30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

BTW: Na běžkách

Přirozená náklonnost Norů k pohybu, a to především k pohybu v přírodě, má mnoho podob závislých na ročním období, věku i finančních možnostech. Jestliže v létě se o jejich pozornost tahá běh, jízda na kole, plavba na všelijakých lodích či plavání, v zimě je to jednodušší. Jen co napadne sníh, vyrazí Norové na běžky. Všichni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zana 29.1.2007 18:28

Re: Re: Re: Aktivujeme

No vida, dobrá zpráva. Dyk jsme ti to říkali:-)V. A uzliny splaskly nebo dělají něco?

Jaryna 29.1.2007 12:19

Parádní zážitek......

My jsme také milovali běžky a najezdili jsme se na nich všude, kde to šlo......Ale bohužel po autohavárii je konec.........Nevadí, ráda si něco fajnového přečtu a vám přeji, užívejte si zimních radovánek,  co "hrdlo ráčí"........No jistě a pejsci také.......

Bláža 29.1.2007 12:16

Musím se usmívat,

když si představím malé barevné tučňáčky na malých barevných běžkách. A taky svého syna, když jsme ho učili lyžovat - sjezdovat, jak byl nejprve vztekloun, když upadl a nemohl vstát, to mu bylo tak 4-5 let. A taky mám kamaráda, který je vášnivý sportovec, ať se jedná o lyže všeho druhu, kolo, surf....ten vyběhne na běžkách na pole za domem, i když je napadáno jentaktak, aby neodřel skluznici a raduje se z toho, že konečně napadl....:-)

Zkumavka 29.1.2007 11:30

Promiňte,že dnes dostatečně

 nemohu vnímat ty krásné články pani Dede,kde norský národ obdivuhodně sportuje.

Dneska mám trochu otupené vnímání,sem drobet mimo ze zasebevraždění K.Svobody.:-(. Je to dost velká rána,myslím ,že byl hodně sám.Sám může být člověk jistě i uprostřed davu lidí. Sem zaskočena definitou tohoto činu.Možná rozhodne okamžik,ten co člověk nemůže unést.Řešení je pro všechny kolem nemávratný.

Musela sem.Omlouvám se.;-(

MaRi 29.1.2007 12:03

Re: Promiňte,že dnes dostatečně

soudím, že omluva není na místě, právě dobře, že ses vypsala z toho, co cítíš. Právě těm uzavřeným, co své problémy drží v sobě, stačí jen jedna kapka, ta poslední, k neadekvátnímu řešení, které potom lidé z okolí nemohou pochopit (znám z vlastní zkušenosti).

Alča 29.1.2007 12:20

Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Taky jsem teď před chvílí četla poslední zprávy - opravdu odešel sám. Je to obrovská škoda, na mě působil vždy jako velmi silná osobnost. Snad  špatné zdraví je údajně důvodem, pravdou je, že tito geniální lidé svého oboru mají mnoho překážek v životě, o kterých se nám, "normálním smrtelníkům" ani nezdá. Je ho opravdu škoda, myslím, že odešel jeden z mála vynikajících skladatelů, které tato zemička nesla ...

terra 29.1.2007 12:39

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Taky soudím, že není proč se omlouvat. Čert ví, co se člověku honí v okamžiku takového totálně nevratného rozhodnutí hlavou. Ale mimořádně talentovaní lidé bývají často i mimořádně citliví k různým protivenstvím. Škoda ho... 

Fallowa 29.1.2007 13:32

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Ano,je to velká ztráta a nějak se nemůžu smířit s tím,že odešel dobrovolně - přežil smrt dítěte,přežil tsunami,teď měl dvouletého synka,to je nejhezčí dětský věk,prostě to nemůžu pochopit.Ale je fakt,že nic nevíme o jeho problémech,o zdraví - v 69letech už zdravotní potíže prostě jsou a každý se s tím vyrovnává jinak.Je mi moc líto V.Svobodové,doufám,že to zvládne.

