6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

BTW: Solidarita

Není to tak dávno, co se tvrdilo, že zvířata nemají duši. Vědci si dokonce potřebovali ověřit, zda zvířata cítí bolest, úzkost nebo mateřskou lásku. Veškeré jednání zvířat bylo hodnoceno z pohledu instinktů a vůle přežít. A tak mě napadlo - jaký instinkt podle této teorie velí psu nežrat, když jeho druh nemůže?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
WWW 26.2.2007 18:18

Re: Re: Tak tohle

Chces se hadat ? Ja nemuzu, kdyz jsi tak pekne zatukal !

Medvídek 26.2.2007 21:55

Re: Re: Re: Tak tohle

Bude mi ctí, ale až pozítří, WWW. Teď opravdu nemohu.

Vakandi 26.2.2007 14:06

Re: Tak tohle

WWWéčko jsi národní poklad ;-D;-D;-D;-(;-D;-D R^ 

WWW 26.2.2007 18:20

Re: Re: Tak tohle

Mila Vakandi. ten jeden smajlik uprostred, co je tahne ta lokomotiva ma evidentne zadreny loziska !

Jakub S. 26.2.2007 21:22

Jenom rozšířím technickou specifikaci komodity, Vakandi - holt revizor, no:

Mezinárodní, sím. Mynymálně dvounárodní. Sa woj!! (jako: banzaj!)

U nás v Tarnopolu, tehdy, by se zhodnotil krátce: zó a mešuge šac. Ale... a virklich menč. Úplný magid, mejdlach.

tosca 26.2.2007 14:43

Re: Tak tohle

Mám poprskaný monitor, skvělé!!! ;-D;-D;-D;-D

WWW 26.2.2007 18:21

Re: Re: Tak tohle

Zdravim mila tosco .

Doufam, ze se vede dobre. Smejes se tak asi ano. Jsem tomu rad. A dik za zatukani !

jiný Honza 26.2.2007 15:00

Re: Tak tohle

Sakra, dvojitej trojitej - jak to, že tam není upozornění na šrapnel? Jak pak mám vypadat, že pracuji?

MaRi 26.2.2007 15:13

Re: Re: Tak tohle

Honzo, tady se musím WWWčka zastat!! Pokud při pohledu do chlívečku autor vidíš 3W (ne Watty, samozřejmě), odložíš kafe, moučník, tužku, pravítko, kružítko (nebezpečné to zbraně), zhluboka se nadechneš a teprve potom můžeš číst.

jiný Honza 26.2.2007 15:14

Re: Re: Re: Tak tohle

Jo, tohle sice dělám, ale na pořádný šrapnel to nestačí. Na ten se musím zapřít nebo raději počkat, až budu v kanclu sám.

WWW 26.2.2007 18:24

Re: Re: Re: Tak tohle

Zdravim mila MaRi. To vis, Honza je trochu sklerotik. pokazdy na ten srapnel zapomene ! A diky !

WWW 26.2.2007 18:22

Re: Re: Tak tohle

Malinkatej jinej Honzo, malinkatej srapnel. Delobuch jen !!

Myš 26.2.2007 16:04

Re: Tak tohle

Milé Wéwéwéčko, ťukám, buším a hned utíkám pracovat.

Jenom malé poznámečka, tohle jsme si dělali v dávných dobách počátků našeho manželství s Medvědem, jako zbraně byly připravené vidličky a soutěžilo se, kdo je rychlejší. Kupodivu puntíky na rukou nemáme ani jeden ;-D.Krásné odpoledne všem.

WWW 26.2.2007 18:26

Re: Re: Tak tohle

Ano mila Mys. Pocatky v manzelstvi jsou vzdy skromne. Musi se vse koupit, na taliri mensi porce. No jo, to znam ! Dik za zatukani !

JoVo 26.2.2007 16:39

Re: Tak tohle

;-(Chudák lid a co potom lidi!!Ťukám.;-D

WWW 26.2.2007 18:27

Re: Re: Tak tohle

Ono to tenkrat JoVo neslo dobre rozeznat, co je lid a co lidi. hezky vecer!!

