28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

BTW: Nazgúlové, na slovíčko!

Ne chlapci, takhle to dál nejde. Zvlčili jste za těch pár dní až běda! Pěkně pojďte sem, na slovíčko! Nebo spíš na víc slovíček...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
YGA 17.7.2008 15:00

Re: Re: To je paráda!

Garyk nemohl čuchat, protože musel poslouchat tvoje kázání;-);-D!

Velká kočka 17.7.2008 17:49

Re: Re: Re: To je paráda!

Milá YGO, ;-D;-D;-D jistěže!!!

Ale musím tu se studem přiznat, že Garyk moc intensivně mým kázáním nenaslouchá. :-/  Rozhodující Alfa stvoření je u nás kočička Laila. V posledních dnech vystrnadila Garyka z jeho místečka v hale. Než jsem to pochopila myslela jsem že jde o separaci mezi Garykem a mnou. Sám se naučil chodit po dosti příkrých a klouzavých schodech do sklepa (mám na nich korkoplast) a lehává teď tam dole. :-D

zana 17.7.2008 20:30

Re: Re: Re: Re: To je paráda!

Hmmm, přemýšlím, jestli jsem někdy bedlivě naslouchala mně určenému kázání....

Obávám se, že jsem na tom zhruba stejně jako všichni výše zmínění;-P;-D;-D

Zdena b.p. 17.7.2008 8:23

HEZKÝÝÝÝ

Chechtala jsem se ukrutně milá Dede. Víte pro mne jako kočkoidní je to jen děsná psina. Já vííím, že to je vážná věc, ale já nemám s poslušností problém. Když řeknu "Ke mně" tak příjdou, ale musí se jim chtít, nebo štěrchám s krabičkou chechtavé krávy. ;-D Krásný den FŠEM  a Nazgúlúm zvlášť!!VVVV

Beda 17.7.2008 10:56

anoo!!!!!!!

vííím, že to je vážná věc, ale já nemám s poslušností problém. Když řeknu "Ke mně" tak příjdou, ale musí se jim chtít, nebo štěrchám s krabičkou chechtavé krávy - co k tomu říct? nic, snad je to, že je mi to úúúúplně jasný:-)R^;-D;-DVVVVVV

zkumavka 17.7.2008 8:07

Miluju tohle

čtení o Kazanovi a Daníkovi.A jak se oba tváří,snad se i stydí a rošťárny jim koukají z očí.

Hezký den ,hlavně všem Martinám !!

Iva 17.7.2008 8:01

choďáci

Taky máme choďandu a je to s tím posloucháním stejné. Na povel čekej! se zastaví a pak udělá dva kroky, ohlédne se, co my na to a pak zase popojde, takže musíme povel zopakovat a..., no jak v té písničce o pejskovi, který sežral jitrničku

Dede 17.7.2008 13:21

Re: choďáci

Tak nám milá Ivo o své choďačce napiš! Nebo je to chodkyně?8-o Nebo snad chodová? ;-D prostě nám ji představ...V

LA 17.7.2008 13:38

Re: Re: choďáci

Dopoledne běžel mejlík s Anežkou. Došel nebo se zasekl někde v úzkých drátech?

Dede 17.7.2008 14:20

Re: Re: Re: choďáci

Doběhl! :-) S Anežkou přivítáme nový týden V

Xerxová 17.7.2008 7:07

hezký den

hezký den všem zvířátkům a Zvířetníkům. S Nazgúly a Dedím povídáním o Červené Karkulce je i ten rybízový koláč nějak lepší :-)

Včera večer rozjetá Betka pokračovala v blbnutí a začala mě na zahradě dost lovit a okusovat. I houkla jsem sedni - ihned seděla. Houkla jsem lehni - pomalu, ale přece jen se složila na trávník. Pochválila jsem ji a ihned - bez povelu - jsem ji měla hubou v obličeji a zubama mě chytala za nos a uši... Jako by se nestalo. Toto není o nepuslušnosti, to je o temperamentu a radosti z blbin...;-P

Alex 17.7.2008 7:21

Re: hezký den

 Ano, je to reakce šťasného, spokojeného psa. Někdy se mi po těch uslintaných, dogynových, láskyplných hubanech stýská :-D.

EvaŽ 17.7.2008 7:26

Re: hezký den

Jasně, to je radost ze života a z toho, že se konečně zbavila harantů;-P.

Další důkaz prospěšnosti "pořadových". Jak bylo ve včerejší diskusi. Zklidní to aspoň na chvilku i hru a alfa může hru ukončit nebo přerušit kdykoliv. Nádherné upevnění pozic zcela nenásilným způsobem.