Dede 29.1.2007 12:41

Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Víte, co mi přijdé hrozné (byť ne nečekané)? Že na iDnes museli kvůli hrubostem a urážkám zrušit diskuzi pod článkem o smrti Karla Svobody... Těžko k tomu něco říct, jeho hudbu mám opravdu ráda a jeho smrt mě mrzí. Jsem aspoň ráda, že to tady můžu napsat bez obav. V

jenny 29.1.2007 13:02

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Ano, právě o tomto od rána přemýšlím a honí se mi v hlavě neodbytné myšlenky, kdo to proboha je pod těmi nenávistníky všeho druhu, kde se pořád berou v každém společnosti, v  diskuzích a jinde, nemůžu takovou zlobu pochopit, na žádné úrovni.;-P

Radka 29.1.2007 13:46

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

 taky mi to dnes ráno vyrazilo dech. Budiž mu země lehká a paní Svobodový pevný nervy.

K těm rozumbradům a nenávistníkům, mám asi tenhle názor. Když mi bylo kolem dvacíti  v sousední vsi se oběsil kluk, 16 roků, vymodlený dítě a já když se to dověděla reagovala vzteklou větou cca "ha/jzl jeden sobeckej, chudáci rodiče", a věřte mi že v tom prohlášení bylo nejvíc závisti, že se vykašlal na překážky a teď má klid. Voni ty démoni v hlavě se plaší všelijak. Tak snad radši na nenávistný diskuze nekoukat nebo diskutéry v duchu politovat za zrovna divnej stav mozku a nebrat si to.

Medvídek 29.1.2007 13:04

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Kolega má puštěné rádio, a na jedné stanici k tomu moderátorka vyhlásila anketu, cosi v tom smyslu zda na sebevraždu člověk má právo nebo ne. Sešla se tam "obdivuhodná" sbírka rozumbradů s názory o tom jaký to byl sobecký čin a jak měl bojovat, atd. které bych nakopal s chutí do zadku. Měl jsem sto chutí tam taky brknout a vzkázat jim "nesuďte, abyste jednou taky nebyli souzeni". Víme všichni houbeles o tom co cítil nebo necítil, jak mu bylo nebo nebylo, jaké bolesti a strachy ten člověk měl. Je ho nesmírná škoda. Skladba Apollo je jedna z mých nejoblíbenějších vůbec. Spěte klidně pane Svobodo. 

Medvídek 29.1.2007 13:06

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

P.S. ještě bych dodal že je mi nesmírně líto jeho ženy. Nejdřív dítě, teď manžel. ;-(

jiný Honza 29.1.2007 13:11

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Naši novináři jsou banda i d i o t ů. A rozhlasoví jsou ještě horší. A tomu odpovídá posluchačstvo.

terra 29.1.2007 13:25

Re: Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Bohužel - většinou to vypadá tak, že je nezajímá nic, z čeho nekape krev ;-€. A to, že by rozumnější, kultivovanější žurnalistika lidi nezajímala, je prachsprostá výmluva pro jejich vlastní pohodlnost. Ne pro všechny, ale pro tu většinu, na kterou je nejvíc vidět. Vycházejí vstříc zvrácené poptávce nás ostatních? Neumím to rozhodnout, protože když občas koukám (při čekání na bus), co si lidé nejvíc kupují v trafice,  obrací se mi vnitřnosti. Bylo by to na sociologickou studii...

tapuz 29.1.2007 14:48

Pozitivní noviny

Čirou náhodou jsem se před časem na netu ocitla v novinách, ze kterých nekape žádná krev a nenajdete tam žádný bulvár. Možná je někdo znáte a kdo je neznáte, zkuste se podívat na www.pozitivni-noviny.cz/cz/  , jde o takový pel-mel článečků na nejrůznější témata - o lidech, někdy o zvířatech, o společnosti, občas trocha historie, vlastní tvorba přispěvatelů, prostě všehochuť a to všechno v duchu názvu webu - pozitivní. Tak trošku jako tady, mají jinou atmosféru a dělají je jiní lidé. Nechodím tam tak často jako sem, ale občas zaskočím a vždycky tam něco pěkného najdu. Na rozdíl od téhle příjemné zvířetníkové hospůdky tam ale k článkům nejsou diskuze, je to jen počtení.

