17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

BTW: Proč byly počítače stvořeny pro ženy

Názor, že počítače byly stvořeny pro ženy a ony z jeho existence nejvíce těží, jsem již jednou napsala. Bylo to někdy v roce 1997, kdy jsem psala domácí zpravodajství na Mediaserveru a seděla jsem v redakci se čtyřmi mladými muži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
YGA 20.9.2006 12:42

Re: Re: Re: Re: Počítače

Abych neuměla - s mým nickem;-D;-D;-D (a taky velké G - obě písmena patří do mého monogramu)

Medvídek 20.9.2006 12:58

Re: Re: Re: Re: Re: Počítače

Ty budeš Yvetta.;-P

YGA 20.9.2006 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Počítače

Tak to tedy v žadnem připadku - leda že bys trochu štetřil písmeny - nejsem tak rozežraná, abych vyžadovala dvě t. Ale na ypsilonu trvám v každé denní či noční hodině ;-).

Medvídek 20.9.2006 13:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Počítače

Tak promiň.:-) To druhé t je rezervní.;-)

tosca 20.9.2006 14:49

Re: Re: Re: Re: Počítače

Jasně, to jsem si našla ve slabikáři (pravý, nefalšovaný, totalitní), ale takové Q nebo X, to je teprve legrace. Ještě, že v češtině se tato písmena na začátku slov téměř nevyskytují :-P

jiný Honza 20.9.2006 12:23

Re: Počítače

Důvěrně znám. Jednou jsem si na nějaké přednášce zkoušel psát poznámky... Tragedie. I to málo, co jsem si stihl poznamenat, bylo tak nadrápané, že jsem to nedokázal přečíst. Ještě chvíli a zapomenu, jak se píšou některá písmenka. 8-)))

Eva 20.9.2006 12:55

Re: Re: Počítače

To já si zase tuhle vzpomněla na ten bolavej mozol na třetím prstě, jak člověk pět dní v týdnu jen psal a psal.... ;-DR^

zana 20.9.2006 12:59

Re: Re: Re: Počítače

mně vám ten mozol nezmizel - upřímně řečeno nechápu, jak je to možný. Rukou si píšu tak leda blbenku na nákup.

Ale co jsem se chtěla zeptat - taky děláte překlepy, když píšete rukou??? - myslím fakt ty věci, jako na klávesnici...

Eva 20.9.2006 13:06

Re: Re: Re: Re: Počítače

Mně zmizel, ale to místečko je bolavý pořád. ;-D

jiný Honza 20.9.2006 14:14

Re: Re: Re: Re: Počítače

Mozol sice zmizel, ale jakmile držím psací potřebu déle než 5 minut, vudělá se mi tam důlek.

A překlepy rukou? Furt.

Hanča 20.9.2006 14:29

Re: Re: Re: Re: Re: Počítače

No ale z klikání myší mě zase bolí občas zápěstí.

zana 20.9.2006 12:57

Re: Počítače

taky jsem to zažila. Ovšem trochu mě vyděsil známý, který tvrdí, že jemná motorika (psaní) se významně podílí na činnosti mozku a rozvoji té činnosti - no, prostě že z toho blbnu.

WWW 20.9.2006 14:44

Re: Počítače

Mila tosco. byl jsem presvedcen, ze jsem te po tvem navratu pozdravil. Ale nestalo se tak, jak jsem zjistil. Opozdene ale o to radostneji tak cinim !

tosca 20.9.2006 14:55

Re: Re: Počítače

Milé WWW, jako by se stalo. Ale přesto za milý pozdrav děkuji :-)