Vave 26.2.2007 18:45

Re: Tak tohle

My jíme všichni rychle, mimo Lucky, nesnáším studené jídlo, a takové ty pracovní obědy, kdy se hodinu pižlá na atomy původně báječný horký stejk, naprosto nesnáším. Abych nevypadala jako nenažera, musím jíst taky pomalu, a všechno je studené, brrrr. :-/

Ale jednou jsem se pomstila, hmmmm, bylo to kouzlo nechtěného na Žofíně, u kulatého stolu nás sedělo snad dvanáct, na pódiu probíhala přehlídka a na stole stydlo dvanáct porcí, protože já jsem si neuvědomila, že sedím u komplet pánského stolu a že všichni čekají na mě.  Pak jsem zjistila, že ti chlapi už ani nesledují odvážné modelky, a le zirají do talířů, všichni měli ubrousky na klíně a příbory v rukou, ale nikdo si netroufl. Tak jsem si dala ještě chvilku načas, stejně už to bylo hnusně vystydlé. ;-P

Olčava 26.2.2007 18:59

Re: Re: Tak tohle

No Vave? Ty jsi takovej kruťák?8-o Zrovna ty?;-)

Vave 26.2.2007 19:04

Re: Re: Re: Tak tohle

Nóóóóó, jsem! ;-P;-D;-D;-D Ono to bylo hrozně srandovní, protože já měla taky docela hlad a než mi to došlo ....

Olčava 26.2.2007 19:02

Re: Tak tohle

Já si taky tak trošku ťuknu ŤUK!!Bylo to slyšet až do Savojska?

KláraS 26.2.2007 13:34

venčení psů na vsi

Tak už je to tady a já se na vás obracím s prosbou o radu.... Včera jsme při naší venčící procházce poprvé narazili na myslivce. Podle jeho výkladu zákona má být pes honitbě na vodíku. No a honitba je tam prostě všude.. A teď babo raď. Byl docela komunikativní a tak jsme si vzájemně vysvětlovali o co které straně jde. Jemu o to, aby volně ložený psi nehonili zvěř, nezakusovali malý zajíčky, neplašili hnízdící bažanty... no a nám o volný ale kontrolovaný pohyb psa. I když byla diskuze vcelku normální - nedokázali jsme se dohodnout na kompromisu. Jeho pes - lovecký - prý běhat nepotřebuje - stačí mu se proběhnout na zahradě.. Tak vám nevím, jak to budeme dělat. Rozhodně nechci prudit, nechci nic plašit, ale na druhou stranu si neumím představit vodit to naše temperamentní trdlo neustále na vodítku. Prosím máte s tím někdo zkušenost? Jak se s nimi dohodnout? Já snad vstoupím k myslivcům a s Káčou složíme lovecký zkoušky ;-D - to byl vtip - na to nemáme asi ani jedna...

tosca 26.2.2007 13:45

Re: venčení psů na vsi

Kláro, na toto téma se vede hodně diskuzí, ale bohužel bez valného výsledku. Nejúčinnější se zdá rada vytisknout si znění Zákona o myslivosti, kde je:

§ 14 Oprávnění myslivecké stráže ...

 e) usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo vliv svého vedoucího ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení pronásledují zvěř; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení. Toto oprávnění se nevztahuje na psy ovčáckých a loveckých plemen, na psy slepecké, zdravotnické, záchranářské a služební; usmrcovat kočky potulující se v honitbě ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení,

... pokračování

tosca 26.2.2007 13:46

Re: Re: venčení psů na vsi

... a pokusit se ho přesvědčit, že pes, který jde z majitelem

a) určitě není toulavý b) není bez vlivu majitele c) nepronásleduje zvěř

takže nesplňuje podmínky k tomu, aby jej mohl dle zákona usmrtit. No a doufat, že tam nemáte idioty, kteří nejprve vystřelí a pak přemýšlí. Jinak, doporučuji nosit s sebou mobil a pokud by Ti někdo začal vyhrožovat, volat na policii ČR. Myslivecká stráž je povinna nosit odznak a prokázat se průkazem. Pokud to neudělá, je to obyčejný člověk, který vyhrožuje použitím střelné zbraně. Jo, "nemyslivci" občas zapomínají, že se na ně vztahuje taky zákon o zbraních, ale to je trošku jiná kapitola, prostý člověk může zkusit znění zákona o myslivosti a pak se obrátit na policii ČR.