jiný Honza 29.1.2007 13:06

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Myslím, že je to i vaše zásluha - výběr témat a sqělé příspěvky přece profilují i čtenáře. Takže se tady ovlivňujeme navzájem a hrubost a sprosťárny necháváme někde jinde.

terra 29.1.2007 13:16

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Je pravda, že některá diskusní... no, váhám, jestli to mám označit jako fóra, spíš to připomíná nádražní bufet bez obsluhy... bývají hodně drsná. Ale dost často i proto, že se tam podobní "přispěvatelé" dočkají odpovědi na své ubohé úrovni.  Někdy mám pocit, že jedna polovina přispěvatelů jsoupsychopati a druhá provokatéři, kteří z toho mají bžundu. Vzpomínáte si, co se stalo, když párkrát nějaký podobně postižený diskutér chtěl zavítat sem? Obvykle to zkusil jen jednou. Proto jsem za Zvířetník a jeho lidičky tak rád...

jiný Honza 29.1.2007 17:14

Re: Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Jo, přesně tak. Jen prosím: "jsem rád, že něco nebo někdo".

"Jsem rád za" je patvar, který mi trhá uši. Až tak tu češtinu modernizovat netřeba. Jestli ti to tedy nevadí.

terra 30.1.2007 10:37

Re: Re: Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Ne, Honzo, nevadí. Dík za upozornění, ani jsem si neuvědomil, co jsem to napsal. Máš samozřejmě pravdu;-)

Vave 29.1.2007 13:19

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Nemám naštěstí čas prohlížet související články a diskuze. Taky mám ráda Svobodu muziku a vážila jsem si ho, čím jsem starší, tím větší úctu mám i ke Gottovi a dalším lidem, kteří po leta obohacují náš život. Je mi moc líto Venduly, ale pokud je to tak, že Svoboda se rozhodl pro smrt proto, že byl velmi nemocný, tak je to frajer, protože chtěl uchránit svou ženu od utrpení dívat se na další pomalý odchod milovaného člověka ze světa. VV Alespoň tak se snažím na tu sebevraždu koukat, protože je to pro mě bolavé téma.

terra 29.1.2007 13:34

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Je pravda, že to může být pro někoho nesnesitelné - nám kdysi beznadějně nemocný kolega zakázal návštěvy v nemocnici. Nechtěl, abychom ho viděli odcházet...

abyt 29.1.2007 14:35

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Myslím Vave, že je to tak. Věděl co za hrůzy prožila jeho žena, když jim umírala holčička. A nechtěl aby to zažívala znovu. V tomto případě mi sebevražda přijde jako poměrně statečný čin.

Apina 29.1.2007 14:09

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

To je bohužel už tak zavedené, že lidi se na diskuzních fórech novin kolikrát vyjadřují opravdu strašně. Při této příležitosti jsem si vzpomněla na jednu svou diplomantku, takové sluníčko, které ze žárlivosti vzal život doktorand, absolvent téže fakulty. Stalo se to před několika lety ve Švédsku a asi právě proto se o tuto věc dost zajímaly noviny. Na diskuzních fórech byla nazývána k..., d.... a dalšími velmi urážlivými výrazy, aniž by dotyční jenom tušili jaká byla. Celá řada diskutujících předpokládala, že se dělo kdoví co a náležitě to komentovala. Pár jejích přátel se ji snažilo bránit, ale byli přehlušeni tou smečkou neurvalců. Přitom právě to, že se mezi těmito dvěma lidmi nestalo nic, ji s největší pravděpodobností stálo život. Kolikrát jsem si říkala, že opravdu fikaná holka by možná zůstala naživu, protože by to s dotyčným možná dokázala lépe skoulet.