Když vidím, kolik lidí nechce psa "zatěžovat buzerací" = dát mu základní výcvik, je mi smutno. Pak jsou z toho konflikty, které odneseme všichni. Proto jsem všem majitelům kladla na srdce - nemusíte dělat speciální výcvik, ale základní výcvik = výchovu potřebuje každý pes. Je balzám na duši vidět, když někdo svému psovi rozumí.

Mimochodem, v Rakousku (tuším ve Vídni?) mají předpis, že volně může chodit pes, který má složeny zkoušky ovladatelnosti (a navíc má slevu na daních). Nešlo by to místo pokut a zákazů i u nás? O daně tolik nejde i když sleva by motivovala, ale zákaz volného pohybu psa všude je šílenství. Pes člověka provází tisíce let a u nás se tomu budeme snažit udělat konec. Kolik majitelů bude ochotno chodit s vodítkem 120 cm? A co dvoumetrový pán s jorkšírem? To pes ani nedosáhne na zem a bude se venčit ve visu8-o. Ne, nebudu se po ránu rozčilovat

Xerxová 17.7.2008 7:46

Re: Re: hezký den

já myslím, že u nás by fungoval spíš norský model... navolno můžeš, ale obtěžovat nesmíš. Jinak mastná pokuta. U rakouského modelu se bojím, že by na jedné straně vznikaly složitě zkušební komise a na straně druhé by se potvrzení o zkouškách dalo koupit. Navíc znám několik psů, kteří mají zkoušek z výkonu moc a v reálném světě neposlouchají8-o. Klidně zdrhnou za psy si pohrát, nebo za zajícem si poběhat... pokud nefrajeří před rozhodčími, tak páníka moc neberou...

JanaBa 17.7.2008 10:41

Re: Re: Re: hezký den

Ano prosím, znám. Našemu psovi jsme zaplatili vzdělání, problbnul se od štěněčí školky až po universitu. Za závěrečnou diplomku dostal nejvíc bodů a nejlepší známku a diplom a červenou mašli a a a... a nabídku na PhD. Myslím, že trochu povýšeně jsem to odmítla s tím, že nechci mít mrtvolně vydrezůrovaného psa. Oh,jak toho ted někdy lituji. Ale já si představovala komfortní svazek s veselým, leč poslušným psem. Haha, veselý je, poslušný nikoliv. Co se naučil nepraktikuje, lépe řečeno, používá to jako odměnu, když si myslí, že si ji zasloužím. Hm, funguje to u nás poněkud obráceně, neníliž pravda;-)!

EvaŽ 17.7.2008 11:43

Re: Re: Re: hezký den

No, je to fakt. Sice by komise mohly zastoupit stávající cvičáky, ale ono by se to asi fakt uplácelo.

I když, pes, který má zkoušku z výkonu a neposlouchá?! No znám to tam, kde si nechali psa vycvičit a sami s ním nedělali ani základní poslušnost. Když není cvičitel, není poslušnost;-) to dojde i natroublému psovi. Zdrhnout za zajícem u loveckého plemene (ohařů, jezevčíků) není hrubá chyba (u retrívrů ano). Ale neposlechnout povel v jiné situaci by nemělo být. No ono by toho nemělo být...  Je fakt, že jediná metoda je zodpovědnost majitele, jenže ta se u nás moc nepěstuje. A pro policii je lehčí, pokutovat všechny šmahem, než zjišťovat, zda je pes ovladatelný. Ach jo, doufám, že nás nezakážou.

Li 17.7.2008 8:24

Re: Re: hezký den

To je všechno těžký :-/ Chodím na vychajdy se všema třema holkama najednou a mám je na vodítkách. Když je něco proti nám nebo za náma, nám nacvičený povel: "Holky bacha, jdem na stranu" a jdou, jen Boomča občas prská, když musíme uhnout do kopřiv. Nemám sebemenší problém s chodci, cyklisty, kolečkovými bruslaři, běžci a spol. S pravidelnými i pokecáme ;-) A pak jsou tu pejskaři. Pravda, s mnohými se známe, holky si s pejsky hrajou. Pak jsou pejsci, které holky nemusí, ale také v poho, majitelé si svého psíka zavolají, obejdem se. Ale pak je tu sorta pejskařů, kteří své psy neovládají, nepřijdou na zavolání. V lepším případě takový pes mezi holky vletí, nebo je obíhá a to mám pak co dělat :-/ a úplně nejhorší je, když je ten cizí pes uvrčený a rád se popere, a nebo když 30 kg rváče paníček neudrží, odsmejká ho až ke mě a on mi nadává, že chodím ven s takovýma obludama a fakt, že já držím v ruce cca 200 kg kavkazáků mu uniká....Tak takovýhle lidi mi dokážou procházku pěkně otrávit...Co by obecně ubylo problémů, kdyby se dokázali všichni pejskaři domluvit na slušnosti a neotravovali si navzájem život :-(

,

Zdena b.p. 17.7.2008 8:37

Re: Re: Re: hezký den

Lidošku, co by ubylo problémů, kdyby se dokázali lidé domluvit, a nemusí mít psa. Obdivuji tě moc. Pozdravuj krásné psí dámy. Návštěva u vás je nezapomenutelná. VV

Jakub S. 17.7.2008 12:37

Rakouský model se mi, budete se divit,

zdá velice dobrý!