Podmínkou předchozího samozřejmě je, že mám psa opravdu ovladatelného a opravdu nehoní zvěř.

tosca 26.2.2007 13:47

Re: Re: Re: venčení psů na vsi

Fuj ... pes, který jde s majitelem ... :-)

KláraS 26.2.2007 13:55

Re: Re: Re: Re: venčení psů na vsi

jojo já si to přečetla a on mi to i citoval - nicméně kámen úrazu je právě ve formulaci  "pes je pod vlivem vedoucího" nebo tak nějak. Ten vliv si totiž každý vykládá jinak - já tím, že jí odvolám i od zajíce oni tím že je pes na vodítku. Já nechci - teda pokud to nebude nutný - vyvolávat konflikty. My tam jsme ty "přistěhovalci z novostaveb" a "pražáci"... takže averze je i tak. Tenhle vypadal docela rozumě - ani flintu neměl. Jenže jeho vyjádření že pes nemusí běhat a že si zvykne na to že běhat nemůže  - mě trošku děsí. Takže venčení psů považuje za zcela zbytečnou věc, kterou na vesnici přitáhli pražáci... ach jo. Byl to takovej hezkej víkend - kobylka mi uděla velkou radost - moc nám to spolu šlo a pak  tohle. Od večera nemyslím na nic jinýho....

tosca 26.2.2007 14:02

Re: Re: Re: Re: Re: venčení psů na vsi

Jenomže podmínkou pro oprávněné zastřelení psa je splnění i těch ostatních bodů ... toulavý a hlavně - štve zvěř. Vliv vedoucího je věcí názoru, pokud nejsou splněny ty další body, může akorát upozornit, že si myslí, že by to tak nemělo být, ale nic víc nenadělá. Takže bych mu řekla, že já za vliv považuji poslušnost psa a bylo by to.

KláraS 26.2.2007 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: venčení psů na vsi

no asi jo :-) Až ho příště potkám, tak se ho zeptám kdeže co hnízdí a snáší a prostě budem v to období chodit jinudy. :-) Dík moc za rady.

týna 26.2.2007 14:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: venčení psů na vsi

myslivci mají zvláštní myšlenkové pochody. postřelili mi psa. prostě proto, že se jim zdálo, že můj čuvač ( starší vážný docela neběhavý ), na naší louce, pochodující kolem našich koní, ohrožuje lesní zvěř v lese vzdáleném cca 300 metrů. hájili se tím, že měli podezření, že je to toulavý pes.

vím, že nejsou všichni myslivci stejní, ale vysvětlujte to psovi - ten na ně zanevřel a bere to jako kolektivní vinu všech uniforem

terra 26.2.2007 16:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: venčení psů na vsi

Souhlasím. Myslivci mají opravdu dost často podivné myšlenkové pochody. Dědovi zastřelili psa, protože se jim zdálo, že pes běžící 100 m před svým pánem po okraji lesa (táta byl na běžkách) je nepochybně toulavý a honí zvěř. Pánečka měl za zatáčkou, nebyl vidět, ještě že ten trouba mysliveckej nevystřelil na něj. Byl bych poloviční sirota. Další takový exot chytal na vlastní zahradě kočky do želez (zakázaný způsob lovu i pro myslivce) a prasklo to na něj, když jedné paní nabízel ke koupi ledvinový pas z jejího vlastního kocoura... U mě to tedy lidolovci jednoduché nemají;-€ 

Kočka 26.2.2007 14:28

Re: Re: Re: Re: Re: venčení psů na vsi

Na venkově se považuje obecně venčení psů za zbytečnost a tak chudáci klušou pořád kolem baráku a také se traduje, že krmit kočky je zbytečnost, že si přece chytí myš. A když někdo venčí psy, tak se na to hledí jako na rozmar.