Finrod Felagund 20.9.2006 10:42

Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

a občas co slyším od uživatelů a uživatelek stojí doslova za napsání do knihy :) jednou nám například volala jedna paní z telefonní ústředny tady v budově, že jí zmizela nějaká lišta, či co. Protože jsem se nemohl přihlásit vzdálenou plochou (měla zapnutý firewall), tak jsem tam šel osobně. Po asi deseti minutách, kdy se mi uživatelka snažila popsat problém jsem pochopil, že si zavřela Excel, ve kterém měla tabulku s telefonním seznamem a onou lištou myslela záložky worksheetů ve spodní části Excelu. Tak jsem jí otevřel Excel s potřebným souborem a pak jsem si uvědomil, že je nutná prevence a šel jsem jí vypnout firewall - jenže na to jsem se potřeboval přihlásit na sebe a odhlásit ji. Provedl jsem to tak a poté, co jsem se odhlásil já jsem po paní chtěl, aby se přihlásila ona sama - načež asi 5x klikla do pole s uživatelským jménem, aby tam začala psát heslo.. než jsme vymysleli spolenčnými silami, jak se přihlásit, tak sice jsem na sobě nedal nic znát, ale byl jsem na pokraji výbuchu všeho - i smíchu i zlosti, nevěděl jsem, jestli se tomu mám smát nebo nad tím brečet, jak je tohle možné. Po úspěšném přihlášení jsem paní vše spustil, jak chtěla, takže OK, jenže ptal jsem se sám sebe, jak vůbec může s těmi počítači pracovat, když k tomu má asi takový postoj, jako kdyby seděla uprostřed velína jaderné elektrárny a šéf velína jí ho předal, že si potřebuje odejít na poštu... tohle byl sice extrémní případ (pravda, nedávno jsem tam šel znovu, paní se pokoušela zapínat počítač a nešlo jí to, poněvadž zapínala monitor), ale ne ojedinělý - a opravdu si říkám, jestli by nebylo lepší uplatnit model, jaký se udělal například v Estonsku (podrobně o tom zítra), kdy takzvaně chcouc nechcouc nacpali IT skills do celé populace...

Beda 20.9.2006 10:48

Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Finrode, ale ta paní to přece nepotřebuje! .... ona jen občas potřebuje TEBE ;-D;-D;-D

Finrod Felagund 20.9.2006 10:51

Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

No děkuju pěkně :)) utěšovat ustrašenou paní, která má pocit, že kliknutím na nabídku Start div neodpálí jadernou bombu, to je úděl ;))

MaRi 20.9.2006 11:01

Re: Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Přimlouvám se za tu paní, když si vzpomínám na dobu před necelými 11 lety. Ve svých začátcích jsem dosti často potřebovala kolegu, aby napravil povely, které jsem zadala svým ... jak to říct kulantně ... mimořádně vyvinutým horním objemem ;-)

jiný Honza 20.9.2006 12:20

Re: Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

NIc si z toho nedělej, každý z nás je v nějakém oboru v pozici té paní. A já s někým takovým sedím v knclu už nějaký ten pátek (a to je to chlap) - člověk si zvykne.

MaRi 20.9.2006 10:57

Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

;-) milý F.F., naivně si myslím, že a) moje uživatelské znalosti PC jsou docela ucházející (dokonce kolega - fanda do elektronických přístrojů všeho druhu, správce sítě apod. čas od času s úžasem sleduje, jaké funkce používám) b) moje znalost jazyka anglického nepatří k nejhorším, přesto bych potřebovala k pochopení tohoto příspěvku překlad některých pasáží (ale není nutné jej dodávat :-)). Beru ovšem, že je to tím, že PC skutečně využívám jako dobře vybavený psací stroj. A protože si dost ráda hraju s češtinou, moc se mi líbí všeliké hantýrky apod. ZATÍM tyto funkce nevyužívám, ale nechápu, kdo vymýšlí pojmy jako "ohnivá zeď" nebo "modrý zub".

Je samozřejmě pravda, že někteří lidé užívají techniku VELMI zajímavým způsobem.

tosca 20.9.2006 11:12

Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Finrode, za několik let praxe v oboru IT jsem přišla na pár pravd:

1. vždy budou existovat lidé, kteří při dotazu "Co máte za počítač?" přečtou nápis na monitru a na klávesnici. Pro tyto lidi je nemožné, aby pochopili, že periferie != počítač

2. každý člověk, který zvládl základní školu je schopen se s počítačem naučit pracovat jako uživatel. Není však nutné, aby chápal záludnosti jako hesla, síť, přihlašování, operační systém a aplikace, složky a soubory .... Je jednodušší naučit se mluvit jejich jazykem, než po nich chtít, aby to vše pochopili.