Ále jendže... jsme všichni Češi (dejme tomu)... a víte, co říkal Heydrich - ?

Snowy White 4.8.2008 10:57

Re: hezký den

To naše psisko, když křiknu stůj, tak se nezastaví ani náhodou. Jen po mně hodí okem a jde si dál, jako by nic.

EvaŽ 17.7.2008 7:07

"Slyšela jsem, co si myslíš"

to je jeden z nejkrásnějších obratů:-D. Zubím se tu do počítače. Všicni známe situace, kdy naši milánkové zcela ohluchli nebo vůbec netuší, co jsme jim to vlastně chtěli... A umí se tak podívat, že člověk zuřící tiše jihne a nemůže je ani "zbouchat". U nás je zbouchání výhradně slovní nanejvýš, je-li pes chycen při činu, lehké plesknutí nebo vytahání za kůži. Ája (a zjevně i Ginny) jsou sice občas palice, ale jemné a fyzické tresty nechápou. I doporučované plesknutí novinami považovaly za atentát a dlouho, jistě hodinu, se každou cvíli lísaly "paničko, nezabíjej mě";-D. I řev musím používat opatrně a hlavně PŘI činu. Hubování velmi dobře rozumí. Legrační je, že když hubuju jednu, omlouvají se obě:-D. Tak musím říkat "co to bylo?!!;-€, ty ne, ty si hodná:-D, tak co to bylo!!"

Zajímavé je, že u dalamtinů se omlouvala Kora za Nicka, naopak nikdy. Dominantní chlap měl problém uznat vlastní provinění, natož něčí jiné;-).

LA 17.7.2008 7:48

Re: "Slyšela jsem, co si myslíš"

U nás stačí trochu zakašlat a děvčátka hned předvádějí strašně hodné pejsky, které by ani nenapadlo ukrást rohlík (přestože měli hlavu v kýblu) nebo vběhnout na zahradu (ve které se nacházeli větší částí psa). Také se osvědčilo houknout "Co je to tam!", pokud se odněkud ozývají podezřelé zvuky. V naprosté většině případů není nutné obtěžovat se s kontrolou na místě, protože příslušný pes přiběhne s mírnou omluvou až s předvedením bříška, dle míry výčitek svědomí. Navíc: i poslušnost může někdy bolet - včera Anežka perfektně poslechla na povel "Lehni!", bohužel při tom chtěla být co nejblíže u paničky a já v té chvíli litovala, že nemám jorkšíra.

Pokud se někdo chystá na Šumavu v ZČ nebo do okolí Klatov, tak upozorňuji, že teď na nějakou dobu přijímáme návštěvy pouze slušných psů, žádných erotomanů.

Jana 17.7.2008 8:20

Re: "Slyšela jsem, co si myslíš"

Přesně, Dasta se taky někdy po povelu otočí a nasadí výraz: "Dasta? Kdo je to?" "Ke mně? Kam to je?" "Já jsem strašně hodný pejsek a strašně ráda bych Ti udělala radost, ale já Ti vůbec nerozumím!!!" ;-D;-D

A fyzický tresty taky nepoužívám. Stačí, když zvýším hlas a Dasta si hned ustrašeně lehne na zem s výrazem "Nebij mě do krve! Nebij mě do krve, sotva se mi zahojily rány od posledně!" NIKDY, opravu nikdy, bych jí takhle tvrdě neublížila, to mi snad věříte. Vlastně nikdo jí nikdy takhle neublížil. Máme jí od 8 týdnů a paní od Dasty mámy by jí taky neublížila. Nevím, čeho se tak bojí. Nebo jestli to hraje, protože ví, že pak se jí nic nestane. ;-P Takže taky praktikuju vytahání za kůži a vyhubování.

