11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

VELKÝ RESET: Plán na zničení svobody, inovací a prosperity

Všimněme si, že žádná země se k prosperitě nedopracovala tak, že pouze tiskla peníze a zdaňovala své občany. Skutečné bohatství nelze vykouzlit jen tak ze vzduchu. V zemi, jejíž instituce nerespektují vlastnická práva a jejíž zvyklosti si neváží svobody, se inovacím nedaří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 22.8.2023 8:59

Díky za článek a jkeho překlad! !! (Až na tu hrubku "... „kterým se jeho závěry „nehodili do krámu“. ...;-))

V. Podracký 20.8.2023 16:36

Dobrý článek.

M. Pivoda 20.8.2023 10:42

Plán inovací a prosperity

Citát z Wikipedie: Dolly (5. července 1996 – 14. února 2003) byla samice ovce Finn-Dorset a první savec, který byl klonován z dospělé somatické buňky. Byla naklonována spolupracovníky Roslinova institutu ve Skotsku pomocí procesu přenosu jádra z buňky odebrané z mléčné žlázy. Její klonování prokázalo, že klonovaný organismus lze vyrobit ze zralé buňky z určité části těla. ... Existence Dolly byla veřejnosti oznámena 22. února 1997.

Komentář

Dnes, někdy po 8:30 hodině ranní jsem shlédl na TV (...) film, o zhodnocení celého roku 1997. V tom filmu, mimo jiné zajímavosti (viz Hong Kong), byl i filmový záběr na tehdejšího amerického prezidenta Billa Clintona, který (tehdejšímu britskému premiérovi Tony Blaire) oznámil: " Už jsem vydal zákaz k pokračování takového výzkumu!"

Cituji z Wikipedie ohledně Hong Kong: .... se celé území Hongkongu pod britskou koloniální vládou 1. července 1997 stalo „Hongkongem, zvláštní administrativní zónou ČLR“. V tomto společném prohlášení se ČLR zavázala, že podle zásady „jedna země, dva systémy“, kterou navrhl čínský politik Teng Siao-pching, socialistický ekonomický systém Číny nebude v Hongkongu praktikován a že současný kapitalistický systém a životní styl zůstane nezměněn po dobu 50 let, tedy až do roku 2047. Smlouva vešla v platnost po půlnoci 1. července 1997, když poslední britský guvernér Chris Patten odplul na Královské jachtě Britannia.

Z. Koutecký 19.8.2023 18:34

No, Číňané nemají moc individuální svobody, přesto jen Huawei podala vloni 4500 patentových přihlášek a Čína prosperuje docela dobře.

R. Langer 20.8.2023 6:39

Jako kdybychom my té individuální svobody měli dnes přehršle. :-(

M. Kocián 20.8.2023 8:37

Oni mají patentní úřad? A já myslel, že autorská práva považují za buržoazní přežitek.

P. Diviš 20.8.2023 8:43

Ta cizí ....

M. Kocián 20.8.2023 8:55

Dříve v Číně platilo, že čínský vynález je všechno, co dokážou vyrobit, většinou metodou zpětného inženýringu. Nejčerstvější informace nemám, ale pokud by byli tak skvělí, jak se občas píše, proč pořád zatopují vesnice kvůli přehradám a pálí uhlí o sto šest?

V. Petr 20.8.2023 17:02

Protože vědí, že OZE průmysl nenakrmí! Což je důkayem zdravého rozumu!

M. Kocián 21.8.2023 9:04

Na velmi primitivní úrovni - ale pravda je, že to, co teď předvádí EU, je ještě o úroveň níž. Pokud to tedy není záměr, o čemž je možné spekulovat.

J. Jurax 19.8.2023 15:02

Centrální plánování je výtečná věc. Moudrý plánovač zamezí plýtvání zdrojů na výrobu pouhých polovodičů a počká se, až budou vyvinuty celovodiče!

O. Kaucký 19.8.2023 18:52

Tenhle výkřik jednoho soudruha si pamatuji. Nebyl to dokonce ministr?

J. Jurax 19.8.2023 21:25

„Nebudeme vyrábět polovodiče, počkáme si až na celovodiče.“ - Augustin Kliment, československý ministr průmyslu (1948 – 1952).

R. Langer 20.8.2023 6:40

Ona je to fakt pravda? Já jsem si dodneška myslel, že je to jenom vtip? Fakt? 8-o

L. Novák 22.8.2023 9:05

:-P Myslel...