Jinak jen nakonec, pana Svobody je mi velmi líto, kdoví, v jakém psychickém tunelu se ocitl, že se rozhodl pro toto řešení. Paní Svobodové chci jen vyjádřit nejhlubší soustrast a hodně síly pro vychovávání Jakoubka.

LENKA S. 29.1.2007 14:19

DEDE, LIDSKÁ ZÁVIST A POMLUVY JSOU STRAŠLIVĚ KRUTÉ. MRTVÉMU SIC UŽ NEUBLÍŽÍ, ALE CO TEN ZBYTEK RODINY?! LIDI JSOU STÁLE VĚTŠÍ HYENY. ALE JEŠTĚ O.T.: POSÍLALA JSEM DNES NADRÁNEM EMÍLEK SE SILVASTROVSKÝM LYŽOVÁNÍM PRO TY, KDO JEŠTĚ PAMATUJÍ LADOVSKOU

DOŠEL NEBO SE ZASE ZTOULAL? ZDRAVÍ DO DALEKÉHO A STUDENÉHO NORSKA. FOTKY I ČLÁNEK VE MNĚ VYVOLALY DÁVNÉ VZPOMÍNKY.

abyt 29.1.2007 14:57

Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Taky už o tom dlouho přemýšlím. To není jen to že ti lidi jsou "blbí" nebo "idioti". To je zvláštní zlo a anonymita je jeho živná půda.

Zdena b.p. 29.1.2007 15:16

Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Ráno jsem to četla a pak jsem musela mimo PC. Během dne se vyrojily další  články, ve kterých se tetelí veliká chuť ohnout holá fakta na skandál. Už delší dobu pozoruji, že se veškeré denní plátky otáčejí právě po něčem šťavnatém. Když by jsme porovnali Dnes a dokonce i HN jakou cestu tyto noviny ušly během několika let... Už jen ty úžasné titulky, které jsou mnohoznačné a přímo nás školí v chuti na skandály. A to se nemusím dotýkat hlubokomyslných časopisů, které mají jen jedinou náplň: Kdo, s kým, v čem ..... A lidi to  velmi zajímá. Jenomže ten náš český rybníček je děsně mrňavý. Tak když není skandál, tak si ho vymyslím a je to v pohodě. Jo, že mne bude potrefená husa žalovat? To je jedno, Než dojde na soud, tak to nikoho nebude zajímat a je ještě otázka, jestli to prohraju a když, tak nějaká omluva za 2 roky? Chacha. A tak se neberou servítky novináři, politici a ani ti co to čtou a poslouchají. Normy slušnosti se posouvají a posouvají.

zana 29.1.2007 19:15

Re: Re: Re: Re: Promiňte,že dnes dostatečně

Je mi to prostě líto, líto těch lidí, kterých se to týká, líto toho, jak se mi zdá, že lidi jsou čím dál větší hyeny ... nevím, co k tomu psát.

Díky za tuhle hospodu.

evam 29.1.2007 20:18

Re: Promiňte,že dnes dostatečně

 Moc hezky jsi to napsala, Zkumavko!:-D

ri 29.1.2007 10:56

To je krása, cítím tu pohodu až sem

Tak jsem se těšila, že začne rovnou jaro, až jsem včera vytasila běžky a ťapala ve větru s trochou deště na procházku. Jen přes pole tam a zpět, psisko se vylítalo, že spí ještě teď. A zatímco spí, sníh mizí. Takové já mám běžky, jak je vytáhnu, je po sněhu ;-D

Večerní trasy, osvětlení ... lidi co se nerozčilujou, že běžkujete pomalu, že se dítě skulilo do stopy, že máte psa ... to zní jako sci-fi.