3. Díky bohu za tyto lidi! Neboť díky nim mají IT specialisté práci, za kterou dostávají peníze.

A poznámka úplně nakonec ... moderní svět stojí na počítačích, ale i bez podrobných znalostí výpočetní techniky lze vést velmi zajímavý a plnohodnotný život.

Vave 20.9.2006 11:37

Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

;-DA k bodu 1.: náš šéf si to už několik let nemyslí, totíž že počítač je to vypouklé nebo dnes již ploché na stole.

A za normální smrtelníky prosím IT specialisty, aby byli milosrdní k normálním smrtelníkům; ještě před krátkým časem se s nimi dalo mluvit společným jazykem, ale teď si občas připadám trapněji než v autodílně. ;-P

Vave 20.9.2006 11:37

Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Jo, a pěkně Tě vítám z dovolené. :-)

tosca 20.9.2006 11:58

Re: Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Vave, díky za přivítání :-)

A jinak, můj názor je takový, že pokud se IT specialista nedokáže domluvit s nespecialistou, je chyba na straně IT specialisty. Vždyť dobrý lékař na mě před operací taky nesype latinské názvy a terminologie, ale vysvětlí mi, že mám zlomenou tu a tu kost a že to při operaci poskládají dohromady a zpevní drátěnou smyčkou ... ano, i on se nejprve zhluboka nadechl a heldal slova, jak mi to - laikovi - vysvětlit. Slova patella, cerkláž a podobné "nesmysly" jsem se dozvěděla až hodně později. :-) Proč by se měl každý člověk orientovat v terminologii počítačů. Vždyť v každé oblasti lidského života jsou speciální termíny a názvy a nikdo nás, běžné smrtelníky, nenutí je znát. Když na mě někdo vysype ekonomické termíny, zeptám se ho, jestli mi náhodou nenadává. Nejsem ekonom, ani jím být nechci a nevidím důvod proč se tuto terminologii učit. Tak proč by se měl uživatel PC učit terminologii z oblasti IT. Jo, v IT existuje pro takového uživatele označení "naivní uživatel". Pokud ho uslyšíte, neurážejte se. Je to pouze označení obyčejných smrtelníků. A žádný programátor se bez spolupráce "naivních uživatelů" neobejde. Protože k čemu je program, který má sloužit obyčejným lidem a přitom je napsaný tak, že ho tito lidé neumí používat?

Takže, pracuji v IT a v naší firmě si obyčejných smrtelníků vážíme. My je totiž opravdu potřebujeme pro svoji práci. Bez nich bychom neměli co dělat. Ono to časem většina IT specialistů pochopí, chce to jen užší kontakt s realitou života a ne "sterilní" prostředí kanceláře.

Eva 20.9.2006 13:02

ehm....

.... a co to je IT...? ;-D;-D;-D 

Ne, OK, já to vím, ale bylo by to příhodné, ne? ;-D;-D

Je to tu samej Info Techno...jen já, uživatel jsem jaksi samotinká ;-(

Kardiak 20.9.2006 17:59

Re: ehm....

Evo,nejsi sama.I já jsem prostý uživatel-samouk-nadšenec.;-)

Vave 20.9.2006 13:14

Re: Re: Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Chci tě za svého IT !!!!!!:-)

Medvídek 20.9.2006 12:03

Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Trefa Tosco.:-)

terra 20.9.2006 11:46

Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Finrode, vydržte. Docela chápu váš děs  - ačkoliv nejsem IT, dřív jsem trochu pomáhal různým začátečníkům, a věty "Jé, co se mi to tu stalo?" popřípadě "No, já jsem tu něco zmáčknul...ne, nevím, co to bylo... někde tady (následuje mávnutí přes půl klávesnice)..." mě strašily ve zlých snech. Možná se pletu, ale mám dojem, že se náš základní vzdělávací systém snaží vecpat IT skills do každého, kdo mu padne do ruky. Pokud to nefunguje, zbývá závěr, že se snaží špatně. Ale kde - a jestli - je chyba, to na mou duši neodhadnu. Moc zdravím.

Vave 20.9.2006 11:51

Re: Re: Pracuji teď přes léto na IT helpdesku jedné banky

Pamatuji na naši dočasnou sekretářku, které se obden podařilo ztratit lištu .... ten děs běs v očích, když mi šeptala do ucha: "zase zmizela, potvora jedna!" ;-P