V. Mokrý 19.8.2023 9:45

Velký reset ?

V mnohém konec globalizace, zřejmě !

L. Žaloudek 19.8.2023 7:31

Tenhle článek už tu byl 25.7.

I. Lyčka 19.8.2023 16:29

No a?

K. Machala 19.8.2023 3:44

Výborně vysvětleno, kéž by to většina voličů pochopila a přestala volit ANO, 5k, Labouristy i z cesty sešlé konzervativce, německé Zelené i pozeleněnou CDU, SPD atd. Je třeba volit důsledně prosperitu. U nás např Svobodní. Těžko pochopit, proč si lidé šlapou po štěstí, klidu a bezpečnosti? Wefácké nápady vedou do otroctví.

R. Langer 19.8.2023 6:08

Nepochopí. A komouši to z principu chápat ani nechtějí.

L. Písařík 19.8.2023 11:41

Proč právě Svobodní?

L. Písařík 19.8.2023 11:44

Není lepší se vybodnout na všechny strany? Kdykoliv je někdo zvolen, musí zastávat stranické názory a je stranou veden k těm správným. Bylo by lepší volit všechny, kteří pro obec, kraj nebo republiku již něco dobrého vykonali. Jako ve Švýcarsku.

P. Diviš 20.8.2023 8:47

Pak ovšem musíte ty kandidáty osobně znát a mít většinový volební systém s jednomandátovými obvody.

Byl bych pro, ale obávám se, že to nikdo ani nenavrhuje.

Ve větším měřítku jsou právě ty stranické názory alespoň malým náznakem toho, co budou kandidáti po zvolení prosazovat. Bohužel to ještě narazí na koaliční kompromisy, taky produkt poměrného volebního systému.

M. Kocián 20.8.2023 8:56

Nebo rapidně omezovat to, o čem rozhoduje "stát" a co si lidi dokáží lépe a rozhodně levněji vyřešit sami. Místními samosprávami počínaje.

O. Kaucký 19.8.2023 18:57

Protože ti všechny takové hovadiny odmítají.

P. Diviš 20.8.2023 8:44

Kohokoliv liberálního, v původním smyslu pojmu. Což v Česku byli prakticky jenom Svobodní.

M. Grundmann 19.8.2023 1:39

Problém je v tom, že lidé nežijí automaticky v nějaké symbióze. Naopak, přirozeným chováním lidí je snažit se žít na úkor ostatních lidí a pokud možno toto privilegium předat svým dětem. Autor nechápe, že se majetek stává při své akumulaci nástrojem moci. A tuto moc používají bohatí proti chudým. Nerovnoměrná akumulace majetku znamená automaticky nesvobodu lidí, kteří jsou podstatně chudší než bohatí lidé.

Tak tomu je odjakživa a obvykle se chudí nějak vzbouřili a své bohaté utlačovatele zbavili jejich privilegií. Historicky ani majetek chráněn nebyl, bohatý člověk si ho musel bránit sám a většinou o něj nakonec přišel. Podobně většina šlechty přišla o svá panství a zchudla. Novinkou současného českého uvažování je, že se akumulace privilegií a majetku v průběhu mnoha generací považuje za pozitivní jev. Tito teoretici prohlédnou, až vypukne nějaká revoluce nespokojených chudých lidí a privilegované lidi jejich privilegií zbaví silou. To je totiž to, co se nazývá velký reset.

K. Machala 19.8.2023 3:46

Jenže jsou země, které dle autorových představ fungují a díky tomu prosperují. Ono to jde.

R. Langer 19.8.2023 6:12

Ano, majetek je nástrojem moci. To nám vždycky říkali soudruzi a soudružky v Občanské nauce, když nám vysvětlovali, proč máme všichni holé prdele proti tomu prohnilému "západu".

Dneska si to ovšem už málokdo pamatuje. Dnes se pracuje na tom, aby tu holou prdel měl celý slavný "západ". A říkají pořád úplně to samé. ;-€

J. Brei 19.8.2023 7:42

Ano, a v tom, že majetek je, nebo spíše může být, nástrojem moci, měli pravdu, ať se nám to líbí nebo ne. Nůž také může být nástrojem moci. Může jednotlivci a jeho okolí sloužit, nebo ho naopak ohrožovat. Záleží na člověku, jak ho užívá. Zakázat nože, by podle mne ale způsobilo více škody, než užitku.