobu nejpadoušštější.
Jenže on je to problém přímo koplexní (nebo aspoň kompletní). Obávám se, že svícení/nesvícení je pouze jeden ze symptomů nemoci doby, jejíž diagnóza zní "ztráta ochoty použít rozum". Krásně je to vidět třeba v debatách o pravopise. Za mých dětských let se z gymnasia stalo gymnázium a svezl se s ním i gymnaziální gymnazista. Pravda, gymnastika - věrná výslovnosti - zůstala sama sebou. Dnes se sice z komunismu stal komunizmus, ale o komuniztu člověk nezavadí.
 
Občas se motám kolem debat se "začínajícími spisovateli". Mezi námi, přispěvatelé a komentátoři zvířetničtí, všechny(!) zdejší články a komentáře jsou jazykově lepší než velmi podstatná část oněch začátečnických povídek. Ale o to až tak nejde. Důležité je, že opakovaně vzniká debata, v níž mnozí hájí (podle mě neuvěřitelnou) tezi, že spisovatel nemusí ovládat gramatiku, protože na to má redaktora. Je to to samé - řemeslo není důležité, někdo se postará. Vydá zákon, opraví i/y.
Samozřejmě, chyby děláme všichni, teď mluvím o zásadních systematyckíh neznalostech. Jediné, co mě na tom těší, je to, že povídka, jejíž autor gramaticky nepřekonal pátou třídu, většinou odpovídá i slohově a o nějakém umělečnu není ani zdání.
 
A pro ty, kteří dočetli až sem, jeden opravdu roztomilý překlep z jinak snad stoprocentní knížky. Na barbara se vyřítila obluda a stalo se toto: "Strašlivý strach mu tisknul hrdlo a otřásal žaludem".
Lapil 31.3.2006 1:39

Já to věděl!!!

Když se člověk naváží do něčí neschopnosti psát, pak ho ani komplexní kontrola nezachrání
WWW 31.3.2006 1:58

Re: Já to věděl!!!

Ja jsem si to milej pane Lapile precetl cele. Neni mi ovsem jasne, z ceho vyvozujete, ze se jedna o preklep ?! Patrne se jednalo o pravdu o strasnou obludu. Uz jen proto, ze vyvolala" straslivej strach". A milej pane Lapile, straslivej strach, to je previt !!! Ten je schopen vseho. I takovejdlec sprostarny !!!
jenny 31.3.2006 8:14

Re: Re: Já to věděl!!!

Pane WWW, jako kdybyste mi z duše promluvil .
PetraK 31.3.2006 10:03

Re: Re: Já to věděl!!!

Souhlasím s WWW - musela to být ta nejpříšernější obluda
Kardiak 31.3.2006 17:14

Re: Re: Já to věděl!!!

Nejenom vobluda,ale taky hroznej dobytek!
Fallowa 31.3.2006 9:29

Re: Já to věděl!!!

Nějak mi ušlo,co má nařízení o svícení aut společného s pravidly českého pravopisu?!
Lucka V. 31.3.2006 8:22

Re: Mně se naopak tyhle befély nelíběj`

Jo ty překlepy! V té souvislosti mi nedá, abych nečestně a nesportovně nezveřejnila včerejší překlep své nejstarší dcery, když se vykecávala se svým kamarádem přes ICQ. Náhodou jsem jí nahlédla přes rameno, když ve větě ,,Já ti pak NAPÍŠU" ve slově napíšu zaměnila ,,Š" a ,,Č". Výsledek si domyslete sami, je veřejně nepublikovatelný. Byla jsem hodná maminka a upozornila jsem jí, co spáchala, ale při představě, jak by na to ten chudák koukal, se dusím smíchy ještě teď! 
Jiří Růžička 31.3.2006 10:30

Re: Mně se naopak tyhle befély nelíběj`

Je to špatné a napíŠu i s bolavým žaludKem. Pochopitelně se i v říši lidí vyskytne zcela vyjímečně, ale zcela vyjímečně jedinec, který daná pravidla poruší. No a potom se stane buďto hrdinou, nebo jde do kriminálu( v tom lepším případě).
Myslím si ale, že debil zůstane debilem a pijan piajnem.(Nebo piánem?)
Kardiak 31.3.2006 17:17

Re: Re: Mně se naopak tyhle befély nelíběj`

Klavírem
PetraK 31.3.2006 0:19

Naprostý souhlas

Jsem taky pro svícení pořád . Je to totiž o tom- vidět a být viděn. Jenže to některým mamelukům do hlavy asi nikdy nevleze. A nejde jen o auta. Ono třeba dítě, které je myslí někde úplně jinde než u toho, že přechází silnici, si spíš všimne auta svítícího, než toho co nesvítí.
Dee 31.3.2006 7:04

Re: Naprostý souhlas

moje dítě si nevšimlo přechodové zebry, červené na semaforu, klapajícího hlásiče pro slepce, mojeho řevu a až teprve stažení za kapuci zabralo. Tady pomůže jenom opravdu výrazné oblečení s hoooodně odrazkami. A doufat, že řidiči si ho všimnou a dají mu přednost. A že z toho vyroste.
Jinak jsem taky pro celoroční svícení a hlavně pro to, aby to někdo řekl i cyklistům. Oni si myslí, že když vidí oni, tak je musí vidět i ostatní.
Fallowa 31.3.2006 9:23

Re: Re: Naprostý souhlas

Přesně tak - jednou se na mě z mlhy vyřítil na přechodu cyklista,jen taktak jsme se minuli - auto je aspoň slyšet,ale kolo ne.A svítit by měla auta vždycky,když je špatné počasí,aby byla nejen slyšet,ale i vidět!
PetraK 31.3.2006 10:00

Re: Re: Naprostý souhlas

panebože Dee, to teda bylo o fous. Oni jsou ti špunti někdy fakt kamikadze