Nejvíc jí nadávám, když jdeme přes silnici a ona tam vběhne bez povelu. To nadávám a tahám za kůži. Na tom si zakládám (bydlíme v Praze a řidiči jezdí jako ... (Y)) I když ono je to tak, že Dasta se na konci chodníku zastaví, počká, já jdu na silnici, rozhlídnu se a pak dávám povel, že může přes silnici a ona kolikrát nečeká na povel, jen jí stačí, že se rozhlídnu a ototčím na ní ;-D prostě už ví, co bude následovat ;-D

A abych nezapomněla, byl to hezký článek, pobavila jsem se ;-D

Alex 17.7.2008 7:03

Všem hezký den

s tak příjemným kouzelným povídáním. Ano, znám také takové myšlenkové debaty se svými zvířaty, ale takhle kouzelně je povyprávět, bych nedovedla. Na fotce Nazgúlové soustředěně naslouchají ;-). I když je nyní ráno  v Brně zataženo, hned je to o kus hezčí začátek dne..

Vave 17.7.2008 6:00

Já Ti hrozně moc děkuju,

milá Dede! VV Jak jsem četla, tak se mi roztahovaly koutky, až mám nakonec  hubu kolem celé hlavy, jak říká Ešusovic Petra. ;-)

To je vono!! Naprosto a zcela vono!!!tak to prostě je, nikdo neumíme tak krásně odvádět řeč, jak děti, zvířátka a ... paničky s fantazií! R^:-)VV

Mmch., tak si myslím, že kdyby si ten vlk řekl, tak by mu třeba babička nažrat dala (a nemusel sežrat ji), protože ona měla vztah ke zvířatům spíš pozitivní, ale vlk (jak byl zblblý z toho, že musí nosit domovníkovi psaní), se ani nenaučil žebrat. A to kdyby byl přišel za Ankou, ta by ho to naučila! A možná i Betynka, to je taky šikovná ochotná holka.! Možná i Nazgúlové a Blesan by mu dali nějakou lekcičku v žebrání. A možná by se tu ještě našlo pár dobrovolných a vzorných učitelů! ;-)

Přeju všem krásný den! VV

EvaŽ 17.7.2008 7:12

Re: Já Ti hrozně moc děkuju,

A jak rychle se naučí žebrat!!V U nás máme rituál společné snídaně, kdy naši psi vždy žebrali. Nevím, jak to vzniklo, u oběda nežebrají u večeře taky ne. U snídaně od prvního psa všichni. I štěňata, jakmile jsme je začali ráno pouštět do kuchyně, se rychle naučila žebrat. Tak jsme poslední pejsky dávali socializované, skoro čistotné a žebravé;-). Ti jako vlk neskončí;-D

LA 17.7.2008 7:54

Re: Re: Já Ti hrozně moc děkuju,

O tom něco vím, Filip žebrání zvládá dokonale: na zabíjačce se u nás sejde někdy i přes 20 lidu a Filip je dokáže tak zmáknout, že od každého!! něco dostane. Anežka se projevila jako skvělá žačka a navíc to dokáže spojit s jemným vyhrožováním. Filip totiž jen hypnotizuje, upozornění čumákem používá jen vyjímečně a vždy jemňoulince. Anežka si čumáček nešetří a když to vypadá špatně, pomůže si i tlapkou. To na většinu lidí, kteří jí opravdu dobře neznají, zabere a něco obětují. To by byla metoda vhodná i pro vlka bez ohledu na vztah babičky ke zvířatům.

LA 17.7.2008 8:59

Re: Re: Re: Já Ti hrozně moc děkuju,

Snad mě to nesmažou jako reklamu: v Tescu mají ve slevě žvejkačky pro psy od Friskiesu za 39,90 Kč/1 kus, což je velice dobrá cena a pejsánci je rádi.

A ještě pro obdivovatele jeistého štěňátka: přestěhovali jsme se na rajče.

Jakub S. 17.7.2008 12:26

Vše podpisuju.

Jo to byl ten, co nesl to psaní?!  To muselo být ovšem před tím malérem s tou neuváženě jednající adolescentkou. Hergot... to bych musel ale taky moc přemýšlet, než bych to dal v latině dohromady. Pokusím se...

A Rudá komisařka Karkulka by stála za důkladný psychoanalytický rozbor. Se zřetelem k etologii, environmentalistice, bezpečnostně kriminalistickým hlediskům, legislativě ochrany ohrožených druhů - minimálně. Hele, inspirace. Pěkně zakonspirovaná. No vave, jasně.

Pitrýsek 17.7.2008 2:22

Tož, co k tomu dodat?

Kdo má psa, dítě nebo jiné zvížátko? Nejsou nám takové promluvy víc než blízké?  Právě dnes jsem vyšla z lesa na prašnou cestu. No?! Tak jasně, byly tam zajíčci: No a co? No, já jenom, že Dede má strašně dlouhé a tenké uši a celé moje kázání ale prachsprostě opsala!!!! Jenom ta jména jsou jiná.:-):-)